رئیسی: عدالت اقتصادی و اشتغال می‌تواند جلوی فساد را بگیرد/ ایران قوی، اقتصاد و امنیت قوی می‌خواهد

گروه اجتماعی الف،   3990820046 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دستگاه قضا گفت: راهکار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، اجرای عدالت است.

رئیسی: عدالت اقتصادی و اشتغال می‌تواند جلوی فساد را بگیرد/ ایران قوی، اقتصاد و امنیت قوی می‌خواهد

به گزارش الف به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در آیین شکرانه ایجاد ۱۵۰ هزار شغل با همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: شاید اگر همه تلاش‌های ستاد اجرایی را می‌شد به نمایش گذاشت مشخص می‌شد گام‌های ارزشمند و ماندگاری در جهت تولید و اشتغال و کار دانش بنیان و تحقق منویات مقام معظم رهبری برداشته شده است و از ریاست ستاد و اعضای فرهیخته ستاد تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: از هنرهای ستاد فرمان اجرایی این بوده است که تولید ثروت کند و نیروهای کارآمد را گرد هم آورد و چهره‌هایی که در حد وزیر و یا معاون وزیر هستند.

رئیسی با بیان اینکه امروز با مشکلات و تنگناهایی مواجهیم که دشمن برای ما ایجاد کرده است، افزود: گام‌های بسیاری در این چهل سال برداشته شده؛ اما باید گام‌های بیشتری برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه فقرزدایی و محرومیت زدایی از مسائل مهم است، گفت: در مملکتی که در جای جای آن ثروت خوابیده است نباید چهره کریه فقر مناطق مختلف کشور ما را بپوشاند.

رئیس قوه قضاییه فقر را محصول بی عدالتی اجتماعی دانست و بیان داشت: راهکار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض اجرای عدالت است.

رئیسی با تاکید بر اینکه اجرای عدالت در همه بخش‌ها در کشور بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در حوزه قضایی اجرای عدالت برای ما محوری‌ترین نکته است. آنچه می‌تواند جلوی تولید پرونده و فساد اجتماعی را بگیرد، عدالت اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند رونق تولید و جهش تولید، معلوم می‌شود که امروز دوای همه دردهای جامعه ما در رونق و جهش تولید است.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: امروز دولت، نهادها، سازمان‌ها، نیروهای مسلح و همه بخش‌ها در جهت توانمندی اقتصادی، توانمندی امنیتی و در حوزه فرهنگ تلاش کنند؛ چراکه ایران قوی، اقتصاد قوی و امنیت قوی می‌خواهد.

رئیسی با تاکید براینکه می‌توانیم در مقابل توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمن و تهدیدها ایستادگی کنیم، از ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان جلوه «ما می‌توانیم» یاد کرد.

وی ادامه داد: از دغدغه‌های امروزی که کشور ما با آن مواجه بوده اشتغال است و امروز گفتند ۱۵۰ هزار اشتغال ایجاد شده است؛ مسئله اشتغال بسیار مهم است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه اشتغال در کاهش ورودی پرونده نقش مهمی دارد، یکی از راه‌های کاهش جرم را افزایش تولید و اشتغال و کاهش فقر است.

رئیسی ادامه داد: به هیچ عنوان نباید سیاست‌های اقتصادی، منافع ملی و دستیابی به منافع ملی را به آنچه در خارج این مرزها می‌گذرد گره زد. می‌شود با همین ظرفیت و نیروی کار جوان کارهای ماندگاری در کشور انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: از بن دندان این سخن رهبری را باور دارم که راهکار رفع مشکلات این کشور در درون است و هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در برخی نقاط کشور ما آب، خاک و هوای مناسب وجود دارد، فقط باید مجموعه ای باشد که این نیروی انسانی کارآمد و ثروت ملی را به کار گیرد تا هم تولید و هم اشتغال فعال شود.

دیدگاه کاربران

mostafa.kamali95@yahoo.com۱۶۸۰۴۰۶۱۲:۴۱:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۲۰
برای ایجاد عدالت اقتصادی در گام دوم انقلاب با اجرای قانون از کجا اورده ای و مشروعیت سنجی اموال اقدام به انقلاب اقتصادی کنیم
ناشناس۱۶۸۰۵۷۵۱۳:۴۵:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۲۰
دخالت در زندگی شخصی مردم ممنوع !
ناشناس۱۶۸۰۸۴۳۱۶:۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۲۰
حتی اگر حقوق مردم در جیب آنهایی کی می فرمایید باشد باز هم ممنوع؟؟
ناشناس۱۶۸۰۸۴۵۱۶:۲۵:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۲۰
این دخالت در زندگی مردم نیست رسیدگی از جهت نوعی جرم و در حقیقت جنایت نسبت به جامعه است از نظر فلسفی شما می خواهی مغلطه و سفسطه کنی و اصل فساد و صورت مسئله را پاک کنی
ناشناس۱۶۸۱۱۸۴۲۰:۵۱:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۲۰
دخالت در دزدی ممنوع لابد
ناشناس۱۶۸۱۳۸۹۰۱:۵۲:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۲۱
با شعار خوب نمیشود اصل مبارزه با فساد را زیر سئوال برد. شما که حسابت پاکه از محاسبه چه باکه؟
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۶۸۰۸۵۰۱۶:۳۰:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۲۰
ریاست محترم قوه قضاییه جناب رییسی خودشان در بدو ورود به قوه قضاییه قول اجرای قانون از کجا آورده ای را فرمودند امید است به این قول خود وفادار باشند ..
ناشناس۱۶۸۰۴۵۰۱۲:۵۷:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۲۰
آقای رئیسی تا زمانیکه مفسدان خیالشان راحت باشد که ..، به گزارشات فسادشان توسط گزارشگران فساد رسیدگی نمی شود عدالت همواره لگد مال است تا زمانیکه گزارشگران فساد .. بی کار و منزوی می شوند فاسدان گردن کلفتر و بدتر می شوند. اطاله رسیدگی به گزارشات فساد خیانت به مردم به فقر کشیده شده و کودکان کار و کارگران بیکار می باشد. اطاله قانون گذاری در خصوص حمایت از گزارشگران فساد خیانت به ملت می باشد. ملتی که در جنگ فرزندانشان به خاک و خون کشیده شدند امروز با بی کفایتی رئیس و مدیر و وزیر به فقر و فلاکت کشیده شده اند. این عملکرد ..با این ملت روا نیست..
ناشناس۱۶۸۰۶۲۱۱۴:۱۶:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۲۰
.. کاش یه روز هم عمل کنید تا ببینیم چه.. هستید. من که دعا میکنم کار هیچ جنبنده ای به دادگاها .. نکشه . چون خیلی وقتها کرامت ارباب رجوع به دلیل کثرت پرونده ها و قلت قضات و کارکنان رعایت نمیشه.
ناشناس۱۶۸۰۸۲۵۱۶:۰۷:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۲۰
فقط حرف ..میگن. از کار و عمل خبری نیست
ناشناس۱۶۸۱۳۵۲۰۰:۲۱:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۲۱
اگر قرار به عمل ه.. این همه سال که توی این شرایط نبودیم فقط حرف وشعار درمانی
خسرو سلجوقی۱۶۸۱۰۶۴۱۹:۲۷:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۲۰
لطفا کم سخنرانی فاقد کارایی تحویل جامعه کارآفرین نثار بفرمایید و فعلا برای اثبات برادری فقط و فقط یک دریافت بیمه مکرر تامین اجتماعی را متوقف بفرمایید
حسین آزاده۱۶۸۱۳۵۸۰۰:۲۹:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۲۱
امنیت لازمه پیشرفت اقتصادی است ولی نه امنیت پلیسی .. اگر امنیت پلیسی پیشرفت اقتصادی میاورد، کره شمالی خیلی از کره جنوبی پیشرفته تر بود.
ناشناس۱۶۸۱۳۹۲۰۱:۵۷:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۲۱
قدم اول و اساسی پاک کردن دستگاه قضا از همان یک درصد احتمال فساد موجود است. اگر موفق نشوید در هیچ عرصه دیگری کامیاب نخواهید شد.
ناشناس۱۶۸۱۳۹۴۰۲:۰۲:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۲۱
قدم اول و اساسی استقلال رای قضات است.. مثلا یا مظلومان اعدام نمیشد یا طبری هم حکم اعدام میگرفت. از نظر جامعه جرم امثال طبری که به اعتماد مردم به حکومت صدمه میزند به مراتب بیش از مثلا آن دلال ارز و سکه است که اخلال در نظام اقتصادی میکند که خودش فاسد است و هم این دلالی گری را رواج داده.
ناشناس۱۶۸۱۶۲۳۰۹:۲۶:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۲۱
آقای رئیسی سخن کوتاه.. به دزدی مسوولین و آقازاده ها بپرداز ، قانون از کجا آورده ای را اجرا کن و وضعیت نابسامان قوه قضائیه را سامان بده و بعضا دادستان ها و قضات فاسد را اخراج کن.کار بسیار هست کم سخنرانی بفرمایید چون فرصت کوتاه هست.. سخنان علی (ع) و امام حسین (ع ) را .. روزی دو بار مرور کنیم ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین