درخواست قالیباف از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی درباره ترور شهید فخری زاده

گروه سیاسی الف،   3990908116

رئیس مجلس گفت: لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل حادثه تروریستی شهادت محسن فخری‌زاده، اقدامات لازم را به انجام رسانند.

درخواست قالیباف از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی درباره ترور شهید فخری زاده

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، پنج مرکز در امور تقنینی و نظارت که با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف و امام صادق(ع) راه‌اندازی شده است را افتتاح کرد.

نشست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با روسای دانشگاه های امام صادق(ع) و صنعتی شریف و گروه های مرجع و نخبگانی و مردمی جشنواره شهید مدرس امروز شنبه(هشتم آذرماه) به منظور تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردم و نخبگان در جهت رفع مسائل کشور برگزار شد. همچنین 3 مرکز در دانشگاه صنعتی شریف در قالب مرکز نوآوری قانون یار شامل اندیشکده قانون یار، مرکز مطالعات پارلمان و آزمایشگاه قانون یار و دو کار ویژه در دانشگاه امام صادق(ع) سلسله مسابقات پارلمان دانشجویی و استارت آپ ویدئوها افتتاح شد.

محمدباقر قالیباف ضمن تبریک و تسلیت شهادت محسن فخری زاده، گفت: ان شاءالله که شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته ایی که در دوران دفاع مقدس به عنوان یک رزمنده در میدان جنگ حضور پیدا کرد و توانست در عرصه های مختلف دفاع خوش بدرخشد و دنیا او را با همان فرهنگ بسیجی، مردمی و روحیه عارف مسلک شناخت به برکت خونش باعث پیشرفت و تربیت افرادی همچون وی شود. ضمن اینکه لازم است نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند. امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایت های بزرگ است که هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشت این ترورها را برای آنها مشخص خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشحالیم که مناسبت دهم آذر و سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدرس این بزرگ مرد عرصه دین، سیاست و مبارزه فرصتی فراهم شد که با جامعه نخبگان و دانشگاهیان کنار هم باشیم و موضوعات مهم را مورد بررسی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ما مخصوصا در گام دوم انقلاب نیازمند یک بازبینی و بازآفرینی جدی نسبت به موضوع حکمرانی در کشور هستیم.

قالیباف با اشاره به نشستی که با شرکت های دانش بنیان داشته است، یادآور شد: ما در این نشست به این نکته مهم اشاره کردیم که بروکراسی در نظام اداری و اجرایی کشور دشمن شماره یک همه ما است ضمن اینکه باید به این نکته نیز توجه شود که رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه قبل در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) تاکید فرمودند که دشمن ما آمریکاست و اگر بخواهیم با این دشمن مبارزه کنیم راه مبارزه با آن کار است، کار است و کار.

وی افزود: امروز ما از این مسیر کار در حقیقت می خواهیم کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم که مهم ترین روش مبارزه با دشمن شماره یک کشور است ضمن اینکه واقعیت این است که وجود بروکراسی در سیستم اداری کشور همچون مانعی در مسیر حرکت درست، عمیق و دقیق در حوزه حکمرانی کشور است.

قالیباف خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است در کشور هر کجا که از ظرفیت مردم در تمام ارکان رسمی و دولتی کشور استفاده شده و به آن ها میدان داده شد موفق عمل کردیم و هر کجا راه را بستیم و موضوع را اداری کردیم با مشکل مواجه شدیم.

وی با اشاره به زندگینامه شهید فخری زاده، اظهار کرد: نحوه زندگی وی نشان می دهد که چگونه فرصتی فراهم شد تا نیروهای جوان بسیجی، مردمی همچون وی و شهید سلیمانی در هر عرصه ای اثرگذار باشند ضمن اینکه تحول موشکی کشور و مسیری که در این زمینه طی شد نشان می دهد چگونه عناصر اصلی که همه از بطن مردم بودند کنار هم قرار گرفتند و به دور از مقررات دست و پاگیر تحول جدی و اساسی در مقوله کار ایجاد کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باور به سنت های الهی و میدان دادن به مردم دو رکن مهمی است که می تواند تعریف جدیدی از حکمرانی براساس وضعیت بوم زیستی خودمان مبتنی بر فرهنگ قرآن و اهل بیت ایجاد کند و این در حالی است که متاسفانه در مراکز سیاست گذاری، قانونگذاری و تصمیم گیری کمترین توجهی به این دو رکن نمی شود.

قالیباف با یادآوری فعالیت مجلس یازدهم براساس 4 رویکرد مردمی سازی، کارآمد سازی، هوشمندسازی و شفاف سازی عنوان کرد: تغییرات بنیادین در جهت تحول مجلس می تواند در سایر بخش ها اثرگذار بوده و گامی در جهت ایجاد تحول در کشور باشد ضمن اینکه این تحول را باید از درون خود این نهاد آغاز کرد.

وی با اشاره به تجربه حاصل از 40 سال حکمت نظری و عملی افزود: امروز با نگاه ضرورت مردمی سازی در حوزه حکمرانی این نشست را برگزار کردیم ضمن اینکه ما به دنبال مدیریت کارفرمایی در مرکز پژوهش های مجلس هستیم و نمی خواهیم تنها خودمان به جای همه نخبگان فکر کنیم بلکه می خواهیم از توان آن ها استفاده کرده و همچون نخ تسبیحی باشیم که آن ها را کنار هم قرار می دهیم.

قالیباف افزود: مردمی سازی با موضوع هوشمندسازی باید فرصتی را فراهم کند که مردم بتوانند اولویت های خود را به درستی به مجلس منتقل کنند و در راه حل مسائل تا آخرین مرحله نقش داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعدد ارائه طرح ها در مجلس بدون استفاده از ظرفیت مردم و نخبگان تاکید کرد: اگر طرح ها براساس نیاز جامعه تدوین شده و توسط نخبگان چکش کاری شود می تواند نقش موثرتری در حوزه قانونگذاری و سیاستگذاری در کشور داشته باشد چرا که گاه قوانینی تصویب می شوند که امکان ارزیابی آن ها وجود ندارد بنابراین لازم است با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی به یک الگویی برسیم که حاصل بررسی های متعدد کارشناسانه باشد تا قابلیت پیاده سازی داشته باشد ولی این در حالی است که قوانینی وضع شده است که فاقد شاخص و امکان ارزیابی هستند و نمی تواند براجرای آن ها نیز نظارت دقیقی داشت.

قالیباف یادآور شد: ما در بخش علوم انسانی نیز دچار مشکلات جدی و اساسی هستیم و نیاز داریم که با همراهی دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان یک دانشگاه پیشرو دارای نیروهای متعدد و صاحبنظر و مراکز نوآوری که دارد در جهت رفع آن ها وارد عمل شویم. همچنین با همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری برای تقویت مراکز نوآوری و استارت آپ ها اقدام کنیم.

وی افزود: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز باید این مهم را در دستورکار خود قرار دهد تا در پی آن این نگاه و فهم مشترک در یکایک کمیسیون ها توسط نمایندگان مجلس دنبال شود ضمن اینکه باید به این نکته توجه کنیم که نمایندگان مجلس که متخصصانی برگرفته از اقشار مختلف هستند سرمایه های نظام بوده که باید به عنوان کادر نظام نگاه و باورهایشان نسبت به موضوعات مختلف اصلاح شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم باید خود مسائل را ارائه داده و در حل آن ها مشارکت کنند چرا که تنها باور به سنت های الهی و حضور مردمی به نتایج موفقیت آمیز منتهی می شود و هر کجا این دو مهم را فراموش کردیم موفق نشدیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از نیروهای نخبه حاضر در نشست خواست تا با همگرایی مجلس با حفظ روحیه جهادی در جهت ایجاد حرکتی موثر در جهت رفع مشکلات مردمی گام بردارند.

در حاشیه برگزاری این نشست از 3 طرح برتر جشنواره مردمی تقدیر شده و به نفرات برتر اندیشکده ها و گروه های نخبگانی اعم از مهدی روح اللهی از اندیشکده پایا عنوان طرح بسته نهادی-مقرراتی جهت حل مسائل مناطق محروم شهری در کلان شهرهای ایران، سید یزدان حبیبی از جنبش ازما عنوان طرح سامانه نظارت مردمی ازما و علی محمد سلطانی از پژوهشکده مطالعات فناوری عنوان طرح نظام ملی ارزیابی لوح تقدیر اعطا شد و مقرر گردید طرح های مذکور در لیست اولویت های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین