یوسفیان، نائب‌رئیس هیئت‌مدیره خبر داد: ٦٠ درصد تسهیلات بانک صادرات ایران در ٨ ماه اول سال به تولید اختصاص یافت

گروه اقتصادی الف،   3990908094

​نائب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران از پرداخت ٦٠ درصد تسهیلات این بانک به بخش تولید طی هشت ماه اول سال ٩٩ خبر داد.

٦٠ درصد تسهیلات بانک صادرات ایران در ٨ ماه اول سال به تولید اختصاص یافت

 

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، امیر یوسفیان با اعلام این خبر افزود: بانک صادرات ایران با شناخت کافی از مشکلات واحدهای تولیدی کشور، با اولویت‌ بخش تولید، طی هشت‌ماه ابتدای سال ٩٩ بیش از ٥٢٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید به واحدهای تولیدی پرداخت کرده که این میزان برابر با نزدیک به ٦٠ درصد کل میزان تسهیلات پرداخت شده بانک در این مدت بوده است.

وی گفت: طی دو سال گذشته شرایط تحریم علیه  کشورمان به شدت سخت‌تر شده  و دشمن هوشمندانه  و ناجوانمردانه واحدهای تولیدی و معیشت مردم را هدف گرفته است. بی شک در این شرایط یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌هایی که می‌تواند به واحدهای اقتصادی به ویژه واحدهای تولیدی برای عبور از این شرایط سخت کمک کند، بانک‌ها هستند. بانک صادرات ایران برای تحقق این هدف، ضمن شناخت مشکلات این واحدها، تسهیلات جدید سال ٩٩ را اولویت‌بندی کرد که بخش عمده آن به حمایت و تامین مالی این واحدها تخصیص یافته است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، واحدهای تولیدی عمدتاً دارای سه مشکل اساسی به شرح ذیل هستند. کمبود سرمایه در گردش با توجه به افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه و سایر خریدها، عدم امکان خرید نسیه و اعتباری مواد اولیه و فروش کالا و نبود امکان خرید ماشین‌آلات و تأسیسات جدید برای افزایش میزان تولید به دلیل کمبود منابع که بانک صادرات ایران طی سال جاری در چند مرحله برای کمک به این واحدها اقدامات متعددی را انجام داده است.

نائب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران اظهار کرد: این بانک طی هشت ماه اول سال جاری در اولین قدم، ٥٢٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی سرمایه در گردش به بخش‌های مختلف تولیدی پرداخت کرد که نزدیک به ٦٠ درصد کل تسهیلات پرداختی هشت ماهه اول سال ٩٩ این بانک را شامل می‌شود. بانک صادرات ایران در مرحله بعد، بیش از ٢٠١ هزار میلیارد ریال اعتبارات اسنادی ریالی مدت‌دار برای خرید مواد اولیه و فروش کالا به صورت نسیه برای واحدهای تولیدی صادر کرده است.

وی در توضیح اقدام سوم بانک صادرات ایران در کمک به واحدهای تولیدی ابراز کرد: این بانک از شهریور ماه سال جاری طرح «طراوت توسعه» را ارائه و عملیاتی کرد و به واحدهای تولیدی این امکان را داد تا در قالب اعتبارات اسنادی ریالی، تا ١٨ ماه به صورت نسیه اقدام به خرید ماشین‌آلات و تأسیسات کنند؛ ضمن اینکه بدهی این واحدها در سررسید اعتبارات اسنادی، به صورت سه ساله تقسیط و از آنها دریافت می‌شود. 

یوسفیان تاکید کرد: بانک صادرات ایران در قالب این مجموعه اقدامات، تمامی توان خود را در جهت رفع نیازهای مالی واحدهای تولیدی به کار گرفته که آثار مثبتی داشته و مورد استقبال بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی قرار گرفته است.
نائب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران افزود: این بانک علاوه بر موارد مذکور، طی هشت ماه گذشته حدود ٤٥٠ هزار میلیارد ریال به سایر بخش‌های اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده که بدون در نظر گرفتن مبلغ ٤٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی بابت حل مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، سایر تسهیلات پرداخت شده به طور غیر مستقیم به افزایش فعالیت بخش‌های تولیدی و افزایش تقاضای خرد کمک کرده است.

وی در تشریح جدیدترین آمار حمایت‌های مالی بانک نسبت به آسیب‌دیدگان از شیوع بیماری کرونا، گفت: این حمایت‌ها در قالب سه بخش یکی به صورت پرداخت تسهیلات ١٠ میلیون ریالی جمعاً ٣٥ هزار میلیارد ریال به صورت قرض‌الحسنه و پرداخت هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بود که موفق شد در این بخش با تعدیل وثایق و مساعدت‌های ویژه مدیریت عالی بانک، بیش از ٨٤ درصد کل معرفی‌شدگان را مورد حمایت قرار دهد. همچنین این بانک تاکنون با پرداخت نزدیک به دو هزار میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن حمایت از این بخش را آغاز کرده که همچنان ادامه دارد. همچنین این بانک با اعطای ١٨١ هزار میلیارد ریال تسهیلات مرابحه خرد در تحریک تقاضا برای خرید کالاهای ایرانی و رونق تولید گام برداشته است. ضمناً پرداخت ٧٤ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه نیز گام دیگری برای افزایش تقاضای کالای ایرانی توسط بانک صادرات ایران به شمار می‌آید.

یوسفیان با بیان اینکه بخش‌های مختلف اقتصادی همواره مورد توجه بانک صادرات ایران بوده، اظهار کرد: تمرکز بانک تنها بر صنایع متوسط یا تسهیلات خرد و یا صرفاً طرح‌های بزرگ اقتصادی نیست. به دلیل بزرگ بودن مجموعه بانک صادرات ایران و به لحاظ داشتن واحدهای مختلف و منابع موجود بالغ بر ٣٠٠ هزار میلیارد تومانی، این بانک تمامی بخش‌های اقتصادی کشور را مورد توجه خود قرار می‌دهد. در این میان بخش‌های پیشران و بزرگ صنعتی نیز از حمایت بانک صادرات ایران برخوردار بوده‌اند.

طی دو سال اخیر، بانک دو نیروگاه‌ بزرگ برق را به بهره‌برداری رسانده است. «نیروگاه مولد برق اسلام آباد» که از بزرگترین و پیشرفته‌ترین نیروگاه‌های کشور است و نیروگاه «انرژی گستر جم» در شهر یزد از دیگر پروژه‌هایی بوده که با نزدیک به ٥٠٠ میلیون یورو عملیاتی شده است. شرکت آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگترین مجموعه تولید آلومینیوم در کشور توسط بانک صادرات ایران و کنسرسیومی از چند بانک دیگر در قالب تسهیلات سندیکایی به بهره‌برداری رسیده است و در این شرکت نزدیک به یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته  و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

نائب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران افزود: بانک صادرات ایران در حوزه پتروشیمی که می‌تواند درآمد ارزی خوبی برای کشور داشته باشد، حمایت قابل ملاحظه‌ای داشته و بالغ بر ٥٠ هزار میلیارد ریال در این بخش تسهیلات پرداخت کرد که امیدواریم تا سال آینده دو شرکت پتروشیمی را به بهره‌برداری برسانیم.

یوسفیان با اشاره به اینکه بانک‌ها نیز مانند واحدهای تولیدی دیگر نیاز به مواد اولیه دارند و مواد اولیه نظام بانکی  سپرده‌های مشتریان است، گفت: خوشبختانه اقبال مردم به بانک‌های بزرگ از جمله بانک صادرات ایران مناسب بوده و بانک نیز طرح‌های مختلف و هوشمندانه‌ای برای سپرده‌گذاری مشتریان ارائه کرده است. قطعاً زمانی که منابع بانک  مناسب باشد، کمک‌های ویژه‌ای به بخش‌های تولیدی توسط بانک صورت خواهد گرفت و عملکرد سال جاری بانک صادرات ایران بیانگر این موضوع است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین