ابتلای تعدادی از بازیگران به کرونا

گروه فرهنگی الف،   3990817035

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با اشاره به درخواست این ستاد مبنی بر توقف پروژه های سینمایی تا اطلاع ثانوی، گفت: از وزارت ارشاد درخواست کردیم که تا اطلاع ثانوی پروژه های سینمایی متوقف شود؛ تا زمانیکه هم میزان بیماری کاهش یابد و هم پروتکل خاصی برایشان از سوی معاونت بهداشتی تدوین شود.

ابتلای تعدادی از بازیگران به کرونا

دکتر علی ماهر در گفت و گو با ایسنا، درباره درخواست ستاد کرونای تهران مبنی بر اعمال محدودیت بر پروژه های سینمایی گفت: به دنبال درخواست انجمن بازیگران و بررسی های ستاد کرونای تهران، مشخص شد که تعداد زیادی از بازیگران و از جمله تعدادی از بازیگران معروف متاسفانه درگیر بیماری کووید_۱۹ شدند.

وی افزود: عمدتا از آنجایی که در فضای اتاق گریم، این افراد مجبورند در فضایی بسته قرار گیرند و با وسایلی که می تواند آلوده باشد و برای همه استفاده می شود، به کرونا مبتلا شوند و بیماری انتقال یابد. در عین حال بازیگران در صحنه های فیلمبرداری نمی توانند از پوشش ماسک استفاده کنند و طبیعتا در معرض خطر انتقال بیماری قرار می گیرند.

ماهر ادامه داد: مهمتر از همه این است که امکانات لازم را در فضای پروژه های فیلمبرداری نداریم. طبق صحبت هایی که با این دوستان داشتیم، چندین پروژه سینمایی را برای ما مثال زدند که تهیه کننده حتی امکانات اولیه مانند ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده را هم تهیه نکرده است. بر همین اساس در موقعیت فعلی از وزارت ارشاد درخواست کردیم که تا اطلاع ثانوی پروژه های سینمایی متوقف شود تا زمانیکه هم میزان بیماری کاهش یابد و هم پروتکل خاصی برایشان از سوی معاونت بهداشتی تدوین شود.

ماهر گفت: درخواست مان از وزیر ارشاد مطرح شده و این‌ پروژه ها هم زیر نظر وزارت ارشاد است که آن ها باید در این زمینه ورود کنند.

در نامه فاطمه معتمدآریا - رییس انجمن بازیگران سینمای ایران خطاب به دکتر علیرضا زالی - فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران آمده است:« همانگونه که در اخبار شنیده و شاهد بوده‌اید در روزهای اخیر تعدادی از بازیگران کشورمان به دلیل حضور در صحنه‌های فیلمبرداری دچار بیماری کرونا شده و در بیمارستان و یا منزل تحت مداوا و مراقبت قرار گرفته‌اند و متاسفانه زنده یاد کریم اکبری مبارکه یکی از بهترین بازیگران پیشکسوت بر اثر ابتلا به همین بیماری از میان ما رفت.

در حال حاضر تعدادی از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی در حال تولید و فیلمبرداری هستند و بر طبق گفته تهیه کنندگان این آثار تمامی پروتکل‌های بهداشتی در محل فیلمبرداری رعایت می‌شود، اما باید توجه داشت که فقط و فقط بازیگران، بدلکاران و هنروران هستند که هنگام گریم و زمانی که مقابل دوربین هستند نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند و امکان رعایت فاصله اجتماعی هم ندارند.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران از مسئولین ذیربط در سازمان سینمایی، سازمان صدا و سیما، وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا انتظار دارد با توجه به اعلام شرایط فراتر از هشدار و بالا رفتن آمار مبتلایان و جان‌باختگان این بیماری و صدور دستورالعمل‌های ویژه مربوط به مشاغل و تجمعات پرخطر ، به سرعت در خصوص سلامت فعالان در فیلم و سریال های  در حال فیلمبرداری به خصوص هنرمندان مقابل دوربین که بسیار آسیب پذیر بوده و شرایط نگران کننده ای دارند، تدابیری اتخاذ نموده و همچون برخورد با دیگر مشاغل و تجمعات پرخطر، رسما آن را را ابلاغ فرموده و ضمانت های اجرایی آن را نیز تامین نمایند.

مسلما با عملکردی یکپارچه و پذیرش عمومی دستورالعمل های بهداشتی، سلامت اجتماعی شکل خواهد گرفت.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین