تقاضای فرزندخواندگی هم اینترنتی شد

گروه اجتماعی الف،   3990823073

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: متقاضیان فرزند خواندگی از طریق سامانه فرزند خواندگی اقدام کنند.

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در حال حاضر همه متقاضیان فرزندخواندگی می‌توانند از طریق سامانه فرزندخواندگی به آدرس http://adoption.behzisti.net مراجعه و درخواست اولیه خود برای سرپرستی طفل بی‌سرپرست را به بهزیستی ارسال کنند.

وی با بیان اینکه افراد می‌توانند سرپرستی کودکان و نوجوانان مشمول قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را از بهزیستی درخواست کنند، افزود: زوجینی که پنج سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته باشد و از این ازدواج صاحب فرزند نشده باشند، مشروط به اینکه حداقل یکی از آنان بیش از سی سال سن داشته باشند، می‌توانند درخواست فرزندخواندگی کنند.

وی تأکید کرد: طبق ماده 14 قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، دادگاه در صورتی حکم سرپرستی صادر می‌کند که درخواست کننده، سرپرستی بخشی از اموال یا حقوق خود را به کودک یا نوجوان تحت سرپرستی تملک کند.

محمدی قیداری اضافه کرد:  در مواردی که دادگاه تشخیص دهد اخذ تضمین عینی از درخواست کننده ممکن یا به مصلحت نیست و سرپرستی کودک یا نوجوان ضرورت داشته باشد، دستور اخذ تعهد کتبی بر تملک بخشی از اموال یا حقوق در آینده را صادر و پس از قبول درخواست کننده و انجام دستور، حکم سرپرستی صادر می‌کند.

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: همچنین طبق ماده 15 همان قانون درخواست کننده منحصر یا در خواست‌کنندگان سرپرستی باید متعهد شوند که تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداری و تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تامین کنند.

وی تصریح کرد : این حکم حتی پس از فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید، برای کودک و نوجوان جاری است.

محمدی قیداری گفت: به این منظور سرپرست منحصر یا سرپرستان، موظفند با نظر سازمان خود را نزد یکی از شرکت‌های بیمه به نفع کودک یا نوجوان تحت سرپرستی بیمه عمر کنند.