روحانی: دولت به‌دنبال کاهش قیمت‌ها است/ آمریکا به دنبال ایجاد قحطی در کشور بود

گروه سیاسی الف،   3990828041 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی رو به بهبود است، گفت: علامت‌های کاهش قیمت کالا، ارز و سایر مسائل را مشاهده می‌کنیم. تلاش دولت این است که مسیر کاهشی ادامه یابد. کسانی به ناروا می‌گویند دولت می‌خواهد قیمت ارز و کالا افزایش یابد اما تمام همت دولت کاستن آلام مردم و کاهش قیمت‌ها است.

روحانی: دولت به‌دنبال کاهش قیمت‌ها است/ آمریکا به دنبال ایجاد قحطی در کشور بود

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت گفت: به سبب اوج گیری کرونا در کشوردر آستانه مرحله جدیدی از مسوولیت پذیری‌های اجتماعی قرار گرفتیم. به همین دلیل از روز شنبه محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال می‌شود. شهرهایی که شرایط قرمز دارند تقریبا به حالت تعطیل در می‌آیند. شهرهای نارنجی به حالت نیمه تعطیل خواهد بود. افراد در موارد ضروری سر کار حاضر می شوند و فروشگاه ها و کسانی که خدمات و کالا به مردم ارائه می‌کنند در محل کار حضور خواهند داشت.

وی افزود: البته همه ما می‌دانیم که تعطیلات و محدودیت های شدید راه حل اصلی مشکل کرونا نیست. مشکل کرونا صرفا از طریق تغییر سبک زندگی حل می‌شود یعنی مردم اگر سبک زندگی خود را همراه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های فیزیکی و عدم رفت و آمدهای خانوادگی ، عدم حضور در مراسم عزا و شادی و مناسبت های مذهبی و دینی تغییر ندهند با وجود تعطیلی کرونا شرایط به همین صورت خواهد بود و تغییر چندانی نخواهد کرد.

۵۱ درصد ابتلاها به دلیل رفت و آمدهای خانوادگی است

روحانی با بیان اینکه تعطیلی اعلام هشدار به جامعه است برای این که همه به یک انضباط دقیق اجتماعی برگردیم، اظهارداشت:  انضباط دقیق اجتماعی می‌تواند راه اصلی مقابله با کرونا باشد .آمار کنونی نشان می‌دهد ۵۱ درصد ابتلاها به دلیل رفت و آمد خانوادگی است . اگر در ۲ هفته‌ای که تعطیلی و محدودیت‌های شدید برقرار می‌شود به همان نسبت رفت و آمد بیشتر شود، ابتلا به کرونا از ۵۱ درصد به دلیل رفت و آمد خانوادگی به ۶۰درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: ممکن است از یک طرف ابتلا به کرونا را کاهش دهیم اما از یک طرف ممکن است افزایش یابد، پس راهش این است - حتی اقلیتی که در جامعه ما متاسفانه رعایت نمی‌کنند- همه به این درک برسیم که این بیماری وجود دارد و تا پایان امسال هم است و در سال آینده ممکن است باشد چون نه هنوز به درمان قطعی برای این بیماری رسیدیم نه واکسن؛  هیچکدام.  

تعطیلات برای تجدید قوای کادر درمان است

رییس جمهوری با بیان اینکه شرایط طوری است که از طریق اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی خود را باید مصون بداریم، خاطرنشان کرد: این تعطیلات برای هشدار این موضوع است که فضای تنفسی برای کادر درمان به وجود بیاید. کادر درمان خیلی در فشار است و این تعطیلات موجب می‌شود تا فضای چند هفته‌ای برای آنان به وجود بیاید که به خود استراحت دهند.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در کرونا از حیث تجهیزات، ‌ تخت وآی سی یو در مشکل و فشار نیستیم اما فعالیت کادر درمان ما یک کار ۱ تا دو ماه نیست بلکه ۹ ماه مداوم  در حال کار هستند و این، کادر درمان را خسته کرده است. لذا تعطیلات برای این است فرصتی برای تجدید قوای کادر درمان فراهم کنیم و مردم هم احساس کنند خطر جدی است. وقتی تعداد فوتی‌ها نزدیک ۵۰۰ نفر در روز  می‌رسد، هشدار بزرگ برای همه ماست و باید کمک کنیم این برنامه جامع مقابله با کرونا به خوبی اجرا شود.  

روحانی گفت: نخست مردم و بعد گروه‌های ناظر، بسیج شده و همه دست به دست هم دهیم تا این طرح به خوبی اجرا شود.  از روز شنبه آینده همه جلسات در همه قوا، شرکت‌های دولتی و غیردولتی جلسه بالای ۱۵ نفر در شرایط قرمز نباید داشته باشیم. این شرایطی است که وزارت بهداشت تعیین کرده و در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و بعد از آن در ستاد تصویب شده است.  

رییس جمهوری تاکید کرد: این مصوبه حکم قانون را دارد و همه کشور باید این مقررات در شرایط قرمز، نارنجی و زرد را رعایت کنند و پروتکل‌هایی که دیروز ابلاغ شده است، باید پیاده شود.

ارائه بسته معیشتی چهار ماهه برای یک سوم جامعه 

روحانی با بیان اینکه با افزایش و شدیدتر شدن محدودیت‌ها، فشار اقتصادی بر مردم هم زیاد می‌شود، اظهار داشت: دولت باید کمک‌هایی انجام دهد تا بخشی از این مشکلات کاهش یابد. قبلا می‌گفتیم فشار بر روی کسانی است که حقوق ثابت‌بگیر هستند اما در شرایط کنونی اگر ادارات تعطیل شوند، آنها حقوق‌شان را می‌گیرند.  امروز مشکل کسانی هستند که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید با فعالیت‌شان، کسب و کارشان و خدماتی که ارائه می‌دهند، درآمدی کسب کنند.  

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: براساس برآوردها به یک سوم جامعه برای چهار ماه بسته کمک معیشتی ارائه خواهد شد. روز شنبه در ستاد ملی کرونا، این بسته تصویب می‌شود. افرادی که مشمول این کمک می‌شوند، در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند تا کمکی برای معیشت مردم شود.  

پرداخت وام یک میلیونی برای ۱۰ میلیون خانواده یارانه‌بگیر 

به گفته روحانی، وام یک میلیونی هم برای خانوارها که حدود ۱۰ میلیون خانواده می‌شود، پرداخت می‌شود که البته این وام برای همه یارانه‌بگیرها نیست.  

وی با تاکید بر اینکه در درمان کرونا اگر کسی بیمه نیست، حتما تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: داروهایی که برای کرونا توصیه می‌شود، هر چند این بیماری هنوز دارویی ندارد، اما اروهای توصیه شده مشمول بیمه می‌شود.  

ربیس‌جمهور از اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان تشکر کرد و ابراز داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان کیت‌هایی برای تشخیص کرونا تهیه کرده‌اند که ظرف ۲۰ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کند. ما در سی‌تی اسکن و ونتیلاتور نیازی به خارج نداریم. همه داروهایی که گفته می‌شود مفید است، در داخل تولید می‌شوند. در واکسن هم تلاش‌هایی می‌شود، هرچند برای خرید واکسن‌ از خارج تلاش‌هایی انجام داده‌ایم تا اگر در خارج زودتر تولید شد، از آنها خریداری کنیم.  

همت دولت کاستن آلام مردم و کاهش قیمت‌ها است 

روحانی با بیان اینکه در این ایام شرایط اقتصادی و اجتماعی رو به بهبود است، عنوان کرد: علامت‌های کاهش قیمت کالا، ارز و سایر مسائل را مشاهده می‌کنیم. تلاش دولت این است که مسیر کاهشی ادامه یابد. کسانی به ناروا می‌گویند دولت می‌خواهد قیمت ارز و کالا افزایش یابد اما تمام همت دولت کاستن آلام مردم و کاهش قیمت‌ها است.

رییس جمهوری افزود: احساس ما این است که شرایط ما در روزهای آینده بهتر خواهد شد و در این شرایط ما بهتر می‌توانیم فعالیت کنیم. برخی‌ها فکر می‌کنند وقتی ما می‌گوییم شرایط بهتر می‌شود فوری می‌گویند که لابد می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید. خیر بحث مذاکره با آمریکا نیست بلکه بحث دیگری مطرح است.  

وی اضافه کرد: دولت جدید در آمریکا شرایط را به سمت قواعد برخواهد گرداند در حدی که آمریکا مراعات می‌کرده البته دولت‌های قبلی نیز همه قواعد را مراعات نمی‌کردند منتها این دولت آخری یاغی بود. دولت جدید آمریکا دوباره به آن شرایط برمی‌گردد و آن شرایط می‌تواند فضا را برگرداند. یعنی ما از فضای تهدید کم‌کم به سمت فضای فرصت حرکت می‌کنیم.

 ما در جنگ اقتصادی بودیم؛ به اسم نقد قواعد بازی سیاسی را به هم نزنیم

روحانی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ دولت اخیر آمریکا فشار شدید را بر مردم وارد آورد و وارد جنگ اقتصادی با ما شد. اشتباه تعبیر نکنیم. ما در این سه سال در تحریم نبودیم بلکه در محاصره و جنگ و تروریسم اقتصادی قرار داشتیم. عبارت‌ها و تعبیرها را درست استخدام کنیم. قبلا تحریم هم داشتیم اما جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی از سال ۹۷ توسط دولت اخیر آمریکا شروع شد. کشتی به کشتی و محموله به محموله را در دریا و هوا دنبال می‌کردند و ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی در برابر یک دولت قلدر قرار گرفته بودیم.

رییس جمهوری گفت: بسیار مهم است که ما به اسم نقد قواعد بازی سیاسی را به هم نزنیم، به اسم نقد دولت، دنبال تطهیر آمریکا نباشیم، دنبال تبرئه دولت آمریکا نباشیم، این دولت جنایتکار است چرا می‌خواهید تبرئه کنید. دولت اخیر آمریکا دولتی جنایتکار و تروریست است یک عده‌ای مدام دولت آمریکا را تطهیر می‌کنند و مجانی هم این کار را انجام می‌دهند.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: حالا برخی از رسانه‌های خارجی پول می‌گیرند و آمریکا را تطهیر می‌کنند اما عده‌ای مجانی آمریکا را تطهیر می‌کنند. به خاطر اینکه به دولت صدمه بزنند و فضا را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده کنند. انتخابات ۱۴۰۰ هنوز مانده است. اشکالی ندارد برای انتخابات خودتان هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، اما ایجاد روحیه یاس در جامعه خیانت ملی است.   یاس را در جامعه ترویج ندهید. بگذارید مردم واقعیت‌ها را لمس کنند و ببینند.

روحانی اظهار داشت: این دولت(دولت ترامپ) یک دولت کینه‌توز و جنایتکار بود که نسبت به ایران و تمام ملت‌های مستقل جنایت کرد. همانطور که نسبت به ایران جنایت کرد، نسبت به فلسطین، عراق و سوریه و یمن هم همین کار را انجام داد. حتی به دوستان خود هم خیانت کرد.

وی ادامه داد: آنها جنایت بزرگی انجام دادند؛ چرا این واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویید؟ بیایید آمار اقتصادی سال ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ را با سال‌های ۹۷، ‌۹۸ و ۹۹ مقایسه کنید. در سه سال که در جنگ بودیم آمار یک جور است، در چهار سال در تحریم بودیم. تحریم در سال ۹۶کمی برداشته شد. آن وقت تحریم بود امروز جنگ است و این دو مقوله است.

رییس جمهوری اضافه کرد: شما تورم، رشد و اشتغال و پایه پولی و همه معیارهای اقتصادی را بین این سه سال اخیر و آن ۴ سال مقایسه کنید. این خیلی ساده است و جبر و مثلثات نیست. این آمار و ارقام در همه مراکز آمار وجود دارد و کنار هم مقایسه کنیم.

 وی یادآورشد:‌برخی فکر می‌کنند که ما امروز در فکر رفع و دفع تهدید و دنبال ایجاد فرصت هستیم. نه. از ۹۷ که جنگ شروع شد، دنبال فرصت و رفع و دفع تحریم، کاهش فشار بر مردم و ایجاد فرصت بودیم.

آمریکا به دنبال ایجاد قحطی در کشور بود

وی با اشاره به شکست‌آمریکا در بخش‌های سیاسی حقوقی و اخلاقی اظهار داشت: آمریکا در بخش اقتصادی توانست بر مردم ما فشار وارد کند. البته دنبال فشار نبود بلکه دنبال ایجاد قحطی در کشور بود. آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که در کشور ما تنش اجتماعی ایجاد کنند و امنیت داخلی را برهم بزنند که صد درصد در اهداف خود شکست خوردند. البته مشکلاتی هم برای مردم ایجاد کردند.  

رییس دولت تدبیر و امید گفت: ترامپ از وقتی از برجام خارج شد، انتظار داشت همه کشورهای دیگر از او تبعیت کنند. هیچ کشوری از او تبعیت نکرد حتی اتحادیه اروپا که دوست سنتی آمریکا بود هم از او تبعیت نکرد و چین  و روسیه هم همینطور. در اینکه دیگران را در این مسیر انحرافی غلطی که آغاز کرده بود، با خود همراه کند، ‌ ناموفق بود. هر طرح سیاسی که آمریکا در سازمان ملل و مجامع بین‌المللی داشت، شکست خورد.

روحانی با اشاره به شکست‌آمریکا در جلوگیری از رفع تحریم تسلیحاتی ایران گفت: ما تحریم تسلیحاتی را پایان دادیم. کسانی که می‌گویند در این چند سال چه کردید لااقل این مسائل ساده را بفهمند که تحریم تسلیحاتی پایان یافت و ما امروز می‌توانیم آزادانه در چارچوب قواعد بین‌اللملی اسلحه بخریم و بفروشیم. دولت آمریکا از حیث سیاسی، بین‌المللی، حقوقی و اخلاقی صد درصد شکست خورد و در بخش اقتصادی هم درباره اهدافی که دنبال می‌کرد، شکست خورد.

وی گفت: از همه اعضای دولت چه در مرکزیت و چه در استان‌ها خواهش می‌کنم به هیچ عنوان به سمت حاشیه حرکت نکنند و به وظایف اصلی که بردوش آنان است، به‌خوبی عمل کنند. البته نباید بگذاریم ابهام در جامعه به وجود بیاید؛ همه وزیران، استانداران، مدیران کل و روابط عمومی‌ها موظفند واقعیت را برای مردم توضیح دهند و اشکالات را بیان کنند. حتی اگر نقد منصفانه‌ای نسبت به دولت است خودشان نقد کنند، اشکالی ندارد نقد هم بر ما وارد است.

دست دوستی به همه ارکان کشور دراز می‌کنیم

رییس جمهوری اضافه کرد: مهم این است که امروز مردم واقعیت‌ها را به خوبی بدانند. از روز اول گفتیم دست دوستی به سمت همه قوا و همه ارکان کشور دراز می‌کنیم و این دست ما همچنان برای دوستی به جلو است. باز همین را می‌گوییم و باز هم دنبال این هستیم دست دوستی به همه بدهیم.

روحانی با بیان اینکه اکنون زمان تسویه حساب و ایجاد حاشیه نیست، گفت: در این هفته‌ها فضای مثبتی در جامعه ایجاد شده است. بگذاریم فضای مثبت در جامعه کار خود را انجام دهد و بتوانیم کاری کنیم تا انتظارات مثبتی که نسبت به آینده در ذهن مردم است، بتواند فضای کشور را متعادل و درست کند.

رییس‌جمهوری گفت: با وجود اینکه سال ۹۹ سال بسیار سختی بود اما حقوق کارمندان دولت و کارگران را بین ۵۰ تا ۶۰ درصد اضافه کردیم و حتی حقوق کسانی که مستمری می‌گیرند و بازنشسته هستند و عشایر و روستاییان که از بیمه استفاده می‌کنند، هم ۵۰ درصد اضافه شد.

وی ادامه داد: برای اینکه فشار اقتصادی بر مردم کاهش پیدا کند، هر چه در توان داشتیم انجام دادیم و باز در حد توان انجام خواهیم داد.

 بانک مرکزی ۲۱ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات تامین کرده است

روحانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه علی‌رغم فشار، کرونا و همه مسائل، رشد بخش صنعتی ما در هفت ماهه گذشته ۶.۴درصد بوده است این یعنی همه بخش‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی ما به جلو حرکت کرده است و در این شرایط خاص خاص، در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی افزایش تولید داریم.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی هم هرچه نیاز ضروری بود در حد توان تلاش کرده و تا امروز ۲۱.۷ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه کارخانجات  تامین کرده است.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به رشد صادرات در هفته های اخیر گفت: هفته گذشته صادرات ما ۲۵درصد رشد داشت و معلوم است در مسیر صادرات قرار گرفتیم. برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم و مواد اولیه کارخانجات هم حرکت خوبی از گمرکات شروع شده و کالاها درحال ترخیص هستند و کار بسیار خوبی هم از سوی وزارت صمت، وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی انجام شده که امروز شاهد حرکت بسیار خوبی در این زمینه هستیم و شرایط بهتر خواهد شد.

روحانی اظهار کرد: مردم عزیز ما بدانند در این شرایط دولت وظیفه اصلی خود را سلامت آنها و زندگی و معیشت آنان می‌داند و همه توان و تلاش خود را برای این دو امر به کار خواهد گرفت.

رییس جمهوری با اشاره به آغاز بررسی بودجه در دولت گفت: تلاش می کنیم بودجه را در زمان معین به مجلس ارائه کنیم. برای مردم توضیح خواهیم داد که اهداف بسیار مهم توسعه‌ای، اقتصادی و اجتماعی مدنظر دولت است که در بودجه امسال گنجانده شده است و امیدواریم تصویب بودجه در مجلس و اجرای آن، موجب رشد و توسعه بیشتر در کشور شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۲۶۵۳۱۱:۳۶:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲۸
دولت بدنبال کاهش قیمت هاست؟؟؟؟ وقتی ریاست جمهوری را تحویل گرفت هر دلار سه هزار و سیصد تومان بود حالا که نجومی شده می خواهد چه چیز را ارزان کند؟ باید ارز را به همان مقداری که بود برگرداند، وگرنه از این ادعاهای الکی آبی گرم نمی شود.
ناشناس۱۶۹۲۷۱۹۱۲:۱۳:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۲۸
. بزرگترین مانع دولت خود ماست
ناشناس۱۶۹۲۹۶۹۱۵:۰۱:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۲۸
وقتی بیش از ۹۰٪ مردم قدرت خرید ندارن یعنی قحطی وجود داره عامل قحطی و فقر خود شمایید آقای حقوقدان مثل س. پشیمانیم از رقص‌ها که در خیابانها داشتیم و به تو رای دادیم
ناشناس۱۶۹۲۷۲۷۱۲:۱۸:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۲۸
غارت خزانه با تقسیم دلار ۴۲۰۰ تومانی و سکه طلا و رانت های دیگر بین یقه سفید کار آمریکا بود ؟
ناشناس۱۶۹۲۹۴۶۱۴:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲۸
کاری میکنم مردم به این یارانه‌ی ۴۵ تومنی اصلاً نیاااااااز نداشته باشن اینا میخوان در پیاده‌ رو و خیابون دیواااااااار بکشن اگه اینا رو انتخاب کنین دلاااااا به ۵ تومن میرسه خدا انتقام سهتی ازت میگیره انشاالله
ناشناس۱۶۹۲۷۵۶۱۲:۳۸:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۲۸
قحطی نشده اما قیمت موادغذایی 6 برابر شده و مردم قدرت خرید ندارند.
ناشناس۱۶۹۲۸۲۵۱۳:۱۹:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۲۸
وقتی پول نداری کالای مورد نیاز را بخری, بودن و نبودنش در قفسه مغازه فرقی نمیکند.
ناشناس۱۶۹۲۸۵۱۱۳:۴۵:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۲۸
پس به همین دلیل است که از امروز ، قیمت لاستیک 50% گرانتر شده؟
ناشناس۱۶۹۲۸۶۲۱۳:۵۳:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۲۸
(دولت به دنبال کاهش قیمتهاست )قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا دم خروس رو هر روز همه اجناس داره 30 تا 50 درصد گران میشه مجوز افزایش سه ماه به سه ماه خودرو سازی البته قیمتها از واشینگتن دی سی میاد
ناشناس۱۶۹۲۹۷۲۱۵:۰۴:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۲۸
دولت روحانی باز هم با بیان داستانهای واهی از ( بمباران ، قحطی ، ..... ) به دنبال ایجاد هول و هراس در بین ملت است تا ..... .
سعید۱۶۹۳۰۴۶۱۶:۰۶:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۲۸
شانس آوردیم دولت محترم دنبال کاهش قیمتهاست وضع مردم اینطوری شده اگر دنبال افزایش قیمتها بود دیگر چی میشد؟؟؟؟
ناشناس۱۶۹۳۱۰۰۱۷:۰۳:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۲۸
آمریکا دنبال قحطی «بود»؟ الان اتفاق جدیدی افتاده؟؟ اختلال در ترخیص کالاهای گمرک دست آمریکا بود؟ خلق پول و تورم و نزول خوری بانکها کارآمریکا بود؟ ... چندتا دیگه بگم؟
ناشناس۱۶۹۳۱۳۰۱۷:۲۶:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۲۸
ولله حسن آقا دیگه مش ممدلی هم میدونه که گرانی ها عمدی و تقصیر خودته. فیلم بازی نکن کلک
ناشناس۱۶۹۳۱۷۴۱۸:۰۳:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۲۸
دولت جیب ما رو نزنه کاهش قیمت پیشکش
محسن۱۶۹۳۱۹۳۱۸:۳۲:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۲۸
به این چالش بپیوندید. . .روحانی: دولت به‌دنبال کاهش قیمت‌ها است. به جای کاهش قیمت ها عبارت مناسب بگذارید دولت به دنبال کاهش فرصت هاست
سس۱۶۹۳۱۹۸۱۸:۳۸:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۲۸
ریشه تورم عجیب و غریب خود دولت هستش.
ناشناس۱۶۹۳۲۲۶۱۹:۱۸:۵۳ ۱۳۹۹/۸/۲۸
در اين شرايط دولت بايد به هر ترتيبي كه شده قيمتهاي حداقل اقلام مورد نياز ملت نجيب ، مقاوم و شريف را كنترل كند
عاشق وطن۱۶۹۳۵۱۳۰۰:۲۴:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۲۹
امریکا آیا شما؟ چرا یک دولت فقر و سختی ملت را می خواهد؟ اگر مسلمان نیستید آزاده باشید چرا قدرت خرید یک کارمند را یک دهم کردید
ناشناس۱۶۹۳۵۱۷۰۰:۳۰:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
دزدها قیمت ارزاق عمومی چند برابر شده بعد ۳۰ درصد حقوقها را افزایش داده اند تازه بیچاره روز مزدها وبیکارا که همین ناچیز را هم نمی گیرند
ناشناس۱۶۹۳۶۵۹۰۸:۰۴:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۲۹
آمریکا نه . دولت کلید ساز با بی تدبیری هاش باعث این وضعیت شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین