ترور شهید فخری‌زاده و انتظار از دستگاه‌های امنیتی/ اصلاح‌طلبان عدالتخواه می‌شوند؟/ یک پیشنهاد برای برگزای انتخابات در شرایط کرونا/ پیشنهاد علی مطهری درباره انتقام ترور شهید فخری‌زاده

گروه سیاسی الف،   3990908078 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ترور شهید فخری‌زاده و انتظار از دستگاه‌های امنیتی/ اصلاح‌طلبان عدالتخواه می‌شوند؟/ یک پیشنهاد برای برگزای انتخابات در شرایط کرونا/ پیشنهاد علی مطهری درباره انتقام ترور شهید فخری‌زاده

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز ‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۸ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

وی اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: با توجه به رعایتی که مردم انجام دادند و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به بالای 90 درصد رسیده است، روند بیماری رو به کاهش گذاشته و در حال حاضر در 160 شهر و شهرستان قرمز، حدود 145 شهر روند رو به کاهش دارند و روند کاهشی شروع شده که بسیار جای خوشحالی است و در 15 شهر باقی مانده نیز فکر می‌کنم طی این هفته روند کاهش آغاز خواهد شد.

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر روند کنونی مقابله با کرونا بر مبنای محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه یابد و مردم این موضوع را جدی بگیرند، دی ماه شاهد کاهش زیر ۵۰ درصد تلفات کرونایی هستیم.

بیشتر بخوانید: ۱۷۴۸ کرونا مثبت قصد استفاده از هواپیما و قطار را داشتند!

***

ترور شهید فخری‌زاده و انتظار از دستگاه‌های امنیتی

در پی ترور شهید فخری زاده برخی از فعالان سیاسی و رسانه ای از دستگاه های امنیتی خواستند مزدوران داخلی این ترور را دستگیر و مجازات کنند. برخی البته انتقادات ملایمی هم به این نهادها وارد کردند.

مزدوران داخلی ترور شهید فخری‌زاده را تحویل عدالت دهید

بهروز بهزادی سردبیر اعتماد در این روزنامه نوشت: «شهيد فخري‌زاده با پيشينه تحصيلات و نخبه‌گري خود ساليان طولاني در برنامه دفاعي كشور تجربه اندوخته است، يكي از دانشمنداني است كه در حوزه علم و عمل به مديريت مي‌رسد. در عالم واقع همتراز او كمتر مي‌توان يافت. او كسي است كه امنيت او به شدت براي كشور مهم است. بايد او را به قولي لاي پنبه نگه دارند. نگذارند كوچك‌ترين آسيبي به او برسد. يعني اينكه از نظر امنيتي لايه‌هاي حفاظتي اطلاعاتي فشرده بايد در كنارشان باشند.

به ويژه كه براي همه روشن بود ديگر كشورهايي كه با ايران دشمني دارند نقش او را به خوبي مي‌شناختند، درصدد ترور او بوده‌اند و سوال اينجاست كه تروريست‌ها اطلاعات رفت و آمد شهيد فخري‌زاده را از كجا به دست آورده‌اند.  من كه يك روزنامه‌نگار ساده‌ام و هيچ‌گونه شغل اطلاعاتي و امنيتي نداشته‌ام اعتقاد دارم عوامل اطلاعاتي مي‌توانند در لايه‌هايي كه محل و مسير شهيد فخري‌زاده را مي‌دانسته‌اند و يا مي‌شناخته‌اند تحقيق كنند و حداقل مزدوران داخلي را بشناسند. به هر حال ايران براي صنايع هسته‌اي خود هزينه‌هاي بسياري داده است، نظير دانشمنداني كه قبلا ترور شدند مثل شادروان شهرياري كه سال‌ها قبل در همين روزها او را از ما گرفتند و البته انواع خرابكاري‌ها، حداقل خواست ملت آن است كه مسوولان مزدوران داخلي را تحويل عدالت دهند.»

نامه محسن رضایی به روحانی درباره ترور شهید فخری زاده

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور نوشت: «سازمان‌های اطلاعاتی کشور موکداً موظف شوند که منابع اصلی و نفوذی‌های سازمان‌های جاسوسی را شناسایی نمایند و شیوه‌های شکل‌گیری تیم‌های ترور و سرپل های همکاری آنها با یکدیگر را کشف و خنثی کنند. پر واضح است که ادامه چنین اقدامات تروریستی نشانگر ضعف سازمان‌های اطلاعاتی کشور خواهد بود که باید با همتی مضاعف به آن پایان داده شود.»

بیشتر بخوانید: محسن رضایی درباره شهادت "فخری‌زاده" به روحانی نامه نوشت

سردار علایی: شبکه جاسوسی اسرائیل در ایران فعال است

سردار حسین علایی، فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران و استاد دانشگاه امام حسین(ع) در یادداشتی که در جماران منتشر شد نوشت: «ترور دکتر محسن فخری زاده توسط اسرائیل بیانگر آنست که همچنان تشکیلات جاسوسی و عملیاتی اسرائیل در ایران فعال است.

این هفتمین ترور دانشمندان هسته ای ایران است که همگی آنها به شهادت رسیده اند. الان بیش از ده سال است که اسرائیل به طور مرتب در داخل ایران عملیات مختلف از جمله ترور انسان‌های دانشمند را انجام می دهد...

صرف نظر از اهداف اسرائیل از انجام اینگونه ترورها، باید دید چه ضعفی در ساختار و ساز و کارهای دستگاه های امنیتی ایران وجود دارد که علیرغم محتمل بودن ترور افرادی مانند شهید فخری زاده و پیش بینی محافظ برای آنها باز هم عملیات اسرائیل موفق می شود!»

واکنش ایران به ترور شهید فخری‌زاده چگونه باید باشد؟

در پی رور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده، اصحبا سیاس ت و رسانه دو نظر متفاوت درباره واکنش ایران ابراز کردند. برخی خواهان واکنش متقابل شدید ایران در اسرع وقت شدند. برخی دیگر بنا به شرایط دوره انتقال قدرت در آمریکا و احتمال مذاکرات آینده ایران و آمریکا خواستار واکنشی در آینده شدند. 

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر ضرورت برخورد پیشگیرانه با دشمن و تحمیل هزینه سنگین در قبال جنایات دشمنان تاکید ورزیده‌اند. به کار گرفتن همین فرمول کارساز بوده است که آمریکا و متحدانش را از انتقام ایران به وحشت ‌انداخته است. شواهد فراوانی از نقش اسرائیل در ترور شهید محسن فخری‌زاده در دست است به گونه‌ای که با جرأت و صراحت می‌توان رژیم صهیونیستی را عامل اصلی این جنایت دانست، از این روی نباید در انتقام از صهیونیست‌های جنایتکار کمترین تردیدی به خود راه داد.»

بیشتر بخوانید:

حسین شریعتمداری: آرامشان نگذارید که آرامتان نمی‌گذارند!

در سوی مقابل علی مطهری نماینده سابق مجلس در توییتی نوشت: «ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری زاده علاوه بر ضربه زدن به صنعت هسته ای کشور، با هدف کشاندن ایران به درگیری در منطقه در زمان باقی مانده از ریاست ترامپ انجام شد تا راه تفاهم دولت آینده آمریکا با ایران بسته شود. انتقام از نتانیاهو و قصاص ترامپ را به زمان مناسب موکول کنیم.»

علی ربیعی، سخنگوی دولت هم در رسته توییتی نوشت: «شهادت دکتر محسن فخریزاده دانشمند برجسته کشورمان به ملت ایران، جامعه علمی و خانواده ایشان تبریک و فقدان ایشان را تسلیت عرض می‌کنم. قطعا متجاوز تنبیه خواهد شد، اما نه در زمین بازی که او تعریف کند.

دشمنان تروریست باتوجه به فعل و انفعالات یک ماه اخیر چند هدف را دنبال می کنند: ۱ _ به هم زدن آرامش روانی جامعه؛ ۲ _ ایجاد سردرگمی در استراتژی ایران؛ ۳_ به هم زدن امنیت منطقه؛ ۴ _ به هم خوردن فضای امنیت جهانی باتوجه به تغییرات احتمالی آتی در سیاست های بین‌المللی. این حق برای ملت ایران باقی است که براساس استراتژی مشخص معطوف به منافع و عزت ملی پاسخی قاطع که تعیین کننده ابعاد، زمان و مکان آن خواهد بود، بدهد.»

بیشتر بخوانید: انتقام، یک "عمل" است!

***

یک پیشنهاد برای برگزای انتخابات در شرایط کرونا

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزیر کشور در دوره اصلاحات درباره برگزاری انتخابات سال آینده در شرایط کرونا پیشنهادی مطرح کرد و به ایران گفت: «راه حل‌های دیگری هست که با حداقل هزینه، مشکلات را حل و فصل می‌کند. یکی از این راه‌ها همین ثبت‌نام رأی دهندگان در بازه زمانی مشخص مثلاً یک ماهه پیش از روز اخذ رأی است که با زیر ساخت‌های موجود قابل اجرا است.

اگر این اتفاق بیفتد چون مراجعه مردم به شعب مشخص شده برای ثبت‌نام و اخذ کد انتخاباتی برای رأی دادن در طول زمان گسترده دو هفته یا یک ماه انجام می‌شود سبب ازدحام نمی‌شود حتی می‌توان این کار را اینترنتی ‌غیرحضوری هم انجام داد. در آن صورت می‌توان شعبه‌ای را که باید فرد براساس محل سکونت به آن مراجعه کند و حتی بازه چند ساعته‌ای را مشخص کرد که مانع از ازدحام در بعضی شعب و در ساعت‌هایی خاص می‌شود؛ در حالی که در حال حاضر بعضی شعبه‌ها به دلایلی مثل استقرار دوربین‌های تلویزیونی بیش از حد شلوغ می‌شوند.

‎خاصیت این کار این است که از پیش از روز انتخابات مشخص می‌شود که حداکثر چه تعداد از مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و براساس این تعداد و توزیع آن در سطح کشور و شهرها می‌توان تعداد شعب مورد نیاز و توزیع جغرافیایی‌شان را تعیین کرد و مانع از ازدحام جمعیت شد. به این ترتیب رأی دهندگان می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی و بدون نگرانی ‌بدون هیچ‌گونه ازدحام در شعبه‌ها حاضر شوند. اما اگر چنین پیش‌بینی نشود تقریباً راه مؤثر دیگری برای مانع شدن از ازدحام در بعضی شعبه‌ها وجود ندارد و معضلات زیادی ایجاد می‌کند...

درمورد ایده‌ای که به‌عنوان ثبت‌نام پیش از روز اخذ رأی مطرح کردم باید بگویم که کار پیچیده‌ای نیست و با معضل قانونی هم مواجه نیست بلکه نیازمند یک اراده اجرایی و حاکمیتی است. این بحث جدید هم نیست و بارها در گذشته مطرح بوده است. منتها متأسفانه این ایده نیز تاکنون مشمول نگاه‌های سیاسی شده. مخالفت‌ها هم عمدتاً بر این مبنا است که بعضی می‌گویند ما نمی‌توانیم مردم را از قبل انتخابات چنان که باید برای انتخابات بسیج و تهییج کنیم، بلکه این‌کار در همان روزهای منتهی به انتخابات و در جریان رقابت‌های انتخاباتی ممکن است. به باور این افراد بسیاری از مردم با همین تبلیغات رسانه‌ای و تلویزیونی برای رأی دادن تحریک و ترغیب می‌شوند و طبعاً درصد مشارکت را افزایش می‌دهند. بر این مبنا گفته می‌شود که ثبت‌نام پیش از روز انتخابات میزان مشارکت را کاهش می‌دهد.»

***

اصلاح‌طلبان عدالتخواه می‌شوند؟

آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اتحاد ملت به شرق گفت: «با توجه به رقم خط فقری كه اعلام شد همه آن طیفی كه طبقه متوسط تعریف می‌شدند امروز به طبقات فرودست جامعه تبدیل شده‌اند و به‌خاطر همین است كه اصلاح‌طلبان باید بتوانند نسبت معناداری در رابطه با شعارهای‌شان و مطالبات طبقه فرودست جامعه برقرار كنند.

به هر ترتیب به نظر می‌آید كه قاعدتا آنچه باید محوریت بیشتری در گفتمان اصلاح‌طلبان پیدا كند تحقق عدالت در كنار آزادی و دموكراسی است؛ هرچند اگر الزامات لازم برای تحقق حقوق شهروندی در جامعه ما فراهم بود و فصل سوم قانون اساسی ضمانت لازم را برای اجرا داشت، با چنین مسائلی مواجه نبودیم به همین دلیل اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده در شعار‌ها باید بتوانند نسبت لازم را با تمام گروه‌های جامعه اعم از طبقه متوسط كه به‌شدت تضعیف شده و طبقات فرودست داشته باشند.

این اگر مورد توجه قرار نگیرد به معنی از‌دست‌دادن نمایندگی این گروه‌ها از سوی اصلاح‌طلبان است بنابراین در ادبیات و جهت‌گیری‌هایشان باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند؛ توجه به مطالبات اقشار و صنوف مختلف، كارگران، معلمان، زنان و همه گروه‌های اجتماعی كه امروز مسئله اصلی‌شان بی‌عدالتی و تبعیضی است كه فكر می‌كنند باعث شده جامعه به دو بخش كم‌برخوردار و برخوردار تقسیم شود...

باید برنامه‌هایی مشخص شود كه ضمانت اجرائی لازم را داشته باشد و عمل به وعده‌هایی را كه داده می‌شود، فراهم كند و مصداق‌های مطرح‌شده نیز باید جامعیت لازم را در كنار جسارت و شجاعت و توانمندی‌های مدیریتی داشته باشند و برنامه‌ای كه ارائه می‌شود باید بتواند پاسخ‌گوی مشكلاتی باشد كه جامعه امروز ما از آن رنج می‌برد؛ از تبعیض و بی‌عدالتی تا عدم دسترسی شهروندان به حقوق خودشان فكر می‌كنم در كنار توجه به حق آزادی شهروندان مهم‌ترین مسئله این است كه چه نوع برنامه‌ای قادر است به این تبعیض‌‌هایی كه جامعه از آن رنج می‌برد و مقدمه بی‌اعتمادی شده، چه برنامه‌ای قرار است قدمی را از طرف نهاد انتخابی دولت بردارد تا این تبعیض و بی‌عدالتی خاتمه پیدا كند.

مهم‌ترین مسئله‌ای كه در گفتمان اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 نیاز به برجستگی دارد توجه به همین الزاماتی است كه در قالب برنامه‌ای عدالت‌محور و ضد تبعیض بتواند این ضمانت لازم را برای تحقق عدالت و در كنار آزادی و حقوق شهروندان فراهم كند، در غیر این صورت طرح شعار‌های كلی و آنچه در انتخابات گذشته مطرح بود، نمی‌تواند مشاركت مردم را در انتخابات فراهم كند. طرح شعار‌های توخالی كه ضمانت اجرائی ندارد تاریخ مصرفش گذشته است.»

*** 

واکنش موسسه امام به سخنان کلانتری و عذرخواهی وی

حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در یادداشتی به اظهارات عیسی کلانتری درباره رهبری حضرت امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.انصاری نوشت: «در رابطه با اظهارات سخیف، نسنجیده و توهین آمیز آقای عیسی کلانتری درباره رهبری امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی در ویدیویی که اخیرا منتشر شده است و حقیقتا این اظهارات موجب تعجب و تأسف، و شدیدا محکوم می باشد...

به موجب قوانین، انتشار مطالب توهین آمیز ممنوع است و هرگز حق آزادی بیان و حق اطلاع رسانی موجب جواز چنین اقدام مجرمانه ای نمی باشد. مراقبت و برخورد مناسب مراکز نظارت بر کانالهای اطلاع رسانی و مراجع ذیصلاح قضایی در اینگونه امور، مورد انتظار است.

متأسفانه این اظهار نسنجیده نتیجه بی توجهی - چند باره - ایشان به سوالات جهت دار بعضی از  رسانه ها و کانالهایی است  که به قصد افزایش مخاطب و یا هر انگیزه دیگری  فضا را برای اظهار نظرهای غیر تخصصی و عوام پسند فراهم می سازد.

با توجه به اینکه این مطلب توهین آمیز که بر زبان ایشان جاری شده است نه به عنوان گفتار یک شخص عادی بلکه به عنوان معاون رئیس جمهور کشور و رئیس یکی از سازمانهای مهم نظام منتشر شده است حداقل اقدامی که می تواند آثار سوء آن را تقلیل دهد عذرخواهی از مردم ایران و روح بلند امام راحل و تصحیح گفتار ناصواب می باشد. ان شاء الله که چنین کنند.»

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور هم با انشار یادداشتی از این سخنان عذرخواهی کرد. کلانتری نوشت: «

دوستانی که نسخه تقطیع شده مصاحبه مذکور را ملاحظه کرده و مکدر شده اند، اگر آن را به‌طور کامل ملاحظه فرمایند، قطعا مفهوم سخن و منظور صحیح اینجانب از عباراتی که استفاده شده به ذهنشان متبادر خواهد شد تا  بهتر و دقیق تر  بتوانند در مورد تعهد و ارادت خالص اینجانب نسبت به حضرت امام خمینی (ره)  قضاوت فرمایند...

در پایان اگرمشاهده کلیپ ۴۰ ثانیه‌ای و تقطیع شده از مصاحبه دو ساعته مربوط به سال ۱۳۹۶ با لغزش کلامی پیش‌آمده، موجب تکدّر خاطر دوستداران حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی شده است، از این موضوع عذرخواهی می‌کنم.»

بیشتر بخوانید:

حمید انصاری: اظهارات عیسی کلانتری توهین و اسائه ادب به ساحت امام (ره) است

توضیحات کلانتری درباره اظهاراتش در خصوص امام خمینی (ره)

***

گلایه های مصباحی مقدم از القائات رسانه‌ای اصلاح‌طلبان

غلامرضا مصباحی مقدم فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه کدام جناح در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود، به ایرنا گفت: به شکل قطعی نمی‌توانم بگویم. ۷ ماه تا انتخابات مانده و در یک نگاه اجمالی به نظر می‌رسد شرایط برای اصولگرایان فراهم‌تر است اما اینکه چه اتفاقی در ماه‌های آینده رخ می‌دهد نمی‌دانم. اینکه می‌گویند هرچه مشارکت بیشتر شود جریان چپ برنده انتخابات می‌شود القا است. احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ با بالاترین نرخ مشارکت انتخاب شد. چرا دائما القا می‌کنند که اصولگرایان در پی مشارکت کمتر هستند؟ این خلاف واقع است البته تاثیر خود را روی افکار عمومی جامعه هم گذاشته است. مگر مردم همه تابع یک جریان سیاسی هستند؟ 

مصباحی مقدم درباره فضای رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و احتمال رقابت درون جریانی اصولگرایان در غیاب اصلاح طلبان، گفت: از جریان اصلاح‌طلب به دلیل رعایت نکردن مصالح ملی واقعا گلایه دارم. آنها با القائات خود از رد صلاحیت نامزدهای خود سخن می‌گویند. «آخر نه به دار نه به بار است چرا چنین حرفی می‌زنید و مرتب می گویید و واگویه می‌کنید؟ خود این از نظر مصالح ملی غلط است.»

این فعال اصولگرا ادامه داد: «نامزدی را معرفی کنید که صلاحیت لازم برای مدیریت کشوررا داشته و پیشینه منفی نداشته باشد. دائما می‌روند سراغ کسانی که از گذشته زخم خورده‌اند و می‌گویند اگر فلانی نامزد شود رای می‌آورد. چرا کادر و افراد مناسبی را تربیت نکردید؟ ضمنا افرادی دارید که شورای نگهبان آنان را تایید می‌کند. مگر دور قبل اسحاق جهانگیری را شورای نگهبان تایید نکرد و کسانی که شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری تایید کرد از جریان اصلاح طلب نبودند؟ اگر محمد رضا عارف نامزد شود تایید نمی‌شود؟ »

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره نامزدهای بالقوه جریان اصولگرا و احتمال نامزدی سید ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف، گفت:  شنیده ام که جناب رییسی با توجه به ریاست قوه قضاییه اعلام کردند برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری امادگی ندارند شاید قالیباف تمایل به حضور در انتخابات داشته باشد که از برخی نمایندگان شنیدم که او این موضوع را نفی کرده است. هم اکنون نسبت به گزینه مناسب به جمع بندی نرسیدیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۷۳۲۵۲۰:۴۲:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۸
اسراییل با بمب اتمی محو نخواهد شد ...
ناشناس۱۷۰۷۳۴۷۲۰:۵۱:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۸
بودجه موساد 2.5 میلیارد دلار است بودجه وزارت اطلاعات ایران به مراتب کمتر است.
ناشناس۱۷۰۷۳۵۷۲۰:۵۸:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۸
خجالت بکش جناب مطهری
ناشناس۱۷۰۷۳۶۲۲۱:۰۴:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۸
قوه قضاییه و‌مراجع عظام در صدور حکم و فتوای قصاص شهید سلیمانی کوتاهی کردند دشمنان گستاخ شدند
ناشناس۱۷۰۷۳۷۳۲۱:۱۴:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۸
مطهری و ربیعی درست می گویند
ناشناس۱۷۰۷۳۷۴۲۱:۱۶:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۸
علی مطهری و علی لاریجانی پاسخگو باشند که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۷۰۷۳۷۷۲۱:۱۸:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۸
شانس اصلاح طلبان برای 1400 تقریبا"هیچ است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
ناشناس۱۷۰۷۴۹۴۲۳:۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۸
جان؟ شادروان شهریاری یه وقت نگین شهید
ناشناس۱۷۰۷۵۲۹۲۳:۵۴:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۸
علی مطهری 8 سال توی مجلس بود و هیچ کاری برای مردم نکرد.
پشیمون و شرمنده۱۷۰۷۶۰۵۰۱:۴۰:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۹
اقتصاد پر امنیت هم پر اینه هنر مدیریت شما؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین