ماموریت جدید دبیرکل نُجَباء پس از شهادت حاج قاسم

گروه جهان الف،   3990818086

یک اندیشکده آمریکایی ضمن توجه به سفر اخیر اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء به ایران، در تحلیلی نوشت: الکعبی پس از شهادت سردار سلیمانی مأموریت جدیدی دارد.

ماموریت جدید دبیرکل نُجَباء پس از شهادت حاج قاسم

به گزارش الف به نقل از گروه رسانه‌ای جنبش نُجَباء در ایران، اندیشکده آمریکایی موسوم به بنیاد مطالعات جهانی و تحلیل تروریسم "جیمز تاون" سفر اخیر دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء به ایران را مورد توجه قرار داد.

«جان فولکس» کارشناس ارشد این اندیشکده، در گزارشی که روی وب‌سایت بنیاد جیمز تاون قرار گرفته است، نوشت: «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء که یک روحانی شیعه است، در کنفرانسی مطبوعاتی در تهران اعلام کرد که نیروهای آمریکایی می‌بایست خاک عراق را برای همیشه ترک کنند و در غیر این صورت باید منتظر حملات مرگبار باشند.

نویسنده گزارش از قول الکعبی اضافه کرد: نه‌تنها گروه‌های مقاومت، بلکه همه مردم عراق از هر طیفی خواستار خروج نیروهای آمریکایی هستند و آن‌ها در نهایت مجبورند عراق را ترک کرده و برای همیشه به کشور خود بازگردند.

اندیشکده یادشده با اشاره به کارنامه ضدآمریکایی دبیرکل نُجَباء، خاطرنشان ساخت: شیخ اکرم الکعبی که سال‌هاست با جنبش نُجَباء علیه نفوذ آمریکا فعالیت می‌کند، پیش از تشکیل این جنبش جزو فرماندهان اصلی "جیش المهدی" و سپس از پایه‌گذاران گروه "عصائب اهل‌الحق" بود و به همین دلیل نخستین‌بار در سال ۲۰۰۸ از سوی دولت آمریکا به‌عنوان یک تروریست معرفی شد.

بنیاد جیمز تاون ضمن اذعان به حضور اثرگذار نُجَباء در کارزار ضد داعش در سوریه و عراق، ادامه داد: تعامل نزدیک این جنبش با [شهید] «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، موجب شد که تمام ساختار آن هدف تحریم‌های دولت ایالات‌متحده قرار گیرد و حتی رسانه‌های وابسته به نُجَباء نیز از شمول تحریم در امان نمانند.

گزارش فوق، مقطع پس از ترور شهیدان سلیمانی و المهندس را فصل تازه‌ای از نقش‌آفرینی شیخ اکرم الکعبی توصیف کرد و یادآور شد: تصاویر دبیرکل نُجَباء در کنار [سردار] «اسماعیل قاآنی» فرمانده جدید سپاه قدس در مراسم تشییع [شهید] قاسم سلیمانی، شهرت او را دوچندان کرد. وی بلافاصله در دفتر خود «مقتدی صدر» و سایر فرماندهان گروه‌های شیعه عراقی را گردهم آورد تا با متحد کردن آنان زیر یک چتر، برای انتقام‌گیری از آمریکا برنامه‌ریزی کند.

این اندیشکده معارض، الکعبی را یکی از چهره‌های جایگزین مقاومت عراق برای پر کردن خلأ شهید ابومهدی المهندس دانست و افزود: دبیرکل نُجَباء در سفر اخیر خود به تهران ضمن مشورت با مقامات رده‌بالای جمهوری اسلامی، از طریق کنفرانس مطبوعاتی به آمریکا هشدار داد که در صورت محقق نشدن شروط اعلامی، تداوم "آتش‌بس موقت" تضمینی نخواهد داشت.

بنیاد آمریکایی جیمز تاون در پایان گزارش خود نوشت: اکرم الکعبی رهبر دست‌کم ۱۰ هزار رزمنده عراقی است که اغلب آنان کهنه‌سربازان جنگ علیه داعش محسوب می‌شوند. در صورت آغاز درگیری با آمریکا، او و نیروهای نُجَباء در صف مقدم این جنگ خواهند بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    آخرین عناوین