قفل چهار در مهاجرت را بشکن

گزارش بازرگانی،   3990904066

قفل چهار در مهاجرت را بشکن

راهنمای بهترین پکیج مهاجرتی برای ایرانیان

تقریبا همه امروزه قصد مهاجرت دارند. اما در پس این تصمیم، چه نیازی هست؟ مهاجرت هدف نیست! باید دید این جمعیت به دنبال چه هستند؟

بعد از دو دهه فعالیت در زمینه آموزش زبان، با پژوهشی در این حوزه، نیاز دیدیم مسائلی را روشن کنیم تا کمک کنیم زندگی به قول خودشان افتضاحشان را افتضاح تر نکنند چرا در پس مهاجرت های ناخردانه، مشکلاتی بس عمیق تر خوابیده است که کسی از آن ها خبر ندارد. با ما همراه شوید تا دید بهتری به موضوع پیدا کنید.

 

عوام چرا به فکر مهاجرت می افتند؟

معمولا در کشورهای جهان سوم، علاوه بر فقر مادی، فقر معنوی و علمی هم بیداد می کند. علتی که بخش بیشتر این جمعیت اعلام می کنند، شرایط بد اقتصادی، نابسامانی ها، اخلاق مند نبودن و وجود فساد در بین مردم، و دستگاه های حکومتی است، غافل از آنکه 90% این مشکلات اصلا عوامل خارجی نبوده و کاملا به خود اشخاص بر می گردد. به عبارتی، بیشتر این فقر دانش و ذهنی است که این تصمیم را می گیرد. با کمی تحقیق، می بینیم که کشور خودمان بسیار جای خوبی برای زندگی است و مدینه فاضله ای منتظر شما نیست! ای کاش قبل از تصمیم گیری، کمی تفکر و تحقیق کنید.

این درصد عظیم از متقاضیان مهاجرت فقط می خواهند شرایط زندگی برایشان بهتر باشد و اگر بخواهیم از خودشان شروع کنند، فکر می کنید چه می گویند؟ این ها بخشی از جملات آن هاست:

  • کشور من برای من هیچ کاری نکرده؛
  • فقط حق مارو خوردن؛
  • پول نفت رو به ما نمی دن؛
  • این جامعه فقط به ما فرهنگ غلط یاد داده؛
  • بابا چرا کم آب می دهد؟
  • تورم بالاست، هر روز همه چیز گرون تر میشه!
  • همش دزدیه، همشون دزدن،
  • ...

 

در صورتی که واقعا کسی واجد شرایط مهاجرت است که بخواهد به دنیایی زیباتر و بزرگ تر خدمت رسانی کند و این سوالات را از خود پرسیده است:

  • من چه کاری برای کشورم کرده ام؟
  • من چه کمکی به بهبود جامعه ام کرده ام؟
  • چقدر توانسته ام به دنیای درونم سفر کنم و انسان زیباتری باشم؟
  • آیا گوشه ی دیگر دنیا می توانم فضایی بهتر برای تحقق آرمان هایم داشته باشم؟
  • ...

 

تصور می کنیم که شما جزء آن دسته از افرادی هستید که تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده اید که زندگی ای با استانداردهای بالاتر و معنادارتری در تکه ی دیگری از این کُره خاکی خواهید داشت. اگر اینچنین است، دقت کنید تا با توجه به نکات درون این مقاله، بتوانید به راحتی از موانع پریده و در تله نیوفتید.

 

زبان انگلیسی را دریاب!

مستقیما به سراغ یک موسسه مهاجرتی رفته و برای اینکه خیالتان راحت شود، سریعا قراردادی امضا می کنید تا مطمئن شوید پروسه مهاجرتی شما شروع شده است. حس پیشروی با پرداخت پول در شما ایجاد می شود ولی این اصلا عقد قرارداد و پرداخت پول نیست که شما را جلو می اندازد چرا که ممکن است شما پشت در شماره یک مانده باشید و باز کردن درهای بعدی فایده ای ندارد. فقط دل خود را خوش کرده و پولتان را هدر می دهید. اگر مدرک آیلتس را با نمره مورد نظر (معمولا بین 6 تا 7.5) در دست ندارید، به سراغ مراحل بعدی نروید یا حداقل، وقتی مشاور مهاجرت می گوید 3 ماهه آیلتس 8 بگیر، به او بگویید که باید با مشاور زبان صحبت کنید.

 

در باتلاق نیوفتی!

خیلی از متقاضیان قرارداد را امضا کرده و مبلغی هنگفت را به عنوان پیش پرداخت به موسسه محترم می دهند. بعد، آن مسئول محترم می گوید که سه ماهه آیلتس 7 یا 8 بگیرید و برای ما بیاورید. این متقاضی نیز با تصور اینکه زبانش خوب است این را پذیرفته و فردای آن رو به یک موسسه زبان مراجعه می کند.

 

تله زبان

سناریوی اول:

چون عجله دارید، آن موسسه زبان (با تصور اینکه سیاستی اخلاقمند ندارد) می گوید که شدنی است و می گوید به هدفتان می رسید. اما زود می فهمید که شما اصلا آیلتس را متوجه نمی شوید چرا که پایه زبانی خوبی ندارید و در نهایت نمی توانید در بازه ممکن به نتیجه برسید. مجبورید برگردید به موسسه مهاجرتی و زمان بیشتری بخواهید. فکر می کنید می پذیرند؟ امیدواریم!

 

سناریوی دوم:

به رغم آنکه اعلام می کنید عجله دارید، موسسه زبان نوع دو (با تصور اینکه سیاستی اخلاقمند دارد و معمولا کمیاب است) می گوید که شدنی نیست و با ریختن آب پاکی روی دستتان مدت زمان بیشتری را پیش بینی می کند. به سرعت متوجه می شوید که آن موسسه مهاجرتی یا چیزی از زبان و آیلتس نمی داند (که امکان ندارد) و یا اصلا مسئولیتی در قبال شما حس نمی کند و فقط فکر درآمدزایی است. اصلا اینطوری به نفعش است چون شما نتوانسته اید مدرک تان را بیاورید و تمام پیش پرداختتان برای آن ها کاملا سود و برای شما کاملا ضرر است. مجبورید برگردید به موسسه مهاجرتی و زمان بیشتری بخواهید، ضررهایش را چه کسی می دهد؟ می گویند شما نتوانستید آیلتس بگیرید و این مشکل شماست!

 

ترجمه ی مدارک، یک مرداب خطرناک دیگر!

سرعت انجام پروژه ی ترجمه مدارک شما مهم است. این فاکتوری است که باید در نظر گرفته شود. اگر دیرشود، ممکن است کل پروسه خراب شود. اما فقط بحث سرعت نیست. برخی ترجمه ها دارای ایرادهای اساسی اند که موسسه، دانشگاه، اداره، یا سازمان مقصد در نگاه اول شوک خواهد شد. متاسفانه، بسیاری از دارالترجمه های رسمی ایران فقط با داشتن مهر و قدرت اعتباردهی به درآمدهای کلان رسیده و کار اصلی یا ترجمه به دست افراد غیرحرفه ای می افتد. عجیب نیست که قبل از تحویل مدارک، از خود متقاضی می خواهند ترجمه را چک کند؟ سعی کنید در انتخاب یک مرکز خوب وسواس به خرج بدهید و حتما مقاله بهترین دارالترجمه های رسمی را بخوانید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

 

چکار کنم؟

به این ترتیب عمل کنید:

  • به سراغ برترین موسسات مهاجرت بروید.
  • مشخص کنید در پروسه خود نیاز به چه مدارک زبانی دارید.
  • یکی از بهترین آموزشگاه های آیلتس و یا آموزشگاه زبان آنلاین زبان را پیدا کنید.
  • دقیقا محاسبه کنید چقدر زمان برای دریافت مدارک لازم دارید.
  • کمی زمان را اضافه کرده و به وکیل مهاجرتی خود اعلام کنید.
  • با خیال تخت یک دارالترجمه پیدا کنید و زودتر مدارکتان را آماده کنید.
  • حتما قبل از شرکت در آزمون اصلی، چند مرحله آزمون آزمایشی بدهید.

 

غوز علی غوز، کرونا

علاوه بر تمامی تله ها و موانع گفته شده، کرونا و تعطیلی گسترده بسیاری از مراکز و پروسه ها نیز مشکل جدیدی است که باید با آن دست و پنجه نرم کنید. شاید زمان آن فرا رسیده که کمی با دقت بیشتر موضوع را بررسی کنید.

 

سخن آخر

روشنگری تمیزکننده و مشخص کننده مسیر پیش روی شماست که قطعا با دریافت مشاوره ای صادقانه و حرفه ای برایتان اتفاق می افتد. به آکادمی اکسیر بیایید.

 

پی نوشت

با آکادمی زبان اکسیر آشنا شوید.

اکسیر جاییست که پنج عنصر زیبا همدیگر را ملاقات می کنند: آموزش، عشق، هنر، کیفیت، و صداقت. سال ها گشتیم و در جستجوی آرمان لند آموزشی، متوجه شدیم که باید آن را بسازیم. اکسیر زمانی متولد شد که سجاد حسینی و محمود مهرعلیان با دغدغه های مشابه متحد شدند و تصمیم گرفتند یک ویژِن را تبدیل به واقعیت کنند.

 

با سجاد حسینی و محمود مهرعلیان آشنا شوید!

این دو عزیز مسیر را از ابتدا، درست مثل کسی که باید در سطح مبتدی بنشیند شروع کردند. بعد از سال ها سعی و خطا، و قطعا پس از آنکه تدریس را شروع کردند، متوجه شدند که گره های کار کجاست. مسیر بسیار ساده است، به شرط آنکه در روز و با نور کافی طی شود درحالی که اکثر شب و در تاریکی حرکت می کنند. پس از نزدیک به دو دهه فعالیت در این حوزه، سجاد حسینی و محمود مهرعلیان چراغ راهی برای مسیر درست یادگیری زبان انگلیسی اند. از آنجا که نیت آن ها راستی، درستی، کمک رسانی و ایجاد ارزش است، بعد از دهه ها آموزش های نادرست، هم اکنون آموزش اصولی در دسترس شماست. نتیجه تفکرات آرمانی آموزش این دو استاد زبان هم اکنون در آکادمی اکسیر در حال اجراست.

خدمات آموزشی اکسیر هم به صورت حضوری، هم به صورت دوره های آنلاین و هم بسته های ویدیویی خودآموز وجود دارد. البته به خاطر کرونا، اکثر فعالیت ها در حال حاضر به صورت آنلاین است.

آکادمی زبان اکسیر، یک سبک زندگی

با لبخند انتخاب می شویم؛ با عشق میزبانتانیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین