قرار است مرغ هم از سفره مردم پر بکشد؟!

گروه اقتصادی الف،   3990903146 ۱۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
قرار است مرغ هم از سفره مردم پر بکشد؟!

به گزارش الف، در چند روز اخیر قیمت مرغ افزایش سرسام آوری را تجربه کرد و در حالی که قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بوده، ابتدا به ۲۶ هزار تومان و به یکباره با افزایش ده هزار تومانی به ۳۶ هزار تومان افزایش یافت.

با کمی اختلاف این افزایش قیمت مرغ نیز از سوی مسئولان تائید شده است. چنانچه روز دوشنبه محمد علی کمالی سروستانی، مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش مجدد قیمت مرغ  در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۲۲ هزار و ۷۳۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۳۰ هزار و ۱۷۶ تومان و در خرده فروشی ۳۵ هزار تومان است.

همین یک مورد به خوبی گویای این مسئله است که نوعی رهاشدگی بر بازار کالاها و اجناس حاکم شده است. گویی هر تصمیم و حتی موضع گیری دولت و کارگروه تنظیم بازار خود موجد سیر صعودی قیمت ها می شود.

افزایش قیمت مرغ در حالی رقم خورده که در اواخر مهرماه امسال بود که ستاد تنظیم بازار به دلیل کمبود نهاده ها در بازار با افزایش فوق العاده قیمت مرغ موافقت کرد و قیمت مصوب مرغ از ۱۴۴۰۰ به ۲۰۴۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

درباره این که چرا چنین اتفاقی در بازار مرغ رخ داده دلایل مختلفی عنوان می شود. برخی عنوان می کنند مشخص نیست نهاده های دامی با وجود تخصیص ارز دولتی و ترخیص از گمرک کجا هستند، عده ای عنوان می کنند نهاده ها در بازار آزاد و با قیمت بسیار بالاتر به فروش می رسند، برخی  به گران فروشی دامداران با وجود دریافت نهاده های دامی اشاره می کنند، تعدادی نیز بر کاهش میزان جوجه ریزی تاکید دارند. عده ای نیز تاکید می کنند در بازار نظارتی در حوزه توزیع و فروش وجود ندارد و نوعی آشفتگی بر بازار حاکم شده است.

اما هر کدام یا مجموعه ای از این علل دلیل گرانی مرغ باشد در اصل موضوع تغییری حاصل نمی کند که قیمت آن بر اثر سوء مدیریت با افزایش وحشتناکی مواجه شده است. به گونه ای که باید گفت در حال حاضر گوشت مرغ به یک کالای عیانی و لاکچری تبدیل شده و این روزها حتماً برخی از اقشار جامعه ناچار شده اند تا مرغ را از سفره خود نیز حذف کنند. خبرگزاری تسنیم در گزارشی عنوان داشته:«نظرسنجی ها بیانگر آن است که مصرف گوشت و مرغ در بین مردم بخصوص اقشار ضعیف به شدت کاهش پیدا کرده و بسیاری از خانوارهای ضعیف جامعه با مراجعه به مرغ فروشی ها تقاضای خرید احشای مرغ به جای خود مرغ را دارند».

در این بین انتشار توزیع مرغ دولتی کیلویی حدود ۱۸ هزار تومان و ازدحام مردم برای دریافت آنهم در این روزهایی که مرگ و میر ناشی از کرونا افزایش یافته نشان دهنده اوج بحران است که هم سلامت و هم معیشت آنها گرفتار اوج بی تدبیری شده است.

با اظهارنظرهای متناقض باید امیدوار بود؟

قیمت مرغ در حالی به ۳۶ هزار تومان رسیده که بانک مرکزی در نیمه اول امسال ۵.۲میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات نهاده های دامی اختصاص داده است.  از سوی دیگر اشاره به این نکته نیز مهم است که  در سال ۱۳۹۲ و همزمان با شروع دولت حسن روحانی قیمت مرغ حدود ۶۴۰۰ تومان بوده و بعد از گذشت هفت سال به ۳۶ هزار تومان رسیده است.

در این بین رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز به موضوع افزایش قیمت مرغ ورود کرد و توضیحاتی ارائه داده است.

حجت الاسلام حسن درویشیان در جلسه روز دوشنبه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به افزایش قیمت مرغ اعلام کرد: از ابتدای سال چندین گزارش هشدار به بخش های مربوطه ارائه شده و راهکارهای کارشناسی کنترل و کاهش قیمت مرغ نیز در این گزارش ها به مسئولان مربوطه پیشنهاد شده است.

حجت الاسلام درویشیان افزود: یکی از علل این افزایش قیمت کمبود نهاده ها بود که مقدار قابل توجهی از آن در گمرک رسوب کرده بود که هفته گذشته با پیگیری ها ترخیص شد. عدم افزایش قیمت جوجه یک روزه با وجود افزایش قیمت مرغ نیز عملاً تولید این محصول را به شدت کاهش داده که همین مسأله موجب افزایش قیمت شده است.

در حال حاضر سازمان تعزیرات حکومتی قیمت مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان می داند و وعده داده با گران فروشان برخورد جدی خواهد شد اما مشخص نیست این وعده تا چه میزان عملی خواهد شد.

محمد حسن سرابیان، معاون سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره گرانی قیمت مرغ اظهار کرد: در بحث گرانی مرغ پرونده‌هایی که به سازمان تعزیرات داده شده، به صورت ویژه شعبی را در نظر گرفتیم تا در اسرع وقت رسیدگی کنند.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد: دستگاهی که مسئول تامین و توزیع مرغ را دارند باید پاسخگو این گرانی باشند و پرونده‌هایی که به سازمان تعزیرات ارجاع داده می‌شود به سرعت پیگیری خواهد شد.

سرابیان با بیان اینکه با متخلفان گران فروش به شدت برخورد خواهد شد، مطرح کرد: مردم می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و گزارش گران فروش را اطلاع دهند.

البته عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرده است: یک هفته تا ۱۰ روز آینده شرایط قیمتی مرغ نیز با رسیدن تولیدات جدید به بازار  مناسب و مساعد می‌شود.

محمدعلی کمالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نیز عنوان داشته: باتامین به موقع نهاده ها با نرخ مصوب، برای ماه آینده جوجه ریزی مناسبی انجام شود و قیمت ها روند متعادلی را به خود بگیرد.

محمدرضا طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: وقفه ای کوتاه مدت در روند تولید صورت گرفته بود که با توجه به جوجه ریزی های انجام شده قیمت مرغ تا ده روز دیگر متعادل خواهد شد و به قیمت مصوب می رسد.

به نظر می رسد در شرایط کنونی و اوضاع بهم ریخته ای که بر بازار مرغ حاکم شده بسیار بعید است قیمت گذاری های از بالا به پایین موفقیت آمیز باشد. بخصوص این که کاهش قیمت نیز عملا به هفته های بعد موکول شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۹۹۵۶۰۶:۵۳:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۴
انشاالله همه مسولین پر بکشند و بروند آن دنیا را آباد کنند ،
ناشناس۱۷۰۰۰۷۰۰۹:۰۴:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۴
آن دنیایشان خراب است . زمین سوخته
ناشناس۱۷۰۰۱۷۲۱۰:۱۱:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۴
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
ناشناس۱۷۰۰۳۰۰۱۱:۱۶:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۴
این داستان قبل از بر جام هم درر جریان بود منتها شما حافظه ات یاری نمی‌کند
ناشناس۱۷۰۰۳۹۸۱۲:۲۶:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۴
قبل برجام قیمت ها هم‌تراز با تورم بالا می رفت و نه الان که......!
ناشناس۱۷۰۰۴۳۴۱۲:۴۰:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۴
قبل از برجام دلار 3 هزار تومان گوشت 25 هزار تومان مرغ 5 هزار تومان و برنج 4 هزار تومان بود برجام باعث بدبختی و فلاکت بیشتر ملت شد.
ناشناس۱۷۰۰۳۷۲۱۲:۰۳:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۴
برجام كانتينر كانتينر براي كشور هاي دوست و ..زاده ها دلار آزادكرد.حالاكه دلارها رو خوردن رفت!ميگن برجام بده
ناشناس۱۷۰۰۴۲۶۱۲:۳۷:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۴
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست و قیمت گوشت و مرغ و برنج هم نجومی شده یعنی خسارت محض.
ناشناس۱۷۰۰۴۷۱۱۲:۵۳:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۴
با برجام فقط یک میلیارد و 700 میلیون دلار آزاد شد آنهم بابت آزادی جیسون رضائیان جاسوس بود.
ناشناس۱۷۰۰۳۷۹۱۲:۰۵:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۴
در اقتصاد ایران‌ قیمتها تابع قیمت دلار است. انها یی که برجام را فاجعه می دانند و تحریم را نعمت باید جوابگو باشند.
ناشناس۱۷۰۰۴۳۰۱۲:۳۸:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۴
برجام فاجعه بود زیرا به قول خود عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۷۰۰۵۲۴۱۳:۳۲:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۴
کل دنیا هم باشما کار نکنند قرار نیست این جور قیمت‌ها را بر ملت تحمیل کند
ناشناس۱۷۰۰۰۸۸۰۹:۲۰:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۴
چون شایسته سالاری در این کشور معنی نداره از بالا تا پایین فقط جنگ قدرت
ناشناس۱۷۰۰۲۷۸۱۱:۰۸:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۴
مردم یادتون هست قیمت طلا را لحظه ای چک می کردین حالا قیمت مرغ و تخم مرغ را باید لحظه ای چک کنید ما عزت را به مرغ و تخم مرغ برگرداندیم !
آریابان۱۷۰۰۳۲۴۱۱:۳۴:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۴
چرا ویروس و موریانه عظیم و خارج از کنترلی بنام ^دلال-سالاری^ !!! که تار و پود و اساس و بنیان تولید و اقتصاد کشور را بطور روز افزون نابود کرده و می کند ، نه تنها نابود نمیشود بلکه دائما و در همه بخش ها سرعت و دامنه اش شدید تر و گسترده تر هم میشود ؟!؟!؟!؟!؟ تداوم این مصیبت ویرانگر که تولید کننده زحمتکش و مصرف کننده بینوا را به خاک سیاه نشانده به سود چه کسانیست ؟!؟!؟!؟!؟ چرا دستان پلید دلالان را قطع نمیکنند ؟!؟!؟!؟!؟!؟
مهران۱۷۰۰۳۷۰۱۲:۰۲:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۴
اون موقع که مردم جای شایسته سالاری به خاطر رقص و کنسرت و یا از ترس دلار پنج تومنی به آقای روحانی رای دادن امروز رو باید میدیدن ، تا 1400 با روحانی
ناشناس۱۷۰۰۴۰۸۱۲:۳۰:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۴
شایسته سالاری؟ بیل گیتس کاندید انتخابات ایران بود ؟ :)) مردم از سر ناچاری به روحانی رای دادن عمو
ناشناس۱۷۰۰۴۶۳۱۲:۴۸:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۴
مردم ایران از ترس چاله توی چاه افتادند.
ناشناس۱۷۰۰۴۷۹۱۲:۵۶:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۴
از سر ناچاری یا وعده های دروغ؟
ناشناس۱۷۰۰۰۹۹۰۹:۲۶:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۴
پاشون برسه اون دنیا ، اونجا رو هم خراب میکنن و همه رو به جون هم میندازن خدا کنه توی برزخ بمونن همیشه و پاشون به اون دنیا نرسه
ناشناس۱۷۰۰۴۴۰۱۲:۴۲:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۴
میگفتن مردم را نباید به زور به بهشت ببریم ! حالا با بی تدبیری و سوء مدیریت شون دنیای مردم را به جهنم تبدیل کردند.
ناشناس۱۷۰۰۱۰۲۰۹:۲۷:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۴
بودن یا نبودن مسله این است اول مرغ گران شد یا تخم مرغ یا اول تخم مرغ و بعدا مرغ دولت اگر ابن مسله را حل کند ممنون میشویم
ناشناس۱۷۰۰۱۳۷۰۹:۵۳:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۴
بی مزه
ناشناس۱۷۰۰۲۸۷۱۱:۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۴
متاسفانه درگیری دو جناح به ضرر مردم تمام شده و هزینه به مردم تحمیل می کند دو جناح باید با قدرت خداحافظی کنند و یک نیروی جوان غیر از این دو جناح از بچه های دهه های 50 و 60 مملکت را اداره کند هر دو جناح توان اداره کشور را ندارند و انتخابات دو جناحی دیگه مورد استقبال نیست تمام اجناس چند برابر شده اند و نارضایتی شدید ایجاد شده این دو گروه بر سر قدرت درگیرند و دودش به چشم مردم می رود
یه الفی۱۷۰۰۴۴۱۱۲:۴۲:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۴
خیلی وقته مرغ از سبد خرید من که حذف شده (حدود یک تا دو ماه است مرغ نخریدم)
ناشناس۱۷۰۰۶۴۱۱۴:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۴
وقتی روغن نیست غذا بپزی چه فرقی داره گوشت مرغ باشه یا حیوون یا هر کوفت وزهرماردیگه
علی۱۶۹۹۹۶۳۰۷:۱۷:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۴
قدیما می گفتند : مرغ سحر ناله سر کن از گرانی خبرکن حالا این مردم هستند که تو صف خرید مرغ باید ناله سر کنند واز کرونا خبرکنند
ناشناس۱۷۰۰۱۰۶۰۹:۲۹:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۴
اگر خواستید مرغ ارزان شود گوشت باید کیلویی ۴۰ تومان شود والسلام راه دیگری ندارد بیخودی خود را معطل نکنید
ناشناس۱۷۰۰۴۰۷۱۲:۲۹:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۴
گوشت کیلویی 40 تومن؟ سیب زمینی پیاز کیلویی چند؟ من دامدارم واقعا اعصابم خورد میشه از این اظهار نظرها الان شما بیا دام پرورش بده؛ گوشت رو بده کیلویی 40 تومن همه چیز دلاری شده تو این خراب شده فقط گوشت و شیر و مرغ باید ارزون باشه؟ دامدار و کشاورز بدبخت زندگی نداره مخارج نداره؟ هزینه تولید نداره؟
ناشناس۱۷۰۰۵۷۲۱۴:۰۰:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۴
از کشاورز که گرفته می شود تا برسد به دست شما حداقل 8 برابر کردن درحالی که حداکثر 70 درصد باید گران بشود
ناشناس۱۶۹۹۹۷۰۰۷:۲۵:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۴
توی عربستان دیروز ولیعهد اعلام کرد که واکسن کرونا برای همه مردم عربستان ، رایگان تزریق میشود . اینجا مرغ شده کیلویی ۳۷ هزار تومن . مردم باید هجوم ببرن برای خرید مرغ کیلویی ۲۰ تومنی توی صف های شلوغ و همزمان با مرغ ، کرونا هم بگیرن ! واکسن آنفولانزا هم که امسال ندادن به مردم . عربستان نفت داره ، ما هم نفت داریم !
ناشناس۱۷۰۰۷۸۶۱۵:۵۳:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۴
46 هزار
ناشناس۱۷۰۱۱۱۶۲۰:۳۳:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۴
ما تا وقتی در تحریم بین المللی هستیم محدودیت شدید صادرات نفت و .. و واردات نهاده های کشاورزی و دامی و .. داریم.باید قبول کنیم در این شرایط تلاش برای ثابت نگهداشتن قیمتها بیفایده است.
ناشناس۱۶۹۹۹۷۲۰۷:۲۶:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۴
امام زمان توره حضرت عباس ظهور کن دیگه ! فقر و فساد و تبعیض و بی عدالتی داره بیداد بیکنه توی ایران . مردم خسته شدن دیگه
ناشناس۱۷۰۰۰۷۵۰۹:۰۸:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۴
ایشون فقط باید به خاطر مردم ایران ظهور کنه
ناشناس۱۷۰۰۱۱۱۰۹:۳۴:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۴
دولت حیا کن تا ملت را به خشم نیاوردی سمت را رها کن
ناشناس۱۷۰۰۱۳۰۰۹:۴۷:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۴
سازمان ملل باید ورود کنه به قضیه گرونی های ایران
ناشناس۱۷۰۰۱۴۲۰۹:۵۵:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۴
کمیته حقوق بشر سازمان ملل . گرونی های موجود ، نقض آشکار حقوق مردم است
ناشناس۱۶۹۹۹۷۵۰۷:۲۹:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۴
مملکت رها شده . هیچکس هم ..... نیست . قیمت ها سر به فلک کشیده . حضرات هم که از ترس ویروس قایم شدن و خبری ازشون نیست
ناشناس۱۷۰۰۱۷۶۱۰:۱۳:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۴
مسئولان دولت بفکر انتخابات آینده هستن و اصلا"بفکر مردم نیستن.
ایرانی۱۶۹۹۹۸۴۰۷:۳۹:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۴
شما نمیتونید قیمت یک کالای مورد نیاز مردم رو برای مدت یک هفته ثابت نگه دارید، بعد از افزایش قدرتتون صحبت میکنید؟ واقعا که شما روی سنگ پا رو هم سفید کردید. تنها راه نجات ایران رفراندوم است.
ناشناس۱۷۰۰۱۲۸۰۹:۴۴:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۴
تا تو باشی آدم های.... سر کار نیاوری که اقتصاد را در گرو امریکا نگه دارند بعد هم مدعی رفراندوم شوی برو عمو
ناشناس۱۷۰۰۱۶۷۱۰:۰۹:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۴
وضعیت موجود نتیجه رفراندوم سالهای 92 و 96 است.
ناشناس۱۷۰۰۱۷۷۱۰:۱۳:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۴
شما برو دنبال همان باج دادن باش و کشور را بیچاره کردین به خاطر انها
محمد معظمی۱۶۹۹۹۸۵۰۷:۴۱:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۴
مرغ پر دارد اصلا پرنده است می تواند پرواز کند پر کشیدن هنری نیست هنر نزد مسئولین است و بس وقتی دولت ژاپن خواهان جوجه های یک روز مدم بود شما ......
ناشناس۱۶۹۹۹۹۰۰۷:۴۸:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۴
ده روز دیگه همه حرفحاشونو فراموش میکنند و این سریال تکراری چند دهه اخیر تکرار میشه. البته این سریال فقط به مرغ محدود نمیشه شامل اقلامی از قبیل تخم مرغ، روغن، میوه، لبنیات، برنج، حبوبات بخصوص لوبیا چیتی، مصالح ساختمانی و ... میشه آقایان در حوزه های مختلف دست نگر میدارند تا گرانیها به اوج خود برسند بع وعده یک هفته ای و ده روزه میدهند یکی هم نیست از این آقایون بپرسه که که چرا پروسه تکرار را انجام میدهید صد انقلاب واقعی اینان هستند که مردم را از انقلاب زده میکنند.
ناشناس۱۷۰۰۰۰۵۰۸:۰۴:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۴
عزیزم همه اینها کار دژمن هستش
ناشناس۱۷۰۰۰۲۰۰۸:۱۹:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۴
در سال‌های گذشته بحث بر سر این بود که اول مرغ بوجود آمده یا تخم مرغ حالا بحث بر سر این است که در دولت روحانی اول مرغ گران شد یا تخم مرغ
ناشناس۱۷۰۰۰۲۸۰۸:۲۵:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۴
بازار مملکت و نرخ ها ول است
ناشناس۱۷۰۰۰۸۷۰۹:۱۹:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۴
کاری از دست کسی برنمی آید تا زمانی که دست به سینه نشینیم پشت میز مذاکره
ناشناس۱۷۰۰۱۶۴۱۰:۰۸:۰۱ ۱۳۹۹/۹/۴
مذاکره= تحریم بیشتر = تورم بیشتر
ناشناس۱۷۰۰۴۴۵۱۲:۴۴:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۴
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۷۰۰۱۸۲۱۰:۱۵:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۴
یا از عمد دست به سینه هستید تا راه برای پشت میز باز شود؟ خیلی وقته دستتون رو شده
ناشناس۱۷۰۰۰۲۹۰۸:۲۶:۰۰ ۱۳۹۹/۹/۴
قاطبه ملت گرسنه اند
ناشناس۱۷۰۰۰۳۰۰۸:۲۶:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۴
این نحوه مملکت داری است ؟!
ناشناس۱۷۰۰۰۳۵۰۸:۲۹:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۴
آه مردم بی جواب نمی مونه
ناشناس۱۷۰۰۹۳۰۱۸:۰۵:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۴
اگه با آه و ناله درست میشد که ملت سالهاست که مینالند
ناشناس۱۷۰۰۰۳۶۰۸:۳۰:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۴
آقایون پر ادعا از نحوه مدیریت کردن کشورهای حوزه خلیج فارس یاد بگیرید مردمشون توی رفاه مطلق هستند . مثل ما نفت دارن و دین شون هم اسلام است
ناشناس۱۷۰۰۰۸۱۰۹:۱۳:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۴
دیروز پادشاه عربستان اعلام کرد : تا ۳ ماه دیگه کل مردم عربستان از واکسن رایگان کرونا بهره مند خواهند شد
ناشناس۱۷۰۰۰۸۲۰۹:۱۴:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۴
مملکت داری عرضه میخواد
ناشناس۱۷۰۰۱۵۴۱۰:۰۱:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۴
مملکت داری سواد میخواد
ناشناس۱۷۰۰۴۹۰۱۳:۰۵:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۴
یا سواد هست سیاسی می شود؟!!!
ناشناس۱۷۰۰۰۳۷۰۸:۳۱:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۴
متولدین دهه شصت به بعد ؛ سوختن
ناشناس۱۷۰۰۰۴۰۰۸:۳۳:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۴
چندماه که مرغ حالش خوب نیست و کسی هم به فکر نبود. مرغداری ها هم خیلی متضرر شدن.
ناشناس۱۷۰۰۰۴۱۰۸:۳۳:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۴
امید داشتم که اوضاع بهتر شود .کم کم دارم مایوس میشم . چون خودم میدونم تو این مملکت قرار نیست هیچ مسوولی بره و هیچ تغییری ایجاد بشه . کماکان در بر روی همان پاشنه خواهد چرخید .
ناشناس۱۷۰۰۰۴۴۰۸:۳۶:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۴
همه هم سکوت کردن و چشم ها را بستن مثل کبک
صمصام۱۷۰۰۰۴۶۰۸:۳۸:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۴
در خصوص گرانی کالاهای اساسی مثل مرغ و گوشت یا روغن و..و.. متاسفانه کار به جایی رسیده است که توان خرید اینها برای مردم عادی دیگر اصلا ممکن نیست و انتهای این داستان به سوء تغذیه خواهد انجامید .زشت ترین صحنه ها جایی است که بخشی از مردم آسیب پذیر به ناچار در مرغ فروشی ها دنبال خرید احشای مرغ هستند که واقعا جای شرمندگی و تاسف برای مسئولان است ! در دولتهای قبلی هم این گرانی ها بوده است که کم و بیش زندگی مردم را با چلش مواجه میکرد اما وضعیت گرانی های اخیر اقلام ضروری مردم ،ربطی به افزایش منطقی هزینه های تولید ندارد و ناشی از سودجویی و منفعت طلبی و وجود دلالان از خدا بی خبر است . در چنین وضعیتی دولت به عنوان مجری باید نظارت دقیق و موثری بر روی روند تولید و قیمت گذاری و توزیع داشته باشد و با سرکشی منظم به بازار دست سودجویان را قطع کند . اعلام دستوری قیمتها به هیچ وجه منطقی نیست . نهادهایی داریم به نام تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده که برای حل این چالشها ایجاد شده است . امیدوارم جناب آقای روحانی و مسئولان اقتصادی دولت کمی به فکر مردم باشند
ناشناس۱۷۰۰۰۵۱۰۸:۴۴:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۴
مرغ دل یک بام دارد دو هوااا...
ناشناس۱۷۰۰۰۶۸۰۹:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۴
دلار 4200 دلار 4200 دلار 4200 دلار 4200. هر چی بدبختی میکشیم از یک تصمیم نسنجیده است. دلار 4200 سکته مغزی اقتصاد ما بود
ناشناس۱۷۰۰۲۵۹۱۱:۰۰:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۴
البته گرانی مرغ به دلیل تهیه غذای مرغ با دلار 27 هزار تومانی است!
ناشناس۱۷۰۰۳۵۱۱۱:۵۰:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۴
برای کی میگی سطح سواد مردم در حد نیست
شروینک۱۷۰۰۰۷۸۰۹:۱۲:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۴
سلطان مرغ کی معرفی میشود
ناشناس۱۷۰۰۳۲۲۱۱:۳۳:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۴
سلطان مرغ، خروس است!!! خروسها رو اعدام کنید! خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس۱۷۰۰۴۸۳۱۲:۵۹:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۴
اونیکه 4200 ارز نهاده رو گرفت و نیاورد
ناشناس۱۷۰۰۶۴۳۱۴:۴۶:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۴
خروس که سلطان مرغ نیست ولی با اعدام خروس موافقم
ناشناس۱۷۰۰۰۸۳۰۹:۱۵:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۴
کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن
ناشناس۱۷۰۰۷۴۹۱۵:۳۸:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۴
گاو نر تا دلت بخواد داریم! مشکل سر مرد کهن است!
ناشناس۱۷۰۰۰۹۰۰۹:۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۴
اگر نبود حماقت برخی سیاست گذاران، خیلی راحت می شد مرغ منجمد وارد کرد
ناشناس۱۷۰۰۳۸۴۱۲:۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۴
با کدام دلار ؟ فروش نفت صفر
ناشناس۱۷۰۰۴۵۰۱۲:۴۵:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۴
از محل فروش صادرات دیگر اجناس الان هم 500 هزار تا بشکه می فروشند
ناشناس۱۷۰۰۸۵۳۱۶:۴۰:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۴
اول بگو چرا رانت هست برای واردات ولی برای تولید در داخل برنامه نیست؟
ناشناس۱۷۰۱۱۳۷۲۰:۵۴:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۴
برای اینکه تصمیم گیر و مسئول واحد نداریم
ناشناس۱۷۰۰۴۱۶۱۲:۳۴:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۴
برادر اگه دلار داشتن که نهاده وارد میکردن میدادن مرغدار و دامدار تولید خودشو داشته باشه نیاز جامعه برطرف بشه
ناشناس۱۷۰۰۴۶۹۱۲:۵۱:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۴
آنموقع که 18 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن طلا را حراج کردند باید فکر این روزها را می کردند.
ناشناس۱۷۰۰۴۹۶۱۳:۰۸:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۴
برو اول در گمرکات!! در ضمن اجازه واردات را به خود مرغداران بدهند آن ها خوب بلد هستند وارد کنند و از بازار دلالی خرید نکنند
ناشناس۱۷۰۱۱۲۳۲۰:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۴
در شرایط تحریم واردات بسیار هزینه بالایی دارد.
ناشناس۱۷۰۰۱۱۴۰۹:۳۷:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۴
آیا قیمت مرغ که ظرف یک هفته افزایش حداقل 30 درصدی می یابد و بعد گرانی وعده کاهش قیمت ظرف 10 روز داده می شود دلیلی غیر از بی کفایتی مسئولین مربوطه دارد ؟ اگر می توانی 10 روزه قیمت را نزدیک به 80 در صد کاهش دهی و دوباره از 36000 تومن به 20000 تومن برگردانی پس تا حالا چکار می کردید؟
ناشناس۱۷۰۰۱۲۷۰۹:۴۴:۱۴ ۱۳۹۹/۹/۴
الان و در حال حاضر مردم فقط قادرن بادمجون خام بخورن با نوشابه
حسن۱۷۰۰۱۲۹۰۹:۴۷:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۴
آون اقایونی که دلار۴۲۰۰ تومان گرفتن که نهادهای دامی وارد کنند و دلارها را نهادن تو بانک های خارج برای جوجه های خودشان باید گرفت جوجه کبابشان کرد
ناشناس۱۷۰۰۲۷۰۱۱:۰۳:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۴
عزیزم تمام شد! کدام دلار 4200، آنکه ماه ها است حذف شده!
ناشناس۱۷۰۰۱۳۱۰۹:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۴
این گرونی ها ، نقض حقوق بشر است . نقض حقوق بشر ، شاخ و دم نداره که
ناشناس۱۷۰۰۳۶۹۱۲:۰۲:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۴
تنها راه نجات اقتصاد کشور رفع تحریم هاست تا وقتی صادرات نباشه دلار هر روز گران تر میشه
ناشناس۱۷۰۰۴۳۶۱۲:۴۱:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۴
برای غذای سگ واردات و پول هست نه؟ دستتون رو شده
ناشناس۱۷۰۰۴۵۱۱۲:۴۵:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۴
به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریمهاست.
ناشناس۱۷۰۰۵۲۶۱۳:۳۴:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۴
اصلا برای غذای سگ و گربه دولت دلار میده ؟
ناشناس۱۷۰۰۱۳۴۰۹:۵۰:۱۷ ۱۳۹۹/۹/۴
خدا عوض کارهاتون رو بهتون و به بچه هاتون بده ان شاء الله
ناشناس۱۷۰۰۱۵۰۰۹:۵۹:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۴
خلایق هرچه لایق
dayani۱۷۰۰۱۹۰۱۰:۱۸:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۴
باوجود فعال بودن یک مجلس انقلابی، آش همان است و کاسه همان . چه تفاوتی بین عملکرد این مجلسیان با مجلسیان قبلی در این گونه مسائل هست؟
ناشناس۱۷۰۰۱۹۳۱۰:۱۹:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۴
روسیاه شوند مسوولانی که زندگی لاکچری دارند ودر عوض مرغ را از سفره مردم جمع میکنند وزیر کشاورزی که عرضه نداره بازار مرغ را کنترل کند مجلس باید بدون اغماض او را استیضاح کند یک نفر چون وزیر است آبرو دارد همه مردم فدای سرش مجلس هم مردم را نا امید کرد به خدا مردم شکایت شما را به خدا وائمه ع میکنند
ناشناس۱۷۰۰۱۹۷۱۰:۲۱:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۴
قیمت مرغ افزایش یافت در مقابل قیمت جان ملت کاهش یافت. فقط بگویید کجای کشور اسلامیست. نام اسلام را از نام ایران پاک کنید بگذارید اسلام، اسلام بماند و ایران هم ایران بماند. انقدر فساد کردید که نشان دادید دین برای شما ابزار سلطه و غارت می باشد.
ناشناس۱۷۰۰۲۰۲۱۰:۲۲:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۴
کشوری که ادعای نانو تکنولوژی و قدرت جهانی دارد هنوز نتوانسته مایحتاج مردم را طی دهه ها مدیریت کند از گوجه و پیاز تا پوشک و مرغ و تخم مرغ .... چرا ؟
ناشناس۱۷۰۰۶۶۲۱۵:۰۱:۵۰ ۱۳۹۹/۹/۴
شما حتی یکی از این ادعا ها را باور نکن! حتی یک دهم درصد از نانو تکنولوژی جهان نه به تحقیقات ایشان و نه به تولیدات ایشان وابسته نیست، حالا هر ادعایی که می خواهند داشته باشند! ادعایی که در هیچ نقطه ای از جهان خروجی قابل لمسی ندارد اهمیتش در چیست؟!
امیر۱۷۰۰۲۶۵۱۱:۰۱:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۴
وقتی تعهد جای تخصص بنشیند نتیجه این است برای ارزانی باید دعا کرد .
ناشناس۱۷۰۰۲۶۶۱۱:۰۲:۱۳ ۱۳۹۹/۹/۴
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس نما . ملت اگه بخوان بگن پشیمونن چکار باید بکنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۰۰۳۱۷۱۱:۳۰:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۴
تمام ضررهایی که دولت روحانی طی چندماهه اخیر به کشور و مردم می رساند گناهش با اصولگرایان شریک است چرا که علی رغم وجود مجلس یکدست اصوالگرا حاضر نشدند روحانی را استیضاح کنند. دیگر بهانه ای ندارند. چون اصلاح طلبان هم از روحانی حمایت نمی کنند. جلوی ضرر را هر وقت بگیری سود است
ناشناس۱۷۰۰۳۵۹۱۱:۵۶:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۴
نتیجه شعار دادن و موشک پرانی میشه وضع فعلی اقتصاد !
ناشناس۱۷۰۰۴۲۴۱۲:۳۷:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۴
خخخه اگر آن مدیریت موشک ها در اقتصاد بود الان آمریکا گدایی از شما می کرد
ناشناس۱۷۰۰۴۵۸۱۲:۴۷:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۴
وضع فعلی کشور نتیجه برجام بی فرجام و اعتماد بی جا به کدخدا و غرب است.
ناشناس۱۷۰۰۸۱۶۱۶:۱۱:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۴
یا کدخدا کدخدا کردن دوستان شما است که کشور را به خاطر آنها در برزخ نگه داشتند؟
ناشناس۱۷۰۰۳۷۳۱۲:۰۴:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۴
بازی اصلاح طلب و اصولگرا تهش همین میشه
ناشناس۱۷۰۰۳۷۵۱۲:۰۴:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۴
وقتی صادرات نفت صفر و در آمده ارزی صفر و بانک ها تحریم جهانی بانکی و اقتصاد ایران وارد لیست سیاه قانون پولشویی ببخشید دولت و بانک مرکزی چکار میتوانه بکنه؟
ناشناس۱۷۰۰۴۸۴۱۳:۰۰:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۴
یاد احمدی نژاد بخیر هم تحریم های سنگین مانند سازمان ملل بود و هم در لیست سیاه بود و هم فشار سیاسی طرف های مقابل حتی چین و روسیه ولی آن چی کار و اینها با ادعای بلد بودن چی کار کردن
ناشناس۱۷۰۰۴۱۴۱۲:۳۳:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۴
علت گرانی مرغ فقط یک چیز اونم تحریم افزایش قیمت دلار . وقتی خوراک مرغ به جای ارز 4200 تومنی با دلار 25 هزار تومنی نیما وارد بشه قیمت مرغ جهش پیدا میکنه حالا هی حرفای بی ربط بزنید و تحلیل کیلویی کنید !!!
ناشناس۱۷۰۰۴۲۰۱۲:۳۶:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۴
اینم نتیجه حذف دلار 4200 برای خوراک مرغ ! حالا تحویل بگیرید !
ناشناس۱۷۰۰۵۶۵۱۳:۵۶:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۴
دولت با ایجاد بلوا سعی دارد تا پایان کار داغ ننگ یک قرارداد دیگر را بر پیشانی ایرانیان بچسباند
ناشناس۱۷۰۰۶۲۲۱۴:۳۸:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۴
ننگ وضع فعلی اقتصادی مردم
ناشناس۱۷۰۰۹۵۵۱۸:۲۸:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۴
منظورش ننگ ابدی تسلیم است عامو نه شکم صاحب مرده
ناشناس۱۷۰۰۶۸۶۱۵:۰۹:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۴
با این همه اخبار دردناک که زمینه ساز ناتوانی و از توان افتادن جسم و جان و روحیه و روان مردم ایران است ومردم مسلمان ایرانمان که با بیکاری و بی پولی و قفل شدن لذتهای خدا داد در گیر شدند ایا انان که از بیت المال و بودجه کشور مان برای خود برداشتهادارند زمانی که بر سفره های لذت بخش خود نشسته اند لذت خوراک میبرند و میدانند که حرام میخورند و ما خدای رحمن و رحیم را شاهد حالمان و حال بالا نشینان کشور مان میطلبیم و از خدا طلب رب انی مسنی ضر و انت ارحم راحمین آمین یا رب العالمین
ناشناس۱۷۰۰۶۹۳۱۵:۱۱:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۴
وقتی مرغ خوراک 25 هزار تومنی جای خوراک 4200 بخوری قیمتش 5 برابر میشه . اره عزیزم
ناشناس۱۷۰۰۸۵۸۱۶:۴۳:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۴
..وقتی قیمت دلار بالا برود قرار نیست همان مقدار در قیمت مرغ اثر بگذارد و بالا برود و 5 برابر شود!
ناشناس۱۷۰۰۷۷۴۱۵:۴۷:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۴
اگرقيمت مرغ خيلي پركشيد ولي درعوض قيمت خودرو،دلاروسكه كاهش يافت
ناشناس۱۷۰۰۸۱۸۱۶:۱۱:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۴
اگر کره شمالی و کوبا و ونزوئلا موفق بر غلبه بر تحریم شدند شما هم میشوید
ناشناس۱۷۰۱۰۶۶۱۹:۴۶:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۴
کوبا موفق بوده
ناشناس۱۷۰۰۸۸۰۱۷:۰۷:۰۷ ۱۳۹۹/۹/۴
دولت باید تا آخرین روز شگفتی بیافریند.لطفا تحمل کنید چون این به مصلحت است.
ناشناس۱۷۰۰۹۵۸۱۸:۲۹:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۴
هیچ ملتی بدون تحمل مشکلات بجایی نمیرسد
ناشناس۱۷۰۱۰۳۴۱۹:۱۸:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۴
شما را نمیدونم اما مدتهاست از سفره ما پر کشیده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین