رئیسی: شهید فخری‌زاده تصور آمریکا و صهیونیست‌ها را باطل کرد

گروه اجتماعی الف،   3990908082

رئیس قوه قضاییه گفت: دلیل این که شهید فخری زاده مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفت، این بود که آمریکا و صهیونیست‌ها تصور می کردند باید علم و تکنولوژی در انحصار آنها باشد اما او یکی از افرادی بود که این باور آنها را باطل کرد.

رئیسی: شهید فخری‌زاده تصور آمریکا و صهیونیست‌ها را باطل کرد

به گزارش الف به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (شنبه) در نشست با اعضای شورای فرماندهی و مسئولان مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، خداباوری و توجه به اخلاق و معنویت، برخورداری از بصیرت، داشتن نگاه انقلابی و روحیه گره گشایی از کار مردم را مهم ترین شاخصه های بسیجیان دانست.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر انطباق روحیه بسیجی با مأموریت های سازمانی برای ارتقاء کارآمدی و افزایش رضایتمندی عمومی در یک مجموعه اداری اظهار داشت: مهم ترین مأموریت دستگاه قضا اجرای عدالت، احقاق حقوق عامه و فصل خصومت هاست و انجام این تکالیف و وظایف با روحیه بسیجی موجب کارآمدی هر چه بیشتر سیستم قضایی خواهد شد.  

رئیسی تصریح کرد: همه لایه های دستگاه قضا باید از روحیه بسیجی برخوردار باشند و هر چه سطح مدیریتی بالاتر می رود و به کانون مأموریت های قوه قضاییه در حوزه قضایی نزدیک تر می شود، باید این روحیه و فرهنگ بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دستگاه قضا، گمنامی و کار برای خدا را از مهم ترین ویژگی های بسیجیان دانست و تأکید کرد: وقتی کار برای رضای خدا باشد و کسی دنبال نام و نشان نباشد، خداوند خودش پاداش می دهد و افراد بی ادعا را نام آور می کند.

رئیسی از دانشمند شهید محسن فخری زاده به عنوان یکی از چهره های بی ادعا و خدوم یاد کرد و با محکومیت ترور این سردار عرصه علم و فناوری گفت: شهید فخری زاده سرداری بی ادعا بود که عموم مردم او را تا روز شهادتش نمی شناختند. این شهید با روحیه بسیجی، همچون یک سرباز بی نام و نشان با تسلط بر علم و تکنولوژی توانست زمینه های دفاع از کشور و نظام و منطقه را فراهم کند و بیشترین نقش را در قدرت آفرینی دفاعی داشت و حقیقتاً سرمایه افتخارآفرین برای کشور بود.

رئیسی تصریح کرد: دلیل این که شهید فخری زاده مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفت، این بود که آمریکا و صهیونیست‌ها تصور می کردند باید علم و تکنولوژی در انحصار آنها باشد اما او یکی از افرادی بود که این باور آنها را باطل کرد و توانست با علم و فناوری برای کشور تولید اقتدار کند و البته با شهادت فخری زاده نیز حرکت علمی کشور در حوزه تولید قدرت متوقف نمی شود.

رئیسی در ادامه از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم به عنوان «سردار ایجاد امنیت و قدرت در منطقه» یاد کرد و گفت: حاج قاسم عزیز هم با شجاعت، مدیریت، اخلاق و معنویت و روحیه بسیجی و توان نظامی بالایی که داشت، ضریب امنیت منطقه را در مقابل بدخواهان و مستکبران و عوامل آنها از جمله داعش بالا برد.

وی «بسیجی بودن» را «بزرگ‎ترین افتخار» و «بزرگ ترین نام و نشان» عنوان کرد و یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی را گرامی داشت که مخلصانه و بدون هیچ ادعایی از نجف آباد برای خدا حرکت کرد و خداوند نیز نام او را در کنار سرداران بزرگ قرار داد و امروز مزار او به زیارتگاه انسان های اهل معرفت تبدیل شده است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم توجه قضات و کارکنان دستگاه قضا به روحیه و فرهنگ بسیجی گفت: قضات و کارکنان سازمان اداری ما باید با تکیه بر تخصص و دانش حقوقی خود عدالت را در کشور اجرا کرده و مردم امنیت را در پرتو احکام صادر شده از جانب آنها لمس کنند.

رئیسی افزود: اگر شهید فخری زاده در اتاق دربسته برای خدمت به کشور گام برداشت، قاضی و کارمند دستگاه قضا باید با گشاده رویی و رسیدگی به موقع به پرونده ها و کار مردم و گره گشایی از کار خلق خدا در جهت افزایش کارآمدی نظام قضایی و رضایتمندی مردم و تولید سرمایه اجتماعی گام بردارد.

رئیس قوه قضاییه از فرماندهان و اعضای بسیج قوه قضاییه خواست ضمن حفظ روحیه بسیجی در دستگاه قضا، برای افزایش کارآمدی قوه قضاییه تلاش کنند و تأکید کرد: اگر فضای بسیجی در دستگاه قضایی حاکم شود، دیگر کسی جرأت نمی کند از رشوه و پارتی بازی و ناحق کردن حق حرف بزند.

رئیس دستگاه قضا با بیان این که کار بسیجی زمان و مکان نمی شناسد، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده های معوقه یکی از اولویت های ماست که نیروهای بسیجی قوه قضاییه می توانند در این زمینه همکاران دستگاه قضا را یاری دهند. وقتی کسی به یک مجتمع قضایی مراجعه می کند و می گوید رسیدگی به پرونده او دچار اطاله شده، بی تفاوت از کنارش نگذرید و تلاش کنید کارش را پیگیری کنید.

رئیسی افزود: بسیجی باید نسبت به کار مردم احساس مسئولیت کند و اگر جایی دید که بی عدالتی شده، برای رفع مشکل و گره گشایی از کار مردم و احقاق حق تلاش کند و دنبال نام و نشان هم نباشد و بداند خداوند خودش اجر کارش را می دهد.

رئیس قوه قضاییه، رسالت مهم مرکز بسیج قوه قضاییه در دوره تحول قضایی را افزایش کارآمدی سازمانی و صیانت از همکاران دستگاه قضا و خانواده های آنها عنوان کرد.

در این نشست «جذب و سازماندهی نیروی انسانی با هدف تربیت کارمند و قاضی تراز انقلاب اسلامی»، «نقش آفرینی در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی»، «کمک به کارآمدی دستگاه قضا با گسترش رویکرد انقلابی و جهادی در دستگاه قضا» و «گسترش روحیه و فرهنگ قانونمداری» از مهم ترین رویکردها و برنامه های بسیج قوه قضاییه عنوان شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین