ضعیف‌کشی !

گروه اجتماعی الف،   3990830028 ۹۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
ضعیف‌کشی !

  « ... و محبت و لطف به رعیت را شعار قلب خود قرار ده، بر رعیت همچون حیوان درنده مباش که خوردن آنان را غنیمت شماری!»

فرمان امام علی به مالک اشتر

 

گویا ضعیف کشی دارد کم کم تبدیل به رویه معمول نهادهای قانونی ما می شود. این بار نیز ماموران دلاور شهرداری بندر عباس شجاعانه به خانه محقر یک زن سرپرست خانوار و فرزندانش حمله کرده اند و  منطقه را از اشغال آنان درآورده اند! 

کسی از مدیران شهری در سراسر کشور پرسیده است چندبار باید این قبیل رفتارهای ظالمانه بر وجدان عمومی چنگ بیندازد و دل ها را ریش کند تا آنان به صرافت آموزش ماموران خود در برخورد با چنین موقعیت هایی بیفتند؟ 

ضعیف کشی حتی در نوع واکنش به این قبیل رویدادها هم دیده می شود: مقامات مسوول شهری و غیر شهری بلافاصله گوش ماموران معذور را می کشند و آنان را توبیخ می کنند و ماجرا فراموش می شود تا رخداد مشابهی دیکر!

بله؛ در این موارد مقصر اصلی مدیران و مسوولان بالادستی این ماموران هستند. کسانی که بدون اهتمام کافی و وقت صرف کردن برای حل کردن معضلاتی چنین پیچیده از «مدیریت» تنها  امضا کردن و پاراف کردن نامه را بلدند و احتمالا مماشات ماموران را نیز در اجرای این اوامر ملوکانه خوش نمی دارند! 

کسی به این ماموران نیاموخته که تمام وجود و شخصیت انسانی شان در شغل وماموریت های محوله خلاصه نمی شود. آنها باید همیشه مامور باشد و معذور! 

اما متاسفانه ماجرا به همین جا ختم نمی شود. کاش چنین بود که ماموری نیاموخته خطایی کرده یا مسوولی نسنجیده دستوری داده است. 

مشاهده دقیقتر بعضا حاکی از نوعی تبعیض نهادینه شده و ساختاری در بر خورد با تخلفات قانونی است. 

اگر شما در دایره برخورداران جامعه یا متنفذان باشید - مثلا کسی مثل دختر وزیر- نه تنها امکان چشم پوشی از تخلف های بزرگ شما وجود دارد بلکه فی المثل حتی در صورت افاقه نکردن پولی که برای ماده 100 خرج کرده اید  (که البته بسیار کم پیش می آید که افاقه نکند)  و صدور حکم تخریب برای تخلف ملک تان، با دقتی مینیاتوری و احتیاطی چنان که شایسته مقام و منصب شماست با شما و ملک تان برخورد می شود. گویا مشکل فرودستان این است که هنوز دایره تخلفات شان آن اندازه بزرگ نیست که با آنان محترمانه برخورد شود! 

 «... ای مالک آگاه باش که تو را به شهرهایی روانه کردم که پیش از تو فرمانروایانی به عدالت و ستم حکومت کرده اند و مردم به وضع تو به همان صورت می نگرند که تو به حاکمان پیش از خود نگریسته ای و همان را در حق تو می گویند که تو درباره حاکمان گذشته»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۵۰۱۵۱۳:۳۲:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۳۰
آخرش هم کسی که فیلم گرفته دستگیر میشه !
ناشناس۱۶۹۵۱۴۱۱۵:۴۲:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۳۰
ماده صد محل رشوه خواری شده است ریاست قوه قضاییه به این مهم ورود کنند
ناشناس۱۶۹۵۸۳۷۰۹:۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۹/۱
جالب است که پس از حادثه، مسئولان شهرداری، استانداری، دادگستری،..... با حضور عوامل صدا و سیما در بیمارستان حاضر شده تا دلجویی کنند! حتما باید این دلجویی ها را همه مردم ایران می دیدند!
ناشناس۱۶۹۵۵۶۹۰۰:۰۴:۵۸ ۱۳۹۹/۹/۱
این که اینقدر ضرب العجل خانه یک فرد مستمند را بر سرش خراب میکنید چرا این ضرب العجل را برای قانون مشروعیت سنجی چهاردهه اموال مدیران و سیاسیون مصوبه سال ۹۶ مبنی بر اصول ۴۹ و۱۴۲ قانون اساسی اعمال نمیکنید از چه هرتس دارید ...نکند حکایت گر قرار شود در شهر مست گیرند ..باید هر ...گیرند ..است
ناشناس۱۶۹۵۰۲۱۱۳:۳۸:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
واقعا چه مطلب پر مغزی بود
ناشناس۱۶۹۵۳۲۷۱۹:۱۷:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۳۰
.. باستی هیلز و ولنجک رو ویران کنید
ناشناس۱۶۹۵۰۳۱۱۳:۴۲:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
تصرف بیت المال توسط هر کی باشد باید دستش را کوتاه کرد لطفا ادعای ظلم و مظلوم هر در نیاورید
ناشناس۱۶۹۵۰۶۹۱۴:۲۵:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۳۰
هموطن ، شاخک پروانه ها را شکستن آسان است اما اگر ادعای شاخ شکنی داری ابتداء شاخ غول ها را بشکن .
ناشناس۱۶۹۵۶۸۸۰۶:۴۷:۴۱ ۱۳۹۹/۹/۱
غول کجا بود زالو ها و کفتارها ...
ناشناس۱۶۹۵۰۷۲۱۴:۲۹:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۳۰
البته این را هم باید بگویم باید دست این بینواها را هم باید گرفت و کمکشان کرد
ناشناس۱۶۹۵۰۸۰۱۴:۴۱:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۳۰
تو شاید همان مامور معذوری باشی که به آشیان بینوا رحم نکرده و اگر او نباشی در صفت با او همسانی
ناشناس۱۶۹۵۰۸۱۱۴:۴۱:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۳۰
یه خانواده فقیر که از سر ناچاری یه آلونک ساخته با افراد گردن کلفت سودجو متفاوت هستش. مسئولان باید اول یک مکان سکونتی برای این خانواده فراهم میکرد و بعدش این آلونک را خراب میکردند.
محمد جواد۱۶۹۵۱۲۳۱۵:۲۲:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۳۰
شرف و غیرت را در گوگل سرچ کن!
ناشناس۱۶۹۵۳۸۳۲۰:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
تو نمی خواد یاد من بدهی قانون برای همه باید یکسان باشد و اجرا شود اگر می خواهی رو به جلو بروید و همان طوری که بالا گفتم برای ضعیفان باید توسط نهاد خیر به نانی برسد
ناشناس۱۶۹۵۵۷۴۰۰:۱۰:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۱
بله باید ! فعلا که نکرده پس حق نداره خونه یه زن بی پناه رو خراب کنه .
ناشناس۱۶۹۵۱۲۵۱۵:۲۴:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۳۰
این زن ازسرانه ثروت ملی این کشور سهم دارد داشتن سرپانه حق این و بچه هاش هست پس از روی باد حرف نزن
حسین۱۶۹۵۱۲۹۱۵:۲۸:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
چرا ویلاها و بناهای مجلل لواسان و ... که بدون مجوز و بر مبنای زد و بند و فساد بنا شده‌اند تخریب نمی‌گردند؟
ناشناس۱۶۹۵۱۵۵۱۵:۵۷:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۳۰
باید چوق در آستین ماموران متخلف شهرداری کرد و جلوی ورودی شهر به نمایششان گذاشت
ناشناس۱۶۹۵۳۴۹۱۹:۳۷:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
متخلف شما هستید و نه آن مامور شهرداری
ناشناس۱۶۹۵۴۰۰۲۰:۱۴:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۳۰
شما اینکار رو باید با او کسی انجام بدید که دستور را به مامور داده د و اون بیچاره هم از ترس گرفتن شغلش مجبور به انجام اون شده
ناشناس۱۶۹۵۵۳۴۲۳:۱۴:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۳۰
دراصل مدیر مافوق مقصر است ان کارمند بینوا اگر دستور رییسش را اجرا نکند با نان زن وبچه اش بازی کرده است
ناشناس۱۶۹۵۱۵۸۱۵:۵۹:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۳۰
همه جا دست غارتگران بیت المال باید قطع بشه بسم الله از اونی که بیشتر از همه غارت کرده شروع کنید. مگه زمین متعلق به وزارت راه نبود؟ مگر این زن یک ایرانی نبود؟ مگه اموال دولت متعلق ‌ ملت نیست؟ مگه به این بخت برگشته ۱۰متر مربع از خاک این سرزمین تعلق نمی گیره؟
ناشناس۱۶۹۵۴۲۲۲۰:۳۹:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۳۰
خودت حرف های خودت را نقض کردی!! یکجا می گویی غارتگران را بگیرند وبعد می گویی 10 متر حق ندارد و غارت بشود خوب آن غارتگر بزرگ هم می گوید من هم حق بیشتر داردم!
علی۱۶۹۵۱۶۷۱۶:۰۷:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
حق باشماست. اما بیت المال خور داریم تا این ضعیفه. بیت المال خور یعنی کسی که مال یتیم را می خورد این درحالی است این یتیم از بستر رودخانه برای خودش چند متری برای یتیم ها آلونک درست کرده
ناشناس۱۶۹۵۱۷۴۱۶:۱۲:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۳۰
حرف درستیه. به شرطی که قبل از آن املاک چندصد میلیاردی فرشته و سعادت آباد و ورامین و .. را گرفته باشی و بعد به کوچکترها برسی. شما اگر چند نفر پولت را خورده باشند اولویت برگرداندن پول را می گذاری کسی که پول ندارد و ۵۰ هزار تومان ازت قرض کرده یا کسی که پول ملک ۳ و نیم میلیاردی ات را نداده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کمی تعقل!
ناشناس۱۶۹۵۱۹۲۱۶:۲۶:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۳۰
اون خانواده چند نفره حقی تو این مملکت و بیت المال نداره؟ خدا از این بدترش سر امثال.. ی که از شمر هم بدترن بیاره بخودت بیا بعضیا مملکت رو یکجا دارن قورت میدن و میخورن و میبرن ها اونوقت تو دم از بیت المال میزنی
ناشناس۱۶۹۵۱۹۷۱۶:۳۰:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۳۰
شمای مدعی قانون !!! این کسی که از او دم میزنی زن نجیب بی کسی است که مسئول مدعی اسلام وظیفه دارد از او حمایت کند .او ناموس من است و ایران وطن او هرجای این آب وخاک حق اوست اگر امروز در این خرابه غیر قانونی به سر می برد از بی غیرتی امثال من و شماست که نام مردانگی را یدک می کشیم !! قانونی که نتواند از یک زن بی سرپرست حمایت کند برای..،..چه خوب است .
ناشناس۱۶۹۵۵۱۴۲۲:۴۶:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۳۰
الان که دنبال برابری هستید و آمدین مانند مردان شدین پس ساکت که دم از زن سرپرست حرف بزنید در ضمن قانون در همه چیز رعایت شود افراد ناتوان هم به آنها کمک خواهد شد
ناشناس۱۶۹۵۳۷۹۱۹:۵۸:۵۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
خوب یک عده هم حق این افراد بی خانمان رو خوردند. آیا از کل ثروت مملکت به اندازه یک اتاقک به این افراد نمیرسه؟
ناشناس۱۶۹۵۶۵۷۰۳:۰۳:۵۵ ۱۳۹۹/۹/۱
اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.
ناشناس۱۶۹۵۸۲۸۰۹:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۹/۱
اقازاده های نیویورکی و لندنی و خاوری را ول کردید بعد چسبیدید به این زن. این مملکت همه جای خاکش پر از ثروت هست. مطمئن باش اگر عادلانه همه چیز تقسیم می شد خیلی بیشتر از اینها بهش می رسید.
ناشناس۱۶۹۵۰۳۵۱۳:۴۴:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۳۰
ما هم خانه نداریم اگر بیاییم در این جور مناطق خانه درست کنیم و بخواهند بگیرند با عمل خود سوزی خانه به ما می دهید؟!!!!!!!
ناشناس۱۶۹۵۰۷۰۱۴:۲۶:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
شما مطمئنا درشانت نیست تو این مناطق زندگی کنید، دقت کنید یک زن سرپرست خانوار از بیچارگی این آلونک رو ساخته، امیدوارم شما هیچ وقت نیازی به همچین آلونکی پیدا نکنی
حمید کریمانه۱۶۹۵۰۸۷۱۴:۴۹:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۳۰
شما خیلی مونده مشکلاتت آنقدر زیاد بشه که خودسوزی کنی ، خیلی راحت درمورد خودسوزی صحبت می کنی ، باید درک کنی...جامعه چقدر به اون بنده خدا ظلم کرده که به جائی رسیده که ادامه زندگی براش از سخت ترین و دردآور ترین شیوه مردن هم زجرآورتره . لطفا انسانی تر نظر بدهید
ناشناس۱۶۹۵۳۵۷۱۹:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۳۰
انسانی تر آن است که مراجعه یا هدایتش کنند به کمیته امداد و یا بهزیستی و نه مال عمومی را..!
ناشناس۱۶۹۵۱۰۴۱۵:۰۱:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۳۰
آدم دگم در بند ۱۲ از اصل سوم قانون اساسی در خصوص وظیفه حکومت نسبت به ملت آمده: ‎‎‎‎‎‎12 - پی‏ ریزی‏ اقتصادی‏ صحیح‏ و عادلانه‏ بر طبق‏ ضوابط اسلامی‏ جهت‏ ایجاد رفاه‏ و رفع فقر و برطرف‏ ساختن‏ هر نوع‏ محرومیت‏ در زمینه‏ های‏ تغذیه‏ و مسکن‏ و کار و بهداشت‏ و تعمیم‏ بیمه‏.
ناشناس۱۶۹۵۱۴۲۱۵:۴۲:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۳۰
شما هم خونه ندارید؟! مثل وزیر مسکن، آقای آخوندی که در جلسه استیضاح گفت "موجودی حساب بانکی دخترم هم اتفاقا 637 هزار تومان بود."
ناشناس۱۶۹۵۲۰۲۱۶:۳۶:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۳۰
بله میدهند
ناشناس۱۶۹۵۲۴۱۱۷:۲۱:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۳۰
فراز مشهوری از خطبه ۲۷ نهج البلاغه است اگر هزاران هزار بار خوانده شود کم است: ….. اطلاع یافته ام یکى از سربازان به یک زن مسلمان حمله کرده و دیگرى به زنى غیر مسلمان که با مسلمانان هم پیمان بوده است و سپس طلاهاى او را از بدنش بزور بیرون آورده است و زن تنها وسیله ى دفاعش التماس، خواهش و گریه و درخواست کمک بوده است. اگر مرد مسلمانى از این پس از روى تأسف و غصه بمیرد سزاوار است و سرزنش نمى شود. به خدا سوگند قلب را ریشه کن میکند و غم را افزایش مى دهد. الف بیان امام مظلوم را سانسور کردم که بتونی منتشر کنی !!!!!! وای بر ما ، وای بر ما ، وای بر ما ،
ناشناس۱۶۹۵۳۴۵۱۹:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۳۰
جناب وای بر ما!!! عزیزم مال دزدی با مال شخصی مانند طلا که مال خود است و دزدی نیست فرق دارد!!!
ناشناس۱۶۹۵۵۸۰۰۰:۲۳:۴۸ ۱۳۹۹/۹/۱
این زن مال چه کسی را دزدیده ؟ چرا یک زن مسلمان در کشور مدعی اسلام باید این قدر بی پناه باشد ؟ فریاد این زن وفرزندانش را چه کسی شنید ؟ او مثل مال زمین خواران بزرگ حساب وکتاب متراژ زمینهای مملکتش را ندارد او زن بیچاره ایست که دنبال زمینی می گردد به اندازه آلونکی که برای فرزندانش بسازد او کاخ نساخته او همه جای این خاک را وطن و مامن خود میدانسته اما ظاهرا این طور نیست اودر وطن خودش هم غریب است .
ناشناس۱۶۹۵۵۸۶۰۰:۲۷:۱۲ ۱۳۹۹/۹/۱
دزدی را کسانی کرده اند که حق این زن را نداده اند .حق این زن حمایتیست که باید از او می شد حق این زن شنیدن فریادش است. چه طور ان شهردار بی فکر نا کار امد وعواملش آلونک اورا دیدند اما فقر واحتیاج او را ندیدند ؟
ناشناس۱۶۹۵۰۴۳۱۳:۵۳:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۳۰
فقط دارم غصه میخورم..
ناظر مناسبات قدرت۱۶۹۵۰۵۰۱۴:۰۰:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۳۰
حتی اگر صاحب این خانه تخلفی اداری داشته باشد ، اولویت برخورد دولتمردان و مسؤولان در پاکسازی مفسدان اقتصادی لیبرالیستی دانه درشت است و نه این ضعیف منطقه محروم آنهم بدون ملاحظات کرامت انسانی اش !
ناشناس۱۶۹۵۱۸۵۱۶:۲۳:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۳۰
دقیقا آن کاخ ها ساخته شده که این کوخ در کنارش به وجود آمده.
ناشناس۱۶۹۵۰۵۱۱۴:۰۰:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
وقتی پشت میز در حال چای و بیسکویت خوردن برای مملکت تصمیم میگیرن و دستور میدن. و خبری از بدبختی و فلاکت مردم ندارن. البته شایدم داشته باشن ولی به فکر جیب خودشونن و بیچارگان براشون اهمیت ندارن
ناشناس۱۶۹۵۰۵۵۱۴:۰۴:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۳۰
یاد ویلای دختر مظلوم وزیر افتادم که روزی یه آجرشو خراب میکردن
ناشناس۱۶۹۵۰۵۶۱۴:۰۵:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
تا بوده همین بوده و تا هست همین است چون《 زر ، زور ، تزویر 》سه قلوهای جدا نشدنی..
حمید کریمانه۱۶۹۵۰۸۵۱۴:۴۵:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۳۰
یادم میاد وقتی میخواستن بگن ویلای دختر نعمت زاده را تخریب می کنن ، دو تا کارگر آورده بودند و با یک تیشه آروم آروم میزدند به جانپناه تراسش که با این روش یک سال فقط تخریب جانپناه تراس طول می کشه و کلی هم فیلمبردار داشتند فیلم می گرفتند ولی برای آلونک های مردم بدبخت سی تا تخریبچی با دو سه تا لودر میبرن و بدون فیلمبردار و ظرف ده دقیقه با خاک یکسانش می کنن
ناشناس۱۶۹۵۰۹۶۱۴:۵۸:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۳۰
لطفا آدرس اشتباه ندهید چرا باید بخشی از هموطنان شریف و محروم ما در این شرایط زندگی کنند ؟ بجای خشکاندن این ریشه به حرص چند برگ پلاسیده قناعت کرد ؟ تا کی باید گناه نابخشودنی فقر ملت را به گردن چند مامور که خود هم بخاطر لقمه ای نان و ترس از بیکاری و فقر بیشتر معذور عمل میکنند انداخت جز تاسف و آه و اندوه .. چه کنیم
ناشناس۱۶۹۵۱۰۲۱۵:۰۱:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
نکته دقیقی گفته شده: حتی اگر تخلف قطعی باشد روش برخورد کاملا غیر اصولی و اشتباه است. اگر این افراد آموزش یافته بودند هرگز چنین کاری نمی‌کردند. از طرف دیگر مسئولان مربوطه ابتدا باید مکانی برای سکونت این خانواده مهیا و سپس اقدام به رفع تخلف می‌کردند
ناشناس۱۶۹۵۱۰۶۱۵:۰۴:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۳۰
باید یک قانون تصویب بشه که دولت موظف به تهیه سرپناه برای افراد بی خانمان باشه. در اطراف شهرها یک زمین رو بردارن یک تعداد اتاقک با دستشویی و حمام مشترک بسازن برای افراد بی خانمان. یک مامور انتظامی هم برای حفظ امنیت باشه.
ناشناس۱۶۹۵۱۰۸۱۵:۰۵:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۳۰
بچه که بودم در شهرستان مراسم مدرسه شکلات آوردند شلوغ شد و چند تا از دانش آموزان با خنده به آن حمله کردند من هم دست دراز کردم ولی نتوانستم بردارم فردایش سر صف تنها اسم من را خواندند و چنان مرا زدند که شکنجه های صدامیان به اسرا در مقابلش آبرومند است. برایم سوال بود چرا با بقیه کاری نداشتند بعدها دلیلش را فهمیدم آنها فرزندان مسولین و پولدارهای شهر بود و من نمی بایست خود را قاطی تفریح آنها می کردم.
ناشناس۱۶۹۵۵۲۴۲۳:۰۵:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۳۰
در مدرسه ما هم از شانس من 2 تا از بچه های مغلم ها با من همکلاس بودند در زنگ ورزش تنها توپ به آنها داده می شد تا با بچه ها بازی کنند و آن دو با هم والیبال بازی می کردند و مابقی کنار دیوار می نشستند و نگاه می کردند جالب اینکه معلم ورزش از پنجره دفتر می دید و گاهی بیرون می امد و به انها آموزش می داد و اشتباهات آنها را تصحیح می کرد و ان دو برای تیم والیبال مدرسه انتخاب شدند ! برای تزیین کلاس در دهه فجر هم از همه پول گرفته می شد ولی فقط آن دو حق داشتند در کلاس بمانند و کلاس را به سلیقه خود تزیین کنند ! من و بقیه در آن زمان طعم تبعیض را چشیدیم بعضی ها واقعا بیشتر حق دارند !
ناشناس۱۶۹۵۱۱۸۱۵:۱۵:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۳۰
دولتی که در هشت سال یک آجر روی آجر برای مستضعفین نگذاشته و شهرداری ای که خانه محقر این مستضعفان را اینگونه تخریب میکند، چه بر سر انقلاب مستضعفین آمده .
ناشناس۱۶۹۵۸۵۳۰۹:۲۱:۵۷ ۱۳۹۹/۹/۱
باز دوباره جناحی کردن مسائل ریشه ای این کشور. یک تریلیون دلار را احمدی نژاد چکار کرد؟ تمومه دیگه.
ناشناس۱۶۹۵۱۵۴۱۵:۵۷:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
خب پس با استدلال نویسنده ما هم اجازه داریم‌ در زمین‌ های دولتی و عمومی خانه بسازیم؟
ناشناس۱۶۹۵۳۴۶۱۹:۳۵:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
آن وقت می گویند چرا قانون در کشور به سخره گرفته می شود و دست اندازی و اختلاس درست می شود
ناشناس۱۶۹۵۶۳۴۰۱:۴۶:۰۶ ۱۳۹۹/۹/۱
اگه انقدر درمانده هستی که به یک همچین منزلی در حاشیه رودخانه ای که محل تجمع فاضلابه راضی هستی، بله. حتما بساز. اما زیاده خواهی نکن که بالای شهر و با متراژ بالا، زمینی رو غصب کنی. واقعا خودت رو با این زن بی پناه مقایسه میکنی؟ آیا واقعا همینقدر ندار و بی چاره ای؟ ذره ای انصاف داشته باش و به دور از تعصب شرایط خودت رو با این بانو مقایسه کن.
ناشناس۱۶۹۵۹۶۰۱۰:۲۳:۳۲ ۱۳۹۹/۹/۱
حتما دزد خرد که به تو می زند با دزد اختلاس گر فرق دارد و دزد خوب و بد داریم نه؟!!!!!!!!
ناشناس۱۶۹۵۸۸۲۰۹:۳۸:۳۴ ۱۳۹۹/۹/۱
تو چشمتو باز کن ببین اون چاردیواری رو میشه اسمشو خونه گذاشت!؟
ناشناس۱۶۹۵۱۶۲۱۶:۰۲:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
البته آب از سر ما گذشته دیگه برای خودمون هم دلسوزی یادمون رفته و آگه زنی در یک خونه که چه عرض کنم در یک کلبه محقر اقدام بخود سوزی کرد می ایستیم تماشا میکنیم و مسخ زده عبور میکنیم چهار قدم اونورتر یادمون میره و منتظر قصه بعدی میشیم. آون بالایی ها هم اینقدر رفتن بالا که نمیبینند. شاید آبی که آز سر ما گذشته یه روز به اون بالا ها هم برسه
ناشناس۱۶۹۵۱۶۶۱۶:۰۷:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
هیچکس دوست ندارد در چنین خانه و آلونکی زندگی کند. مسلما اگر این زن سرمایه ای داشت در خانه بهتری زندگی می کرد. مسئولین شهرداری اگر می توانند یک روز در همین خانه زندگی کنند. متاسفانه همین خانه محقر هم خراب می کنند و دیگر به آنکه این زن و فرزندانش به کجا بروند فکری نمیکنند. آیا بروند زیر پل بخوابند؟ آیا شان یک انسان این چنین است؟ با این وضعیت کرونا که شعار کمک به یگدیگر را می دهیم این چه حرکاتی است که حقوق بگیران دولت می کنند؟ باید مجلس شورای اسلامی که در حال حاضر از انقلابی گری خود گویا فاصله گرفته و کج دار و مریض با دولت برخورد می کند یک قانون در خصوص حمایت از مستضعفین و عدم تخریب چنین ملک هایی تا تعیین یک جای مناسب را تصویب کند تا شاهد هزار باره این حرکت ها توسط شهرداری نباشیم و شان انسانی هر کس حفظ شود.
ناشناس۱۶۹۵۱۸۹۱۶:۲۴:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
غیرت ما مردم کم شده که چنین کسانی به خود اجازه ظلم به مظلوم می دهند .
ناشناس۱۶۹۵۲۰۸۱۶:۳۸:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۳۰
فکر می کنی چرا روزی یه آجرشو بر می داشتن ؟ چون حیف بود به دردشون می خورد باب دندونشون بود! میشه از دختر وزیر بگیری بدی یه عزیز دیگه ازش استفاده کنه!! بله می تونستن خودشون برش دارن !! اما این خرابه باب دندون کسی نیست !
حسن۱۶۹۵۲۱۱۱۶:۴۱:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
ای وای من، ای وای من. بترسیم از خدا. امام امت همیشه مدافع پا برهنه ها و فقرا بود. آنهایی کههکتار زمین خواری کردند را بگیرید. بینوا این زن و بچه ها. قلبم جریحه دار شد
ناشناس۱۶۹۵۲۳۰۱۷:۱۰:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
متاسفانه در چند سال اخیر شاهد پیوند شون و ضد مردمی یک دستگاه با شهرداری و همکاری مشترک آنان بوده و هستیم که در این سالها باعث تشدید رفتارهای غیر انسانی و ضعیف کشی و .. هستیم.
حسن۱۶۹۵۲۷۵۱۸:۰۸:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۳۰
یادتون نره مامور داره قانون رو اجرا می کنه .
ناشناس۱۶۹۵۵۷۲۰۰:۱۰:۱۰ ۱۳۹۹/۹/۱
چند دهه قبل قرار گذاشته شد که دیگر ماموران
جواد۱۶۹۶۰۲۷۱۱:۰۰:۵۳ ۱۳۹۹/۹/۱
قرار بود مامور معذور نباشد مستعضف مهجور و مغموم نباشد
شهاب۱۶۹۵۲۸۸۱۸:۲۹:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۳۰
انسانیت مرده وای چه دردی میکشه کودک مظلوم
ناشناس۱۶۹۵۳۱۸۱۹:۱۰:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۳۰
همیشه مهربانی و اغماض شامل حال دختران و پسران مظلوم مسئولان میشود!!!
ناشناس۱۶۹۵۳۲۱۱۹:۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۳۰
خدایا!به تو پناه می برم از ظلم بر مظلومینی که پناهی جز تو ندارند.خدایا!دلم آتش گرفت.
رضا۱۶۹۵۳۲۶۱۹:۱۵:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۳۰
تصاویر بسیار تاسف بار ، ..سیستم غلط است . سر بسته عرض کنم مملکت داری تدابیر و نیاز های فراوان لازم دارد .
حسین۱۶۹۵۴۳۲۲۰:۵۲:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۳۰
احسنتم.مملکت داری عرضه میخواد آقاجان
ناشناس۱۶۹۵۳۹۱۲۰:۰۵:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۳۰
نفرین خدا بر ظالم
سجاد۱۶۹۵۴۰۷۲۰:۱۷:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۳۰
حاشا به غیرت خودمون کاری به اشتباه و درست بودن این کار ندارم فقط خطابم به آن مسئول خوش غیرتی است که صدای گریه و التماس را اینطور میشنود و دلش به رحم نمیاد. آن وقت از اوستا کریم توقع رحم و بخشش در روز محشر داریم. به والله قسم دنیا دار مکافات است. حیا و حرمت را نگه داریم تا با حیا و حرمت به حسابمان برسند.
ناشناس۱۶۹۵۴۱۱۲۰:۲۵:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۳۰
با این توجیهات ، آن سارقی که از فرط استیصال دست به سرقت می زند، نباید محاکمه شود . فقر باعثش بوده است . چرا به این مهم توجه نمی شود که قانون فقیر و غنی نمی شناسد . وظیفه ارگان های حمایتی است که دست این بندگان خدا را بگیرد و کمکشان کند . وظیفه شهرداری رسیدگی به امور شهر می باشد .فراموش نشود که این بانو در زمین غصبی اتاقک ساخته اند و نه در زمین ملکی خود که شهرداری با این فرد مماشات کند .
ناشناس۱۶۹۵۶۰۱۰۰:۴۱:۴۴ ۱۳۹۹/۹/۱
کجای این آب و خاک آلونک بسازد که غصبی نباشد ؟ میشه آدرس بدید ؟
ناشناس۱۶۹۵۴۲۸۲۰:۴۳:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۳۰
درک این جمله منتسب به سید جمال که گفت ( به غرب رفتم اسلام دیدم اما مسلمان ندیدم و به شرق برگشتم اسلام ندیدم اما مسلمان دیدم ) به ما در فهم دلیل حال و روز مملکت بسیار کمک می کند .
حسین۱۶۹۵۴۳۱۲۰:۵۱:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۳۰
به قهقهرا میریم ما
علی۱۶۹۵۴۴۴۲۱:۰۴:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۳۰
ظلم به مستضعفان در دولت اختلاس گران نهادینه شده است.
ناشناس۱۶۹۵۴۶۶۲۱:۳۵:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۳۰
ازقدیم گفتند خانه ای که ازظلم ساخته شود آه مظلو مان خرابش میکند قابل توجه مسو لین بیکفایت
احمد۱۶۹۵۵۰۵۲۲:۳۳:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۳۰
تمام ویلاهای لواسان . دماوند . فشم . مشا . گردنه حیران . شمال و .... خراب شد ، فقط اعمال قانون برا ای 4 تا دیوار بلوکی مانده بود . آفرین پهلوان . خدا قوت قهرمان .
امیر۱۶۹۵۵۱۲۲۲:۴۴:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۳۰
هردم از این باغ برّی می رسد ! خوبه که کشور ما نظامش اسلامی است ، بعد رسانه ملی خودشو به خاطر مرحوم جنت مکان ؛ خاشفچی و خُلد آشیان جورج فلوید جِر میده. خانواده های داغدار این دو عزیز به عرش سفر کرده رضایت دادند ولی رسانه ملی ما رضایت نداد که نداد، خداوکیلی از این ماموران آدم نما می پرسم اگر خانم شبنم نعمت زاده ، شیرین آل آقا ،مهدی جهانگیری و یا حسین آقای فریدون بودند هم همین طور رفتار می کردید یااین کفش هاشون لیس می زدید .
نامي۱۶۹۵۵۳۶۲۳:۱۶:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۳۰
حفظ حرمت و حريم كودكان و انسانها بالاتر از هر قانوني است
ناشناس۱۶۹۵۵۷۷۰۰:۱۴:۳۹ ۱۳۹۹/۹/۱
چند اسلاحتلب آویزون کنید همه چی درست می شه
فراهانی۱۶۹۵۵۹۰۰۰:۳۳:۰۸ ۱۳۹۹/۹/۱
سلام پر پروانه شکستن هنر پر شکنان نیست تو اگر پر شکنی ،شه پر شاهین بشکن اگر شما خیلی وظیفه شناس هستی برو ویلاهایی که آقایون بصورت غیر مجاز ساخته اند را تخریب کن ، نه کلبه محقر این بیچاره را
ناشناس۱۶۹۵۶۰۸۰۰:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۹/۱
چه قدر غریبانه بی پناهی وبی کسی و نبود فریاد رس !
ناشناس۱۶۹۵۶۵۲۰۲:۳۷:۵۲ ۱۳۹۹/۹/۱
به اسم قانون انسانیت خودتان را از یاد بردید حداقل به خاطر دین و انسانیتی که در شما وجود داشت یک خانه ی ارزان براش ردیف می کردید بعد خانه اش را رو سرش خراب می کردید اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید خدایا خونه ی دنیا وآخرتشان را خراب کن که شرف و انسانیت را به اسم قانون ویران کردند
ناشناس۱۶۹۵۶۶۸۰۵:۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۹/۱
بايد شهردار از مردم عذر خواهي كنه و استعفا بده كه توي مجموعه كاريش اين اتفاق افتاده نه اينكه پرو بايسته توجيه هم بكنه
ناشناس۱۶۹۵۹۶۲۱۰:۲۵:۵۱ ۱۳۹۹/۹/۱
به چه دلیل آن وقت؟ زمین دولتی را پس گرفته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین