پاسخ جهانگیری به احتمال نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰/ ظریف: ایران هیچ شرطی را نمی‌پذیرد/ روحانی پرداخت اعانه ۱۰۰هزار تومانی را تایید کرد!/ جزئیات ماجرای فرهاد مجیدی و ارز دولتی

گروه سیاسی الف،   3990828093 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پاسخ جهانگیری به احتمال نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰/ ظریف: ایران هیچ شرطی را نمی‌پذیرد/ روحانی پرداخت اعانه ۱۰۰هزار تومانی را تایید کرد!/ جزئیات ماجرای فرهاد مجیدی و ارز دولتی

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز چهارشنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۳۷ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۰۱ هزار و ۸۹۴ نفر رسید.

دکتر لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۲ هزار و ۹۴۱ نفر رسید.

دکتر مسعود مردانی - متخصص عفونی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی که نشانگر موج سفرها به سمت شمال کشور بود، تصریح کرد: دیشب در جاده‌های منتهی به شمال به شکل معجزه‌آسا انسان می‌دیدیم، تصور نمی‌کردیم مردم تا این اندازه برای تنظیم مسافرت‌هایشان پیش از اعمال محدودیت‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.

این متخصص عفونی افزود: ما بسیار کوچک‌تر از آن هستیم که بخواهیم به مردم توصیه کنیم اما کسانی که به هیچ عنوان سفرهای شمال را ترک نمی‌کنند، دیشب مجددا حماسه آفریدند. حالا که برخی به سفر رفته‌اند از آنها می‌خواهیم تا حد امکان برای فعالیت غیرضروری از خانه خارج نشوند، به گردش نروند، شست و شوی مکرر دست را فراموش نکنند، از صرف غذا در رستوران خودداری کنند، از رفتن به خرید و فروشگاه‌ها پرهیز کنند و... اگر با کسی تماس داشتند که شک دارند فرد بیمار است یا خیر تا دو هفته خود را قرنطینه کنند و بویژه از تماس با افراد مسن خانواده خودداری کنند. آن دسته از افرادی هم که در شهرهای خود ماندند و سفر نرفتند نیز از این فرصت برای پاساژگردی، دید و بازدید، دورهمی و... استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: 

جزئیات محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح

زالی: ابتلای خانوادگی کرونا زیاد شده است

تلاش ۲۰ گروه ایرانی برای ساخت واکسن کرونا

***

روحانی پرداخت اعانه 100هزار تومانی را تایید کرد!

حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه با افزایش و شدیدتر شدن محدودیت‌ها، فشار اقتصادی بر مردم هم زیاد می‌شود، اظهار داشت: دولت باید کمک‌هایی انجام دهد تا بخشی از این مشکلات کاهش یابد. قبلا می‌گفتیم فشار بر روی کسانی است که حقوق ثابت‌بگیر هستند اما در شرایط کنونی اگر ادارات تعطیل شوند، آنها حقوق‌شان را می‌گیرند.  امروز مشکل کسانی هستند که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید با فعالیت‌شان، کسب و کارشان و خدماتی که ارائه می‌دهند، درآمدی کسب کنند.  

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: براساس برآوردها به یک سوم جامعه برای چهار ماه بسته کمک معیشتی ارائه خواهد شد. روز شنبه در ستاد ملی کرونا، این بسته تصویب می‌شود. افرادی که مشمول این کمک می‌شوند، در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند تا کمکی برای معیشت مردم شود.

اما این وعده رئیس جمهور با واکنش نایب رئیس مجلس مواجه شد. به گزارش مهر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر امروز رئیس جمهور مبنی بر اینکه قرار است ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به یک سوم جامعه دهیم، گفت: ما از اصل عمل استقبال می‌کنیم و روز گذشته هم به دولت تذکر دادیم افرادی که مشاغلشان به مشکل می‌خورد، باید به آنان حتماً توجه شود. اما سوال این است که منبع مالی و اختیار قانونی برای این اقدام مالی کجا است؟

قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: منابع مالی باید در سقف بودجه و مبنی بر احکام بودجه باشد و دولت برای عملیاتی کردن این کار باید مجوز مجلس را بگیرد و امیدوارم این گونه رفتارها ادامه پیدا نکند.

گفتنی است چند روز پیش محمدباقر نوبخت در نامه ای به قالیباف درباره طرح مجلس پرداخت یارانه معیشتی نوشته بود: «مردم ایران به‌جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت‌ملی طلب می‌کنند.» اکنون دولت تصمیم گرفته است اعانه جدیدی برای این چند ماه به مردم پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: 

دولت یا ملت؛ چه کسی اعانه می‌گیرد؟

از ويژگى‌هاى جالب یک سياستمدار ايرانى

***

اختیارات قالیباف محدود می شود؟

اعتماد نوشت: «اوضاع امروز در پارلمان به گونه‌اي است كه با توجه به چيدمان تمام عيار نيروهاي نزديك به قاليباف در كرسي‌هاي حساس ساختمان هرمي‌شكل ميدان بهارستان، بعيد است تا اجلاسيه دوم قوه مقننه امكان ايجاد تغيير در مجلس شوراي اسلامي وجود داشته باشد اما شنيده‌هاي ما حاكي از آن است كه اعضاي جبهه پايداري از يك‌ سو و ياران محمود احمدي‌نژاد در پارلمان از سوي ديگر به‌ دنبال تصويب طرحي در كميسيون تدوين آيين‌نامه هستند كه براساس آن تا حد قابل ‌توجهي از دايره اختيارات رييس قوه مقننه كاسته شود و امكان نظارت نمايندگان بر كنش و واكنش‌هاي او وجود داشته باشد.

پيگيري‌هاي خبرنگار ما از پارلمان حكايت از شباهت چشم‌گير اين طرح با طرح نمايندگان فراكسيون اميد دارد كه سال آخر مجلس دهم تقديم كميسيون تدوين آيين‌نامه شد با اين تفاوت كه تصويب اين طرح منوط به تداوم حضور قاليباف در پارلمان است. پايداري‌ها و احمدي‌نژادي‌ها در صورت خداحافظي قاليباف با مجلس و حضورش در انتخابات رياست‌جمهوري بر سر رياست گزينه‌هايي چون علي نيكزاد، عليرضا زاكاني و البته سيداميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي رايزني خواهد كرد اما اگر قاليباف عطاي پاستور را به لقايش بخشيد با علم به عدم وجود امكان رقابت با او،كرسي رياست را در اختيارش خواهند گذاشت اما تلاش مي‌كنند قدرت او را محدود كنند هر چند قاليباف نيز اين روزها با جابه‌جايي‌هايي بي‌سروصدا در بهارستان مشغول شطرنجي براي تضمين آينده سياسي خود است.»

***

ظریف: آمریکا باید بدون پیش‌شرط به برجام بازگردد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفتگویی با روزنامه ایران داشته که بخش هایی از آن را می‌ خوانید: 

«ما باید این واقعیت را بپذیریم که شکست آقای ترامپ در داخل امریکا بر اساس سیاست خارجی نبود. یعنی ایشان به دلیل مسائل داخلی از جمله مسائل اقتصادی و شیوع کرونا شکست خورد...متاسفانه کمتر شاهد بودیم که سیاست خارجی بسیار خطرناک آقای ترامپ در دنیا نقش زیادی در شکست داخلی او داشته باشد و این یک نکته قابل توجه درباره جهت‌گیری جامعه امریکا است و  باید برای کل دنیا هم  زنگ خطری باشد و متوجه باشند که جامعه امریکا به سمت تندروی گرایش نشان داده است...

امریکا تعهداتی دارد که تعهدات امریکا به عنوان عضو ملل متحد است و باید آنها را چه به عنوان عضو برجام یا غیرعضو برجام انجام دهد. اما برای بازگشت به برجام و امتیازاتی که در برجام داشته، باید این امتیازات را کسب کند. آقای ترامپ این امتیازات را از دست داده و آقای بایدن اگر می‌خواهد، باید این امتیازات را کسب کند. اولاً باید مشخص باشد که ایران شرطی را نمی‌پذیرد. ما یک اسب را دوبار نمی‌خریم و دوبار هم نمی‌فروشیم. آنچه در برجام است حاصل مذاکرات طولانی است. آنهایی که در برجام مذاکره کرده‌اند کلمه به کلمه توافق را نه تنها خوانده‌اند بلکه بر سر هر کلمه بحث و چانه‌زنی کرده‌اند. انواع انتخاب‌ها برای هر کلمه وجود داشته  و بر سر هر موضوعی ساعت‌ها بحث شده است. همین موضوع موشکی و منطقه‌ای موضوعاتی نبود که در مذاکرات به راحتی کنار گذاشته شدند.  در این موضوعات امریکایی‌ها و غربی‌ها حرفی برای گفتن نداشتند... 

کسی که می‌تواند شرط بگذارد ایران است. ایران باید راضی بشود و بقیه 4+1 باید راضی شوند که امریکا به برجام برگردد. اما امریکا باید تعهداتش را انجام دهد. امریکا گزینه دیگری ندارد. گزینه امریکا بازگشت است. چرا؟ به این خاطر که مقاومت مردم سیاست فشار حداکثری را به شکست کشاند. درست است ما هزینه دادیم ولی مردم به امریکا گفتند که ادامه این سیاست باعث نمی‌شود شما دستاوردی داشته باشید...

پیش‌بینی من این است که شرایط به لطف خدا و با ادامه مقاومت و درک خوب مردم ایران بسیار بهتر خواهد شد. این ممکن است در چند ماه آینده اتفاق بیفتد، آقای بایدن هنوز نتوانسته تیم خود را مستقر کند و ممکن است زمان بیشتری ببرد. اگر زمانی آقای بایدن مستقر شود و بخواهد تعهدات مبتنی بر قطعنامه 2231 امریکا را اجرا کند، ما هم می‌توانیم فوراً به تعهدات برجامی خود به صورت کامل برگردیم. این روند اصلاً زمانبر نیست. با چند قانون اجرایی از سوی رئیس جمهوری امریکا انجام‌پذیر است. »

بیشتر بخوانید:

ظریف: بایدن با سه فرمان اجرایی می‌تواند همه تحریم‌ها را لغو کند/ بیش از ۳۰ سال است که بایدن را می‌شناسم

***

پاسخ جهانگیری به احتمال نامزدی در انتخابات 1400

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با فارس، از تهیه راهبرد انتخاباتی حزب متبوعش برای انتخابات 1400 در کمیته سیاسی این حزب خبر داد.

وی افزود: قرار است راهبرد انتخاباتی حزب کارگزاران سازندگی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اختیار نامزدهای حزب یا نامزدهای مشترک با دیگر احزاب اصلاح‌طلب قرار بگیرد و البته اگر حزب با دیگر احزاب اصلاح طلب به توافقی نرسیدند فقط در اختیار نامزدهای حزب قرار خواهد گرفت.

نمازی درباره گزینه های این حزب تاکنون برای کاندیداتوری انتخابات 1400، گفت: همانطور که آقای مرعشی اعلام کرده بود آقایان اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، غلامحسین کرباسچی، عبدالناصر همتی و دکتر ملک زاده جزو گزینه های ما برای انتخابات 1400 هسنمد.

وی ادامه داد: آقای اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی به ما اعلام کردند که برای انتخابات 1400 نامزد نخواهند شد بنابراین تاکنون آقایان کرباسچی، همتی و ملک زاده مطلبی دال بر عدم کاندیداتوری با ما مطرح نکرده اند اما احتمالا چهره های جدیدی نیز به عنوان نامزدهای حزب در آینده اعلام خواهند شد.

***

رای پرونده هفت سنگان صادر شد

پرونده هفت سنگان از مهم ترین پرونده های جاری قوه قضائیه است. بدین جهت که بخشی از متهمین اصلی پرونده از مقامات قضایی سابق استان قزوین هستند. امروز خبری به نقل از روابط عمومی قوه ضائیه در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه رای بدوی این پرونده صادر شده است. 

در این خبر  هیچ اشاره ای به نام محکومین نشده است که احتمالا به دلیل محدودیت های قانونی بوده است. اما در کمال تعجب شاهدیم هیچ اشاره ای به مجازات متهمین نشده است. فراتر از این در بند بعدی تلاش شده مجددا دامن دادگستری را از این موضوع پاک کند. البته همانگونه که در این خبر نوشته شده است تعاونی مسکن کارکنان دادگستری قزوین شخصیت حقوقی مستقلی از دادگستری قزوین دارد اما نمی توان منکر شد که تعدادی از متهمین از مسئولین عالی رتبه قضایی استان بوده اند.

به نظر می رسد متاسفانه رویکرد قوه قضائیه درباره این پرونده صحیح نیست. این پرونده احتمالا در کنار پرونده طبری دو پرونده مهم از تخلفات در خود دستگاه قضایی است و اگر بنا باشد به جای آنکه با افتخار به این پرونده رسیدگی شود پنهانکاری صورت پذیرد حتما حق به حقدار نخواهد رسید و عدالت پایمال خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: جزئیاتی از زمین‌خواری بزرگ در هفت‌سنگان

***

جزئیات ماجرای فرهاد مجیدی و ارز دولتی

«احمد امیرآبادی فراهانی» روز چهارشنبه و در جمع خبرنگاران درباره توییت روز گذشته خود مبنی بر دریافت 9 بار ارز دولتی از سوی فرهاد مجیدی کاپیتان و سرمربی سابق استقلال و رد آن توسط مجیدی، گفت: یک ماه پیش یکی از وارد کنندگان غله کشور گزارشی مبنی بر اینکه یکی از بازیکنان سابق فوتبال در حال گرفتن ارز دولتی برای شرکت‌هایی است که به نام خود او نیست به من ارائه کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این وارد کننده غله و نهاده‌های دامی حتی مدعی است که با فرهاد مجیدی در این باره درگیر شده است و به او گفته است که در این فضا و مکان به دنبال چیست؟  و بهتر است به حرفه و پیشه خود بپردازند.

فراهانی با بیان اینکه برای صحت سنجی گزارش دریافت شده با وزارت صنعت،  معدن و تجارت نامه‌نگاری شده است، افزود: حراست صمت اعلام کرده است که فرهاد مجیدی در دو نوبت به دفتر خدمات بازرگانی مراجعه کرده  و درخواست او به دستور یکی از مسوولان این وزارت خانه در کارگروه تخصیص ارز دولتی تایید شده است.

وی ادامه داد: ۹ ثبت سفارش به نام شرکتی که به نام او نبوده ولی در فهرست دریافت ارز دولتی قرار گرفته و پیگیری او برای گرفتن ارز برای این شرکت  ثبت شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که مجیدی مدعی شده شرکتی ندارد که برای آن ارز دولتی دریافت کند، تصریح کرد: مجیدی شاید صاحب شرکت یا عضو هیات مدیره نباشد ولی او مراجعاتی برای دریافت ارز داشته که زمان حضور، افرادی که با او در این باره ارتباط داشتند و ارز دولتی که اختصاص یافته است، در وزارت صمت ثبت و تایید شده و اسناد آن هم موجود است.

بیشتر بخوانید: وزارت صمت درخواست «فرهاد مجیدی» برای دریافت ارز دولتی را تایید کرد

***

اصولگرایان به دنبال پیروزی ترامپ نبودند

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر فضای داخلی و سیاسی ایران گفت: چرا باید تاثیر گذار باشد؟؛ مگر آمریکا کشوری در قاره آمریکا و ایران هم کشوری در غرب آسیا نیست؟ چرا باید تصوری درباره تاثیری گذاری انتخابات آمریکا در فضای داخلی ایران به وجود بیاید؟ تا به حال سابقه تاثیرگذاری انتخابات آمریکا بر ایران وجود داشته است؟

عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به ریزش قیمت طلا و دلار در هنگام اعلام پیروزی بایدن، بیان کرد: همه از رای نیاوردن ترامپ بسیار خوشحال هستند اما این موضوع از تاثیر گذاری انتخابات آمریکا بر ایران جدا است. مسئله فقط رای نیاوردن ترامپ است. خدا را شکر که شرورترین رئیس جمهوری که سخت‌ترین تحریم ها را علیه کشور و بدترین رفتارها را با مردم ایران داشت؛ رای نیاورد. 

وی در خصوص وعده های انتخاباتی بایدن برای بازگشت به برجام و احتمال زنده شدن شعارها و وعده های دیپلماتیک در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این تصور که روی کار آمدن بایدن منجر به بهبود اوضاع اقتصادی ایران می شود؛ اشتباه است. بایدن در زمانی که معاون اوباما بود، در وضع تحریم هایی علیه ایران که کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا آن‌ها را فلج‌کننده خواند؛ نقش پررنگی دارد که البته ناکام ماند. حال ورق برگشته که انتظار داشته باشیم روی کار آمدن  بایدن برای فضای اقتصادی مثبت باشد؟؛ من چنین تصوری ندارم.

مصباحی مقدم افزود: اصلاح طلبان از روی کار آمدن بایدن می توانند سوءاستفاده کنند اما افکار عمومی جامعه به این مسئله بها نمی دهد. 

عضو جامعه روحانیت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ‌برخی ها مدعی هستند اصولگرایان از روی کار آمدن بایدن نگران بوده و نگرانی آنان از قدرت گرفتن اصلاح طلبان زیاد است؛ خاطر نشان کرد: من چنین موضعی از اصولگرایان ندیدم. این یک نوع القا از سوی اصلاح طلبان است که برای رقیبان خود مطرح می کنند. هیچکس در کشور، متمایل به روی کار آمدن ترامپ نیست و نبودند. همچنین به عنوان سیاستمدار نقشی بین آمدن بایدن و وحدت اصولگرایان نمی بینم.

***

نامزدی جلیلی به دوقطبی‌سازی اصلاح‌طلبان کمک می‌کند

حمیدرضا فولادگر، فعال سیاسی اصولگرا درباره طرح نام قالیباف، رئیسی و سعید جلیلی به عنوان سه گزینه نهایی جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به نامه نیوز گفت: نباید قضیه انتخاب نامزد جریان اصولگرایی را به آقایان سعید جلیلی، رئیسی و قالیباف محدود کرد که گزینه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یکی از روسای قوای مقننه و قضائیه باشد یا آقای جلیلی. به عبارت دیگر در نظر نگرفتن گزینه های چهارم و پنجم اشتباه است.

 وی با اشاره به تلاش جریان رقیب برای منحرف کردن افکارعمومی افزود: آنها می خواهند در ذهن مردم جا بیاندازند که اگر از بین آقایان قالیباف و رئیسی کسی نامزد انتخابات نشود، اصولگرایان نامزد دیگری جز آقای سعید جلیلی ندارند. بعد هم افکارعمومی را به سمت دلخواه خود جهت بدهند بگویند «افکار سعید جلیلی در حوزه سیاست داخلی و خارجی مشخص است»، در نهایت یک دوقطبی انتخاباتی درست کنند که یک قطبش سعید جلیلی باشد. اشتباه است که اصولگرایان در این دام بیفتند و سراغ افرادی بروند که به این شکل اسامی آنها مطرح می شود.

وی درباره نامزدی قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: این مسئله هم اکنون به طور جدی در میان نیروهای انقلابی و اصولگرا محل بحث است. عده زیادی از نیروهای اصولگرا معتقدند «مصلحت نیست که روسای قوای مقننه و قضائیه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند چون آنها مسئولیت مهمی در آن قوا دارند بنابراین اولویت آن است که آقایان قالیباف و رئیسی از ظرفیت خودشان در مناصب کنونی استفاده کنند و اصولگرایان در حوزه ریاست جمهوری باید سراغ فرد دیگری بروند».

عضو جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: البته گروهی هم معتقدند «از بین آقایان قالیباف و رئیسی یک نفر در انتخابات ثبت نام کند». گروه سومی نیز هستند که می گویند «ناگزیر به انتخاب میان آقایان قالیباف و رئیسی هستیم اما بگذاریم که روزهای آخر درباره آن تصمیم بگیریم» هر سه دیدگاه یادشده هم اکنون محل بحث و نظر هستند.

وی افزود: شخصا معتقدم به سراغ گزینه های دیگری غیر از آقایان رئیسی و قالیباف برویم بهتر است و بگذاریم آنها در مسئولیت های کنونی شان ادامه کار بدهند. البته این را نمی شود قطعی و نهایی گفت چون شرایط کشور را باید دید. در مجموع الان نباید به این شکل جلو برویم که اگر روسای قوای مقننه و قضائیه کاندیدا نباشند پس گزینه ای جز آقای جلیلی نمی ماند. یعنی از الان نباید روی کسی نام بگذاریم که او نامزد جریان انقلابی و اصولگرا است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۳۳۸۰۲۲:۰۳:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۲۸
خجالت نمی کشی صد هزار تومان را توی بوق و کرنا می کنی . شاید برای همین صد تومان است که جهانگیری هم به خودش امیدوار شده کاندید شود .
علی۱۶۹۳۴۶۵۲۳:۲۷:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۲۸
دولتی که ۴۵هزار احمدی نژاد را مسخره میکرد و گداپروری میدونست میخواهد ۱۰۰هزار دیگر علاوه بر معیشتی بنزین بدهد! این تورم زایی و گداپروری نیست؟ چرا علمای قم دیگر الان سکوت کردند؟
ناشناس۱۶۹۳۵۰۱۰۰:۰۵:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
روحانی و ظریف پاسخگو باشند که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد؟!
ناشناس۱۶۹۳۵۰۴۰۰:۰۸:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
پرداخت اعانه 100 هزار تومانی حرکت پوپولیستی است.
ناشناس۱۶۹۳۵۴۹۰۰:۵۸:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۲۹
رو چه حسابی به کرباسچی امید دارید؟
ناشناس۱۶۹۳۶۲۹۰۶:۴۸:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
میشه چهار دلار ...
ناشناس۱۶۹۳۶۶۵۰۸:۱۵:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۲۹
همون بهتر که جهانگیری خودش رو سبکتر از این نکرد.
ناشناس۱۶۹۳۷۷۶۱۰:۰۷:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۲۹
غلامحسین کرباسچی هم اگر ثبت نام کند چون سابقه زندان دارد تائید صلاحیت نمی شود . برای 2 نفر دیگر یعنی همتی و ملک زاده هم اگر تائید صلاحیت شوند هیچکس رای نمی دهد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  24. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین