کشته شدن خاوری در کانادا؛ واقعیت یا بازی روانی

گروه فرهنگی الف،   3990815131 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

در قسمت دوم سریال «خانه امن»، سکانس کشتن فردی اختلاس‌گر به نام خاوری به دست مامور امنیتی ایرانی، موضوع بحث در فضای مجازی قرار گرفته است. برخی از کاربران آن را نمایش یک واقعیت انجام شده تلقی کردند و تعدادی آن را بازی روانی با مفسدان اقتصادی دانستند.

به گزارش خبرآنلاین، سریال «خانه امن» که به‌تازگی روی آنتن شبکه یک سیما رفته، با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

در قسمت دوم این سریال، اما سکانسی بیشتر از همه مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت. در این سکانس، نام فرد اختلاس‌گری که مامور امنیتی ایرانی، با اسنایپر، در تورنتوی کانادا، با تاکید بر این‌که دادگاهش برگزار و حکمش صادر شده، می‌کشد، آقای خاوری است!

این، یک سکانس پربازخورد از جدیدترین سریال امنیتی تلویزیون است. سریالی که قرار است پرونده امنیتی عملیات عناصر داعش در ایران را به پرونده‌های فساد اقتصادی و پولشویی گره بزند و با پرده برداشتن از برخی از رازهای مگو در این پرونده‌ها بر «خانه امن» ایران تاکید کند. واکنش‌ها به سکانس‌های حساس این سریال پس از پخش ۴قسمت از آن متفاوت بوده است که در زیر به برخی از این موارد می‌پردازیم:

برخی از این نوشته‌اند که کشته شدن خاوری در این قسمت از سریال، تایید شایعاتی است که چندماه پیش درباره کشته شدن محمود خاوری مطرح شد. کاربری در این‌باره نوشته است: «در مورد سریال «خانه امن» و ترور خاوری باید بگم جمهوری اسلامی ایران هیچوقت نمیاد آبروی خودشو سر افکار موهوم یه نویسنده ببره و خودشو مسخره کنه. تازه از اسامی واقعی هم استفاده کرده. این عمل به قطع صورت گرفته!» کاربر دیگری نوشته است: «چیزی که دیشب در سریال «خانه امن» دیدید و خاوری توسط نیروهای اطلاعاتی در کانادا کشته شد حقیقت داره... چند ماه قبل رو یادتونه که شایعاتی از کشته شدن خاوری پخش شد؟ صحت داشت...»

بخش دیگری از کاربران اما این سکانس را گوشه و کنایه به مفسدان اقتصادی می‌دانند. هشداری برای اینکه حساب کار دست‌شان بیاید. کاربری در این‌باره نوشته است: «صحنه کشته شدن خاوری تو سریال «خانه امن» یک واقعیت بود یا یک تهدید جدی؟» یکی دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی این سکانس را یک بازی روانی می‌داند و می‌نویسد: «به نظر میاد بردن اسم خاوری در سریال «خانه امن» و کشتن او یک بازی روانی با خود خاوری بود.» کاربر دیگری هم هدف این هشدار را تنها خاوری نمی‌داند و می‌نویسد: «با نمایش چگونگی کشته شدن خاوری (یکی از ابراختلاسگران) در تلویزیون (سریال «خانه امن») حکومت یک هشدار سفت و سخت به بقیه اختلاسگرایی داد که احیانا می‌خوان راه خاوری رو تکرار کنن»

گاف امنیتی عنوان دیگری بود که برخی از کاربران توئیتر به این سکانس دادند و درباره آن احساس نگرانی کردند. یکی از کاربران در این‌باره نوشت: «سریال «خانه امن» نشون داد نیروی اطلاعاتی‌مون رفت تورنتو یه مجرم اقتصادی رو کشت. قبلش البته گفت دادگاهت تشکیل و حکم صادر شده. واقعیت به کنار، این فرمول شناخته شده درام‌های جاسوسیه که باید ۳۰سال پیش شروع می‌کردیم به استفاده ازش. الان احتمالا حساسیت‌برانگیزه.»

کاربر دیگری نوشت: «تلقین وجود رفتار شلخته و خشن امنیتی در خارج از ایران پیامدهای جدی در پی دارد. به دست خود، خودزنی نکنیم!» فرد دیگری با همین نگاه اینطور نوشت: «به نظرم نمایش کشتن خاوری تو سریال «خانه امن» اشتباه بود. حالا فردا خاوری تصادفم کنه بمیره میگن کار ایرانه و همون جریانات تروریستی و حقوق بشری»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۷۳۳۹۰۱۹:۴۹:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۱۵
گاندو که همش واقعیت داشت توسط دولت سانسور شد ، نگذاشتن حتی بازپخش بشه و نتونستن قسمت دومش رو بسازن . اما خانه امن بیشتر یک سریال اکشن و ساخته ذهن نویسنده ست ، بنابراین اتفاقاتش هم احتمالا الکیه و ارزش بحث نداره .
ناشناس۱۶۷۳۵۳۴۲۳:۴۳:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۱۵
کاربر دیگری نوشت: «تلقین وجود رفتار شلخته و خشن امنیتی در خارج از ایران پیامدهای جدی در پی دارد. به دست خود، خودزنی نکنیم!» فرد دیگری با همین نگاه اینطور نوشت: «به نظرم نمایش کشتن خاوری تو سریال «خانه امن» اشتباه بود. حالا فردا خاوری تصادفم کنه بمیره میگن کار ایرانه و همون جریانات تروریستی و حقوق بشری» دانشمندای مارو ترور میکنن کسی هم ککش نمیگزه .حالا کشتن یدونه مفسد اقتصادی شد مسئله حقوق بشری
کوروش فرهودیان۱۶۷۳۵۷۱۰۰:۲۴:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۱۶
واقعا این بازی با امنیت ملی است و تمام دست اندر کاران این افتضاح باید محاکمه شوند ملت از خاوری پولهای دزدیده شده را میخواهد نه جان بی ارزشش رااتفاقا مرگ احتمالی این آدم یعنی ضرر محض واز بین رفتن طلب از این دزد ریا کار
ناشناس۱۶۷۳۵۸۲۰۰:۵۳:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۱۶
با دست خودمون میگیم تروریست هستیم مگه حکم خاوری ترور شدن است ؟؟،،؟
ناشناس۱۶۷۳۶۳۳۰۳:۲۰:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۱۶
خاوری متهم به اختلاس و دزدی نیست که این همه از او نام برده میشود ..
ناشناس۱۶۷۳۶۴۹۰۶:۱۷:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۱۶
اگر حکم خاوری اعدام باشه مهمه؟
ناشناس۱۶۷۳۶۸۶۰۸:۴۹:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۱۶
همانطوركه در اقتصاد و سياست و مسائل اجتماعي خرد و فكر دراز مدت وجود نداشته در فيلم سازي صداو سيما هم خردي ديده نميشود ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین