فعلا در ایران خبری از واکسن کرونا نیست

گروه اجتماعی الف،   3990904106

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید و واردات واکسن کرونا به این زودی ها انجام نخواهد شد گفت: مردم بدانند فعلا در ایران خبری از واکسن کرونا نخواهد بود. پس رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را مد نظر قرار دهند.

فعلا در ایران خبری از واکسن کرونا نیست

همایون سامه یح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار اخباری درباره تولید واکسن کرونا در آمریکا گفت: به فرض آنکه تحریم وجود ندارد و می توان به راحتی واکسن کرونا از آمریکا را به کشور وارد کرد باز هم باید این واقعیت را دانست که حداقل دو سال طول می کشد که واکسن کرونا به ایران وارد شود. پس رسیدن واکسن به کشور به این زودی ها امکان پذیر نیست.

وی توضیح داد: آمریکا سالیانه به ۷۰۰ میلیون واکسن نیاز دارد چون هر نفر باید دو بار در سال واکسن را تزریق کند. کشورهای دیگر اروپایی هم از قبل واکسن را خریداری کرده و قصد استفاده دارند. پس به این زودی ها نوبت ایران نمی شود. کما اینکه حمل و نقل این واکسن هم خود مشکلاتی دارد. چون باید در دمای منفی ۷۰ درجه نگهداری شده که اگر بخواهد از آمریکا به ایران بیاید حداقل ۲۴ تا ۳۶ ساعت زمان لازم دارد که این جدا از رفت و آمد از فرودگاه به انبار است. با این توضیحات باید دور واردات واکسن از آمریکا به کشورمان را خط کشید.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تولید واکسن در داخل کشور نیز گفت: خبرهای ضد و نقیضی درباره تولید واکسن در داخل کشور منتشر شد. برخی شرکت ها گفتند که به تولید واکسن کرونا نزدیک شده و این اتفاق در آینده نزدیک رخ می دهد و آنها تنها به بودجه نیاز دارند. صحبت هایی که یک مقام مسوول در کمیسیون بهداشت رد و اعلام کرد که تولید واکسن به این زودی ها انجام نمی شود و حداقل دو سال طول می کشد که تمامی مراحل تولید و آزمایش های آن پایان یابد و بعد از آن به دست مردم برسد. پس مردم بدانند تا دو سال آینده کرونا را در کشور خواهیم داشت.

وی افزود: مردم فکر نکنند که واکسن به این زودی ها می رسد و آنها دیگر احتیاجی به استفاده از ماسک ندارند. این امری محال است، چون حتی در آمریکا به عنوان تولید کننده واکسن نیز به همه مردم واکسن نمی دهند زیرا تعداد آن محدود است. واکسن تنها به کسانی تزریق می شود که احتمال خطر ابتلا در آنها زیاد است. این یعنی شامل افراد با سن بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه ای می شود. در آمریکا هم همه مردم دسترسی به واکسن نخواهند داشت و مجاز به استفاده از آن نیستند.

سامه یح در پایان در جمع بندی اظهار کرد: دنیا تا مدت ها درگیر ویروس کرونا خواهد بود پس زودباور نباشیم که واکسن به این زودی ها قرار است برسد و کرونا خواهد رفت. نباید اهمال کاری کرد که نتیجه آن چندین برابر مشکلات است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین