هم‌زمانی سفر نتانیاهو به عربستان و حمله موشکی انصارالله به تاسیسات سعودی چه پیامی داشت؟

گروه جهان الف،   3990905048 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

شبکه لبنانی المیادین نوشت، هم‌زمانی حملات موشکی انصارالله یمن به تاسیسات سعودی با سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان پرسش هایی را ایجاد کرده است.

هم‌زمانی سفر نتانیاهو به عربستان و حمله موشکی انصارالله به تاسیسات سعودی چه پیامی داشت؟

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، سفر مخفیانه‌ی«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  به عربستان سعودی ، با حضور «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت. این سفر  تقریبا با پرتاب موشک قدس 2 به تاسیسات نفتی آرامکو همزمان بود که در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوزات سعودی‌ها علیه یمن انجام شد. در این میان این سوال مطرح می شود که آیا جنبش انصارالله از سفر نتانیاهو به شهر نئوم عربستان با خبر بوده است؟

المیادین نوشت: هدف‌گیری تاسیسات نفتی آرامکو در جده از سوی انصارالله توسط موشک بالدار «قدس 2» انجام شد و این موشک بالدار در میان زرادخانه‌های موشکی ، جدید و مدرن است که نیروهای موشکی یمن برای مدت طولانی روی آن کار کرده‌‌اند و تقریبا در جنگ یمن استفاده شده است . ساخت این موشک از زمان ایجاد معادله بازدارندگی انصارالله موشک‌های دور برد آغاز شد. این موشک‌ها در تقابل‌های میدانی داخلی در آغاز جنگ یمن مورد استفاده قرار گرفتند تا سرنوشت ساز باشند و تا حدود زیادی به ایجاد ثبات در جبهه‌های «تعز» ،« البیضاء» و «الحدیده» در مرحله اول کمک کرده توانسته اند و در مرحله دوم  تجاوزات ائتلاف سعودی در سه استان مرزی « نجران»، « جیزان« و « عسیر» را کنترل کنند.

در گزارش پایگاه خبری المیادین آمده است: موشک بالدار قدس 2  عنصری مدرن در سیستم کیفی سیستم موشکی بالستیک و بالدار است که توسط نیروی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ساخته شده است. به گفته « یحیی سریع» سخنگوی نیروی مسلح یمن این موشک‌ها اخیرا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های عملی موفق در عمق عربستان سعودی که هنوز اعلام نشده است، به خدمت گرفته شدند. این آزمایش موفقیت آمیز بوده؛ چراکه اطلاعات حاکی از آن است که خسارات زیادی در تاسیسات نفتی به بار آمده است.

المیادین نوشت: رهگیری موشک «قدس2 »عمدتاً به توانایی موشکهای بالدار مربوط می‌شود و سامانه های پدافند هوایی خیلی سخت میتوانند این موشک‌ را رهگیری کنند ، زیرا رادارها در مقابل اهدافی که در ارتفاع کم حرکت نمی‌کنند ، به طور موثر کار نمی‌کنند. موشک بالدار قدس 2  با داشتن توانایی انطباق با تغییرات در حرکت زمین ، از دیگر موشک‌های بالدار متمایز است.

پایگاه خبری مذکور اعلام کرد: آنچه از نظر فنی و نظامی نیز در این هدف گیری قابل توجه است این است که موشک قدس 2 از چندین لایه سیستم‌های موشکی پیشرفته پدافند هوایی مانند «پاتریوت پک 3» مدرن یا سامانه‌های پیشرفته تر  آمریکایی که عربستان سعودی اخیراً به دست آورد ، فراتر رفته است. به طور طبیعی ، عربستان این سامانه را برای محافظت از تأسیسات حیاتی مانند آرامکو در جده مستقر کرد و همچنین فرض بر این است که این سیستم‌های دفاعی عربستان آماده  بودند تا موشک‌های جنبش انصارالله را که کاملاً مطمئن نبرد موشکی استراتژیک خود را علیه عربستان که ائتلاف  متجاوز رادر یمن رهبری می‌کند ، رهگیری کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: از طرف دیگر ، رسیدن موشک‌های بالدار انصارالله به مرکز سواحل غربی عربستان سعودی در دریای سرخ ، بدان معناست که تمام تأسیسات حیاتی این کشور در معرض هدف  قرار دارند. همانطور که در تاسیسات نفتی «آرامکو» در جده ، حدود 900 کیلومتری مرز شمالی یمن را مورد هدف قرار دادند.

پایگاه خبری المیادین افزود: سفر مخفیانه بنیامین نتانیاهو به عربستان سعودی را نمی‌توان جدا از تنش موجود در منطقه علیه محور مقاومت دانست. تنش‌هایی که «دونالد  ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در چندین زمینه  ایجاد کرد ، از جمله تهدید علنی  به اقدام نظامی علیه ایران برای انتقام  از « جوبایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا با هدف ایجاد یک مانور نسنجیده برای فروبردن دولت جدید در باتلاقی از تنش‌ حساس در منطقه خاورمیانه با هدف اینکه دولت دموکرات نتواند در پرونده‌های منطقه از جمله توافق هسته‌ای ایران تجدید نظر کند. همچنین بخش دیگر این تنش‌ها ترس هم‌پیمانان آمریکا از جمله مهمترین آن‌ها اسرائیل و عربستان از تغییر موضع آمریکایی در مقابل پرونده منطقه است که می‌تواند امنیت آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

المیادین افزود: تقویت  قدرت بازدارندگی موشکی استراتژیک انصارالله در برابر کشورهای متجاوز علیه یمن ، به ویژه عربستان سعودی ادامه دارد.  تقویت این قدرت از نظر قابلیت‌های موشکی که خود را در هر هدف گیری دوربرد از نظر ویژگی‌های فنی و تخریبی ثابت می‌کند ، روشن و ثابت است و از نظر انتخاب اهداف حساس و حیاتی ، اهمیت نظامی ، اقتصادی و استراتژیک آنها به وضوح افزایش می‌یابد.

در انتهای این مطلب آمده است: رژیم صهیونیستی در تجاوز به یمن با عربستان سعودی مشارکت دارد. بر اساس بسیاری از اطلاعات  کمک‌هایی از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی به واحدهای ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن به ویژه در زمینه اطلاعاتی، الکترونیکی و هوایی صورت گرفته  و موشک بالدار قدس 2 اولین موشک بالدار یمن خواهد بود که اهداف آن امروز صدها کیلومتر دورتر از جده و دقیقا در همان جهت (شمال غربی) تا سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهد بود.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۰۲۴۱۲۱۶:۵۳:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۵
پیام این حمله به عربستان، تقویت سیاست نزدیکی به اسراییل از ترس قدرت گیری سیاست های ایران هست
ناشناس۱۷۰۲۵۳۱۱۹:۰۱:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۵
به من و شماها چه؟؟ ..
ناشناس۱۷۰۲۵۶۰۱۹:۳۷:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۵
خدا کنه ریاض جده .. همه شهرها وهابی با خاک توسط موشک ها حوثی یکسان بشه
ناشناس۱۷۰۲۵۸۶۱۹:۵۳:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۵
نتیجه اینکار نزدیکی بیشتر عربستان و اسراییل به هم هست
ناشناس۱۷۰۲۸۰۸۲۳:۴۰:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۵
انتقام ما راهبردی خواهد بود.
ناشناس۱۷۰۲۹۶۲۰۲:۵۹:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۶
پیام‌مرغ کیلویی چهل هزارتومان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین