خرید در استانبول و مشهورترین مراکز خرید آن

گزارش بازرگاني،   3990824021

وقتی کلمات خرید و استانبول در کنار هم قرار می‌ گیرند، مردم معمولاً به بازار بزرگ و راسته های پر پیچ و خم آن فکر می کنند که هر چیزی را که تصور می کنید می توان در آن ها پیدا کرد. از فرش گرفته تا ادویه های محلی. با این حال، اگر به دنبال چیزی متفاوت از هیاهوی بازار سرپوشیده بزرگ هستید، استانبول چیزهای بیشتری برای ارائه به کسانی دارد که به قصد خرید و گشت و گذار در پاساژها و بازارها، با خرید بلیط هواپیما خارجی خود را برای سفر به این شهر آماده می‌ کنند. از فروشگاه های عتیقه فروشی گرفته تا فروشگاه های لوکس و به روز.

استانبول را می توان به عنوان پایتخت فرهنگ و مد ترکیه در نظر گرفت که فرصت های زیادی را برای خرید فراهم می کند. تنوع خرید در این شهر بسیار گسترده است و از همین رو، استانبول را به یکی از مراکز جذاب برای علاقه مندان به خرید تبدیل کرده است. به عنوان یک کلانشهر بسیار بزرگ، مسافران می توانند تقریباً همه برند های جهانی را در مراکز خرید استانبول پیدا کنند.

هر روز تعداد افرادی که می‌ پرسند در استانبول از کجا خرید کنیم، بهترین سوغاتی های استانبول چه چیزهایی هستند و... بیشتر می‌شود. بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به بخشی از این سوالات پاسخ دهیم.

 

۵ سوغاتی معروف استانبول

۱. دسرهای خوشمزه

اگر عاشق دسر هستید، استانبول شهر مورد علاقه شما خواهد بود. این شهر طیف گسترده ای از دسرها را دارد. از معروف ترین و خوشمزه ترین دسرهای این شهر باقلوا با پسته است که توصیه می شود امتحان کردن این دسر سنتی را از دست ندهید.

. چای و قهوه

اگر چای یا قهوه دوست دارید می توانید اطمینان داشته باشید که بعد از خرید این دو نوشیدنی از استانبول، لبخند رضایت بر چهره تان خواهد نشست. می توانید چای های گیاهی یا ادویه جات و همچنین قهوه ترکی خوشمزه خریداری کرده و لذت ببرید.

۳. پارچه و پوشاک

استانبول لباس ها و پارچه های مختلفی دارد. در بازار گردی خود در استانبول، مطمئناً چیزی متناسب با سلیقه تان خواهید یافت. روسری های دستبافت و ابریشمی در رنگ ها و طرح های مختلف با گلدوزی های ظریف و لباس های نمدی دست ساز از بهترین گزینه های سوغاتی در استانبول هستند.

۴. فرش

ترکیه در طول قرن ها تولید کننده فرش های ترکیه ای بوده و آن را بهشتی برای انتخاب گزینه های مختلف تبدیل کرده است. اگر می خواهید بهترین فرش را بخرید، می توانید فرش دستباف را انتخاب کنید. بیشتر فروشگاه ها خدمات حمل و نقل را ارائه می دهند. بنابراین، لازم نیست نگران نحوه حمل فرش جدیدتان به خانه باشید.

۵. عتیقه

اگر از خرید عتیقه لذت می برید، استانبول می‌ تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. گستره های متنوعی از عتیقه ها، از کلکسیون های زمان عثمانی گرفته تا کلکسیون های کمی جدیدتر را می توانید در استانبول پیدا کنید.

 

معروف ترین مراکز خرید استانبول

۱. مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فروم استانبول در بایرامپاسا، با مساحت ۱۷۶ هزار و ۳۸۰ متر مربع، از سال ۲۰۰۹ مشغول فعالیت است. این مرکز خرید برای کسانی است که دنبال یک خرید لوکس و با کیفیت هستند زیرا این مرکز دارای شعبه هایی از بهترین برند های جهان است. از نکات مثبت این مرکز این است که بیشتر مواقع تخفیف های قابل توجهی برای برند هایش دارد.

۲. عمار اسکوئر مال

با داشتن ۴۹۱ برند مختلف در فروشگاه های روباز و سر پوشیده خود، به علاوه مکان های تفریحی مانند سینمای چند طبقه، آکواریوم و باغ وحش زیر آب یکی از محبوب ترین مراکز خرید در استانبول است. این مکان با مساحتی بیش از ۱۳۸۰۰۰ متر مربع قلب تپنده خرید لوکس در ترکیه محسوب می شود.

۳. مرکز خرید کانیون

این مرکز خرید چهار طبقه با ۱۶۰ فروشگاه که شامل برند های منتخب ترکیه و جهان است و با رستوران های عالی، کافه ها، کلوب های ورزشی و سالن های سینما از سال ۲۰۰۶ در استانبول ترکیه فعال است. نکته جالب درباره این مرکز خرید این است که اولین فروشگاه اپل در نیمه شرقی اروپا در در این مرکز افتتاح شد.

۴. مرکز خرید جواهیر

مرکز خرید جواهیر که برخی به آن جواهر نیز می‌ گویند، در منطقه شیشلی استانبول واقع شده است و بزرگترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ جهان است. به همین دلیل هر ساله مسافران و گردشگران زیادی که با بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر می کنند را جذب خود می کند. این مرکز تجاری داری ۶ طبقه است و تقریبا تمامی کالاهای مورد نیاز شما را در خود جای داده است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد وهم اکنون با بیش از ۳۵۰ فروشگاه در حال فعالیت است.

۵. مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم یکی از مراکز خرید بزرگ در سمت آسیایی استانبول است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۸ درهای خود را به روی بازدید کنندگان گشود. پالادیوم با صدها مارک انحصاری خود یکی از مراکز محبوب خرید در استانبول است که از بازدیدکنندگان خود با رویدادهای خاص و طعم ها و غذاهای مختلف ترکی پذیرایی می کند.

۶. مرکز خرید آکمرکز

آکمرکز یکی از اولین مراکز خرید بزرگ است که در استانبول واقع شده است. این مرکز در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است با این حال ظاهر مدرنی داشته و آن را حفظ کرده است. آکمرکز، با ۲۴۶ مغازه که شامل لباس، لوازم التحریر، اسباب بازی، کفش و ... هستند، مکان مناسبی برای خرید و رفع نیازهای شما است.

 

بهترین زمان برای خرید در استانبول

از آنجایی که شهر استانبول به خاطر بازارها، فروشگاه ها و پاساژهایش معروف است، ممکن است بسیاری از افراد بخواهند سفر خود را بر اساس زمان تخفیف ها برنامه ریزی کنند. و ممکن است بسیاری از افراد قصد خرید بلیط لحظه آخری استانبول را در فصل های تخفیف داشته باشند.

حراج زمستانه:

حراج و تخفیف زمستانه در استانبول از اواسط آذر یا ابتدای دی ماه آغاز می شود، تخفیف ها از ۳۰ درصد شروع می شود و تا ۵۰ درصد افزایش می یابد. برخی از مارک ها فقط همین مقدار تخفیف دارند و تخفیف بیشتری نمی دهند. برخی از مارک ها موج دوم دارند، که عمدتا ۴۵ یا ۵۰ درصد تخفیف دارند. و برخی برای خلاص شدن از شر آخرین محصول خود، حتی در فروردین هم 70 درصد تخفیف برای اجناس قرار می دهند.

حراج تابستانه:

فروش تابستان اساساً زمانی شروع می شود که دما مجدداً افزایش یابد. این زمان می تواند هر تاریخی بین ماه خرداد تا هفته اول ماه تیر باشد. آخرین هفته تیر بهترین زمان برای یافتن بهترین تخفیف ها است. در این زمان می توانید یک خرید عالی با مناسب ترین قیمت ها داشته باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین