داستان یک فریب؛ آیا نتانیاهو واقعا به عربستان رفت؟

گروه جهان الف،   3990904005 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، با اعتقاد بر اینکه خبر منتشر شده در ارتباط با دیدار نتانیاهو با بن سلمان در منطقه نئوم عربستان دورغ است، اظهار کرد: صهیونیست‌ها این خبر را به منظور جلوگیری از موضوع مرگ عادی سازی روابط این رژیم با برخی از کشورهای عربی منتشر کرده‌اند.

داستان یک فریب؛ آیا نتانیاهو واقعا به عربستان رفت؟

سید هادی برهانی، در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در عربستان و تکذیب این خبر از سوی وزیر خارجه عربستان گفت: من فکر می‌کنم خبر منتشر شده در این ارتباط دروغ است و دلایلی نیز برای این مسئله وجود دارد.
وی در تشریح این دلایل گفت: این خبر از سوی منابع اسرائیلی منتشر شده است و رسانه‌هایی در آمریکا آن را تایید کرده‌اند که به نوعی با منابع اسرائیلی در ارتباط هستند و در واقعه این رسانه ها به نوعی یک جریان سازی کرده‌اند.

این استاد دانشگاه گفت: از دیگر سو بن سلمان در زمانی که ترامپ به انجام عادی سازی عربستان با رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیاز داشت، حاضر نشد این کار را بکند در حالیکه این اقدام می‌توانست کمک بزرگی برای ترامپ باشد و اکنون که ترامپ در انتخابات باخته و بایدن پیروز شده است دیگر دلیلی برای انجام این موضوع در این فوریت زمانی از سوی محمدبن سلمان وجود ندارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین با بیان اینکه از دیگر سو در کنار اینکه پمپئو و ترامپ باید به زودی کاخ سفید را ترک کنند، نتانیاهو نیز شانس زیادی برای ماندن در قدرت به عنوان نخست وزیر در اراضی اشغالی ندارد، ادامه داد: بن سلمان همکاری گسترده‌ای با اسرائیل و آمریکا دارد ولی از دیگر سو می‌خواهد در عربستان به مقام پادشاهی برسد و ملاقات با نتانیاهو در این مورد برایش یک سم است و خیلی بعید است که در این شرایط دست به یک کار غیرعقلانی بزند. این اقدام با برنامه بن سلمان برای رسیدن به پادشاهی همخوانی ندارد و او نمی‌خواهد در این شرایط کاری را انجام دهد که برای او مشکلی در داخل عربستان ایجاد شود.

وی با با اعتقاد بر این که در زمانی که بن سلمان و پمپئو ملاقات داشتند صهیونیست‌ها داستان فریبی را در این زمینه طراحی کردند، گفت: این احتمال وجود دارد که هواپیمایی از اراضی اشغالی به یک بهانه به نیوم عربستان سفر کرده باشد و حتی یک مقام پایین رتبه اسرائیلی را آورده باشد و سپس برگردانده باشد و اسرائیلی‌ها از این موضوع برای انجام این بازی و فریب استفاده کرده‌اند تا از این طریق بگویند بین نتانیاهو و بن سلمان ملاقاتی رخ داده است. اسرائیلی‌ها سابقه طولانی در این گونه مسائل دارند و در انجام اینگونه اقدامات قهار هستند.

برهانی با بیان اینکه با رفتن ترامپ و آمدن بایدن این احتمال وجود دارد که مسئله عادی سازی روابط کشورهای عرب منطقه با رژیم صهیونیستی با ضربه سختی روبرو شود و آینده مبهمی در پیش رو داشته باشد، گفت: در همین چهارچوب اسرائیل نیاز دارد که یک داستانی درست کند و بگوید موضوع عادی سازی نمرده است و این موضوع همچنان در جریان است. به همین خاطر آنها این داستان فریب را ایجاد کرده‌اند تا مانع مرگ عادی سازی روابط شوند.

دیدگاه کاربران

رضا۱۶۹۹۹۴۷۰۶:۰۰:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۴
آفرين به جناب برهانى ! حقيقتاً لذت بردم ، به اين ميگن تحليل گر ، خيلى قشنگ دست دو تا شونو رو كردى برهانى جان ، باز هم بارك الله بر شما
کریم۱۶۹۹۹۷۴۰۷:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۴
به قول خودتان عربستان با اسرائیل وامریکا روابط خوبی دارد، حالا اگر علنی کردن آن کمی طولانی هم شود، در اصل موضوع تغییری ایجاد نمی کند. مطمئنا دیگر کشورهای عربی هم به زودی به این همکاری علنی اقدام خواهند کرد..
ناشناس۱۷۰۰۰۴۸۰۸:۴۱:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۴
آقاي برهاني كارشناس غرب آسيا،اسراييل و امريكا اين شايعه را راه انداخته اند، آيا عربستان و بن سلمان هم لال هستند كه اينرا تكذيب كنند؟
ناشناس۱۷۰۰۱۴۱۰۹:۵۵:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۴
اصلا مهم نیست که واقعا رخ داده یا نه مهم این است که چرا چنین مسئله ای مطرح شده خلاصه دیر یا زود این مسئله هم رخ خواهد داد در این میان باید به نقش خودمان در سوق دادن عربستان به سمت صهیونیستها بپردازیم..
ناشناس۱۷۰۰۲۱۵۱۰:۳۶:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۴
آقای کارشناس پس چرا بن سلمان هیچی نمیگه
ناشناس۱۷۰۰۲۴۸۱۰:۵۴:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۴
حالا اگه هم این سفر صحت نداشته باشه یمنی ها عکس العمل مناسبی رو از خودشون نشون دادن و با زدن دوباره آرامکو ضربه ی خوبی به بن سلمان وارد کردن
ناشناس۱۷۰۰۵۸۰۱۴:۰۷:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۴
شاید هم اتفاق افتاده ولی عربها جرات ندارن بگن ، به جاش اسرائیلیها بلند جار زدن تا به نفع خودشون تمومش کنن
رضاعلی۱۷۰۰۵۸۲۱۴:۰۸:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۴
بن سلمان و نتانیاهو احتمال دادند که ایران قبل از آمدن بایدن عملیات برعلیه شان انجام دهند این مانور را دادند
ناشناس۱۷۰۰۶۶۳۱۵:۰۱:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۴
در بررسى مسائل منطقه ايى بايد مقدارى عميق تر تحليل كرد..اتفاقا هدف از برگزارى اين ديدار، در صورت صحت، مى تواند ارسال پيامى به دولت آينده بايدن به منظور جهت دهى به سياست منطقه ايى امريكا باشد.
ناشناس۱۷۰۰۸۱۴۱۶:۱۱:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۴
جالب اینجاست آنقدر که شما در پی انکار این ملاقات هستید، خود آل سعود نیست!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین