ملک زاده استعفا کرد

گروه سلامت الف،   3990901001 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
ملک زاده استعفا کرد

به دنبال صحبت ها و انتقادات اخیر وزیر بهداشت نسبت به وضعیت تحقیقات سلامت، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، رضا ملک زاده در گفتگو با ایسنا، ضمن تائید اینکه نامه استعفای خود را به وزیر بهداشت ارائه کرده است، متنی در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران قرار داد که در قالب آن به انتقادات روز گذشته سعید نمکی پاسخ داده شده است.

در بخشی از متن استعفا رضا ملک زاده در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر بهداشت، با عنوان «حمله به تحقیقات نظام سلامت ایران، واقعیت یا فرار رو به جلو؟!» آمده است:

«اظهارات اخیر جنابعالی درباره تحقیقات علوم پزشکی ایران با ادعاهایی همچون: "۹۸ درصد تحقیقات علوم پزشکی صرف انتشار مقالات در فلان مجله می شود" و طرح سوالاتی "مانند تحقیقات علوم پزشکی چه قدر پا به عرصه پرمشکل نظام سلامت گذاشته است؟" چنان بی پایه و اساس است که حتی بیگانگان ایران ستیز در فراسوی مرزهای کشور، که در قالب پروژه های کلان و صرف میلیاردها بودجه، درصدد اثبات ناکارآمدی تحقیقات علوم پزشکی در ایران بوده اند، چنین نتیجه عجیب و کاملا مردودی نگرفته اند؛ چرا که همان گروه های متخاصم هم، پس از تحقیقات پرشمار و تعطیل ناپذیر خود، علی رغم اشاره به برخی اشکالات موجود در سیاست های تحقیقاتی ایران که به اعتقاد ما ریشه در سیاست گذاری های خارج از حیطه وزارت بهداشت و در مرجعی فراتر دارد، نهایتا به پیشرفت های کیفی تحقیقات علوم پزشکی ایران و افزایش چشمگیر استناد به مقالات محققان ایرانی در کنار رشد کمی اذعان کرده اند و اسناد آنها موجود و منتشر شده است.»

ملک زاده در بخشی از متن استعفا خود مدعی شده است: «اصولا کسانی می توانند حیطه تحقیقات پزشکی ایران را به نقد و چالش بکشند که خود محقق ملی یا بین المللی بوده، ارکان و نظام تحقیقات را به خوبی بشناسند و با وجود دشواری ها و چالش های سخت این عرصه مهم و تاثیرگذار، همپای تحقیقات پیشرفته دنیا حرکت کرده ، عمر خویش را صرف تحقیقات کرده یا دست کم یک تحقیق مهم و اثرگذار بین المللی انجام داده باشند. در خوشبینانه ترین تصور ممکن، می توان گفت اظهارات و هجمه شما به تحقیقات علوم پزشکی و تلاشهای شبانه روزی شمار زیادی از محققان بی ادعا و سختکوش این عرصه که در سخت ترین شرایط تحریم و فشارهای بین المللی و با وجود سهم ناچیز بودجه تحقیقات پزشکی - کمتر از نیم درصد بودجه ناخالص ملی! – دستاوردهای بسیار موثر و کاربردی را ارائه کرده اند، می تواند ناشی از عدم شناخت شما از عرصه تحقیقات به طور کلی و پیشرفت های علوم پزشکی در ایران به طور خاص باشد.»

وی در بخش دیگری از این نامه با بیان اینکه تمام دولتها در ایران پژوهش را یک تجمل دیده اند نه یک ضرورت، اظهار کرده است: «عجیب است که در کسوت وزیر بهداشت هنوز مطلع نیستید که اگر تمام دنیا منابع عظیم مالی به تحقیقات پزشکی اختصاص داده اند و انتظار گره گشایی از مشکلات نظام سلامت خود داشته اند ، تمام دولتها در ایران با دید تجملی بودن پژوهش، هرگز بیش از نیم درصد بودجه ناخالص ملی را به بخش تحقیقات اختصاص نداده اند . در این بین، تحقیقات علوم پزشکی با وجود سهم 30 درصدی در تولید علم و سهم 28 درصدی در تولید مقالات پراستناد ایران ، تنها سه صدم درصد بودجه تحقیقات کشور را از آن خود کرده است.

علی رغم این بی مهری ها و ناآگاهی ها از اهمیت پژوهش و تمام تنگناهای سخت بودجه ای و تحریم های ظالمانه  بین المللی طی بیش از چهل سال علیه ملت ایران، تحقیقات علوم پزشکی بویژه طی نزدیک به 8 سال گذشته، شاهد پیشرفت های بسیار بزرگ و توسعه بی سابقه زیرساخت های تحقیقاتی بوده است که گزارش کامل آنها بارها منتشر شده است و خوب بود که در آنها مداقه ای می کردید.»

به گزارش ایسنا؛ روز گذشته دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی، در جلسه ستاد دانشگاهی کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در تالار رویش این دانشگاه برگزار شد، انتقاداتی را نسبت به وضعیت تحقیقات سلامت مطرح کرده و اظهار کرد: ۹۸ درصد از تحقیقات در نظام سلامت، صرف انتشار مقالات در فلان مجلات می شود که به کار نمی آید. به شدت به روند تحقیقات نظام سلامت، انتقاد دارم. نامه بنده به دکتر ملک زاده در روزهای اول شیوع کرونا در کشور را مشاهده کنید که ۱۰ آیتم تعیین شده، اما یکی از آنها تاکنون جواب نداده است. کدام وزیر کم خرد با چنین یافته های شکسته ای می تواند بخش سلامت کشور را اداره کند؟ اصلا نباید بر یافته هایی که بر حسب یک تخمین به وزیر داده می شود، کار و اعتماد کرد. این تخمین ها تاکنون درست نبوده و ۱۰ مدل اپیدمیولوژیک به من دادند که هیچ کدام صحیح نبوده و برای هیچ اقدامی مناسب نبود.

وزیر بهداشت همچنین در این جلسه تاکید کرد: متاسفانه برخی اساتید برای اینکه نامشان در مقالات چاپ شود و یا اول قرار بگیرد، بحث می کنند. بنده یک معلم دانشگاه هستم که سابقه معاون وزیر، رییس دانشگاه و دیگر سوابق اجرایی را داشته ام، اما فقط در مقالاتی که خودم کار کرده ام نامی از بنده وجود دارد و در مقالات دانشجویان به عنوان استاد راهنما، این اجازه را نمی دهم.

 نمکی در جلسه ستاد دانشگاهی کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین عنوان کرد: معتقدم تحقیقات کاربردی در حوزه سلامت در کشور نداریم و اما تا زمانی که تحقیقات کشور، مقاله محور باشد و ارتقای اساتید، مبتنی بر این مقالات می شود، تحقیقات راهگشای مشکلات کشور نخواهد بود و هیچ وزیر بهداشتی نمی تواند برای آینده کشور از این تحقیقات، بهره ای ببرد.

دیدگاه کاربران

حامی۱۶۹۵۶۴۶۰۲:۱۹:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱
دمت گرم شرافت داشتی
ناشناس۱۶۹۵۸۴۹۰۹:۱۹:۰۵ ۱۳۹۹/۹/۱
ایشون وزیر دولت هاشمی بودند و طی سه دهه اخیر جزء متنفذترین افراد در سیاست های بهداشت و درمان ایران که پروژهای ملی عظیمی مثل کوهرت با صدها میلیارد بودجه در انحصارشون بوده... به نظرم قبل از رفتن باید بفرمایند با این پرستیژ فول پروفسوری و بودجه های نجومی برای این روزهای وانفسا چه حاصلی در چنته دارند بعد تشریف ببرند
مهراد۱۶۹۵۸۸۱۰۹:۳۸:۱۵ ۱۳۹۹/۹/۱
قضیه قرارداد افرادی در معاونت تحقیقات و گرفتن پول شخصی از طرف خارجی برای تست داروی کرونا روی ایرانیان است که اثربخش هم نبود. ساده نباشیم
ناشناس۱۶۹۵۹۳۲۱۰:۰۵:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۱
وقتی طب سنتی و جدید در مقابل هم قرار می دهد مشخص است چه قدر شرافت دارد!!!!!!
ناشناس۱۶۹۵۶۴۷۰۲:۱۹:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۱
چه بهتر. بودجه مملکت صرف حقوق اینها میشد که با پارتی اونجا کار میکردن
ناشناس۱۶۹۵۶۴۸۰۲:۱۹:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۱
درود بر دکتر نمکی
ناشناس۱۶۹۵۶۴۹۰۲:۲۰:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۱
با استعفای شما موافقت می شود. حقوق حرفه ای می گیرند خروجی آماتور هم ندارند . به عنوان نمونه یک پیمایش پایش سنجش پژوهش یا یک تکه کاغذ موثر بر سلامتی مردم از ایشان و لشکر زیردستانشان پیدا کردید به ما هم نشان دهید
ناشناس۱۶۹۵۶۵۱۰۲:۳۶:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۱
حق به جانب هر دو است.
ناشناس۱۶۹۵۶۵۹۰۳:۱۰:۴۲ ۱۳۹۹/۹/۱
آقای وزیر سال گذشته گفتن پروازهایی که از مبدا چین هستن لغو میشن، اما پس از اون به دیدار سفیر چین رفتن و پروسه طول کشید. تصمیمات اشتباهی که گرفته شد باعث شدن در این شرایط سخت قرار بگیریم.
ناشناس۱۶۹۵۶۶۰۰۳:۱۸:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱
سالهاست که بودجه های هنگفت می گیرند و به اسم تحقیق و‌توسعه بساط لفت و لیس و چپاول اموال بیت المال را در سرلوحه کار دارند.ترا به خدا قوه قضاییه ورود پیدا کند و سر و ته این بودجه هایس سام آور مثلا تحقیقاتی بررسی نماید تا امثال این ملک زاده در ادارات دولتی مثل زالو پودجه مملکت را چپاول نکنند و این که چقر از این بودجه ها باری از دوش مملکت برداشته است. . خدا را بنده نیستند ووقتی یکی از ناکارامدی شان اعتراض می کند با توهین اورا مورد تمسخر قرار می دهند. ملک زاده و امثال او باید بروند و تحقیقات این مملکت را به محققین واقعی بسپارند.
ناشناس۱۶۹۵۶۶۷۰۴:۱۶:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱
رشته من پزشکی نیست و نمی تونم در این مورد اظهار نظر کنم ولی توی رشته های مهندسی بسیاری از صحبت های وزیر بهداشت (به دلایل متعدد) حقیقت محضه و به نظر من باید برای جهت دهی به تحقیقات و پژوهش های مورد نیاز کشور در سطح شورای عالی انقلاب فرهنگی چاره ای اندیشیده بشه. البته نه در این دولت که نه توانشو داره، نه تدبیرش و نه ارادشو.
دانشجو۱۶۹۵۶۷۶۰۶:۲۸:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱
اکثرا این پزشکان صاحب منصب دکتری رزومه سازی با مقالات دیگران دارند. زیاد روی رزومه ی علمی و تحقیقیشون حساب نکنید
ناشناس۱۶۹۵۶۹۱۰۶:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۱
بالاخره یه مَرد پیدا شد توی وزارت بهداشت
ناشناس۱۶۹۵۶۹۲۰۶:۵۵:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۱
جناب آقای دکتر ملک زاده ضمن قدردانی از تمامی محققانی که واقعا در صدد افزایش سطح علمی کشور و همچنین کاربردی کردن دانش خود جهت رفع نیازهای جامعه بشری (که تمامی حوزه ها از پزشکی و مهندسی تا علوم انسانی و اقتصادی و ... را در بر می گیرد) هستند باید به استحضار برسانم فرمایشات جناب آقای دکتر نمکی تا حدودی زیادی درست می باشد. البته با توجه به اینکه سیستم ارتقاء و ارزیابی عملکرد افراد بر اساس مستندات علمی (متاسفانه باید گفت تعداد مقالات، درصد سهم نویسنده مقاله و ...) اجرا می شود این موضوع خیلی هم تعجب آور نیست و گر نه فلان هیئت علمی که چندین مسئولیت اجرایی هم دارد چطور سالانه چند ده ها مقاله علمی پژوهشی می تواند ارائه دهد؟؟؟ شما خودتون هم در بیاناتتون به این مسئله اشاره نمودید: "برخی اشکالات موجود در سیاست های تحقیقاتی ایران که به اعتقاد ما ریشه در سیاست گذاری های خارج از حیطه وزارت بهداشت و در مرجعی فراتر دارد، نهایتا به پیشرفت های کیفی تحقیقات علوم پزشکی ایران و افزایش چشمگیر استناد به مقالات محققان ایرانی در کنار رشد کمی اذعان کرده اند و اسناد آنها موجود و منتشر شده است". در همین رابطه با موضوع اپیدمی کوید 19 (وزارت بهداشت آماده حمایت از تحقیقات در این موضوع شد حتی فراخوان داد اما) بعضی از تحقیقاتی که تعریف شده است را اگر دنبال نمایید در سایتهای و کانالهای انجام پروژه خواهید یافت. پس جناب آقای دکتر ملک زاده بهتر نبود به جای استعفا با تجربه و شناختی که از سیستم اموزشی و پژوهشی دارید تلاش میکردید که این روند اصلاح بشود و پژوهش و آموزش جایگاه واقعی خود را پیدا کند؟ موفق باشید
ناشناس۱۶۹۵۸۹۸۰۹:۴۶:۳۱ ۱۳۹۹/۹/۱
در همه رشته ها وضعیت همینطوره.
ناشناس۱۶۹۵۶۹۳۰۶:۵۷:۱۸ ۱۳۹۹/۹/۱
ملک زاده در متن استعفاش از دادن اطلاعات غلط به مردم مبنی بر ساخت واکسن کرونا انتقاد کرده
ناشناس۱۶۹۵۸۱۳۰۸:۵۶:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۱
اولین واکسن کرونای ایرانی باید به روحانی تزریق شود . بعد به ترتیب نمکی زالی حریرچی جهان پور
همکار بهداشتی۱۶۹۵۹۰۰۰۹:۴۷:۳۵ ۱۳۹۹/۹/۱
شانه ساز ، معاونت غذا و دارو یادت رفت .
ناشناس۱۶۹۶۰۱۴۱۰:۵۴:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱
خوب اینا باید واکسن فایزر یا مدرنا را بزنن که بتونن واکسن ایرانی رو بسازن
ناشناس۱۶۹۵۶۹۵۰۶:۵۸:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۱
ملک زاده انتقاد سختی کرده از نحوه مبارزه با کرونا در ستاد کرونا که تلفات بالای انسانی در پیش داشته دمت گرم ملک زاده
ناشناس۱۶۹۵۶۹۷۰۷:۰۰:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۱
وقتی وزیر بهداشت را نوبخت منصوب میکند اوضاع از این بهتر نمیشود !!!!!
ناشناس۱۶۹۵۶۹۸۰۷:۰۰:۴۳ ۱۳۹۹/۹/۱
نمکی استعفاء دهد
ناشناس۱۶۹۵۷۰۱۰۷:۰۲:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۱
نمکی باید برود نه ملک زاده
ناشناس۱۶۹۵۸۳۳۰۹:۱۲:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۱
هر ۲ تاشون باید برن دنبال کارشون تلفات مردم بی گناه ناشی از کرونا در کشور ناشی از مدیریت همین آقایونه
ناشناس۱۶۹۵۷۰۹۰۷:۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۱
خوب شد رفت
ناشناس۱۶۹۵۷۱۰۰۷:۱۱:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۱
ملک زاده مچکریم از طرف ملت
ناشناس۱۶۹۵۷۱۱۰۷:۱۲:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۱
زالی و نمکی باید استعفاء دهند نه ملک زاده
ناشناس۱۶۹۵۷۱۳۰۷:۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۹/۱
مجلس ، نمکی را برکنار کند
ناشناس۱۶۹۵۷۱۵۰۷:۱۴:۵۴ ۱۳۹۹/۹/۱
نمکی سیاست را وارد بهداشت و درمان مردم کرده
متخصص ریه / جراح توراکس۱۶۹۵۷۱۸۰۷:۱۹:۳۷ ۱۳۹۹/۹/۱
مردم فوج فوج دارن میمیرن بر اثر کرونا ، نمکی شعر میخونه و سروده تحویل مردم میده !
ناشناس۱۶۹۵۷۱۹۰۷:۲۰:۳۶ ۱۳۹۹/۹/۱
نمکی باید به دلیل تلفات بالای انسانی بیماری کرونا بازداشت و محاکمه شود
هیات علمی۱۶۹۵۷۲۰۰۷:۲۰:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱
با وزیر بهداشت موافقم.
ناشناس۱۶۹۵۷۲۹۰۷:۲۶:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱
به نظرم برای بررسی اجرای پروژه های پزشکی حتما باید قوه ی قضاییه ورود کند متاسفانه در پژوهش ما مشکلات زیادی داریم الف جان یه تحقیق بکن خیلی چیزها روشن میشه برید سراغ دانشجوهایی که تو پاستور وبیمارستانها اوامر پزشکان به اصطلاح محقق رو اجرا میکنند خیلی حرف برای گفتن دارن بخصوص در مورد پروژه های دارویی آقایون حتی از خارج هم پروژه میگیرن والبته پولش رو هم به دلار!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۶۹۵۷۳۱۰۷:۳۰:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۱
در آرزوی وزارت!
ناشناس۱۶۹۵۷۳۹۰۷:۳۸:۱۶ ۱۳۹۹/۹/۱
تا اونجا که من با دکتر ملک زاده آشنا هستم آدم علمی و پر تلاشی هستن! چند سال پیش مستندی دیدم از فعالیتهای انجام شده در زمینه سلامت و اقدامات ایشون که بسیار جالب بود!
ناشناس۱۶۹۵۷۴۰۰۷:۳۹:۲۹ ۱۳۹۹/۹/۱
حالا این وسط یهو وزیر بهداشت به دکتر ملک زاده چیکار داشت!؟
ناشناس۱۶۹۵۷۴۳۰۷:۴۰:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۱
حق با وزیره بچه‌های ما فقط بدنبال مدرک و مقاله هستن و به لحاظ عملی و فنی تخصصی ندارن هر کی وابسته به کدخدا باشه ، شیطانی بار میاد
ناشناس۱۶۹۵۷۵۱۰۷:۵۰:۴۵ ۱۳۹۹/۹/۱
مشکلاتی که دکتر نمکی مطرح کردند برای محصلان سطح کارشناسی ارشد و دکتری بسیار ملموس و آشنا ست. تمام فکر و ذکر اکثر اساتید، چاپ مقاله است. موضوع تحقیقات و مقالات از سمت دیتا بیس های بین المللی مطرح می شود و سپس در دانشگاه های سراسر دنیا روی آن ها کار می شود و سپس نتایج، به رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد. مشکلاتی فعلی روی زمین مانده اند تا استاتید ارتقا یابند و دانشجویان رزومه بسازند و عمدتا از کشور خارج شوند! از آقای ملک زاده بپرسید خروجی 0.5 در صد بودجه نا خالص ملی، برای داخل چه بوده است؟
ناشناس۱۶۹۵۷۵۵۰۷:۵۲:۰۹ ۱۳۹۹/۹/۱
روزانه ۵۰۰ کشته ، تحفه وزارت نمکی
ناشناس۱۶۹۵۷۶۱۰۸:۰۰:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۱
چقدر عالی مخالف سرسخت طب سنتی بود چندوقت پیشم به پزشکانی ک طب سنتی کار میکردند یه نامه سراسر توهین نوشته بود همون بهتر رفت
عضو کوچک علوم پزشکی۱۶۹۵۷۸۲۰۸:۲۸:۲۶ ۱۳۹۹/۹/۱
تنها حرف درست و حسابی وزیر بهداشت در مدت وزارتش، همین صحبت ایشان درباره مقاله های تحقیقاتی است که فقط یک بودجه ای را میبلعد و مقاله را اکثرا دانشجویان با کپی از مقالات مشابه خارجی تهیه میکنند و نام اساتید به عنوان نفر اول چاپ می شود و ازآن جهت ارتقا استفاده میکنند ،بنده به عنوان استاد و عضوی از جامعه علوم پزشکی این موضوع را کاملا تصدیق میکنم
عضو بزرگی از جامعه پزشکی :-)۱۶۹۵۸۶۱۰۹:۲۴:۳۳ ۱۳۹۹/۹/۱
معاونت علمی و تحقیقاتی وزارت بهداشت ، استاد مسلم بلعیدن بودجه وزارت بهداشت است
ناشناس۱۶۹۵۸۱۹۰۹:۰۳:۰۲ ۱۳۹۹/۹/۱
بهتر که رفت.
ناشناس۱۶۹۵۸۹۹۰۹:۴۷:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۱
جالبه که هر کسی هم به تریج قباش برمیخوره پای معاندین و مخالفین و براندازها و اونور ابی ها رو میاره وسط.
امیر۱۶۹۵۹۶۸۱۰:۲۸:۴۰ ۱۳۹۹/۹/۱
خوب که شد رفت.این بنده خدا همون کسی هست که در برنامه طبیب در خصوص پیوند مدفوع ( با عرض پوزش به وسیله قرص و یا ...) توضیح میداد. وقتی نتیجه تحقیقاتش این باشه ، معلومه که حق با کی هست!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین