نظرات برگزیده مخاطبین الف: ۲۴ سال همفکران تاجزاده مسئولیت داشتند/اولین قدم برای مدیریت کرونا فرماندهی واحد است/قرارگاه نه با مهدی جهانگیری بلکه با یک مجموعه قرارداد بسته است

گروه سیاسی الف،   3990904108

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: ۲۴ سال همفکران تاجزاده مسئولیت داشتند/اولین قدم برای مدیریت کرونا فرماندهی واحد است/قرارگاه نه با مهدی جهانگیری بلکه با یک مجموعه قرارداد بسته است

این یک یادداشت سیاسی نیست... » عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید.

*متاسفانه جامعه ما بشدت سیاست زده شده است و جناب آقای تاجزاده هم شاید متوجه انگیزه های پشت این سخنرانی بوده است. وگرنه جزء مسلمات دین است که این دنیا محل گذر است و هدف نیست. منتها گفتن این حرف از یک روحانی وابسته به قدرت حتی اگر انگیزه سیاسی هم نداشته باشد باز هم درست نیست. درست است که خود حرف حرف درستی است ولی با این وضعیتی که قدرت حاکم در این چند دهه بوجود اورده است بهترین کار اظهار شرمندگی است نه دعوت به آخرت.

*حقیر فکر می کنم همه چیز تو این مملکت سیاسیه . اصولا ما هیچ چیز غیر سیاسی نداریم. حتی ما  کرونامون  هم سیاسیه

*اقای تاجزاده 24 سال همفکران شما مسولیت اقتصادی داشتند چرا موقعی که تحریم نبودیم تورم 50 درصدی داشتیم؟ چرا مطالبات اقتصادی مردم به سمت مانتو کوتاه و دوقطبی های ... رفت؟ هوچی گری هم حدی دارد هر بار یک شکلی مردم را رنگ کنید مگر شما نبودید که گفتید اگر روحانی نبود ایران ونزوئلا می شد؟

*صحبت های آیت اله صدیقی آنقدر کلی است که همه جور می توان از آن برداشت کرد. ضمن اینکه این توصیه ها و عبارات امثال صدیقی، هیچگونه کاربردی ندارد و دنیا اینطوری اداره نمی شود. یک کسی که خلبانی بلد نیست، با ارشاد و پندهای اخلاقی در مورد جان آدم ها وادار به خلبانی کنیم!!!!؟؟؟

*اگر صحبت از سختی دنیا در مقابل اخرت را یک واعظ اجتماعی یا فلسفی بگوید قابل قبول است اما یک امام جمعه حکومتی باید از مردم و اقتصاد انها دفاع کند و فقر را مباهات نداند .

*براي اكثر مردم فرقي بين تاجزاده و صديقي نيست. هر دو فقط حرف مي زنند. اگر اين صحبتها را آقاي محمد خاتمي ميگفت از نظر تاجزاده بهترين گفتار در عالم هستي بود. اين مردم از سياسي كاري هاي اينها خسته شده اند .

*سختی و مشقت زندگی که در قرآن و روایات به آن اشاره شده با فقری که عده‌ای با بی‌کفایتی خود به مردم تحمیل می‌کنند متفاوت است. به نظر بنده وقتی می‌توان به فرمایشات جناب صدیقی اعتنا کرد که این بزرگوار حداقل یک سال با درآمد ناپایدار کارگری در خانه‌ی استیجاری زندگی کنند و این وضعیت را تاب بیاورند. و گرنه نسخه پیچیدن برای این و آن را همه می‌دانند.

***

«چین چگونه کرونا را مهار کرد؟»عنوان یکی از یادداشت‌های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید.

* دو سه برابرما پزشک و دارو ساز دارند نگاه جمعی و سوسیایستی و متمرکز به بهداشت دارند و پزشکان انلاین مردم را ویزیت میکنندواز it ,پلبس برای کنترل بیماران استفاده میکنند از داروهای گیاهی درست و به صورت وسیع استفاده میکنند مواد اولیه دارویی را خودشان تولید میکنند در اینجا بیشتر نگاهها و کامنتها سیاسی است و نگاه ها پزشک زده و داروساز زده است

*آخه عقل کل هایی که میگید چین واکسنش را ساخته. میدونید واکسیناسیون تو کشوری با جمعیت چین یعنی چه؟ یعنی این همه آدم را واکسن زدند و خود اون مردم هم نفهمیدند بهشون واکسن زدند تا اطلاعاتی ازش درز پیدا کنه؟

*دیگر دیر شده که مثل چین عمل کنید!وقتی در قم آغاز شد میبایست قم را بشدت مثل چین قرنطینه میکردید.گذاشتن تو کل ایران پخش شود دوباره مثل خیلی از کارها نوش دارو بعد از مرگ سهراب.

*اولین قدم همان فرماندهی واحد است که متاسفانه در ایران نیست و باید ستاد مقابله با کرونا به ریاست بالاترین مقام تشکیل شود تا لااقل خود ارکان حاکمیت از ستاد حرف شنوی داشته باشد

*موارد مهمی را نگفتید استفاده از مدیران لایق نه فامیل مدار جناحی فاقد سواد مبارزه گسترده بدون تبعیض با قاطعیت فاقد استثنا و مجازات بدون تبعیض کلیه مدیران حزبی و غیر حزبی  و مصادره کل اموال و اعدام و مجازات سنگین مدیران فاسد به نحوی که کسی جرات فساد را بخود راه نمی‌دهد هم اکنون بیش از دو میلیون مدیر فاسد اموالشان مصادره و در زندان های طویل المدت دوران محکومیت خود را می‌گذرانند مدیرانی که فرزندان آنها در خارج سوار مازراتی و پورشه باشند وجود ندارند.

*این تعاریف هیچ چیزی از اهمال چین در اطلاع رسانی غیر شفاف بازداشت و مرگ پزشکی که هشدار داده بود ادامه پروازهایش به سراسر جهان و همکاری با سازمان جهانی بهداشت در بی اهمیت جلوه دادن ویروس کم نمیکند . چین هم که پاسخگوی جامعه جهانی نیست البته گردش کنترل شده اخبار در کشور های دیکتاتوری هم قابل اعتماد نیست و بقولی شوخی تلخ آن هنوز دامن گیر بخش عظیمی از مردم جهان است

*همچنین یکی از بزرگترین عوامل موجود در توفیق چینی ها حفظ بخش های مهمی از  ساختار و سازمان مدیریت یکپارچه دولت در امر اقتصاد است .این موضوع موجب شد که دولت با ارائه کمک های معیشتی و خدمات بهداشتی و درمانی فراگیر دولتی توان اجرای تعطیلی کامل و نسبتا طولانی را در کانون های بحران داشته باشد. و پس از مهار همه گیری رشد اقتصادی را با سرعت پیش گیرد. خصوصی سازی های گسترده در همه چیز در کشورهای سرمایه داری امروز ضعف خود را در کنترل بحران هایی مثل این همه گیری کاملا نشان داده است.

***

«اهمیت شفاف‌سازی درباره امضای قرارداد قرارگاه خاتم با یک متهم اقتصادی» عنوان یکی از گزارش های پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این مطلب را می‌خوانید.

*ما خواستار اجرای قانون از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال که چندین سال است قانون شده و باید قانون جامع تر و فراگیر تری تصویب و اجرا شود هستیم اجرای این قانون مادر تمامی مبارزات با فساد است.

*ما خواهان برگزاری دادگاه علنی فریدون و مهدی جهانگیری هستیم فساد اعلامی از سوی آقای میر سلیم را هم تا به تاریخ نپیوسته شفاف سازی فرمایید.

*واقعا این متن تعجب‌آوره. طرف به عنوان یک شخص حقیقی یک سمت حقوقی داره. موقعی که هنوز حکمی ( به هر دلیلی) صادر نشده و هنوز در مسئولیت حقوقی خودش قرار داره چه اشکالی داره قرارداد به امضای اون به طرفیت شخص حقوقی برسه؟ مگه قرارداد با شخص جهانگیری امضا شده که اشکال داشته باشه. چه بسا همین فردا این شخص به صورت عادی مسئولیتش به شخص دیگه‌ای واگذار بشه با استدلال شما این قرارداد باطل میشه؟

*فقط یه قانون حمایت از مفسدین اقتصادی و اختلاس گران هم تصویب کنید که تکلیف مردم هم مشخص باشه. این عزیزان هم با ارامش خیال بیشتری به خدماتشون ادامه میدهند.

*نگران   نباشید   با  اینا   قرارداد   امضاء   کنه، دوباره   برمیگرده   بازداشتگاه...بعد   میگن   چرا   اقتصاد   مملکت   متلاشی   شده!

*چگونه یک متهم دانه درشت و زندانی  در سفر استانی رئیس جمهور را  همراهی می کند  و شخصا   با سپاه  قرارداد اقتصادی امضا میکند ... اینگونه رفتارها  مردم را نسبت به محبوبیت سپاه نگران میکند .

*مشکل اینجاست که این فرد فعلا مسئولیت دارد و کار کشور رو نمیشه خوابوند قرارگاه هم با شخص قرارداد نبسته بلکه با یه مجموعه صنعتی رسمی کشور بسته

*اولاعليه جهانگيري وسازمان او هنوز حكمي مبني بر فساد اقتصادي صادر نشده دوما از نظر بهره مندي از رانت چه تفاوتي بين سازمان جهانگيري وقرارگاه خاتم وجود دارد؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. وحدت ملی با وعده صادق

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  12. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  13. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  14. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  15. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  16. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  20. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  21. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  22. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  23. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین