بارش در اغلب مناطق کشور و هشدار به کشاورزان

گروه اجتماعی الف،   3990904093

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه ۶ آذر در اغلب مناطق کشور برف و باران خواهیم داشت، گفت: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در بارش‌ها وجود دارد که ضرورت دارد به توصیه‌ها توجه شود.

بارش در اغلب مناطق کشور و هشدار به کشاورزان

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد:‌ روز آینده جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است و با توجه به سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت به ویژه اصفهان، تهران، اراک و کرج غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

وی ادامه داد: اواخر وقت روز چهارشنبه 5 آذر سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده در این مناطق خواهد شد ما پنج‌شنبه 6 آذر بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد و  گستره آن نیمه غربی کشور و سواحل خزر را در بر می‌گیرد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی‌، زنجان، کردستان، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، بوشهر، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان، استان مرکزی و غرب اصفهان بارندگی خواهیم داشت که این وضعیت روز جمعه 7 آذر علاوه بر این مناطق در شمال و غرب فارس نیز حاکم خواهد بود.

اصغری افزود: روز شنبه 8 آذر شدت بارش‌ها در استان‌های نیمه غربی و مرکز کشور خواهد بود.

وی گفت: در این 5 روز بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی به صورت برف خواهد بود و در مناطق جنوبی با رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ همراه است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در مناطقی که ذکر شد احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد و توصیه می‌شود در باغات و مزارع زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش و عدم انجام آبیاری، در دستور کار باشد همچنین محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش در دستور کار قرار گیرد.

اصغری گفت: از فردا تا شنبه پیش‌ِرو با توجه به وزش باد شدید، دریای خزر مواج خواهد بود همچنین از امروز تا شنبه، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: ‌آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 11 و 5 درجه خواهد بود، همچنین اواخر وقت روز پنج‌شنبه 6 آذر بارش برف و باران در تهران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد و بیرجند با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین