آشنا در دادگاه جرم سیاسی محاکمه می شود؟/ دفاع کدخدایی از آزمون نامزدهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان/ آقاتهرانی: قالیباف وزرا را هماهنگ می کند

گروه سیاسی الف،   3990821072 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

آشنا در دادگاه جرم سیاسی محاکمه می شود؟/ دفاع کدخدایی از آزمون نامزدهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان/ آقاتهرانی: قالیباف وزرا را هماهنگ می کند

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری امروز چهارشنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۳۹ نفر از آنها بستری شدند.

دکتر لاری اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۹ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: در دوره اوج، اقدامات کوچک جواب نمی‎دهد، موثرترین اقدام تعطیلی دو هفته‎ای است. در شرایط اوج کرونا و تا وقتی آی‌سی‌یوهای پر است، کارهای مقطعی جواب‌گو نیست و حتما باید تعطیلی کامل اجرا شود. در ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین نیروهای مسلح نیز نظرشان به این اقدام است. امیدواریم تصمیم گیری نهایی شود.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: امروز فردی پیشنهاد می‎کرد که دو هفته الان تعطیل کنید، در عید حساب کنید آن را. برای کنترل کرونا هرچه دیرتر اقدامات موثر را انجام دهیم، مشکلات طولانی‎تر می‎شود و اثرات منفی اقتصادی بیشتری در پی خواهد داشت.

اما روزنامه اعتماد در گزارشی درباره هزینه های تعطیلی تهران نوشت: «بنا به اطلاعاتي كه معاونت اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي از «محصول ناخالص داخلي و ارزش افزوده فعاليت‌هاي اقتصادي» به قيمت بازار منتشر كرده، استان تهران در سال گذشته بيش از 740هزار و 656 ميليارد تومان توليد ناخالص داشته است. عددي كه البته با توجه به شيوع كرونا و تعطيلي كسب و كارها، مسلما در سال جاري و در همين هفت ماه ابتدايي سال كاهش پيدا كرده است.

اما در اين گزارش «مبنا»ي محاسبات ما قرار مي‌گيرد و نشان مي‌دهد اگر قرار به تعطيلي تهران باشد؛ بيش از 2هزار و 27ميليارد تومان بطور روزانه از توليد ناخالص داخلي اين استان كاسته مي‌شود. در واقع دو هفته تعطيلي تهران نزديك به 28.5 هزار ميليارد تومان زيان اقتصادي به توليد ناخالص داخلي استان تهران وارد مي‌كند.

اين زيان بزرگ تقريبا با نرخ دلار بازار آزاد بيش از 1.5 ميليارد دلار خواهد بود. اگر با نرخ دلار 4200 توماني مقايسه شود؛ عدد بسيار بزرگ‌تري به دست مي‌آيد و به 6.7 ميليارد دلار خواهد رسيد. حالا دليل مقاومت دولت در مقابل فشارها براي تعطيلي تهران، آن هم فقط براي دو هفته بهتر مشخص مي‌شود.»

بیشر بخوانید: مهار کرونا راهی غیر از قرنطینه ندارد/ کادر درمان دیگر توان مقابله ندارند

***

پیام تبریک ظریف به بایدن نتیجه عکس می دهد

سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق کشورمان گفتگویی با همشهری داشته که بخش هایی از آن را می خوانید: «تحریم‌ها [مهمترین چالش دیپلماسی ایران و آمریکا هستند] چون در آمریکا رئیس‌جمهور خیلی راحت می‌تواند تحریم کند، اما نمی‌تواند بردارد و باید اول برود کنگره را قانع کند؛ مثلا می‌تواند سپاه را سازمان تروریستی اعلام کند، اما وقتی بخواهد این را بردارد، باید برود کنگره را قانع کند که چرا به این نتیجه رسیده سپاه سازمان تروریستی نیست...

آمدن بایدن فرصتی است، ما نباید توهم بزنیم، فکر نکنیم بایدن اگر به برجام برگردد، معنایش این است که از رژیم صهیونیستی دیگر حمایت نخواهد کرد یا روابطش را با سعودی‌ها قطع خواهد کرد. آمریکا روابط خوبی با عربستان خواهد داشت و مسئله اسرائیل همچنان مسئله اول سیاست خارجی آمریکا خواهد ماند، اما قضیه فرصت فقط خلاصه می‌شود در یک نکته، آن هم کاهش تشنج و خصومت بین ایران و آمریکاست...

[ترامپ] که از برجام خارج شد من معتقدم همان موقع که رهبری گفتند اگر از برجام خارج شود آن را آتش می‌زنیم همان موقع باید خارج می‌شدیم. اینکه آمریکا تحریم می‌کرد و ما برجام را اجرا کردیم غلط بود، نتانیاهو به ترامپ می‌گفت دیدی که تحریم‌ها را زیاد کردی اما ایران دارد برجام را اجرا می‌کند. اینها را در گوش ترامپ می‌گفتند، آن زمان باید واکنش متناسب و برابر نشان می‌دادیم. راهکار من این نبود که یکباره خارج شویم بلکه من معتقد بودم ان پی تی را تعلیق می‌کردیم، برجام را آتش می‌زدیم بعد می‌گفتیم بیایید راجع به توافق جدید حرف بزنیم. منهای برجام و منهای ان پی تی امکان نداشت آمریکا وارد مذاکره با ما شود اما ما حربه را از او می‌گرفتیم...

برخی جاها دیدم که نوشته‌اند ظریف پیام تبریک بدهد، من معتقدم نتیجه عکس خواهد داد، من مخالفم. درباره رابطه ایران و آمریکا درنظر داشته باشید که از نظر قانون اساسی رهبری تصمیم‌گیر هستند، ما تا یک اجماع داخلی نداشته باشیم هیچ تصمیم یا تغییر مهمی در رابطه با آمریکا نمی‌تواند گرفته شود. موضوع دیگر این است که آقای ظریف به اندازه کافی به خاطر برجام فحش خورده و بدن مجروحی دارد؛ اجازه دهیم ریسک نکند تا این 5ماه تمام شود و به زندگی‌اش برسد. چون این باعث اختلاف داخلی و دعوای سیاسی می‌شود. باعث می‌شود دست دولت بعدی بسته شود.»

 ***

آشنا در دادگاه جرم سیاسی محاکمه می شود؟

اعتماد نوشت: «دادستان تهران شهريورماه امسال اعلام كرد، براي ۵ نفر كيفرخواست جرم سياسي صادر شده و از ميان اين جمع ۵ نفره، تاكنون تنها دادگاه ۲ نفر برگزار شده است. اين در حالي است كه پيش از اين، يك منبع آگاه در قوه قضاييه از نام حسام‌الدين آشنا به عنوان يكي ديگر از اين 5 متهم سياسي به ما خبر داده بود اما هنوز مشخص نيست او به‌واقع يكي از اين افراد است و فراتر از آن، ديگر كساني كه برايشان كيفرخواست جرم سياسي صادر شده، چه ‌كساني هستند. سخنگوي دستگاه قضايي هم ديروز تاييد كرده كه تاكنون تنها «دو مورد» رسيدگي به پرونده‌هاي جرم سياسي انجام شده است. او البته در ادامه گفته است كه آذرماه پيش ‌رو نيز دادگاه ديگري در همين زمينه برگزار خواهد شد و وعده داده كه از اين به بعد هر چه كيفرخواست درباره اين قبيل جرايم از ناحيه دادسراي تهران براي دادگاه‌هاي جرايم سياسي صادر شود، در دادگاه‌هاي جرايم سياسي و با حضور هيات منصفه تشكيل خواهد شد.»

***

ناکارآمدی خود را به حساب ترامپ فاکتور نکنید

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: «جماعتی که این روزها از آمدن بایدن ابراز خوشحالی می‌کنند باید به این سؤال بسیار ساده و همه فهم پاسخ بدهند که او با ترامپ چه تفاوتی دارد؟ تنها تفاوتی که برخی از ذوق‌زدگان به آن اشاره می‌کنند این است که ترامپ قاتل شهدای بزرگوارمان سردار سلیمانی و ابو‌مهدی است که به یقین می‌دانند جو بایدن بعد شهادت آن عزیزان ضمن حمایت از جنایت ترامپ، تاکید کرد که هیچ آمریکایی از کشته شدن آنها متاسف نیست! و باید کشته می‌شدند! و... کاش آقایان سرمست از پیروزی بایدن فقط به یکی از تفاوت‌های بایدن و ترامپ در مقابله با ایران اشاره می‌کردند و سپس به سوت و کف خود برای روی کار آمدن او ادامه می‌دادند!

بسیار بعید به نظر می‌رسد که جماعت یاد شده -برخی از مدعیان اصلاحات و شماری از دولتمردان- از هویت جو بایدن و کینه عمیق و بارها اعلام شده او علیه ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم بی‌خبر باشند و پرسش این است که با وجود اطلاع از خباثت بایدن چرا اصرار دارند آمدن او را به فال نیک! بگیرند؟! تنها پاسخ این سؤال (تاکید می‌شود که تنها پاسخ این سؤال) آن است که قصد دارند از این رهگذر، بر ناکارآمدی هفت سال و چند ماهه خود در اداره امور کشور و خسارت‌های فراوانی که به ملت تحمیل کرده‌اند سرپوش بگذارند و همه مشکلاتی که آفریده‌اند را به حساب ترامپ فاکتور کنند!

البته داستان به این نقطه ختم نمی‌شود و از اظهارات گاه و بیگاه آنها می‌توان حدس زد درپی آنند که بار دیگر پای مذاکره با آمریکا را پیش بکشند و فاجعه دیگری نظیر برجام را به ملت تحمیل کنند که در این خصوص باید گفت آب در ‌هاون می‌کوبند، چرا که مذاکره با آمریکا به هیچ‌وجه اتفاق نخواهد افتاد و بازگشت آمریکا به برجام که بعضاً به آن دل‌بسته‌اند تنها با سه شرط امکان‌پذیر خواهد بود؛ اول آنکه تمامی تحریم‌ها لغو شود و ثانیاً دارایی‌های بلوکه ایران بازگردانده شود و ثالثاً خسارت‌های وارده جبران شود، یعنی آنچه از برجام انتظار می‌رفت و بدون آن اساساً برجامی وجود ندارد و مانند امروز فقط یک جسد متعفن است. و صد البته مجازات قصاص برای ترامپ و سایر عوامل شهادت شهید سلیمانی و شهید ابو‌مهدی که جای خود دارد و هرگز صرفنظر کردنی نیست.»

***

دفاع کدخدایی از آزمون نامزدهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفتگویی با فرهیختگان داشته که بخش هایی از آن را می خوانید: «طبق نظرسنجی‌های دستگاه‌های دولتی که در انتخابات یازدهم صورت گرفت، نقش شورای نگهبان آخرین عاملی بود که روی مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار بود، یعنی بیش از 50درصد بحث‌های معیشتی و وعده‌هایی که مسئولان می‌دهند، رتبه‌های بالایی داشت و در انتها هم درصد بسیار اندکی بحث بررسی صلاحیت‌هایی بود که توسط شورای نگهبان انجام می‌گیرد...

تعیین سقف و یا کف سن ازجمله مواردی است که به تعبیر برخی اعضای شورای نگهبان اگر محدودیتی را ایجاد کند می‌تواند مشکل‌ساز باشد. یعنی اگر گفته شد یک نفر باید حتما 40 ساله باشد تا بتواند ثبت‌نام کند، ممکن است سوال کنند چرا فرد 38 ساله نمی‌تواند؟ شاید یک زمانی بگوییم شرایط دیگری که لحاظ کردند اقتضای این را ایجاب می‌کند که فرد 40 ساله باشد، مثلا می‌گویند دو دوره وزیر باشد، نماینده باشد و... و اگر فرد بخواهد با داشتن این مسئولیت‌ها وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شود، طبیعتا به این سنین می‌رسد. ممکن است این پاسخ را داشته باشیم که این شرایط متفاوتی را ایجاد می‌کند و باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد. اما برای مثال باید بگویم که این امر قبلا هم در شورای نگهبان مطرح شده بود. یک دوره در مجلس نهم محدودیت سن را پیش‌بینی کردند که شورای نگهبان به این امر در آن زمان ایراد گرفت. الان نمی‌دانم نظر اعضای شورای نگهبان همین است یا خیر، ولی این موارد می‌تواند محل بحث باشد...

همیشه مورد سوال واقع شده‌ایم و شاید شما هم سوال‌کننده بودید که اگر آقای Z در شورای نگهبان تایید شده بر چه اساسی تایید شده است؟ من می‌گویم براساس سوابق پرونده است، طبق رای‌گیری‌ای که در شورا انجام می‌شود.  وقتی قرار است درمورد یک فرد در شورا رای‌گیری شود، آیا بهتر نیست آن فرد بیاید و خود را در شورا معرفی کند؟ بدین‌شکل شناخت ما بیشتر می‌شود. اگر یک فرد بیاید و بگوید فلان تخصص و فلان برنامه را دارم، این مشکلات را می‌شناسم و راه‌حل‌هایی هم دارم، بنده به‌عنوان عضو شورای نگهبان می‌فهمم ایشان مطالعاتی انجام داده و سابقه تجربه‌ای دارد یا خیر، لذا با اطمینان بیشتری به او رای می‌دهم.»

بشتر بخوانید:

کدخدایی: آماده برگزاری انتخابات الکترونیک برای ۱۴۰۰ هستیم/ میزان مشارکت وابسته به بهبود معیشت است

***

شکایت دولت از برخی نمایندگان مجلس
 
به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا دولت از برخی نمایندگان بخاطر توهین به رئیس جمهور شکایت کرده است اظهار کرد: نمایندگان می توانند در امور کشور اظهار نظر کنند ، ولی در هیچ جای قانون اهانت، نشر اکاذیب، افترا و نسبت ناروا قابل قبول نیست. موارد معدودی وجود داشته است که نطق یا اظهار نظری شامل همین مواردی که اشاره کردم بوده است که توسط معاونت حقوقی رئیس جمهور در دستگاه قضایی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در صحن مجلس گاهی می بینیم نماینده ای اظهاراتی می کند که دقیق نیست و بر اساس قانون آئین نامه داخلی مجلس ما به هیات رئیسه اعلام می کنیم که نماینده در اولین فرصت اظهارات خود را جبران و اصلاح کند. مواردی هم بوده که خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور شکایاتی را از برخی نمایندگان مطرح کرده اند.

***

آقاتهرانی: مجلس وزرا را هماهنگ می کند

 مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری و نماینده تهران به تسنیم گفت: «دولت، مثل بیماری می‌ماند که متوجه بیماری نیست و هرچه می‌گویند، پرهیز نمی‌کند؛ دارو مصرف نمی‌کند و اصلا به دیگران اعتنایی نمی‌کند. تلاش ما در مجلس این است که این دولت را به‌خط کنیم اما واقعا وقتی ماشینی که خاموش است را بخواهید با هل دادن روشن کنید، زمانی روشن می‌شود که استارت بزنید اما وقتی باطری خوابیده و دینام هم خیلی درست کار نمی‌کند، ماشین را هل‌هم بدهید، شاید روشن شود ولی حتما خیلی خوب کار نمی‌کند...

ما حتی می‌بینیم، وزرا با همدیگر همخوانی ندارند. برخی مشکلات با یک جلسه هماهنگی بین وزرا قابل حل هست. اینها حتی همین کار را هم نمی‌کنند.  الان مجلس این کارها را می‌کند. آقای قالیباف این کار را می کند. این کار رئیس جمهور است، انجام نمی‌دهد...

ما تجاربی که زمینه ائتلاف داریم، بسیار تجارب ارزشمندی است. آن جلسات که ذیل عناوین مختلف ائتلاف برگزار می‌شد، خیلی نتیجه خاصی نداشت. می آمدند صحبت می‌کردیم و 6 -7 ماه وقت می‌گذاشتیم ولی در نهایت برخی هنگام عملیات کاسه و کوزه را بهم می ریختند و بقیه را مقصر جلوه می‌دادند و نهایتاً هم هرکس کار خودش را می‌کرد...

الزاماً اینطور نیست که ما فقط به گزینه‌های تکراری فکر کنیم. باید ببینیم چه کسانی می‌آیند و نمره می دهیم. باید ببینیم که از بین همه گزینه‌ها چه کسی نمره بیشتری کسب می‌کند؛ ما یک نفر رئیس‌جمهور می‌خواهیم نه 5 نفر. خب نهایتا به گزینه که صلاحیت بیشتری دارد می‌رسیم. قابلیت رای‌آوری یکی از ویژگی‌های اصلی و مهم گزینه مطلوب است. اصلا جبهه هم یکی از اصلی ترین کارکردهایش این است که با تلاش و کوشش فراوان، قابلیت رای‌آوری بالقوه افراد صالح را تبدیل به بالفعل کند.»

بیشتر بخوانید:

آقاتهرانی: فعلاً هیچکس گزینه‌ ۱۴۰۰ ما نیست؛ شاید نامزد جدید داشته باشیم

***

خداحافظی قاضی مقیسه با دادگاه انقلاب

اعتمادآنلاین نوشت: «شنیده‌ها حاکی از آن است که قاضی مقیسه مدتی‌است از دادگاه انقلاب به دیوانعالی کشور منتقل شده است. رسیدگی به بسیاری از پرونده‌های امنیتی در سال‌های توسط قاضی مقیسه انجام شده است.

در خصوص علت این انتقال به صورت رسمی چیزی منتشر نشده اما به نظر می‌آید با توجه به تحولات در دوره جدید قوه قضائیه، آراء قاضی مقیسه با رویکرد ریاست قوه قضاییه همخوانی نداشته تا جایی که شنیده می‌شود در چندین نوبت، آراء صادر شده مقیسه توسط رئیس قوه‌ قضاییه متوقف و یا با عفو محکومان این شعبه موافقت شده بود.

رئیس قوه قضائیه در چند سخنرانی از برخورد سخت با جرائم امنیتی مثل ترور، جاسوسی و برهم زدن امنیت سخن گفته بود اما با تفکیک بین اعتراض و اغتشاش اعلام کرده بود که:"باید صدای معترض را شنید.

این در حالی بود که در آراء بعضی از قضات دادگاه انقلاب از جمله مقیسه، این تفکیک محسوس نبوده است. سازگار نشدن قاضی مقیسه با این رویکرد پس از نزدیک به دو سال می‌تواند از دلایل انتقال او از دادگاه انقلاب به دیوانعالی کشور باشد.»

***

لیدر اصلاحات کیست؟ خاتمی یا موسوی خوئینی‌ها؟

محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرآنلاین درباره لیدر جریان اصلاحات، گفت: آقای خاتمی چه بخواهد و چه نخواهد، رهبری اصلاح‌طلبان را به عهده دارد. اگر چه خود ایشان از لحاظ سجایای اخلاقی‌ای که دارند معمولا از داشتن رهبری فردی اطلاح طلبان اجتناب کرده و به دنبال رهبری جبهه‌ای یا تشکیلاتی اصلاحات هستند.

وی ادامه داد: آقای موسوی خوئینی ها، اعلام کرده‌اند که مخاطب اظهاراتشان، بیشتر تحلیل‌گران سیاسی و فعالان اصلاح‌طلب بودند تا مردم. با توجه به تماس هایی هم که دوستان اصلاح طلب با آقای خوئینی ها داشتند، ایشان به هیچ عنوان مدعی رهبری اصلاح طلبان نبوده و قصد آن را ندارند. آقای خوئینی ها در پی دعوت کردن فعالان اصلاح‌طلب به شرکت در انتخابات پیش رو بودند. 

نماینده سابق تهران در مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس دولت اصلاحات از نامه آقای موسوی خوئینی ها خبر داشت یا خیر، بیان کرد: من در این مورد اطلاعی ندارم. به هر حال هر دوی آن‌ها جزو مجمع روحانیون مبارز هستند. تا جایی که من می‌دانم این اقدام خوئینی‌ها، یک اقدام فردی بوده است.

وی افزود: همان طور که آقای خاتمی می‌خواهند اصلاح‌طلبان کار خود را از طریق تشکیلات پیش ببرند، من هم به چنین موضعی تاکید دارم اما همچنان معتقدم که حتی با وجود این که خاتمی رهبر بودن خودش را قبول ندارد و تلاش او برای تقویت رهبری تشکیلاتی و جمعی است؛ شخصیت کاریزماتیک او باعث حفظ جایگاهش شده است. بنابراین، زمانی تصمیمات اصلاح‌طلبان مقبولیت عمومی پیدا می کند که مهر تایید ایشان بر روی آن باشد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۸۲۶۲۷۲۳:۰۶:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۲۱
خدا هر کس به اسم مردم و دموکراسی به مردم خیانت میکند را رسواتر کند
معلم۱۶۸۲۶۶۱۰۰:۰۴:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۲۲
ماشین خوابیده بهتر از ماشین بدون ترمز است.
ناشناس۱۶۸۲۷۳۷۰۲:۳۷:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۲۲
دادگاه عدل الهی
ناشناس۱۶۸۲۸۰۴۰۸:۰۹:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۲۲
کدخدایی اگه میدون بهش بدن میگه فقط من حق دارم رئیس جمهور انتخاب کنم
ناشناس۱۶۸۲۸۳۷۰۹:۰۲:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۲۲
با تشکر از اقای رئیسی به خاطر جابجایی مقیسه
محمد۱۶۸۳۵۶۲۱۹:۵۹:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۲۲
افکار شریعت مداری ها کشور وانقلاب را نابود کرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین