شیرجه دولت در مسابقه خدمت !

گروه اقتصادی الف،   3990829001 ۹۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
شیرجه دولت در مسابقه خدمت !

همین چند روز پیش بود که از رویکرد دوگانه دولت در برخورد با سیاست های حمایتی نوشتیم (اینجا) و اینکه دولت برای برخورداران بدون اظهار ناراحتی و گله و بعضا بدون اطلاع رسانی لازم درباره جزییات اقدام به صرف منابع عمومی برای جبران خسارت آنان می کند نظیر آنچه در موسسات مالی و اعتباری شاهد بودیم اما در ماجرای کرونا و قبل از آن درباره تامین منابع پرداخت به اقشار یارانه بگیر به تعبیر خود مسوولان همواره عزادار است !

دولت در همین راستا و به تازگی نیز با طرح معیشتی مجلس موسوم به "طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی" برای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا مخالفت کرده بود. حتی شورای نگهبان  نیز طرح مجلس را به دلیل نامعلوم بودن منابع آن رد کرده بود . به گفته سخنگوی شورای نگهبان دلیل رد طرح یاد شده مغایرت آن با  اصل ۷۵ قانون اساسی است که دولت بار مالی آن را متقبل نشده است.

اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به رییس مجلس دراین زمینه بازتاب زیادی داشت. آقای نوبخت گفته بود: مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را طلب می‌ کنند.

علیرغم واکنش منفی دولتی ها به طرح معیشتی مجلس، روز گذشته رییس جمهور در جلسه هیات دولت از تخصیص منابعی برای کمک به اقشار اسیب پذیر خبر داد.

بر اساس روایت پایگاه اطلاع رسانی دولت از اظهارات رییس جمهور در این جلسه ، کسانی که از حقوق و درآمد ثابت برخوردار نیستند کمک هایی برایشان در نظر گرفته شده است.

روحانی در این جلسه گفته است: براساس محاسبات انجام شده برای حدود یک سوم جامعه پرداخت بسته حمایتی و معیشتی در نظر گرفته شده که به مدت 4 ماه ( آذر، دی ، بهمن و اسفند)  به ازای هر نفر 100 هزار تومان پرداخت خواهد شد و پرداخت این بسته معیشتی در جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا به تصویب خواهد رسید.

 همچنین بر این اساس برای حدود 10 میلیون خانوار نیازمند نیز پرداخت یک وام یک میلیون تومانی پیش بینی شده است، ضمن اینکه در زمینه درمان کرونا، بیمارانی که بیمه نیستند حتما تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و همه داروهای مربوط به این بیماران مشمول بیمه می شود.

به گفته روحانی کمک های دیگری هم برای اقشار ضعیف در حال بررسی است که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد. 

چنانکه قابل پیش بینی بود این اظهارات که با فاصله کمی از انتقادات دولت به طرح معیشتی مجلس ایراد شد با نقد و نظر منفی برخی نمایندگان مجلس مواجه شد که آن را سیاسی کاری و نشانه ای از  گروگان گیری معیشت مردم از سوی دولتی ها برای تحمیل دیدگاه های دولت در زمینه سیاست خارجی می دانستند. بر این اساس باید پرسید که در فاصله بین انتقادات دولتی ها به طرح مجلس و اظهارات رییس جمهور چه اتفاقی افتاده است که موضوع کمک معیشتی ایام کرونا به یکباره دارای منبع اعتباری لازم شده است؟! دولتی ها که پیش ازاین از اعانه دادن به مردم انتقاد و بر اولویت داشتن رفع تحریم ها تاکید می کردند و همزمان از کمبود اعتبار می گفتند حالا براحتی از تخصیص اعتبارات لازم برای بسته معیشتی دوران کرونا سخن می گویند! 

هر چند برای مردمی که نیازمند این حمایت ها هستند حقیقتا هیچ فرقی نمی کند که مجلس صدای شان را بشنود یا دولت و ای بسا که چنین رقابت هایی میان نهادهای حاکمیتی برای رفع مشکلات مردم در صورت خالص کردن انگیزه ها بسیار هم خجسته و میمون باشد اما مسوولان دولتی یقینا برای زدودن شایبه های جدی در زمینه همین انگیزه های ناخالص ملزم به توضیح و روشنگری هستند. 

 منتقدان، بر اساس قراین و شواهد بعضا مبتنی بر اظهار نظرهای خود مسوولان دولتی، معتقدند دولت به اندازه کافی در زمینه گره گشایی از مشکلات مضاعف مردم دراین روزهای کرونایی برنامه و همت از خود نشان نداده و مانند همیشه چشم به مذاکرات احتمالی (پس از پیروزی بایدن) برای گشایش های اقتصادی دارد. بر این اساس چرخش دولت در طی روزهای گذشته نیز بر اساس تحلیل انگیزه های سیاسی مربوط به رقابت های انتخاباتی 1400 تفسیر می شود که گویی دولتی ها و جریان سیاسی حامی آنان دریافته اند که بی اعتنایی محض به مشکلات مردم نیز پروژه مذاکرات احتمالی را به خصوص پس از ناکامی دولت در برجام از پشتوانه مردمی لازم تهی خواهد کرد. بنابراین در چرخشی آشکار و متناقض با موضع گیری های سابق،  رییس جمهور ناگهان از بسته کمک های معیشتی جدید دولت رونمایی کرد.

آنچه دولت برای توجیه و دفاع از خود در منظر افکار عمومی و نه لزوما پاسخ به منتقدانش به آن نیاز دارد روشنگری دراین زمینه است که چرا و چگونه پس از آن اظهار نظرهای صریح در مخالفت با طرح مجلس به بهانه های مختلف حال همان هدف را به شیوه دلخواه خود دنبال می کند؟ 

البته مجلسی ها نیز بهتر است ضمن تحلیل و اظهارنظر درباره این رویکرد دوگانه دولت از مقابله به مثل و استفاده از ترفندهایی قانونی به منظور ممانعت از اجرای آن پرهیز کنند چرا که جدا از  اهمیت این اقدامات برای مردم در هر صورت این چرخش پاستور معنایی جز تمکین دولتی ها به هدفی که رییس مجلس در روزهای نخست استقرار در بهارستان ترسیم کرده بود نیز ندارد: وادارکردن دولت به کار بیشتر در راستای حل مشکلات مردم.

حکایت دولت در این ماجرا بی شباهت به آن لطیفه مشهور نیست که می‌گویند در یک مسابقهٔ شیرجه از ارتفاع در حالی که قهرمان این رشته مشغول ارزیابی و دچار  کمی هم ترس و لرز از ارتفاع بود ناگهان کسی بدون اعلام قبلی از آن بالا شیرجه زد و از  آب بیرون آمد و در پاسخ به سوال خبرنگاران که از او می پرسیدند چطور این کار را انجام دادی هاج و واج گفت: نمی دانم! مگر دستم به کسی که مرا هل داد نرسد!




دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۳۷۲۴۰۹:۳۸:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
این گونه طرح ها در نهایت منجر به تورم میشه و دودش در چشم اقشار اسیب پذیر خواهد شد
ناشناس۱۶۹۳۷۶۵۱۰:۰۲:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۲۹
100 هزار تومان پول یک کیلو گوشت هم نمیشه !
ناشناس۱۶۹۳۸۱۷۱۰:۳۲:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
پول ۱۰۰ گرم گوشت که میشه !
ناشناس۱۶۹۳۹۱۳۱۱:۳۶:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۲۹
قالیباف و مجلس می خواهند کاری را انجام دهند که احمدی نژاد .. در ایام انتخابات کرد.
ناشناس۱۶۹۳۹۴۵۱۱:۵۶:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دوران طلایی احمدی نژاد دیگر تکرار نخواهد شد. افسوس که قدرش را ندانستند.
ناشناس۱۶۹۳۹۴۸۱۱:۵۹:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دون پاشیدن برای انتخابات!
ناشناس۱۶۹۴۰۱۱۱۲:۴۴:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
اصلاح طلبان در 8 سال دولت قبل پرداخت یارانه و سهام عدالت به مردم را اقدام پوپولیستی می نامیدند اما حالا خودشان همان اقدامات را با افتخار انجام می دهند !
ناشناس۱۶۹۴۰۲۴۱۲:۵۳:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
در زمان احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ !
ناشناس۱۶۹۴۰۶۵۱۳:۵۴:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۲۹
بستگی داره چه گوشتی باشه
ناشناس۱۶۹۴۰۸۳۱۴:۰۸:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
یارانه محمود ۴۵دلار میشد الان معیشتی ۱۰۰هزاری میشه ۴دلار! خجالت نمیکشین؟
ناشناس۱۶۹۴۱۰۸۱۴:۴۵:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
به ۱۰۰ گرم گوشت راضی شدی؟
ناشناس۱۶۹۳۸۲۹۱۰:۳۹:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دعوا بین مجلس و دولت سر اینکه کدام یک در آستانه انتخابات بین مردم پول پخش کنند!!!!
ناشناس۱۶۹۴۰۳۵۱۲:۵۹:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دولتی ها یارانه 45000 تومانی دولت قبل را گدا پروری میدانستن ! اما اکنون خودشون وعده اعانه 100 تومانی به مردم می دهند !
ناشناس۱۶۹۳۸۳۰۱۰:۴۰:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
نوبخت عجب گافی داد مثل همیشه مگه ۱۰۰هزار روحانی اعانه نیست؟
ناشناس۱۶۹۴۰۲۲۱۲:۵۰:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
7/5 سال اقتصاد کشور را معطل کدخدا کردند و تورم 600 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا به امید جو بایدن نشستن !!!!
ناشناس۱۶۹۴۱۷۷۱۵:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
روحانی: آنچنان رونقی ایجاد کنم که مردم احتیاجی به یارانه نداشته باشند !خخ
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۶۹۳۷۶۷۱۰:۰۳:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
ریاست محترم قوه قضاییه بی صبرانه منتظر اجرای قانون از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال که در بدو ورود به قوه قضاییه قول اجرای انرا فرمودید هستیم
ناشناس۱۶۹۳۸۱۹۱۰:۳۴:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
گاهی صبر کردن منجر به سبز شدن علف زیر پا می شود!
تو مو بینی و من پیچش مو۱۶۹۴۰۱۷۱۲:۴۸:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
فکر میکردی امثال طبری و فریدون بروند زندان حالا پیش خودت فکر کن این قانون اجرا نمیشود یک وقت میبینی پشت میز دادگاه داری برای اموال حرام و نامشروع قصه پردازی میکنی
ناشناس۱۶۹۴۱۷۲۱۵:۳۳:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۲۹
اگر ریاست محترم قوه قضاییه این پاسخ شما را ببینند آب دستشان باشد می گذارند زمین و شروع به اجرای این قانون می فرمایند
ناشناس۱۶۹۳۷۸۵۱۰:۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
صحبت های نوبخت ضد و نقیض است قبلا"میگفت یارانه مصیبت عظماست ! پارسال میگفت که افتخار می کنیم که به مردم کمک می کنیم و یارانه می دهیم امسال می گوید مردم اعانه نمی خواهند !
ناشناس۱۶۹۴۱۰۵۱۴:۳۷:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
آقای طیب نیا وزیروقت اقتصاددردولت اول روحانی درکمال بی انصافی گفته بودکه پرداخت یارانه نقدی مصیبت عظماست،درحالیکه دولت درهمان موقع سالانه بیش از ۱۳۵هزار میلیاردتومان ازاجرای هدفمندی انرژی درآمد کسب میکرده است. آقای نوبخت هیچوقت مخالف پرداخت یارانه بمردم نبوده اند ،متاسفانه دکترنوبخت مخالف افزایش بحق حقوق کارگران میباشند،درحالیکه کارگران چشم امید به ایشان داشته اند.
ناشناس۱۶۹۴۳۷۵۱۹:۳۱:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۲۹
با افزایش نرخ بنزین و دیگر حاملهای انرژی درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه ها چندین برابر شده اما متاسفانه از پرداخت یارانه بیشتر به مردم امتناع می کنند.
ناشناس۱۶۹۳۷۹۲۱۰:۱۶:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
پول پخش کردن بین مردم اقدامی پوپولیستی است.
ناشناس۱۶۹۳۸۲۷۱۰:۳۷:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۲۹
مجلس بدجوری افتاده تو طرح های پوپولیستی معیشت صفر جهش تولید هم صفر
ناشناس۱۶۹۴۰۱۴۱۲:۴۶:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۹
مجلس قبل چرا بفکر جهش تولید و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نبود ؟!
ناشناس۱۶۹۴۰۷۹۱۴:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
مثلا طرحهای معیشتی دولت پوپولیستی نیست؟ ۷سال برای معیشت و تولید کاری کرده؟ مشکل همین جناح بازیه
ناشناس۱۶۹۴۱۰۲۱۴:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
هر کی ندونه فکر میکنه مردم ما خدای علوم سیاسی اند.که با تظاهر به مخالفت با واژه پوپولیست فکر میکنیم کلاس اظهارنظرمون بالا میره. برید اول معنی پوپولیست رو بخونید نه اینکه بی هوا مخالفت کنید و لایک بیخود بزنید حکومت چین هم پوپولیستی هست ، پس این همه پیشرفت اونا بخاطر چیه؟
ناشناس۱۶۹۳۸۲۶۱۰:۳۷:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
عقلا می دانند که پول پخش کردن بین مردم عملا ده برابرآن را در قالب تورم از جیب مردم دولت برداشت می کند. مجلس انقلابی و دولت عملا دارند کار احمدی نژاد را تکرار کرده و مردم را بیچاره تر می کنند تا در انتخابات رای بگیرند
ناشناس۱۶۹۳۹۹۵۱۲:۳۲:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۲۹
سینه چاکان دولت ریختند اینجا و هر حرف های عوامانه می زنند
ناشناس۱۶۹۴۰۱۶۱۲:۴۷:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
در دولت احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 10 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است !
ناشناس۱۶۹۳۸۸۳۱۱:۱۹:۵۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
تورم این چیزها یک درصد هم نیست
ناشناس۱۶۹۳۷۲۹۰۹:۴۰:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
کار دولت در این کارزار کرونا ، تحریم ها و سنگ اندازی های جناحی عده ای در داخل ایران، قابل قبول بوده است. آنهایی که به کار دولت انتقاد می کنند، بیرون گود نشسته اند و می گویند لنگش کن. مطمئن باشید که بدتر عمل می کردند تا بهتر.
ناشناس۱۶۹۳۷۶۱۱۰:۰۰:۵۲ ۱۳۹۹/۸/۲۹
اصلا این دولت بهترین دولت بعد انقلاب با اختلاف بوده و هست!!!!!!!
امیر حسین سلطان/تهران۱۶۹۳۸۱۲۱۰:۲۸:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
جه باور کنید و چه باور نکنید فشاری که بر این دولت بخصوص طی این سه یا چهار سال اخیر بوده است فقط و فقط قابل مقایسه با فشار بر دولت وقت در دوران دفاع مقدس است و چه بسا حتی شدیدتر از آن دوران که بعضا هرگونه انتقاد به این دولت را در حد بی انصافی می شود تلقی کرد. والله اعلم
ناشناس۱۶۹۳۸۳۲۱۰:۴۲:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
پیشنهاد می کنیم مدیریت دولت را در دانشگاه های جهان تدریس کنند !!! 1- مدیریت کرونا 2- مدیریت بازار ارز 3- مدیریت بازار بورس 4- مدیریت بازار مسکن 5- مدیریت بازار خودرو بازهم بگیم ؟!
ناشناس۱۶۹۴۰۱۵۱۲:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
چرا تنها مديريت دولت را؟
ناشناس۱۶۹۳۹۹۷۱۲:۳۴:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
فشار!!! خودش از عمد که دارد.. فشار محسوب نمی شود بلکه رفتار ضد مردمی است تا به تو بگوید بله تحت فشاریم!!!
ناشناس۱۶۹۳۷۷۳۱۰:۰۶:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
عملکرد این دولت با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست 3 سال پی در پی تورم بالای 50 درصد و رشد اقتصادی منفی داریم که از اول انقلاب تاکنون سابقه نداشته است.
ناشناس۱۶۹۳۷۷۴۱۰:۰۶:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
شرایط را عمدا به گونه ای کردند که مردم در وضعیت بسیار سخت اقتصادی قرار بگیرند تا دوباره بحث نرمش قهرمانانه و گفتگو با امریکا را باز کنند و در چند ماه آینده شیرجه بزنند تو بغل عمو سام
ناشناس۱۶۹۳۷۹۷۱۰:۱۸:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۲۹
حتی با چوب خشک هم اوضاع اقتصادی اینقدر وخیم نمی شد !
ناشناس۱۶۹۳۸۲۴۱۰:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
خود گويي خود خندي عجب مرد هنرمندي
ناشناس۱۶۹۴۰۱۲۱۲:۴۵:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
همگام با ترامپ
ناشناس۱۶۹۳۷۳۱۰۹:۴۳:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
اگر دولت زمینه ورود مجدد آمریکا به برجام را فراهم کند و بر این اساس رابطه ایران با دنیا بهبود یابد، کار بزرگی کرده است. البته خیلی ها در این راه چوب لای چرخ دولت می اندازند.
ناشناس۱۶۹۳۷۵۹۰۹:۵۹:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
اول تاریخ بخوان بعد حرف های قشنگ بزن
ناشناس۱۶۹۳۷۷۹۱۰:۰۹:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۲۹
سه نون حیف نون اقتصادی دولت .. که بد.. عمل کرده اند باید ممنوع الخروج دستگیر و محاکمه شوند
ناشناس۱۶۹۳۷۸۷۱۰:۱۴:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
لغو بالمره همه تحریم ها پیش شرط بازگشت امریکا به برجام است.
ناشناس۱۶۹۳۸۴۰۱۰:۴۸:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
این نه منطقی است و نه شدنی
ناشناس۱۶۹۴۰۰۵۱۲:۴۰:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
هدف اصلی برجام لغو تحریمها و گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم بود که محقق نشد.
ناشناس۱۶۹۴۰۲۰۱۲:۴۹:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
عاقلان دانند
ناشناس۱۶۹۳۷۹۳۱۰:۱۷:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
آیا این بار امضاء جو بایدن تضمین است ؟!!!!
ناشناس۱۶۹۳۸۳۷۱۰:۴۵:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۲۹
حضرت علی(ع): همانا نادان کسی است که از دشمن خود خیرخواهی بخواهد. (غرر الحکم ج 1 ص 290)
ناشناس۱۶۹۴۱۸۶۱۵:۵۱:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
احسنت! فوق العاده بود. خیلی خیلی ممنون!
ناشناس۱۶۹۳۹۰۱۱۱:۲۸:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۲۹
اگه دولت میتونست زمینه ورود مجدد آمریکا به برجام رو آماده کنه چرا تا حالا نکرده!؟ دولت اگر هنری داره باید کاری کنه گه اگر آمریکا تصمیم گرفت برگرده به برجام دوباره به همون راحتی دفعه قبل نتونه خارج بشه!
ناشناس۱۶۹۳۹۳۷۱۱:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲۹
با وجود ترامپ غیر ممکن بود.
ناشناس۱۶۹۴۰۲۶۱۲:۵۴:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
روحانی و نوبخت پاسخگو باشند که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۶۹۴۰۴۷۱۳:۲۷:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
برجام همانند قرارداد ترکمنچای است
ناشناس۱۶۹۳۷۳۲۰۹:۴۴:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
این دولت مانند تمام دولتهای پس از انقلاب به استثنای دوران جنگ تحمیلی یک دولت سیاسی کار است . باید مردانی نو ساخت و اشتیاقی نو برای احیا کشور و جبران خرابکاریهای قبلیها.
ناشناس۱۶۹۳۷۸۳۱۰:۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
از حسن و اسحاق بشدت ملولیم
ناشناس۱۶۹۳۷۳۴۰۹:۴۴:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دولت بهتر می داند که وضع مالی کشور چطور است تا مجلس. مجلسیان می خواهند با دادن پول به مردم، اینجور القا کنند که تنها آنان به فکر مردم هستند.
ناشناس۱۶۹۳۷۶۳۱۰:۰۱:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۹
آفرین از این هوش!
ناشناس۱۶۹۳۷۸۱۱۰:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۲۹
120 میلیارد تومان برای دانشگاه دختر رئیس .. هزینه می کنند اما به مردم که میرسه میگن پول نداریم !!!
ناشناس۱۶۹۳۷۹۰۱۰:۱۶:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
آقای قالیباف درست فرمودند گرانی ها به پاستور و بهارستان مربوط است نه جورجیا و آریزونا !
ناشناس۱۶۹۳۹۰۳۱۱:۳۲:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۲۹
آریزونا!!!!!!
ناشناس۱۶۹۴۰۶۸۱۳:۵۶:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
آروزینا
ناشناس۱۶۹۳۸۰۵۱۰:۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دولت اگر بفکر مردم بود بر بازار کنترل و نظارت می کرد و مانع افزایش قیمت ها می شد.
ناشناس۱۶۹۳۷۳۹۰۹:۵۰:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
كار دولت عاقلانه بود چون مجلسي كه منتقد ومخالف دولت است بدنبال صرف منابع دولت براي تبليغات انتخاباتي اقاي قاليباف است لذا دولت فكر كرد كه چرا همين بودجه را با نام خودش وكار نامه خودش به مردم ندهد لذا دست بكار شد ومجلسيان هم غافل گير شدند كه بازهم همچنان از دولت انتقاد مي كنند نام اين مجلس را بايد مجلس انتقادات گذاشت
ناشناس۱۶۹۳۷۶۸۱۰:۰۳:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
پرداخت اعانه به مردم حرکت پوپولیستی دولت است.
ناشناس۱۶۹۳۸۰۰۱۰:۱۹:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دولت ریشه تدبیر و امید را خشکاند عمده مشکلات کشور نتیجه سوء مدیریت دولت است.
ناشناس۱۶۹۳۷۴۹۰۹:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
پیشنهاد میشود یک ماه به پایان دولت ممنوع الخروجی ها اجرا شود نا شاهد خاوری های جدید نباشیم
ناشناس۱۶۹۳۷۷۸۱۰:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۲۹
جای بسی تاسف از مجلس مملکت بجای ساماندهی اقتصاد وکمک به بخشهای خدمت رسان که از بی پولی دارن نابود میشن مثل اب وبرق وگاز و....که اگر اینطوری منابع اندک انها صرف یارانه بشود سال اینده با مشکل جدی روبرو میشویم هزینه های بی أساس دولت رابیشتر میکنه مثل مریضی که خون ریزی داره یک زخم جدید با خون ریزی جدید به ان اضافه شود.
ناشناس۱۶۹۳۸۰۸۱۰:۲۵:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
مجلس قبل که بیشتر وقت خود را در قضیه ورود زنان به ورزشگاه ها و عکس سلفی حقارت بار با موگرینی تلف کرد چرا بفکر ساماندهی اقتصاد و اصلاح ساختار بودجه نبود ؟!
ناشناس۱۶۹۳۷۸۴۱۰:۱۲:۵۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
به جای اینکه کمکهایی که بیشتر شبیه صدقه می باشدرا به مردم بدهید ، ساختار اقتصادی کشور که منابع عظیمی ثروت دردل آن می باشد را اصلاح کنید که طیف وسیعی از مردم از آن نفع ببرد . این است آن شعارهایی که نمایندگان مجلس از آن سر می دادند . این که به دولت بگویند چه مبلغی را به چه کسانی بدهند، شد اصلاح وضعیت معشیتی ؟ این که دوهفته بیشتر در صحن مجلس بیشتر وقت نمی برد
ناشناس۱۶۹۳۸۱۳۱۰:۲۸:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۲۹
مردم اعانه نمی خواهند دولت قیمت سکه و دلار را به سال 92 برگرداند و تورم را کنترل نماید.
ناشناس۱۶۹۳۹۱۲۱۱:۳۵:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
ان شالله شر ترامپ قمار باز کم بشه
ناشناس۱۶۹۳۸۸۷۱۱:۲۲:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
ساختار اصلاح کردن برای چند سال است و نه چند ماهه
ناشناس۱۶۹۳۸۴۳۱۰:۵۰:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۲۹
یک مجلس اگر انقلابی باشد دنبال کارای پوپولیستی نمی رود
ناشناس۱۶۹۳۸۴۵۱۰:۵۰:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۲۹
مجلس میخواست بگه که من دارم کار میکنم
ناشناس۱۶۹۳۸۷۱۱۱:۱۰:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دولت و ما أدراک ما دولت..
ناشناس۱۶۹۳۸۸۴۱۱:۲۰:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۲۹
ماشین این دولت را مگر با هُل دادن بشود به جلو راند وگرنه تا ابد در ایستگاه غربگدایی پنچر و گریپاژ کرده، خواهد ماند!
ناشناس۱۶۹۳۸۹۱۱۱:۲۴:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دوباره انتخابات دوباره کمک به مردم
ناشناس۱۶۹۳۹۱۰۱۱:۳۴:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
از روزی که مجلس انقلابی آمده همش دنبال پول پخش کردنه. چقدر بدیم.. هیچ کس نمی خواد قبول کنه این پول تورم زاست.. اخه چرا میخواهید مردم رو بیچاره تر کنید.. از طرفی وظیفه دولت ها حمایت از قشر نیازمند است و در شرایط کرونا هم کمی حمایت کنه. تا شرایط بهتر بشه. چرا مجلس گوی سبقت رو گرفته..
ناشناس۱۶۹۳۹۱۷۱۱:۴۰:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
اصلاح طلبان استاد جنگ روانی هستند نه برای مردم کار می کنند نه می گذارند کسی برای مردم کار کند
ناشناس۱۶۹۳۹۶۸۱۲:۱۲:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دقیقا...........................................فقط با روزنامه های زنجیره ای دیگران را تخریب می کنند
ناشناس۱۶۹۴۰۵۷۱۳:۳۸:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دقیقاااااا حرفت رو باید با طلا نوشت
ناشناس۱۶۹۳۹۴۶۱۱:۵۸:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۲۹
كشور در تمام صنايع وابسته است از صنايع بزرگ نفت ونيرو و ..وابسته به خارج است مورد ديگر گراني در كشور كنترل نمي شود سود جويان به سود متعارف قانع نيستند و اختلاس و رانت گريبان ملت را گرفته است اگر قرار بود همه موارد فوق درست شود طي اين همه سال درست مي شد
dayani۱۶۹۳۹۷۲۱۲:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۲۹
قراردادن کلمه الزام در طرح مجلس، کار به دستشان داد. در این کلمه معنای زور نهفته است و برای دولت مستقر که گرفتار اینهمه مسائل است ، ناروا می باشد
ناشناس۱۶۹۴۱۱۳۱۴:۴۹:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
مجلس مانند پدری که زمین هاش رو می فروشه و پول رو بین بچه هاش بدون عاقبت اندیشی توزیع می کنه، فقط به امروز فکر می کنه و برنامه برای ساختن ایران نداره.
ناشناس۱۶۹۴۱۴۳۱۵:۱۷:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
آقایان در این چند وقته اثبات کرده اند که برای رسیدن به هدفشان از هیچ کاری روی گردان نیستند و هیچگاه بدنبال جلب رضای خدا و خلق خدا ( ‌نبوده ،.. ) .
ناشناس۱۶۹۴۱۵۵۱۵:۲۲:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۲۹
هیچ کجای جهان اینطور پول بیت المال را به باد نمیدن در اینجا اصلا مشخص نیست اونی که یارانه میگیره نیاز داره اونی که نمیگیرد بی نیازه اصلا یارانه با چه هدفی داده شد که قیمت ها را ده بیست برابر کرد و پتک آن بر فرق مردم ندار و فقیر کوبیده شد. خدا نگذره از کسانیکه مردم ایران را بگدایی و بچه های خودشان را ..زاده کردند
ناشناس۱۶۹۴۲۰۸۱۶:۲۹:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
اولا بخاطر بیکاری وسختی معیشتی که بود وبا کرونا اوضاع بدتر شد مجلس باید این ۶ ماه مشکل کالای اساسی مردمو حل میکرد .اون هموطنی که میگه کارهای بنیادی برای اقتصاد انجام بده مجلس بانسخه های کوتاه مدت هم لازمه که مانع له شدن قشرضعیف بشه .ثانیا دولت نداشت یا یادش نبود هموطن ،که ذوق کردی قالیباف برای تبلیغ میخواست یارانه بده دولت پیش دستی کرد دولت که بودجه داشت چرا قبلا نکرد .پس مجلس همینی که دولت تنبلو هل میده باید خدا را شکر کرد
ناشناس۱۶۹۴۲۱۳۱۶:۴۶:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۲۹
چرا بهش میگی ترامپ قمار باز ،خب قماربازی یکی از شغلهای رایج در غربه و عیب محسوب نمیشه. مثل اینه که بگی اصغر بقال یا مسعود خیاط
ناشناس۱۶۹۴۲۱۹۱۶:۴۹:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
تا زمانی که بانک اطلاعاتی نداشته باشید آب در هاون کوبیدن است.یک عده هیچ ندارند و یک عده الکی پول می گیرند 60 میلیون یارانه بگیر یعنی چه . من بازنشسته تا بحال یک ریال یارانه نگرفتم یعنی 60 میلیون از من ضعیف ترند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین