تشریح اقدامات بازارگردانی در سیمانی های زیرمجموعه «وبانک»

گروه اقتصادی الف،   3990903113

جزئیات عملیات بازارگردانی نمادهای فرعی سیمانی زیرمجموعه سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تشریح شد.

تشریح اقدامات بازارگردانی در سیمانی های زیرمجموعه «وبانک»

به گزارش روابط عمومی این شرکت ، با توجه به الزام شرکت های بورسی برای تعیین بازارگردان جهت متعادل کردن سهام شرکت ها و جلوگیری از نوسانات نامتعارف، شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان موسوم به "سیدکو" نیز اقدام به بازارگردانی سهام شرکت های زیر مجموعه خود کرد که شرکت های سیمان مازندران، سیمان کرمان، سیمان شمال و بین الملل ساروج بوشهر از جمله این شرکت ها هستند.


بر این اساس "سیدکو" با اختصاص بیش از هزار میلیارد ریال بازارگردانی این چهار شرکت ذکر شده را انجام خواهد داد. صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی به عنوان رکن بازارگردان نمادهای "سمازن"، "سکرما"، "سشمال" و "ساروج" از تاریخ ۲۷ آبان ماه سال جاری عهده دار ایفای کامل تعهدات بازارگردانی مطابق و بر اساس پارامترهای ابلاغی شرکت بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران خواهد شد.


در خصوص شرکت سیمان مازندران حداقل حجم سفارش انباشته ۸۵.۰۰۰ و حداقل حجم معاملات روزانه ۱.۷۰۰.۰۰۰ و دامنه مظنه سه درصد خواهد بود. در شرکت سیمان کرمان نیز حداقل حجم سفارش انباشته ۴۸.۵۰۰ و حداقل حجم معاملات روزانه ۹۷۰.۰۰۰ و دامنه مظنه نیز سه درصد تعریف شده است. در رابطه با شرکت سیمان شمال حداقل حجم سفارش انباشته ۶۵.۰۰۰ و حداقل حجم معاملات روزانه ۱.۳۰۰.۰۰۰ با مظنه سه درصد در نظر گرفته شده و در نهایت برای شرکت بین الملل ساروج بوشهر نیز حداقل حجم سفارش انباشته ۴۰.۰۰۰ و حداقل حجم معاملات روزانه ۸۰۰.۰۰۰ و دامنه مظنه ۲ درصد بیان شده است.


لازم به ذکر است که با افزوده شدن شرکت های عنوان شده به موضوع بازارگردانی صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی، تمامی نمادهای فرعی مجموعه "وبانک" از جمله نماد معاملاتی هلدینگ سیمانی "سیدکو" از سوی سه صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی "توسعه ملی"، "گروه توسعه بهشهر" و "نوین پیشرو" تحت پوشش حداقل یک بازارگردان قرار گرفته و در حال بازارگردانی هستند. 


گفتنی است ، "سیدکو" از جمله شرکت های با پتانسیل بسیار بالا در حوزه سرمایه گذاری صنعت سیمان است ، به طوری که بر اساس صورت های مالی ۶ ماهه این شرکت جمع درآمدهای عملیاتی آن با رشد ۶۴۳ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته همراه بوده است.
بر اساس صورت های مالی میان دوره ای ۹ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه سال جاری شرکت سیمان کرمان از زیر مجموعه های "سیدکو"، این شرکت توانسته در خصوص بازدهی حقوق صاحبان سهام از ۳۸.۵۴ درصد در سال گذشته به ۵۶.۰۹ درصد ارتقا یابد. همچنین سود عملیاتی این شرکت نیز ۱۳۵ درصد رشد داشته است.
شرکت سیمان مازندران نیز بر اساس صورت های مالی میان دوره ای ۹ ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری در رابطه با سود محقق شده ۱۴۳ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل رشد داشته است.
میزان فروش ماهیانه شرکت سیمان شمال نیز در مهر ماه امسال ۲۷۲,۸۱۲ میلیون ریال بوده است که نسبت به شهریور ماه ۹۹ ، رشد ۱۶ درصدی را نشان می دهد. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای مهر ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۱,۸۶۶,۵۷۹ میلیون ریال فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۳۱ درصدی داشته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین