از آسیه پناهی تا تخریب آلونک زن سرپرست خانوار در بندرعباس؛ چکار باید کرد؟

گروه سیاسی الف،   3990901123 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
از آسیه پناهی تا تخریب آلونک زن سرپرست خانوار در بندرعباس؛ چکار باید کرد؟

انتشار فيلم تخريب آلونك محقر زن بندرعباسی كه اقدام به خودسوزی کرد موجب تالم و تاثر عموم مردم شد. طبق معمول چنين اتفاقاتي، بعد از این حادثه مقامات ملی و محلی مبادرت به انتشار پيام‌ها و سخنراني‌هایی کردند و حتي برخي به عيادت ايشان رفتند و وعده هايي نيز داده شد. این که سرانجام این وعده‌ها و سخنرانی ها در نهایت چه خواهد شد مشخص نیست؛ چرا که معمولاً بعد از مدتی پیگیری وضعیت چنین افرادی به فراموشی سپرده می شوند.

البته اين اولين بار نيست كه چنين اتفاقی رخ مي دهد. چند ماه قبل و در ارديبهشت ماه نيز ماجرای مرحوم آسيه پناهی در كرمانشاه رخ داد كه باعث ناراحتی و تاسف شد. اگر كمی به عقب‌تر برگرديم موارد ديگر نيز در شهرها و مناطق ديگر را می توان بخاطر آورد. به اين مسئله می توان به برخورد ماموران شهرداری با دستفروشان  هم اشاره كرد كه هر از چندی فيلم و كليپی از برخوردها و دعواهای آنها منتشر مي شود.

به نظر مي رسد در چنين مواردي هر چند ظاهراً صورت قانون رعايت شده(مانند اعلام هشدار و اخطار پياپي، تخريب بدليل ساخت و ساز در خارج از محدوده يا در مسير سيلاب، جمع آوری دستفروشان بدلیل ایجاد مانع و ...) اما مردم همراهي ندارند و افكار عمومی بر اثر چنين اتفاقاتي جريحه دار مي گردد.

مهم‌تر اين كه وقتي چنين برخوردهايي صورت مي گيرد سيل مقامات محلي و ملي است که شروع به توضيح، توجيه، عذرخواهي، وعده و ... مي كنند که دقیقا مشخص است آنها نيز از تبعات چنین برخوردهایی و نارضايتي اجتماعی که بدنبال آن رخ می دهد مطلع هستند.

در حال حاضر اما نکته این است که تقريبا تمامي افرادي كه مشمول چنين برخوردها و حكم هايي مي شوند از اقشار بسيار ضعيف و مستضعف جامعه هستند و از اين بابت و در درجه اول براي نظام جمهوري اسلامي كه بدرستي داعيه حمايت از آنها را دارد زيبنده و مناسب نيست. بخصوص این که با شرايط نامناسب اقتصادي و افزايش حاشيه نشيني احتمال اين كه چنين اتفاقاتي در آينده رخ دهد بسیار زیاد است. از باب یادآوری باید گفت  بر اساس آمار منتشر شده حدود ده ميليون حاشيه نشين در كشور وجود دارد که ضرورت توجه به آنها را الزامی می سازد.

در اين بين مي توان اقداماتي را در راستای از بین بردن چنین مشکلاتی انجام داد. مثلاً این که قبل از تخریب چنین خانه هایی با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف، برای افراد بی بضاعت مسکن تهیه کرد. در این باره می توان به  پروژه ساماندهی قلعه سیمون اسلامشهر در تاریخ ۲۰ دی ۱۳۹۵ توسط سپاه پاسداران اشاره كرد. این پروژه به مساحت ۵ هزار متر مربع در قالب ۱۷ بلوک دو طبقه و ۵ بلوک سه طبقه ساخته شده  و ساکنین آن از محرومان و سیل زدگان سال ۱۳۷۱ استان گلستان بودند که در آن زمان مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و سکونت در روستای قلعه سیمون شدند.

البته ضرورت دارد اين گونه از قوانين تغيير يابند یا حداقل نحوه اجرای آن مبتنی بر اعمال خشونت نباشد. بدون شک اجرای قانونی که می تواند منجر به جریحه دار شدن افکار عمومی شود حتما نیاز به بازنگری دارد. در این باره می توان چنین شرایطی را با تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ مقایسه کرد که همگان اذعان دارند محملی شده تا افراد ثروتمند و متخلف با پرداخت پول تخلف خود را قانونی و نهادینه کنند.

به همین دلایل بوده که حجت الاسلام رئيسي، رئيس قوه قضائيه در اول دي ماه سال گذشته و در نشست هم‌اندیشی با موضوع احیای حقوق عامه در برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای «کمیسیون‌های ماده ۵ و ۱۰۰»  گفته بود: «شرایط کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ باید به گونه‌ای باشد که اگر کسی تخلف کرد، امکان پرداخت جریمه در قبال ادامه تخلف برای او میسر نباشد و اگر اینگونه بود، یک تابلوی تخلف پروری است».

در نهایت باید گفت بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی به عنوان مهم ترین سند قانونی کشور که بیان می دارد «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند» دولت باید به وظیفه خود در زمینه تهیه مسکن عمل نماید. اگر هم نمی تواند به این تعهد قانونی عمل کنند حداقل انتظار از مسئولان شهرداری، وزارت کشور و دولت است که با اقشار ضعیف جامعه به گونه ای انسانی و اخلاقی رفتار نمایند و از انجام اقداماتی که موجب زیرپاگذاشتن اخلاق می شود اجتناب نمایند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۷۵۱۴۱۰:۵۳:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۲
یه سوال ایا امثال این خانم در این کشور حق و حقوقی دارن یا نه ایا مسولین واقعا بی خبرن همچی خونه های وجود دارد بعد اتفاق اظهار ناراحتی میکنن شرم اوره
ناشناس۱۶۹۷۷۳۲۱۲:۵۳:۱۹ ۱۳۹۹/۹/۲
واقعا بی خبر هستن، از جنس مردم نیستن،اگه خبر داشتن حال و روز مردم این نبود،
ناشناس۱۶۹۷۸۳۳۱۳:۴۶:۰۳ ۱۳۹۹/۹/۲
عمل این ماموران شبیه عمل سربازان اسراییلی بود.
ناشناس۱۶۹۷۸۵۱۱۳:۵۴:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲
در این کشور کسانی وجود دارند که اگر لب تر کنند، دوستانشان سند کل لواسون را به اسمشان می کنند!
ناشناس۱۶۹۷۸۶۵۱۳:۵۹:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۲
خراب کردن زاغه محقر بر سر زن و بچه بی کس و کار اگر ننگ نیست، چه چیز هست؟ چرا کشوری به این ثروتمندی باید کارش به اینجا کشیده شده باشد؟
ناشناس۱۶۹۷۸۷۰۱۴:۰۲:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۲
چه کسی جوابگوی این شکاف طبقاتی که امروز در ایران وجود دارد، است؟
ناشناس۱۶۹۸۵۷۳۰۰:۳۷:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۳
نظام سرمایداری
ناشناس۱۶۹۷۹۳۹۱۴:۴۰:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲
دقیقا
ناشناس۱۶۹۷۸۰۵۱۳:۳۰:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲
کاش مسؤلین در مقابل مسؤلین هم مسؤل بودن!
ناشناس۱۶۹۷۸۹۸۱۴:۱۵:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۲
ما دیگه ناامید شدیم چه اصولگراش با مجلس انقلابی چه اصلاطلبش با امید و تدبیرش
حسین۱۶۹۸۰۸۹۱۶:۳۰:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۲
ناامید از هرچه که بود. ناامید از هرچه که هست #داریوش اقبالی
ناشناس۱۶۹۸۷۱۴۰۸:۵۲:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۳
اینها همه تقصیر دشمن است. همه اش تقصیر آمریکای جهانخوار و اسرائیل و مزدوران آل سعود است. وگرنه مسئولین هرگز چنین اقداماتی نمی کنند.
ناشناس۱۶۹۷۵۱۵۱۰:۵۳:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۲
کار ، کار دشمنه کار جبهه استکبار رسانه های معاند مقصر فیلمبردارای صحنه هستن که باید اعدام شن
ناشناس۱۶۹۷۷۹۶۱۳:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۲
دشمن داخلی مقصره که به اوضاع سر و سامون نمیده
ناشناس۱۶۹۷۹۸۵۱۵:۰۰:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۲
دشمن ملت کیا هستند؟ برخی مسئولین قدرت طلب فرصت طلب تمامیت خواه ...
ناشناس۱۶۹۷۵۲۰۱۱:۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۹/۲
مشکل مسکن و گرانی آن هیچ ربطی به تحریمها ندارد و یک دولت با عرضه با جذب هزاران میلیارد سرمایه سرگردان جامعه با یک برنامه ریزی صحیح مانند کشور روسیه می توانست برای همیشه به این مشکل خاتمه دهد. اما منافع شخصی دولتیها و یا حداقل بی عرضگی تام آنها مانع آسایش مردم شده است . این آخرین دولت ها هم بیشتر به یک سیرک شبیه بودند تا یک دولت .
ناشناس۱۶۹۷۵۲۲۱۱:۰۰:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۲
مرگ اخلاق در ایران
ناشناس۱۶۹۷۵۲۷۱۱:۰۲:۵۶ ۱۳۹۹/۹/۲
شهرداری تا بوده و بوده، همین بوده. یه عده گوریل ضعیف کش صد البته با حکم قانونی میوفتن به جون فقیر بیچاره ها (زاغه نشین و دست فروش پیاده رو ها و ...) و از اون طرف موس موس بساز و بفروش ها و برج ساز ها رو میکنن. امثال آسیه پناهی که نون نداره برای شهرداری. امثال برج-باغ ساز های شمرون برای شهرداری نون داره و اهمیت داره. آسیه پناهی ها رو ولش کن. چند وقت دیگه هم فراموش میشن.
ناشناس۱۶۹۷۵۲۸۱۱:۰۳:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۲
اگر محکم کوبیده میشد توی دهن مامور متخلف ماجرای پناهی و گوشمالی داده میشد ، داستان تخریب آلونک این زن در بندرعباس پیش نمیومد .
ناشناس۱۶۹۷۵۲۹۱۱:۰۴:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲
ماموران شهرداری خیلی بد برخورد میکنن و معمولا تا مستفیذ نشن و بهره مالی مناسب نبرن ، چشم رو نمیپوشونن روی تخلف
ناشناس۱۶۹۷۵۳۱۱۱:۰۵:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۲
دوربین مخفی بذارید برای عملکرد غیر قانونی ماموران سد معبر شهرداری تهران در منطقه ۱۵
ناشناس۱۶۹۷۵۴۱۱۱:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۲
متاسفانه به ماموران سد معبر و شهربان شهرداری آموزش داده نمیشه . فقط در شرایط استخدامشون قد ۲ متر و وزن ۱۵۰ کیلو به بالا لحاظ میشه انگار میخوان برن به تشک کشتی با رستم دستان !!!! بابا یه ذره به اینا آموزش بدید و رسم برخورد با مردم
ناشناس۱۶۹۷۵۴۲۱۱:۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۲
این ها مشتی از خروار است که رسانه ای میشود باید کارها را با چارچوب قانونی انجام داد که به هیج ظلم نشود
ناشناس۱۶۹۷۵۴۹۱۱:۱۷:۲۱ ۱۳۹۹/۹/۲
قرار بود که حلبی آبادها دیگر وجود نداشته باشند؟ چه شد که دوباره برپا می شوند؟؟
ناشناس۱۶۹۷۵۵۲۱۱:۱۷:۴۶ ۱۳۹۹/۹/۲
ماموران سد معبر در ۲۰ متری افسریه تهران به یه عده دستفروش ضعیف ، گیر میدن و بساط شون رو جمع میکنن و میریزن بالا و میبرن ولی به یه عده مغازه دار گردن کلفت که همه پیاده رو رو با اجناسشون قُرُق کرده اند خوش و بِش میکنن و میهمانشون میشن در مغازه . علت چیه ، خدا میدونه و خودشون لطفا به گوش آقایون مسئولشون برسونید
ناشناس۱۶۹۷۵۶۸۱۱:۲۶:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۲
شهردار بندرعباس و ماموران خاطی اجرای تخریب این آلونک را باید وارونه آویزان کرد
ناشناس۱۶۹۷۵۶۹۱۱:۲۷:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲
باید سقف خانه مجلل شهردار مذکور را بر روی سرش تخریب کرد
ناشناس۱۶۹۷۵۷۱۱۱:۲۸:۲۲ ۱۳۹۹/۹/۲
شهردار نجومی بگیر را محاکمه کنید
ناشناس۱۶۹۷۵۷۲۱۱:۲۸:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۲
حالا اگر این رفتارها در حاکمیت قبل صورت می گرفت، حضرات در منبرها چه ها که نمی کردند. اما الان که خودشان همه کاره هستند سکوت می کنند.
ناشناس۱۶۹۷۵۷۶۱۱:۳۰:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۲
وقتی هنگام استخدام ماموران به جای تمرکز بر عقل و هوش و زکاوت آنان بر روی هیکل تمرکز شود ، میشود این !
ناشناس۱۶۹۷۵۸۲۱۱:۳۵:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۲
متاسفانه توی ایران اگر پول و پارتی نداشته باشی باید بمیری . هیچ جای دنیا اینجوری نیست
ناشناس۱۶۹۷۶۶۳۱۲:۱۶:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲
الان همه تقصیر را انداختن گردن شهرداری و اکیپ رفع تخلفات.اما مقصر اصلی کسانی هستند که اصل 31 قانون اساسی را اجرا نمی کنند.
علی۱۶۹۷۶۸۰۱۲:۳۲:۲۳ ۱۳۹۹/۹/۲
الف عزیز کمی هم فکر کند انتشار چنین حوادثی اگر چه اصل عمل ظالمانه است ولی سازمانهای جاسوسی باپرداخت پول به برخی افراد این مسایل را دایما مطرح می کنند تا رای حقوق بشر علیه ایرا ن بگیرند
ناشناس۱۶۹۷۸۶۰۱۳:۵۸:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۲
کار خوبی میکنند بنده به بقیه بهانه هایشان کاری ندارم ولی برخوردی که با آسیه بی پناه( پناهی ) و این حادثه اخیر کردند آیا مصداق رعایت حقوق بشر بود؟ از دشمنان شکایت برند پیش دوستان چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم
ناشناس۱۶۹۷۷۱۱۱۲:۴۵:۵۹ ۱۳۹۹/۹/۲
قانون اساسی ؟! واقعا نمیدانید یا خودتان را به نا آگاهی میزنید ؟! کدام اصل قانون که برای حقوق مردم برای رفاه و آزادی و پیشرفت و تعالی بوده هست که این سی و یکمی فراموش شده ؟
ناشناس۱۶۹۷۷۲۲۱۲:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۹/۲
چرا املاک خیابان فرشته و سعادت آباد کع چندصد میلیارد میارزد را کسی کاری ندارد؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۹۷۹۵۳۱۴:۴۳:۴۷ ۱۳۹۹/۹/۲
یعنی چی؟ چون چند میلیارد میارزه برن خرابش کنن؟
ناشناس۱۶۹۷۷۴۳۱۲:۵۹:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۲
مشکل باید ریشه ای تر دیده شود . بودجه های کلانی که از اول انقلاب به بهانه های عموما فرهنگی (!) برای مصارف بیهوده گذاشته میشود باید صرف محرومیت زدایی شود.
بازنشسته۱۶۹۷۷۶۰۱۳:۱۰:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۲
یکی از معضلات ما اینه که کاندیدای ریاست جمهوری و وزرای ما و پستهای مهم کشور قانون اساسی را اساسی نخواندند و توان و عرضه خودشان را در مقابل مشکلات اجرائی نمیدانند و شهامت اینکه اقرار به نا توانی خود کنند ندارند. خوب اگر نمیتونی وظیفه این مقامات را به بهترین وجه ممکن انجام بدی کاندیدنشو. بعدها هم نگو نگذاشتند. اگر اینو بفهمیم مشکلات آسانتر حل میشه. یا شاید منافع دیگری داره که عقل ناقص من نمیرسه.
زهرا۱۶۹۷۸۷۹۱۴:۰۶:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۲
راه حلش بازگشت به قانون اساسیه. تهیه ی مسکن برای همه ی اقشار‌ وظیفه ی دولته.
ناشناس۱۶۹۷۹۱۷۱۴:۲۶:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۲
سوال اينه چرا بايد بعد از چهل سال الونك نشين تو اين كشور باشد؟ چرا بايد مدررسه بدون سقف ونيمكت تو كشور باشد؟
ناشناس۱۶۹۷۹۲۷۱۴:۳۲:۳۸ ۱۳۹۹/۹/۲
اگه فضای مجازی نبود الان این خانم تو کوچه زندگی میکرد
ناشناس۱۶۹۷۹۳۳۱۴:۳۶:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۲
اگر معلوم شود که این خانم و خانواده اش تصرف غیر قانونی داشته‌اند و پسران و دخترانش و بسیاری دیگر را با همین شیوه به محل آورده و ساکن کرده اند و شهرک غیر مجاز را گسترش داده و اقدام به فروش ملک می کنند تکلیف چیست؟
ناشناس۱۶۹۸۰۰۰۱۵:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۲
ای بینوا که فقر تو تنها گناه توست در گوشه ای بمیر که این راه تنها راه توست.در کوچه های یخ زده بیمار دربدر جان میدهی و مرگ تو تنها پناه توست باور نکن که در دلشان میکند اثر این قصه های تلخ که در اشک و آه توست؟
نرجس۱۶۹۸۱۰۷۱۶:۴۲:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۲
سلام من خانه مان در بندر عباس واقعا ما خانه مون حیاط کشیدیم و روز بعد آمدن خراب کردن اون همسایه های که کشیدن حیاط گیر ندادن
ناشناس۱۶۹۸۳۴۸۲۰:۱۵:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۲
با مخالفین قانون باید چکار کرد
شهروند۱۶۹۸۶۸۹۰۸:۱۹:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۳
تمام مسئولین استان عذر خواهی کردند درصورتی که مقصر اصلی شخص شهردار بود این نشانه شخصیت این بزرگواران بود چرا آقای عاشوری نماینده بندرعباس نیامد و همدردی نکرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین