نهادهاى امنيتى و اطلاعاتى پاسخگو باشند!

دکتر علی دارابی،   3990908085 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهادت هفتمين دانشمند هسته اى ايران ،دكتر محسن فخرى زاده توسط تروريست ها بار ديگر زنگ خطر را  به صدا در آورد.او انسانی مومن، خداجو، خادم مردم و از طراحان توسعه و پيشرفت كشور بود.

اما چند نكته مهم و عبرت آموز درباره اين حادثه :

نكته اول: خرابكارى در صنعت هسته اى از جمله نطنز و شهادت ٧ تن از دانشمندان هسته اى كشور در اين سالها نشان از " نفوذ دشمنان در مراكز حساس " است. آمريكا، رژيم اشغالگر قدس، ارتجاع عرب و نوكران آنها مثل منافقين متهم رديف اول اين جنايات و ترورها هستند و بايد از آنان انتقام سخت گرفت . 

نكته دوم: نهادهاى امنيتى و اطلاعاتى كشور خدمات و فداكاری هاى بزرگى براى تامين امنيت، ثبات و استقلال كشور انجام داده اند و شهيدان زيادى هم در راه انجام وظيفه خود تقديم كرده اند. اما پاسخگو بودن در اين حادثه و بررسى كوتاهى احتمالى و برخورد قاطع با آن مورد انتظار مردم است.
نهادهای اطلاعاتى كه قدرتمندى آنها زبانزد جهانيان است بايد كمترين خطا هاى احتمالى را داشته باشند و اشراف اطلاعاتى آنان براى كشور اطمينان بخش باشد. 

نكته سوم: بحران تحليل درست از شرايط پيچيده امنيتى - اطلاعاتى در منطقه حساس و استراتژيك خاورميانه از يك سو و رقابت هاى دستگاههاى اطلاعاتى و جاسوسى بيگانه و دشمنان از سوى ديگر توسط برخى از مديران و مسولان ارشد كشور امرى نابخشنودى است.
 چگونه مى توان از مقام هاى عالى امنيتى كشور پذيرفت كه؛ "هيچ تهديدى متوجه مديران كشور نيست و ترور مسولان و مقامات مختص دهه شصت است و بايد بساط حفاظت هاى مسولان را جمع كرد."؟!

اين قبيل تحليل ها نشان از دست كم گرفتن فتنه و توطئه هاى دشمنانان قسم خورده ملت ايران و نوعى خوشبينى به دور از واقعيت درباره مثلث ارتجاع عرب، رژيم صهيونيستى و قدرت هاى غربى و در راس آن آمريكاى جنايتكار نسبت به اهميت و قدرت فرامنطقه اى انقلاب اسلامى است. 

نكته چهارم: دانشمندان و نخبگان ايرانى پرچم توسعه و پيشرفت را همچنان در دستان پرقدرت خود در اهتزاز برافراشته نگه خواهند داشت و راه شهيدان را پرقدرت تر و مقاوم تر از گذشته دنبال خواهند كرد. زيرا راهمان درست و برحق است و قدرت دفاعى و راهبردى كشور قابل معامله و مصالحه نيست و اين را دولت و وزارت خارجه بايد بيش از همه بدانند.