عطریانفر: ظریف نمی تواند نماد مذاکره در انتخابات ۱۴۰۰ باشد/ آزادی ۱۵۷ محکوم امنیتی با درخواست رئیسی/ نامزدهای ۱۴۰۰ کابینه خود را معرفی کنند

گروه سیاسی الف،   3990820094 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

عطریانفر: ظریف نمی تواند نماد مذاکره در انتخابات ۱۴۰۰ باشد/ آزادی ۱۵۷ محکوم امنیتی با درخواست رئیسی/ نامزدهای ۱۴۰۰ کابینه خود را معرفی کنند

آخرین آمار کرونا در ایران

کرونا همچنان با سرعت در حال شیوع بیشتر در کشور است. دکتر سیما سادات لاری امروز سه‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۳۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۸۸ نفر از آنها بستری شدند.

دکتر لاری اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

درخواست ها برای تعطیلی تهران و کلانشهرها ادامه دارد. در آخرین درخواست، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواست تا به منظور کنترل بار مراجعات بیمارستانی و پیشگیری از خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان، تهران و کلانشهرها را به مدت ۱۵ الی ۳۰ روز به صورت کامل تعطیل کند.

از سوی دیگر سعید نمکی وزیر بهداشت از افزایش تعداد تست های روزانه تشخیص کرونا در کشور از 25 هزار به 45 هزار تست خبر داد و گفت: این تعداد را طی روزهای آینده به 100 هزار تست در روز می رسانیم.

وزیر بهداشت همچنین با اعلام ساخت دستگاه تست‌های تشخیصی سریع کرونا در کشور، عنوان کرد: درحال حاضر تست های تشخیصی سریع که به مدت 20 تا 25 دقیقه جواب آزمایش کرونا فرد را مشخص می کند در کشور ساخته شده و از سوی دیگر درحال وارد کردن تعدادی از این دستگاه ها به کشور هستیم تا بتوانیم موارد روزانه تست کرونا را افزایش دهیم.

***

نامزدهای ۱۴۰۰ کابینه خود را معرفی کنند

آفتاب یزد نوشت: «چهارسال پیش وقتی بسیاری شعار می‌دادند تا 1400 با روحانی گمان نمی‌کردند در 1400 رمقی برای آنها برای حضور در انتخابات نباشد و عملکردی قابل دفاع از دولت مورد علاقه خود نبینند. به هر روی شرایط فعلی سیاسی کشور به شکلی است که دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا باید با افول مردمی خود و واقعیت‌ها کنار بیایند. در این میان یک نکته ویژه نسبت به 1400 وجود دارد. اینکه کاندیداهایی که وارد کارزار رقابت می‌شوند پیش از انتخابات کابینه خود را معرفی کنند!

چنین اقدامی چطور می‌تواند مثمر ثمر باشد و در واقع چه دردی را دوا می‌کند؟ در این مورد شاید بهتر باشد به همان سال 96 بازگردیم. حسن روحانی شعارهای مختلفی می‌داد و به قولی مردم را به وجد آورده بود که اگر برای بار دوم رئیس جمهور شود چه کارها که نخواهد کرد! (البته در عمل کارهایی زیادی کرد اما نه مثبت!)

اما در واقع موضوع اصلی این است که روحانی وقتی با بیش از 24 میلیون رای انتخاب شد کابینه‌ای محافظه کار انتخاب کرد که سنخیتی با وعده‌های او نداشت. در واقع روحانی قول‌هایی به مردم داد اما افرادی را انتخاب کرد که اعتقادی به آن قول‌ها نداشتند!... در واقع به نظر می‌رسد انتخاب کابینه پیش از نتیجه انتخابات این فرصت را به مردم می‌دهد که واقعیت‌های کاندیدای مورد نظر را بشناسد...

هر دو جناح اصلی کشور بهتر است نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهند، درباره اصلاح طلبان این روش می‌تواند در انتخابات آتی یاری‌دهنده این جریان باشد تا مردم به طور شفافی با چهره دولت احتمالی اصلاح‌طلب آشنا شوند. در این فرصت وزرای احتمالی نیز می‌توانند پیشنهادها و برنامه‌های خود برای برون رفت از مشکل در حوزه مورد نظر خود را ارائه دهند.

بنابراین باید از این موضوع استقبال کرد که معرفی کابینه احتمالی پیش از انتخابات به یک سنت و فرهنگ در کشورمان تبدیل شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه یکی از فاکتورهای مشارکت مردم، شناخت از هر کاندیدا، افکار و برنــامـه‌هـای آنهاست، معرفی کابینه احتمالی که در واقع بازنمای افکار و اندیشه‌های هر کاندیداست این فرصت را به مرم می‌دهد تا با رغبت بیشتری در انتخابات شرکت کنند و انتخاب دقیق‌تری نیز داشته باشند. همچنین این موضوع می‌تواند برای رای اعتماد به وزرا در مجلس نیز اثرگذار باشد چرا که وزرای احتمالی به طور غیرمستقیم از مردم رای اعتماد گرفته‌اند.»

***

انتقاد عباس عبدی از رفتار دوگانه رسانه های آمریکا

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در اعتماد نوشت: «در چند روز پاياني [انتخابات آمریکا] اتفاقي مهمي افتاد به ويژه در توييتر كه بخشي از توييت‌هاي ترامپ را كه ادعا داشتند دروغ است با علامت هشدار، پنهان مي‌كرد يا اين علامت را به آن الصاق مي‌كرد. اين مساله از مدت‌ها پيش درباره ترامپ آغاز شده بود ولي در انتخابات خيلي تكرار شد.  به نظر مي‌رسد كه اين رسانه‌ها به ويژه توييتر در اين ماجرا از موضع بي‌طرفي خارج شده‌اند.

شايد به نظر برسد كه آنان جلوي دروغ را گرفته‌اند و اين كار خوبي است. قطعا جلوي انتشار دروغ را گرفتن پسنديده است ولي اين كار را نمي‌توان به صورت گزينشي انجام داد. اين شيوه مبناي يك انحراف خواهد بود. اگر توييتر مخالف دروغ است، چرا فقط بخش خاصي از دروغ‌ها به ويژه دروغ‌هاي انتخاباتي را مشمول اين حكم قرار داده است؟  كدام توييت ترامپ دروغ نبود كه اينها نباشد.

ترامپ درباره كشورهاي خارجي فراوان و مثل آب خوردن دروغ گفته است، چرا آنها را جلوگيري نكرده‌اند؟ به علاوه توييتر چگونه مرجع تشخيص راست و دروغ شده است؟ اگر ترامپ بگويد راي تقلبي به صندوق ريخته شده است، چرا بايد مشمول اين حكم شود؟ حالا اگر در كشوري ديگر هم كسي چنين بگويد مشمول آن خواهد شد؟  البته شخصا مثل خيلي‌ها از اينكه ترامپ شكست خورده و سايه احتمالي فاجعه‌بار او از روي جهان برداشته شده است خشنود هستم، ولي داوري درباره اين رفتار رسانه‌اي بحث ديگري است.

آيا فردا اگر بايدن هم دروغ بگويد آن را سانسور خواهند كرد؟ دروغ گفتن درباره كشورهاي ديگر را چطور؟ به علاوه دروغ‌هايي كه در كشورهاي ديگر منتشر مي‌شود چطور؟... من هم گمان مي‌كنم كه ترامپ بيهوده گفته است، ولي آيا با اين منطق مي‌توان متن او را با برچسب هشدار نشان داد يا قطع كرد؟ مبناي توييتر براي چنين برچسب‌زني چيست؟ اين كار به سادگي تبديل به رويه غالب خواهد شد، بدون اينكه بر اساس معياري عام انجام شده باشد.

طبيعي است كه وظيفه رسانه اطلاع‌رساني كامل و در عين حال نقد آنها است و نه اين‌چنين داوري كردن. اصل سخنان ترامپ از اين حيث كه رييس‌جمهور امريكا و نامزد رياست‌جمهوري آنجا گفته يك خبر واقعي است اگر چه محتوايش دروغ باشد. جامعه حق دارد كه چنين خبري را مطلع شود.»

***

نقد کیهان به رفتار سیاسیون داخلی پس از پیروزی بایدن

روزنامه کیهان نوشت: «شرایط اقتصادی امروز با کمی بالا یا پایین، شبیه به شرایط سال 92 است (اگرچه اوضاع اقتصادی آن سال‌ها بهتر از امروز بود). جریان سیاسی که این هفت و نیم سال گذشته در راس امور بودند، پس از افتضاح برجام و شکست صد درصدی، خود را برای مردم «تمام‌شده» می‌دانند. پاسخ سؤال بعدی اینجاست که خود را نشان می‌دهد. آنها برای «تمام نشدن» باید پیروزی بایدن را جشن بگیرند. اگرچه معتقدیم، ترامپ هم اگر پیروز می‌شد، آنها همین روند را با ادبیاتی متفاوت در پیش می‌گرفتند!

اگر به مواضع، مقالات و مصاحبه‌های عاملان وضع موجود دقت کنید، می‌بینید آنها دوباره به سمت استفاده از آن تئوری ویژه رفته‌اند. درست مثل سال 92 و 96 مردم را از شرایط اقتصادی «می‌ترسانند» (که از قضا این بار خود عامل به وجود آمدن آن هستند) و وعده می‌دهند اگر با بایدن مذاکره کنیم، اوضاع گل و بلبل می‌شود (درست مثل زمانی که می‌گفتند اگر با اوباما مذاکره کنند اوضاع گل و بلبل می‌شود).

بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل این همه سر و صدا، جلوگیری از حذف شدن از عرصه سیاسی کشور است. به زبان ساده‌تر، آنها با این سر و صداها، مبارزات انتخاباتی خود برای 1400 را از همین حالا شروع کرده‌اند! همان کسانی که می‌گفتند، پُست ریاست‌جمهوری در ایران در حد یک تدارکاتچی است برای رسیدن به چنین پستی، از هم‌‌اکنون شروع کرده‌اند!

پاسخ اینکه چرا تحت هر شرایطی می‌گویند «برویم و مذاکره کنیم» را حقیر نمی‌دانم! شاید جز مذاکره راه‌حل دیگری بلد نیستند اما جالب است که این طیف، به گواهِ برجام و این هفت و نیم سالی که گذشت، نشان دادند، اتفاقا تنها کاری را که بلد نیستند، همین مذاکره است!

سوای از سَبُک و سطحی بودن این نوع تفکر که معتقد است مشکلات فقط یک راه‌حل دارند و آن در خارج از کشور آن هم در یک سمت عالم(غرب) است باید گفت، هیچ کشوری-تاکید می‌شود- هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که بدون تلاش و پشتکار شبانه‌روزی و فداکاری به توسعه واقعی (نه مصنوعی و بادکنکی) رسیده باشد. شما یک کشور صنعتی و پیشرفته را نام ببرید که با نزدیک یا دور شدن به یک کشور دیگر توسعه یافته باشد، نه با همت و تلاش خود! فراموش نکنید! مهم‌ترین عامل مرگ و میر مردان ژاپنی را، کار و تلاش زیاد گفته‌اند!»

***

پیش بینی کوشکی از تاکتیک اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰

محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر انتخابات سال آینده ایران با نامه نیوز گفت و گویی انجام داده که بخش هایی از آن را می خوانید:

«به صورت واقعی نباید نتیجه انتخابات در آمریکا هیچ اثری بر انتخابات ما داشته باشد، اما جناح اصلاحات با همکاری دولت آقای روحانی تلاش می‌کند که فضا را به این سمت ببرد. یعنی، چون در عالم واقع جذابیتی برای کسب آرای مردم ندارند، سعی می‌کنند که از این آخرین فرصت بهره برده و از روی کار آمدن بایدن برای خود پله بسازند. به نوعی شانس خود را امتحان می‌کنند تا شاید بتوانند دوباره به قدرت برسند...

عملکرد اصلاح‌طلبان در فضای مجازی به نحوی است که می‌توان حدس زد این امکان را داشته باشند. به هرحال آن‌ها در عملیات و جنگ روانی به خصوص در فضای مجازی بی‌رقیب هستند...

جریان اصولگرا فعلا باور نکرده و تصور می‌کند که از الان برنده هستند. دوستان اصولگرا از الان مشغول تقسیم وزراتخانه‌ها هستند و وضعیت فعلی و حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی را خیلی جدی نگرفته‌اند. برداشت آنان این است که در انتخابات آتی برنده هستند و اصلاح طلبان شانسی ندارند. طبیعتا در هر عرصه‌ای اگر رقیب را جدی نگیرید، آن کسی به هدف می‌رسد و برنده می‌شود که بازی را بیشتر جدی گرفته باشد.

اصلاح‌طلبان این هنر آن را دارند که در دقیقه نود با بهره‌گیری از وضعیت فعلی فضای مجازی که یک فضای بی در و پیکر است، بازی را به نفع خود تغییر دهند. نیازی نیست که روی یک نامزد دیپلمات سرمایه‌گذاری کنند و حتی می‌توانند یک فرد کم‌شناخته شده‌ای را مطرح کرده و روی او مانور دهند و رای بیاورند. کما اینکه آقای روحانی در سال ۹۲ خیلی فرد شناخته‌شده‌ای در جامعه نبود.»

***

زیدآبادی: برجام با تعریف ایران، وجود ندارد

احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی به دیپلماسی ایرانی گفت: «چیزی به نام برجام با تعریف جمهوری اسلامی ایران دیگر وجود خارجی ندارد. چون توافق هسته‌ای در صحنه عمل از همان زمان امضای تهران و اعضای ۱+۵ دچار چالش‌ها و اختلال های متعددی شد. به هر حال، هم دولت روحانی به ‌دنبال تبعات و پیامدهای داخلی این توافق نبود و هم دولت باراک اوباما دچار یک سرخوردگی شده بود. لذا قرار بود خانم هیلاری کلینتون تحریم های شدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کند.

حال با این اوصاف دیگر چیزی به نام برجام با تعریف ایران وجود ندارد. پیرو این واقعیت یقینا گزاره ای به نام «بازگشت به برجام از سوی دولت جو بایدن» هم گزاره ای نادرست و به دور از واقعیت است. پس به نظر می رسد که از هم اکنون هر گونه تلاش سیاسی و دیپلماتیکی که در داخل برای مذاکره‌ با امریکا شروع شود قطعاً به معنای بازگشت به برجام نیست، بلکه در حقیقت تلاشی برای شکل‌گیری برجام جدید و یا به عبارت دیگر خلق برجام ۲، ۳، ۴ خواهد بود. لذا اصل مذاکره دیگر برای چانه زنی در خصوص بازگشت به برجام نیست، بلکه برای شکل‌گیری برجام جدید است.

چه این مذاکرات از سوی دولت حسن روحانی شکل بگیرد و یا یک دولت اصولگرای احتمالی در ۱۴۰۰ به دنبال این مذاکرات باشد، تفاوتی در اصل اتفاق نخواهد داشت؛ چون برجام به خودی خود منتفی شده است. پس در مجموع هرگونه مذاکره از سوی هر فرد، جریان و دولتی با هر گرایش و نگرش سیاسی در ایران شکل بگیرد باید در خصوص برجام ۲، ۳، ۴ باشد؛ اکنون این محل بحث است و این واقعیت در دستور کار قرار دارد، نه اینکه جو بایدن بخواهد به برجامی با تعریف ایران باز گردد.»

***

عطریانفر: ظریف نمی تواند نماد مذاکره در انتخابات ۱۴۰۰ باشد

محمد عطریانفر، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تأثیر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر معادلات سیاسی داخل ایران به نامه نیوز گفت: پیروزی بایدن در بلندمدت تأثیری بر روند انتخابات ایران نخواهد داشت. شاید آثار و تبعات لحظه ای داشته باشد و به لحاظ روانی جامعه ما از آنچه در آمریکا رخ داد متأثر شود اما ما برای پیشبرد اهداف سیاسی و تأمین منافع ملی مان باید متکی بر ظرفیت های داخلی باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال شکل گیری دوقطبی مذاکره-مقاومت در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، گفت: موضوع مذاکره یا مقاومت در دستورکار هیچ حزب سیاسی نمی تواند باشد. این موضوع در حوزه تدابیر رهبری است که کلیه ارکان و مسئولان و نهادهای عملیاتی در نظام سیاسی ایران تابع سیاست ها و راهبردهایی هستند که رهبری تعیین می کند. پس معنا ندارد که موضوع مذاکره یا مقاومت بخواهد دستمایه ای برای رقابت های انتخاباتی شود.

وی درباره شکل گیری گفتمان مقاومت-مذاکره در انتخابات 1400 بر اثر کاندیداتوری ظریف، بیان کرد: آنچه درباره آقای ظریف گفتگو می شود بیشتر تحت تأثیر یکسری روابط فردی او بوده، زمانی که در سازمان ملل مأموریت داشته است و از طرف مقامات ارشد نظام اذن داشته که روابط شخصی خودش را با برخی مقامات و سناتورها و شخصیت هایی که به صورت جانبی یا مستقیم با دولت آمریکا مرتبط بودند در جهت فرایند حفظ منافع ملی ایران داشته باشد. بیش از این هم نمی شود توقع داشت.

عطریانفر یادآور شد: اگر چنانچه آقای ظریف نامزد انتخابات ایران باشند نمی تواند از چارچوب یادشده خارج عمل کنند به صفت اینکه برخی روابط را در گذشته داشته است بنابراین آقای ظریف حتی اگر نامزد انتخابات هم شود به هیچ عنوان نمی تواند نماد مذاکره باشد. اساسا موضوع مذاکره یا مقاومت نمی‌تواند دستمایه تبلیغات انتخابات و رقابت های سیاسی در 1400 شود.

***

آزادی ۱۵۷ محکوم امنیتی با درخواست رئیسی

غلامحسین اسماعیلی امروز سه‌شنبه در نشست خبری گفت: به برکت ماه ربیع‌الاول با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و مقام معظم رهبری با عفو و تخفیف مجازات ۳۷۸۰ نفر از محکومان موافقت شد. در این جمع ۲۳۰۱ نفر از زندانیان آزاد شدند که در زمره آنها ۱۵۷ محکوم امنیتی از محکومانی که اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، شرکت در اغتشاشات سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و سال‌های قبل از آن داشتند به عنوان اقدام ویژه مورد عفو قرار گرفتند. همچنین در این جمع به مناسبت هفته وحدت ۱۶ نفر از اتباع کشورهای اسلامی مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: توضیحات اسماعیلی درباره پرونده نفوذ در تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا دادگاه پوری‌حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی علیرغم صدور کیفرخواست برگزار نشده است و این که آیا قرار است دادگاه علنی باشد، گفت: برای این پرونده کیفرخواست صادر شد منتهی نواقصی داشت که برای رفع نواقص به دادسرا ارائه شد و با اقدامات دادسرا مجددا پرونده به دادگاه آمده و تعیین وقت شده است. ان‌شاءالله اولین جلسه رسیدگی به این پرونده در آذرماه برگزار خواهد شد. عموما دادگاه‌های ما علنی است اما این که دادگاه منتشر شود تابع ضوابط و مقررات قانونی است باید ببینیم آیا رئیس دادگاه و دادستان کل کشور از رئیس قوه قضاییه درخواستی مبنی بر انتشار جزئیات دادگاه خواهند داشت یا خیر. تا امروز چون به تازگی برای پرونده تعیین وقت شده، درخواستی صادر نشده به هر حال در صورت وجود درخواست و موافقت رئیس قوه قضاییه محتوای دادگاه منتشر خواهد شد در غیر این صورت دادگاه به صورت علنی و بدون انتشار جزئیات آن تشکیل می‌شود که دادگاه  آن کیفری یک و نه شعب ویژه اخلال در نظام اقتصادی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۸۱۱۹۰۲۰:۵۴:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۲۰
آقای ظریف فعلا"چک برگشتی برجام را پاس کند مذاکره مجدد باشه طلب مون !
ناشناس۱۶۸۱۱۹۴۲۰:۵۸:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۲۰
اصلاح طلبانی که میگفتن رئیس جمهور در حد تدارکاتچی است برای انتخابات به صف نشوند.
ناشناس۱۶۸۱۲۰۳۲۱:۰۸:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۲۰
برای ریاست جمهوری سید ابراهیم رییسی از قالیباف بهتر است.
ناشناس۱۶۸۱۲۴۹۲۲:۰۲:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۲۰
ظریف خیر الموجودینه ،با این وضعیت نخبگان ..! کشور از ظریف بگذره باید دلمونو به جلیلی خوش کنیم تا دوباره چند سال بره و بیاد و حاصل همه رفت و آمداش یکسری تحریم جدید باشه
ناشناس۱۶۸۱۸۱۱۱۱:۰۷:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۲۱
ظریف و روحانی 7/5 سال اقتصاد کشور را معطل کدخدا کردند و تورم 600 درصدی سر سفره مردم گذاشتن آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
ناشناس۱۶۸۱۲۷۰۲۲:۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲۰
عطريانفر يك مهره خودفروخته سوخته ضعيف بي هويت است اجازه ندارد در مورد ظريف يا هرفرد سياسي ديگر از هر جناحي اظهار نظر كند. بايد بشينه خونه توبه نامه اشو مرور كنه
ناشناس۱۶۸۱۲۷۸۲۲:۲۵:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲۰
نه عطریانفر کارگزارانی نه ظریف اصلاحاتی بوی کباب‌۱۴۰۰ میاد؟ نخیر خر داغ کردن خیالتون راحت
مجید۱۶۸۱۳۸۷۰۱:۴۸:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۲۱
همه میدونن رئیس جمهور توی ایران کاره ای نیست
ناشناس۱۶۸۱۵۹۸۰۹:۱۴:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۲۱
خسته نشدی؟ پس چرا ظریف را شیرمیکنید بیاد؟
سینا۱۶۸۱۴۷۷۰۷:۴۷:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۲۱
ایشون چکاره اند؟ چه جایگاه وزنی در جامعه دارند ؟ نماینده جناح خاصی هستند که دارند نظر و دیدگاه اونارو نشر میدن؟ بگذارید مردم خود تصمیم بگیرند
ناشناس۱۶۸۱۵۶۰۰۸:۴۴:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۲۱
قابل توجه کیهان: هیچ کشوری هم تاکنون به روش شوروی و کره شمالی نتوانسته اند پیشرفت کنند و توسعه یافته شوند.
ناشناس۱۶۸۱۸۱۶۱۱:۰۹:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۱
درس عبرت برجام این بود که نتیجه مذاکره با غرب تحریم بیشتر است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین