سرعت انتقال کرونا تا ۹ برابر افزایش یافته است

گروه سلامت الف،   3990825002

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با جهشی که ویروس کرونا کرده سرعت انتقال آن ۳ تا ۹ برابر افزایش پیدا کرده است برای همین همه باید بیشتر مراقب خودشان باشند.

سرعت انتقال کرونا تا ۹ برابر افزایش یافته است

به گزارش مهر، مسعود مردانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: با جهشی که ویروس کرونا کرده سرعت انتقال آن ۳ تا ۹ برابر افزایش پیدا نموده است برای همین همه باید بیشتر مراقب خودشان باشند و پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را کاملاً رعایت و از تجمع و اجتماع دوری کنند و با اعمال محدودیت‌های جدید تلاش می‌کنیم حداقل سرعت انتقال بیماری را آهسته‌تر کنیم.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به بیماری افزود: امیدواریم که محدودیت‌هایی که اعلام می‌شود اجرا شود، من خودم دیشب سمت سعادت آباد و … رفتم حدود ساعت ۸ و ۹ شب، دیدم رستوران‌ها و فست فودها همه باز و لبالب آدم نشسته بود و فاصله گذاری و پروتکل‌ها اصلاً رعایت نمی‌شد.

مردانی با اشاره به این که پیشنهادهای کمیته علمی در سطوح بالاتر ستاد ملی چکش کاری و به اقتضای جوانب مختلف تصمیم گیری می‌شود گفت: پیشنهاد ما تعطیل کردن کامل ۲ تا ۳ هفته‌ای شهر تهران بود.

این متخصص عفونی با ابراز خوشبینی درخصوص ساخت واکسن تا ۵ یا ۶ ماه دیگر گفت: هر عاملی که بتواند گردش ویروس را در سطح جامعه یا متوقف و یا آهسته کند می‌تواند از بار و فشار همه کارکنان درمانی و بهداشتی کم کند و بگذارد تا نفسی بکشند الان هر روز وقت و بی وقت ما خبر ابتلاء و یا فوت همکاران پزشک یا پرستارمان را می‌شنویم و این خیلی سخت و دردناک است.

مردانی درباره افزایش تست گیری‌ها گفت: تعداد تست‌ها خیلی نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است و نزدیک به ۳۰ هزار تست pcr در روز رسیده قرار است با کیت‌های رپیدی که از کشور کره وارد کرده اند تعداد تست‌ها به روزی ۱۰۰ هزار برسد و مراکزی برای غربالگری مشخص کرده اند تا افراد مشکوک به کرونا به آنجا معرفی و تست بدهند و این به شناسایی افراد مبتلا و ناقل کمک می‌کند و قرنطینه آن‌ها کمک شایانی به کنترل بیماری می‌کند.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا بااشاره به این که ۵۰ درصد مبتلایان در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی مبتلا شده اند، از مردم خواست ضمن رعایت همه پروتکل‌ها حتماً از تجمع‌ها دوری و از برگزاری مهمانی‌های شبانه و دورهمی‌ها به شدت اجتناب کنند.

رؤسای بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، سینا، و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی لرستان و کردستان هم در ارتباط تصویری با برنامه ضمن ابراز نگرانی شدید از سیر افزایشی مبتلایان بدحال و پر شدن آی سی یوها، درباره تأثیر محدودیت‌های جدید برای کنترل بیماری ابراز تردید کردند و گفتند محدودیت‌ها باید همراه با آگاهی افراد باشد تا از دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و تجمع‌ها دوری و همه دستورالعمل‌ها را رعایت کنند وگرنه محدودیت‌ها به تنهایی تأثیر چندانی نخواهد داشت و شاهد افزایش مرگ و میرها و فرسایش و خستگی بیش از حد کارکنان درمانی خواهیم بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین