نامه‌ دانشجویان به نماینده مجلس/ موضع غیر مسوولانه وزیر علوم مقابل دانشگاه فرهنگیان

گروه اجتماعی الف،   3990907111

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد طی نامه‌ای به نماینده بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس و عضو کمیسیون آموزش به مواضع اخیر وزیر علوم اعتراض کردند.  

به گزارش فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد طی نامه‌ای به نماینده بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس و عضو کمیسون آموزش آورده است.

بی‌شک اطلاع دارید که اخیراً وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای  به مقام معظم رهبری خواهان حذف دوره‌های 4 ساله دانشگاه فرهنگیان و استفاده از ظرفیت دیگر دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز  وزارت آموزش و پرورش شدند. 

در این نامه آمده است: جایگاه ممتاز این دانشگاه و اهمیت آن در نظام تعلیم و تربیت کشور توسط مقام معظم رهبری بارها به دولتمردان تذکر داده شد و در حالی که پردیس های تابعه دانشگاه فرهنگیان با مشکلات بی شماری رو به رو هستند انتظاری جز توسعه روز افزون این دانشگاه نمی‌رفت ولی متاسفانه نگاه هزینه‌ای به آموزش پرورش توسط دولت محترم، مواردی همچون جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص در این دستگاه را نمی‌بیند، متاسفانه تعداد مقالات و پژوهش های دانشجویان  و رقابت بسیار بالای داوطلبان کنکور برای ورود به این دانشگاه را نمی‌بینند و بجای استفاده از چنین ظرفیتی سعی در تضعیف جایگاه این دانشگاه دارند که نتیجه‌ای جز تضعیف نظام تعلیم و تربیت نخواهد داشت. 

 در این نامه آمده است: به اطلاع شما می رسانیم که دولت تدبیر و امید با بی‌تدبیری تمام نسبت به این دستگاه  لایه‌های امید را یک به یک از بین می برد
 توجه  شما را به مواردی از این قبیل جلب می‌کنیم: بحران اخیر کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش، طرح خرید خدمات  آموزشی، عدم تعلق سرانه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، عدم اجرای طرح رتبه بندی معلمین، حذف بسیاری از امتیازات فرهنگیان، عدم تحقق بودجه سالیانه آموزش و پرورش، تنها تعدادی از زخم هایی است که توسط این دولت بر پیکره آموزش و پرورش وارد شده است.

در ادامه نامه به روشنفکر آمده است: اخیراً درخواست وزیر محترم علوم که در تضاد کامل با سخنان مقام معظم رهبری در باب توسعه دانشگاه فرهنگیان  و اساسنامه این  دانشگاه است در حالی که هم  در سند تحول بنیادین و هم در مجلس شورای اسلامی دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها راه ورود نیروی انسانی  به  آموزش و پرورش نام برده شده است.

در این نامه آمده است: اظهارات اخیر  وزیر علوم بر خلاف قانون، امنیت تعلیم و تربیت کشور را به خطر می اندازد و با توصیفات موجود بخشی از کمبود نیرو در آموزش و پرورش مربوط به عملکرد ضعیف ایشان در مدیریت صحیح دانشگاه فرهنگیان و توسعه این دانشگاه است.

جناب آقای روشنفکر؛ شما باید به عنوان تنها عضو هیت علمی دانشگاه فرهنگیان در مجلس علمدار مطالبه دانشجو معلمان کشور باشید و در مقابل اظهارات غیر مسولانه وزیر علوم از کیان دانشگاه فرهنگیان پاسداری کنید و به  رسالت خود مبنی بر دفاع از نظام تعلیم و تربیت پایبند باشید.

از شما انتظار می رود ضمن طرح سوال از وزیر محترم مراتب عذرخواهی ایشان به اساتید دانشجویان و جامعه فرهنگی کشور اعلام گردد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین