جهانگیری: عده‌ای در تلاش‌اند به جامعه القا کنند دولت ضعیف است/ اقتصاد ایران با بیماری‌های مزمن روبرو است

گروه اقتصادی الف،   3990827031 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رییس جمهور گفت:‌ عده ای در داخل کشور تلاش می کنند که به جامعه القا کنند دولت ضعیف است و تصور می کنند که اگر دولت را ضعیف و ناکارآمد جلوه دهند، مردم نگاه مثبتی به آنها خواهند داشت اما در حقیقت مردم آنها را اصلاً به حساب نمی آورند.

جهانگیری: عده‌ای در تلاش‌اند به جامعه القا کنند دولت ضعیف است/ اقتصاد ایران با بیماری‌های مزمن روبرو است

به گزارش الف، اسحاق جهانگیری عصر روز گذشته (دوشنبه) در جلسه با مدیران ارشد شبکه بانکی و بررسی عملکرد برنامه های نظام بانکی در سال جهش تولید، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت کمک به مسئولین دولت برای حل مسایل کشور اظهار داشت: آیا شرایطی از این بدتر هم وجود دارد؟ برخی افراد که خیلی ادعا هم دارند فقط این جملات مقام معظم رهبری را تکرار می کنند و تصور می کنند که دیگران متوجه عملکرد آنها نیستند. هر یک از ما در دوران مسئولیت های مختلف خود کارنامه ای داریم و عملکرد ما از حافظه مردم پاک نخواهد شد. اگر می خواهیم مسایل کشور و مشکلات مردم را حل کنیم جز از طریق تفاهم، انسجام و مشارکت ملی قابل انجام نیست.

وی با اشاره به تحریم ها و اینکه عده ای می گویند کشور همواره از ابتدای انقلاب تحت تحریم ها بوده است، خاطرنشان کرد: درست است که از ابتدای انقلاب اسلامی تحت فشار و تحریم بوده ایم اما تحریم ها با یکدیگر متفاوت هستند. تحریم های اخیر بسیار متفاوت از تحریم های گذشته هستند و آمریکا و شخص ترامپ با تمام قدرت ایستادند تا اقتصاد ایران را دچار فروپاشی کنند و این فشارها تا حدی بود که حتی کشورهای دیگر نتوانستند به تعهدات خود در مقابل ایران عمل کنند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه از اواخر سال گذشته شرایط جدیدی تحت عنوان ویروس کرونا، بر کشور تحمیل شد تصریح کرد: بسیاری از کشورها که دارای اقتصاد بزرگی هستند، در مواجهه با بیماری کرونا به رشد منفی بالای اقتصادی رسیدند و این مشکل برای ایران نیز صادق بود و ویروس کرونا ما را نیز با مشکلات مختلف مواجه کرد که در وهله نخست سلامت مردم و سپس مسایل اقتصادی و اجتماعی را به همراه داشت.

جهانگیری گفت: متأسفانه در این شرایط عده ای سعی دارند همواره مردم را در فضایی تاریک قرار دهند و نسل جوان را نسبت به آینده کشور و سرنوشت خود نگران کنند. در این شرایط ما به دو جهت مسئولیت داریم که فشارها را تحمل کنیم؛ از یک سو قبول مسئولیت کرده ایم که کشور را از شرایط سخت عبور دهیم و از سوی دیگر ما به مردم و کشور علاقمند هستیم چرا که عده ای جان خود را برای کشور داده اند و بهترین فرزندان این کشور برای حفاظت از این آب و خاک فدا شدند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ارزیابی اتفاقات اخیر و مواجهه کشور با پیچیدگی ها و فشارهای متعدد نشان می دهد که مسئولین اقتصادی کشور عملکرد خوبی داشته اند، خاطرنشان کرد: البته این به معنای عدم اشتباه نیست چرا که هر مسئول و مدیری ممکن است بر اساس محاسبات و شرایط پیش رو دچار خطا و اشتباه شود که مهم این است که این اشتباهات از طریق نقد دلسوزانه مطرح شود تا امکان اصلاح فراهم گردد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه باید حس دولت داری را در مردم تقویت کنیم گفت: یکی از بدترین اتفاقات در کشور تضعیف حس دولت داری در مردم است و که باعث می شود مردم احساس کنند حاکمیت توان حمایت از آنها را ندارد.

معاون اول رییس جمهور افزود: عده ای نیز در داخل کشور تلاش می کنند که به جامعه القا کنند دولت ضعیف است و تصور می کنند که اگر دولت را ضعیف و ناکارآمد جلوه دهند، مردم نگاه مثبتی به آنها خواهند داشت اما در حقیقت مردم آنها را اصلاً به حساب نمی آورند.

جهانگیری در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت احیاء اعتماد مردم و تلاش در جهت مثبت شدن افکار عمومی نسبت به آینده کشور اظهار داشت: ترامپ انسانی به معنای واقعی ظالم و زورگو است که تا آنجا که توانست به مردم ایران فشار وارد کرد و تحریم های ظالمانه غیرانسانی به تعبیر خودشان جنگ اقتصادی بر ملت تحمیل کرد و سردار سلیمانی عزیز قهرمان ملی ما را به شهادت رساند. وقتی چنین فردی در انتخابات ریاست جمهوری رأی نیاورد کاملاً طبیعی است که مردم ایران خوشحال شوند اما این به آن معنی نیست که شخص جدیدی که روی کار آمده باید فردی ممتاز و ویژه تلقی شود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: وقتی افکار عمومی تصور می کند که ممکن است در شرایط جدید تحریم ها از میان برداشته شود، نگاه جامعه نسبت به آینده کشور مثبت می شود اما متأسفانه عده ای از اینکه نظر مردم و افکار عمومی مثبت باشد ناراحت می شوند و باورشان این است که این جریان ممکن است به نفع فلان گروه باشد. این افراد غافل هستند که مثبت شدن افکار عمومی جامعه به نفع ملت ایران است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه باید برای حل مسایل کشور و مشکلات مردم متحد باشیم گفت: ایران کشوری ثروتمند است که از نیروی انسانی قدرتمندی برخوردار است و با اتکا به این ظرفیت ها می تواند از پیچ های سخت عبور کرده و مسایل را پشت سر بگذارد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: مهمترین موضوع این است که اجازه ندهیم از شرایط سختی که کشور و مردم در آن قرار دارند برای تسویه حساب های سیاسی و جناحی استفاده شود، این ظلم به مردم است که در شرایطی که آنها گرفتار معیشت و مشکلات متعدد هستند ببینند برخی از مسئولین به جای همنوایی و همکاری برای حل مشکلات، به دنبال آن هستند که از این فرصت علیه دیگری استفاده کند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود از اقتصاد مقاومتی به عنوان مجموعه سیاست هایی مدبرانه و اجماعی برای حل مسایل کشور یاد کرد و گفت: جهش تولید و اقتصاد مقاومتی دو موضوع مهمی است که چه تحریم باشیم و چه تحریم نباشیم نباید از دستور کار خارج شود.

معاون اول رییس جمهور با قدردانی از عملکرد نظام بانکی برای کمک به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی که منجر به تحولاتی نظیر خودکفایی در تولید گندم شد، از نظام بانکی خواست در تحقق جهش تولید نیز تمام تلاش خود را به کار گیرند چرا که جهش تولید هم مطالبه مقام معظم رهبری و هم یک نیاز اساسی کشور است.

جهانگیری همچنین با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی به تمام خانوارها بدون مراجعه افراد به بانک یک شاهکار در نظام بانکی کشور بود، گفت: بر اساس گزار ش ها تأثیر این تسهیلات یک میلیون تومانی در زندگی مردم مثبت بوده که امیدوارم دولت بتواند این گونه برنامه های حمایتی را استمرار بخشد.

معاون اول رییس جمهور با قدردانی از بانک مرکزی در موضوع تأمین ارز افزود: بانک مرکزی مسئول تهیه ارز نیست اما با مدیریت دقیق منابع ارزی، اقدامات بسیار خوبی در تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه ها انجام داد که انتظار داریم این رویه با جدیت بیشتر دنبال شود.

جهانگیری با تأکید بر اهمیت بخش خدمات در اقتصاد کشور اظهار داشت: بخش خدمات ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی و ۵۰ درصد اشتغال کشور را بر عهده دارد و در گزارش مرتبط با اشتغال سه ماهه دوم سال جاری که اعلام شده بود یک میلیون و 200 هزار نفر به دلیل شرایط کرونایی بیکار شده اند، میزان بیکاری در بخش صنعت ۴۰ هزار نفر اما در بخش خدمات بیش از ۸۰۰ هزار نفر بود که لازم است برای حمایت از بخش خدمات طرحی ویژه تدوین شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری در کشور طی ده سال اخیر رشد منفی داشته و این موضوع برای آینده کشور نگران کننده است، اظهار داشت: نظام بانکی می تواند برای حل این مشکل راهکار پیدا کند تا زمینه سرمایه گذاری در کشور مهیا شود.

جهانگیری اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور نیازمند آن است که نظام بانکی محکم پای کار بایستد و تمام کسانی که شبکه بانکی کشور را مورد نقد قرار می دهند، خود به خوبی می دانند که اقتصاد و معیشت مردم زمانی رونق پیدا خواهد کرد که نظام بانکی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

جهانگیری در ادامه با اشاره به افتتاح طرح انتقال آب از خلیج فارس به سه استان کشور که اخیراً توسط رییس جمهور به بهره برداری رسید، افزود: برخی بانک های عامل گلایه داشتند که با وجود مشارکت در تأمین مالی اجرای این طرح، نامی از آنها برده نشده است اما بر اساس تجربه خود می گویم که بعید است طرح بزرگی در کشور اجرا شود بدون آنکه بانک ها در تأمین مالی آن نقش نداشته باشند.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اهمیت نقش شبکه بانکی کشور در پیشبرد برنامه های اقتصادی گفت: نبض اقتصاد کشور باید همواره توسط مجموعه ای متشکل از مدیران اقتصادی کشور کنترل شود تا از اتفاقات بد پیشگیری و برای اقداماتی که باید انجام شود، بسترسازی کنند که چنین مسئولیت مهمی بر عهده بانک مرکزی است.

جهانگیری افزود: بانک مرکزی وظایف و مسئولیت های سنگینی بر عهده دارد که کنترل نقدینگی، کنترل تورم و مراقبت از رشد اقتصادی از جمله این وظایف است و به طور کلی تمامی شاخص های اقتصادی به نوعی وابسته به عملکرد بانک مرکزی و نحوه نظارت ها و حمایت های این بانک است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اعطای ۷۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در شش ماهه نخست سال خاطرنشان کرد: وقتی این عدد را در مقابل بودجه دولت قرار می دهیم متوجه می شویم که عددی بسیار بزرگ و تعیین کننده ای در اقتصاد کشور است که می تواند اقتصاد کشور را به حرکت وادار کند.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه اقتصاد ایران با برخی مشکلات و بیماری های مزمن روبرو است که طی سال ها انباشته شده و درمان نشده است، افزود: همه علاقمند هستند که اتکاء اقتصاد کشور از منابع طبیعی برداشته شود اما در عمل هر گاه که درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرده، اقتصاد کشور با مشکل مواجه شده است.

معاون اول رییس جمهور دولتی بودن اقتصاد را از دیگر مسایل و مشکلات اقتصاد کشور برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه در سالهای اخیر، اقتصاد کشور علاوه بر بیماری های مزمن ساختاری با تحریم های ظالمانه آمریکا و ویروس کرونا نیز مواجه شده است. حل مسایل اقتصادی کشور همواره نیازمند تصمیمات جدی، شجاعانه و عالمانه بوده است تا بتواند اقتصاد را از این شرایط و مشکلات مزمن خارج کند.

جهانگیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ادغام بانک ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه افزود: این موضوع یک نیاز بود و نیروهای مسلح نیز می خواستند از بانکداری خارج شوند. این ادغام یک مطالبه از سوی مقام معظم رهبری نیز بود که پس از پیشنهاد رییس جمهور در سال ۹۷ مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از این اتفاق چنین تجربه ای در کشور وجود نداشت که پنج بانک و موسسه اعتباری در یک بانک ادغام شود. هم ستاد کل نیروهای مسلح و هم بانک مرکزی در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشتند که باید صمیمانه از همه آنها تشکر کنیم.

در این جلسه رییس کل بانک مرکزی نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های آتی بانک مرکزی برای پیشبرد اقتصاد کشور ارائه کرد.

مدیران عامل بانک های صادرات، اقتصاد نوین، سامان و ملی نیز به نمایندگی از سایر بانک های عامل به بیان دغدغه ها و نظرات خود در این جلسه پرداختند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۰۴۲۷۰۹:۵۳:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۲۷
نیازی به القا نیست جناب، جامعه به چشم خود دید و با پوست خود حس کرد این دولت بدترین دولت تاریخ ایران هست. فقط ۸ سال کلمه "برجام" را تکرار کرد و منت سر همه گذاشت با این کلمه.
ناشناس۱۶۹۰۵۰۵۱۰:۲۱:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۷
دولت ضعیف نیست.... دولت یبسیاربسیار ضعیف است..
000۱۶۹۰۹۶۸۱۳:۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲۷
بنزین را گران میکنند و هر هر به ریش ملت میخندد
ناشناس۱۶۹۱۰۴۱۱۳:۴۲:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۲۷
و نوبخت از همه ضعیف تر است
ناشناس۱۶۹۱۰۵۷۱۳:۴۷:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۲۷
احسنت آقای جهانگیری هم درست می فرمایند دولت ضعیف نیست بلکه در واقع دولتی وجود ندارد
تبریزی۱۶۹۱۱۵۵۱۴:۱۹:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۲۷
کی گفته ضعیفه؟ دزدی اون هم در این سطحی که دولت از جیب مردم کرد و می کنه کار یه آدم ضعیف نیست.
ناشناس۱۶۹۰۸۹۰۱۲:۴۶:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۲۷
من از طرف جهانگیری عذر میخوام و اصلاح میکنم: عده بسیار محدودی (همان 1 درصدی‌ها) هم تلاش دارند به مردم القا کنند که دولت قوی است و کار میکند!
ناشناس۱۶۹۱۵۴۳۱۷:۴۸:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۲۷
من از جناب جهانگیری بخاطر بیماریهای مزمن اقتصاد عذرخواهی میکنم. انشاءالله مسئولین مربوطه فکری بکنن!
ناشناس۱۶۹۰۴۲۸۰۹:۵۳:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۲۷
فاصله دخل و خرج خیلی زیاد شده و با این درآمدهای معمولی خرج آشپزخونه هم بزور درمیاد چه برسه به بقیه مخارج در طی چند ماه گذشته اقلام ضروری چندین بار افزایش قیمت داشته اند. میگن خط فقر رسیده به ده میلیون تومن
امیر۱۶۹۰۴۴۲۱۰:۰۰:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۲۷
خود را تبرعه نفرمایید همه چیز مثل روز روشن است شما یک مهره سوخته هستید .
ناشناس۱۶۹۱۵۵۱۱۷:۵۱:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۲۷
مردم یادتان هست!؟
مهران۱۶۹۰۴۵۶۱۰:۰۶:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۲۷
نه انصافا دولت ضعیف نیست ببینید با چه قدرتی زندگی مردم رو نابود کرد با چه قدرتی هسته ای رو نابود کرد با چه قدرتی صنایع و کارخانه های مهم رو مفت به دوستان خودشون دادن ، همه اینها قدرت میخواد که این دولت دارد
ناشناس۱۶۹۰۴۶۰۱۰:۰۷:۴۳ ۱۳۹۹/۸/۲۷
شما اصلاح طلبان فقط با جنگ روانی مردم را سرکار می گذارید ...
ناشناس۱۶۹۰۴۶۸۱۰:۱۱:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۲۷
تو خودت نفر اول متهمی در حیف و میل بیت المال... ارز 4200 و حراج نزدیک 60 تن طلا و 18 ملیارد دلار ارز 4200 و ........ تنها گوشه ای از افتخارات جنابعالی است.
ناشناس۱۶۹۱۸۸۸۲۱:۳۹:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲۷
جرایم فساد مالی شرکایشان حسین فریدون و مهدی جهانگیری را هم مد نظر داشته باشیدد
ناشناس۱۶۹۰۴۷۸۱۰:۱۳:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۲۷
آقای نسبتا محترم پدر مردم و در آوردید حالا یک نفر داره داد میزنه میگه با میشیگان و ....مردم و گول نزنید شما و اون دارو دسته تون بهتون اومده
ناشناس۱۶۹۰۴۹۴۱۰:۱۷:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۲۷
تا دیروز میگفت باید دعا کرد حالا عکسش را میگه گویا کم حافظه هم هستند
ناشناس۱۶۹۰۵۲۳۱۰:۲۶:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۷
راست می گه دولت با قدرت توانست 1-دلار را هفت برابر گرانتر کنه 2-قیمت ارزاق عمومی را 200 درصد گرانتر کنه 3-قیمت خودرو را 150 درصد گرانتر کنه 4-قیمت بنزین را 3 برابر کنه 5-قیمت مسکن را 300 درصد گران کنه 6-یارانه مردم را 45 هزار تومان نگه داره 7-جیب مردم را در بورس بزند دیگه چی از یک دولت قوی انتظار داریم آخه...آقای جهانگیری شما هم نگران نباش ما شاکر خدا هستیم که شماها مسئول هستید.
ناشناس۱۶۹۰۵۳۰۱۰:۳۰:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۲۷
من موندم شما با چه رویی حرف میزنید
ناشناس۱۶۹۱۴۸۳۱۷:۰۲:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۲۷
به پشتوانه 24 میلیون رای!
ناشناس۱۶۹۰۵۸۵۱۰:۵۴:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۲۷
وای، ما چه آدمهای بدی داریم. بد بد بد!
ناشناس۱۶۹۰۵۹۳۱۰:۵۷:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۲۷
نقایص بیشمار دولت روحانی و بویژه تیم اقتصادی اش اظهر من الشمس جناب جهانگیری.
ناشناس۱۶۹۰۶۲۲۱۱:۰۴:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۲۷
ظاهرا القای توانایی دولت که حسابی در مورد جنابعالی جواب داده
ناشناس۱۶۹۰۶۶۶۱۱:۱۸:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۲۷
آقای جهانگیری واقعا معتقدید دولت قوی عمل کرده؟
ناشناس۱۶۹۰۶۸۱۱۱:۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۲۷
انسانیت را در ایران نابود کردین به نام دین سر دین و مردم را بریدن دو بال مرغ آیین را بریدند
ناشناس۱۶۹۰۷۷۴۱۱:۵۸:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۲۷
برخی همون ۸۰میلیون جمعیت ایران هستند
ناشناس۱۶۹۰۷۸۰۱۲:۰۱:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۲۷
چرا تموم نمیشه. از همه مشکلات جامعه بدتر حرفهای این آقا اصلا قابل تحمل نیست.
ناشناس۱۶۹۰۷۸۱۱۲:۰۱:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۲۷
یعنی با این کارنامتون فکر می کنین دولت قوی تری بودین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ملت خودشون می دونن کی به کیه
ایرانی۱۶۹۰۷۹۳۱۲:۰۷:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۷
وقتی افراد نالایق در راس باشند، چیزی جز فلاکت ونابودی یک کشور را نخواهید دید.
ناشناس۱۶۹۰۷۹۵۱۲:۰۸:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۲۷
محاکمه مهدی جهانگیری چه شد
ناشناس۱۶۹۰۷۹۸۱۲:۱۰:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۷
جهانگیری حرف نزن .
ناشناس۱۶۹۰۸۲۵۱۲:۲۱:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۲۷
شما باید از شرم "هاراگیری"(خودکشی با شمشیر ژاپنی) کنید.
محسن۱۶۹۱۵۵۷۱۷:۵۳:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۲۷
هاراگیری غیرت و رگ گردنی شدن میخواد که در دولت روحانی هرگز نداریم
پانیز۱۶۹۰۸۴۳۱۲:۲۹:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۲۷
چاره کارفقط برگزاری رفراندوم بله یاخیراست . والسلام
ناشناس۱۶۹۰۸۴۶۱۲:۳۱:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲۷
نیازی نیست که القا کنند مردم خودشان حس کردن دولت کامل ضعیف است
ناشناس۱۶۹۰۸۷۴۱۲:۳۹:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۲۷
این همه حرف زدید اما نگفتید اخوی کجاست؟ منزل تشریف داند ؟حالشان که خوب است
ناشناس۱۶۹۰۸۸۱۱۲:۴۳:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۲۷
آقا یکی به این بنده خدا بفهمونه بیماری مزن تیم حسن روحانی و اصلاح طلب های منفعت طلب هستند که مثل بختک به سر مردم ایران خراب شدن
ناشناس۱۶۹۰۹۴۴۱۳:۱۰:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۲۷
آقای جهانگیری اگر می دانستید که معنای 《 اظهر من الشمس 》 چیست هرگز اینگونه سخن نمی گفتید .
ناشناس۱۶۹۰۹۵۷۱۳:۱۳:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲۷
اقای جهانگیری دوبار سوار مترو بشو وکلا گوش باش وهیچ نگو بعد متوجه میشی نظر مردم نسبت به دولت چی هست
ناشناس۱۶۹۰۹۷۵۱۳:۱۹:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۲۷
هر وقت اسم جهانگیری به گوشم میخوره یاد برادرهایش می افتم یکی شهید در زمان امام و یکی مجرم اقتصادی!!!
لک دلفان۱۶۹۱۰۱۵۱۳:۳۳:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۲۷
شما که فرمودید قطار اقتصاد از ته دره راه افتاده داره خودشو بالا میکشه چی شد لوکوموتیورانش خوابید سقوط کرد. چه خبر از مهدی جانتون
ناشناس۱۶۹۱۸۹۳۲۱:۴۲:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۲۷
مهدی جانش بجای حضور در دادگاه سرش دربیتالمال است
ناشناس۱۶۹۱۰۵۰۱۳:۴۵:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۲۷
نیاز به القا نیست حرف خود مردم هست
ناشناس۱۶۹۱۱۱۳۱۴:۰۴:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۲۷
بیماریهای مزمن را اعلام کنید. تا مردم تکلیف خودشان را بدانند.
ناشناس۱۶۹۱۱۱۷۱۴:۰۷:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۷
تو خودت نمره بیستی تو مثه هیچ کسی نیستی
دلارام۱۶۹۱۱۳۸۱۴:۱۴:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۲۷
چندساله ساکته ومثل مجسمه تو هیئت دولت میشینه .چندروز پیش برای ارزانی کالاها گفت دعا کنید حالا باز زبون درآورده .یک بایدنی رای بیاره واینها توپخانه رو روشن کردن ومجلس انقلابی را از دیروز به توپ بستن
بازنشسته۱۶۹۱۱۸۵۱۴:۳۲:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۲۷
آقای جهانگیری در دولت شما نرخ دلار ۱۰برابر و پس انداز ما دربانکها یک پانزدهم شد ودلالان وکسانی که به تسهیلات بانکی دسترسی داشتن به ثروتهای افسانه ای رسیدن تو روخدا بسه دیگه خسته شدیم
ناشناس۱۶۹۱۲۰۶۱۴:۴۱:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۲۷
دولت قوی اینه؟ اگه ضعیف بود چطوری می شد؟
حسین۱۶۹۱۳۳۸۱۵:۳۹:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲۷
باسلام نه خیرازدولت شما تواناتر درعالم بشرییت وجودنداشته ونخواهد داش
ناشناس۱۶۹۱۵۷۸۱۸:۰۵:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۲۷
هشت سال برای درمان این بیماریهای مزمن زمان کمی بود؟
ناشناس۱۶۹۱۶۳۳۱۸:۳۹:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۲۷
دفاع از این دولت خجالت و شرمساری دارد .
ناشناس۱۶۹۱۸۷۱۲۱:۲۵:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲۷
آنچه که عیان است ..... چه حاجت به بیان است
ناشناس۱۶۹۱۹۲۵۲۲:۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۲۷
بعد از هفت هشت سال آزمون و خطا و به قیمت نابودی زندگی مردم تازه فهمیدین اقتصاد ایران بیماری مزمن داره...؟
ناشناس۱۶۹۲۸۲۳۱۳:۱۷:۳۹ ۱۳۹۹/۸/۲۸
یکی از از اون بیماریهای مزمن تفکر " دختر مظلوم وزیر" ه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین