اروپا در راه آمریکا؟

محسن زاهدي موحد، گروه تعاملی الف،   3990815036 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
اروپا در راه آمریکا؟

وقایع مشکوک در فرانسه و اتریش در آستانه انتخابات امریکا و عکس‌العمل عجیب و مشکوک تر مقامات فرانسوی به آن نشان از آن دارد که اتحاد نانوشته تندروان تکفیری_غربی، برنامه های مهمی برای اروپا و سوق دادن آن به سوی مواضع تند آمریکایی در قبال خاورمیانه دارند. 

همزمان با توییت ماکرون وتاکید مجدد وی بر اینکه «از هیچ چیزی کوتاه نمی‌آییم، نخست وزیر وی سخنان واضحتری گفت:‌ «می خواهم اینجا تمام مصالحه‌ها و توجیهاتی که در مواجه با اسلامگرایی رادیکال صورت گرفته را تقبیح کنم که می‌گوید ما باید خودمان را سرزنش کنیم و از استعمار پیشمان باشیم.» وی همچنین خطاب به فرانسوی‌ها گفت: «نخستین روش بردن یک جنگ این است که ملت ما استوار و متحد باشند، به ریشه‌هایمان، هویت‌مان، جمهوریمان و آزادی‌مان مفتخر باشیم» وافزود: «دیگر تمام شد. دیگر هیچ گونه اغماضی از سوی روشنفکران و احزاب سیاسی پذیرفته نیست. همه ما باید بر اساس ارزشهایمان و بر اساس تاریخ‌مان متحدشویم.»

بنظر نمی‌رسد این اظهارات فی البداهه گفته شده باشد و خصوصا جملات نخست وزیر فرانسه حکایت از آمادگی قبلی برای ورود به فاز جدیدی از رودررویی دارد. اگرچه این سخنان به بهانه مقابله با تندروان اسلامی ایراد شده، اما بوضوح وبرخلاف گذشته و برخلاف اظهارات مقامات میانه روتر اروپایی از تاکید بر تفکیک اسلام از روش‌های تکفیری خالی است واین میتواند هشدار خطری برای آمادگی فرانسه برای ورود به فاز جدید باشد که احتمالا شامل دخالت بیشتر در خاورمیانه خواهد بود که البته به نوعی در لبنان آن را آغاز کرده است. 

وقایع وحملات اتریش نشان می‌دهد که طراحان اصلی این روند نه فرانسه که کل اروپا را در نظر دارند و بنظر می‌رسد از خارج اروپا هدایت می‌شوند. روندی که می‌تواند به نزدیکی بیشتر و عملی اروپا با آمریکا در خاورمیانه منجر شده و شرایط در این منطقه پیچیده تر نماید. ذینفعان این روند آمریکا ورژیم صهیونیستی هستند و با توجه به ارتباط مشکوک جریان‌های تکفیری با این دو بنظر می‌رسد پازل عملیات تکفیری در اروپا و پاسخ‌های ذکر شده به آن، تکمیل می‌شود. 

اروپا طی سال‌های اخیر سعی داشته است از رودررویی و درگیری مستقیم در منطقه خاورمیانه خودداری نماید و اصولا افزایش تنش در این منطقه را با توجه به نزدیکی جغرافیایی به ضرر خود ارزیابی نموده است و بهمین دلیل نیز بارها مورد شماتت آمریکا و شخص ترامپ قرار گرفته با این عنوان که حاضر به پرداخت بهای امنیت خود نیست. اما احتیاط اروپا تاکنون دلایل روشنی داشته است. اروپا بدلایل جغرافیایی در خط مقدم غرب قرار دارد و هرگونه درگیری و دخالت بیشتر در خاورمیانه این منطقه را در معرض خطرات مهمی چون هجوم مهاجرین و نیز تشدید اقدامات تخریبی قرار داده و اقتصاد و جامعه آنرا بشدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما بنظر می‌رسد آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها راه فشار بیشتر و قرار دادن اروپا بر سر دوراهی درگیری در داخل یا درگیری در خارج را جلوی پای ایشان قرار داده و می‌دهند. 

آمریکا همانطور که ترامپ بارها اشاره کرده انتظار دارد که اروپا سهم خود را از ماجراجویی (غربی) در خاورمیانه و در حقیقت نقش خود را در تلاش غرب برای کنترل جهان ایفا نموده و وظایفش را ادا نماید. اظهارات ترامپ که آمریکا دیگر نمی‌تواند هزینه امنیت اروپا را تامین نماید و تصمیم خروج نیروها از آلمان و اروپا با همین توجیه، ازجمله فشارهایی است که امریکایی‌ها قبلا وارد آورده‌اند. بنظر می‌رسد فرانسه بدلیل سبقه فرهنگی و ایدئولوژیک و نیز ادعای سردمداری اروپا زمینه مناسبتری برای تحریک داشته، اگرچه سرایت این روند به سایر کشورهای اروپایی قابل انتظار است. 

آمریکا و رژیم صهیونیستی اروپا را در نوک پیکان اقدامات خود در خاورمیانه می‌خواهند تا هزینه‌های اقدامات افراطی و پرریسک خود در این منطقه را بیش از پیش با اروپا تقسیم کنند ونیز برای ضربات متقابل نیز سپری برای خود فراهم نمایند و ظاهرا ابایی ندارند که اروپا را با اقتصاد متزلزل و اجتماع متشتت خود قربانی نمایند. (و البته خروج انگلیس از اروپا نیز در این برهه و با توجه به موارد ذکر شده قابل توجه است) باید در این زمینه به اروپا هشدار داد که آمریکایی‌ها بلحاظ جغرافیایی هزاران مایل دورتر از خاورمیانه بسر می‌برند و در شرایطی هستند که برای مقابله با قدرت‌های جدید جهانی چون چین، روسیه و حتی اروپا و نیز قدرت‌های کوچکتر منطقه‌ای چون ایران چاره‌ای جز جز قمار پر ریسک در خاورمیانه ندارند (برای تسلط و یا نابودی منابع منطقه که مورد نیاز چین و اروپا است) 

بنظر می‌رسد تنها راه اروپا برای خروج از این گرداب خطرناک این است که به جای عملکرد سنتی خود در پیوند با آمریکا و تحت عنوان پیمان غرب، با اتخاذ تصمیمی استراتژیک راه خود را از آمریکا جدا نموده و با سایر قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای در مورد ایجاد نظمی جدید در چهارچوب نیازهای دنیای امروز تعامل نماید. این شاید تنها راه برای اروپا و جهان در جهت پرهیز از ورود به دور تازه ای از خشونت و تاریکی باشد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۷۲۸۱۵۱۱:۲۵:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۱۵
واقعا فاز شما چیه در عمرت یه قوطی کبریت ساختی دنیا با زحمتها و تلاش و از جان گذشتن غربی ها و اروپایی ها به اینجا رسیده همین الان اگه امریکا و اروپا نبود باید در غار زندگی می کردی نه اینکه بیایی با کامپیوتر امریکایی و تکنولوژی آلمانی فرانسوی بر علیه شون مطلب بنویسی
ناشناس۱۶۷۲۸۹۹۱۲:۱۹:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۱۵
غربزده گرامی کسی منکر پیشرفت های غرب نیست ولی غرب تلاش دارد دیگران را از پیشرفت و توسعه باز دارد و این استانداردهای دوگانه و چند گانه غرب است که محکوم است ضمنا اینها چیز مفت به دیگران نمی دهند ودر مقابل چیزهایی که داده اند صدها برابرش را ازما دزدیده اند سخن اخر اینکه ساختمانها و پیشرفت علمی و فنی دلیلی بر حقانیت یک ملت در تمام مسایل نیست چه اگر اینگونه بود در محاکم قضایی عادل باید همیشه برنده بودند
ناشناس۱۶۷۳۲۷۵۱۷:۵۸:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۱۵
وطن فروشان داخلی براتون متاسفیم
ناشناس۱۶۷۳۳۵۳۱۸:۵۵:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۱۵
دادش همین که در یک قاره دیگه انتخاباته و در چند تا قاره اینطرف تر در کشوری به نام ایران دلارش یکدفعه 2500 تومان می آید پایین باید پی به عظمتش ببری.کاری که روحانی نتوانست در 8 سال یکدفعه 2500 تومان پایین بیاره توانسته یک روزه 20 هزار تومان بالا ببره ولی پایین آوردن قیمت را باید قدرتی دیگه انجام بده.
ناشناس۱۶۷۳۴۶۳۲۱:۴۴:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۱۵
کی با هم‌ فرق داشتن اروپا و آمریکا
ناشناس۱۶۷۲۹۶۲۱۳:۰۶:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۱۵
ای غرب زده!
ناشناس۱۶۷۳۱۱۲۱۴:۵۴:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۱۵
چی میگی؟ درسته که مطلب ضعیفی است و سر و ته ندارد اما اینکه زندگی بشر مدیون غربی هاست دیگر از خزعبلات بزگر است! یا تاریخ نخوانده ای یا ...! در هر حال توصیه میکنم حد اقل یک دور تاریخ جهان را بخوانی و ببینی که اولا مراکز تمدن جهان کجاها بوده و ثانیا در همین دویست سال اخیر پیشرفت غرب را چه دانشمندانی از کدام مناطق جهان رقم زده اند! خود غربی ها دارند اعتراف میکنند که پیشرفتشان بر اساس استعمار کشورهای دیگر بوده و مخصوصا استعمار جدید که بخشی از آن عبارت است از دزدیدن مغزها.
ناشناس۱۶۷۳۱۱۴۱۴:۵۵:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۱۵
از جان گذشتگی اروپا!؟!؟ تا اونجا که من میدونم این آسیاییها و آفریقاییها بودن که با جون و داراییشون تاوان پیشرفت اونها رو دادن, و معلوم نیست تا حالا چند میلیون انسان بیگناه توسط اونها به کشتن داده شدن و چند هزار میلیارد دلار از ثروتشون به تاراج رفته! شما فکر میکنی جهان از بیست سال پیش بوجود اومده!؟ قبل از حمله مغول ایران سرآمد علم توی جهان بوده, الان هم اگر این غربیها با کودتا و هزار ترفند حاکمان وابسته رو در خاورمیانه سر کار نمیاوردن تا منابعشون رو غارت کنن, غربیها داشتن توی غار نون خشک میخوردن! حالا فاز شما چیه!؟
ناشناس۱۶۷۳۱۱۹۱۴:۵۷:۵۱ ۱۳۹۹/۸/۱۵
عجب!!!!!!! اگر با انواع جنایت دست و پای ما رو نبسته بودن الان با تکنولوژی ایرانی داشتی غربزدگی خودت رو بروز میدادی!!!
ناشناس۱۶۷۳۱۲۳۱۴:۵۹:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۱۵
غربزده شنیده بودم اما تو دیگه فول آپشن هستی!
ناشناس۱۶۷۳۱۲۵۱۵:۰۰:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۱۵
اونا خودشون هم اینقدر اعتماد به نفس ندارن که شما بهشون اعتماد داری!!
ناشناس۱۶۷۳۱۲۸۱۵:۰۲:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۱۵
نمیدونم نویسنده این مطلب قوطی کبریت ساخته یا نه ولی همین الان یکی از ماهواره های ایران داره توی مدار میچرخه!!
ناشناس۱۶۷۳۱۳۴۱۵:۰۴:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۱۵
آمار امروز مبتلایان به کرونا: آمریکا نزدیک به 110 هزار نفر فرانسه نزدیک به 50 هزار نفر
ناشناس۱۶۷۳۱۴۳۱۵:۲۴:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۱۵
حرف شما مانند این هست که بگوییم مردم تهران و مراکز استان ها با از خود گذشتگی و فداکاری برج و ویلا ساختند و چراغ علم و کارخانجات را روشن نگه داشتند و عشایر و روستاییان و شهرهای کوچک تلاش کمی کردند. شاید حرف شما درست باشه ولی در حقیقت بخشی از ثروت غرب از راه دزدی بخشی از راه منابع طبیعی و بخشی از راه تلاش هست. منابع طبیعی دارند. همین امروز یک پنجم آب شیرین جهان در امریکاست. دزدی کردند. شاه سابق ۸۰ درصد هزینه ی جنگ کمرشکن ویتنام را با نفت مجانی تقبل کرد. یک تریلیارد دلار دارایی ایران را در آمریکا بلوکه کردند. هر ۲ سال یک جنگ جدید به راه انداختند. کشورهای اروپایی هم بدتر از امریکا. یک کشتی که ملکه الیزابت از پرتقال دزدی دریایی کرد آن قدر طلا داشت که یک سال کفاف بودجه شان را داد. وقتی یک بندر بنگلادش را گرفتند به اندازه ی ۴ سال کفاف بودجه شان را از ثروت آن کسب کردند. ۸۴ درصد پول نفت ایران قبل از ملی شدن به حساب انگلیس می رفت. کانال سوئز چین و سرخپوستان را غارت کردند. فرانسه هم نه در کشور ما ولی در آفریقا هنوز خیلی کشورهای آفریقایی از فرانک سی اف ا استفاده می کنند و پشتوانه ی پولشان در فرانسه نگهداری میشه.
مهران۱۶۷۳۱۵۵۱۵:۴۵:۵۷ ۱۳۹۹/۸/۱۵
(دنیا با زحمتها و تلاش و از جان گذشتن غربی ها و اروپایی ها به اینجا رسیده) البته اضافه کن استثمار و آوراگی بسیار از مردم دنیا و بویژه آفریقایی ها غارت کشورهای دیگه، جنگهای بیشماری که به کشورهای دیگه تحمیل کردن!!!! از جمله کشور خودما یادت رفته که تمام کشورها و از جمله اروپا و آمریکا انواع سلاح ها رو به عراق، برای نابودی ما می دادند؟!!! همان تکنولوژی آلمان که با سلاح های شیمیاییش هنوز بسیاری از مردان این کشور رو درگیر انواع سرطان کرده؟! یه سر برو کشور مالی تا ببینی چطور فرانسوی ها به اسم جلوگیری از جنگهای داخلی از معادن طلا تا فرودگاه باماکو خط راه آهن کشیدن تا پول اون مردم بیچاره رو غارت کنند!!! و اگر بخواهم برات بنویسم تو یک کتاب جا نمیشه! اگه کاری کردن هدفشون راحتی خودشون بوده و به بقیه دنیا مفت و مسلم هیچ چیزی رو نداده اند . ضمن اینکه دیگه تکنولوژی تنها تو اروپا و آمریکا نیست و بسیاری از کشورهای دیگه در حال کار کردن هستند و اونها شدن حاضری خور که دوره اونها هم درحال سر اومدنه.
ناشناس۱۶۷۳۱۷۰۱۶:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۱۵
یه دکتر برو داداش. تاریخ هم یک کم بخون. من نمیگم ما فلان بودیم و بهمان، نه. ولی تو دیگه خددباختگی رو معنای جدیدی دادی بهش!
ناشناس۱۶۷۳۲۴۰۱۷:۱۹:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۱۵
بدون اروپا ایران تو غار زندگی میکرد؟ تنها امپراطوری جهانی و اولین منشور بین المللی را ایرانیها ایجاد کردند، در زمان امپراطوری اسلامی هم این کتابهای جابربن حیان و بوعلی و روشهای ریاضی خوارزمی و .. بود که به اروپا رفت. ریشه های انقلاب رنسانس در برتری عملی و نظامی شرق بوده و تو میگی بدون این دویست سال بعد از رنسانس باید تو غار زندگی میکردیم؟ اهل کجایی؟ چقدر با تاریخ آشنایی؟
ناشناس۱۶۷۲۹۲۹۱۲:۳۷:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۱۵
اگر نفت ما هم نبود هیچ کدام از اینها ساخته نمی شد.
ناشناس۱۶۷۳۰۰۷۱۳:۳۳:۳۷ ۱۳۹۹/۸/۱۵
از نظر این ها تندروهای اسلامی ایران و دوستانش هست وگرنه القاعده و داعش را تا میتوانند حمایت می کنند. این ها حتی برای صدام نیروگاه هسته ای اوسیراک به معنی خدای مرگ مصر باستان ساختند. نگاه کنید به ترامپ که ورود ایرانیان به امریکا را ممنوع کرد ولی اولین سفر خارجی او به عربستان بود.
ناشناس۱۶۷۳۰۶۹۱۴:۲۲:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۱۵
معلوم نیست این مکرون از چه مصالحه ای تا الان صحبت می کرده و الان میخواد چکار کنه. چون زنان مسلمان با حجاب را حتی از تحصیل محروم کردند. حتی پلیس فرانسه زنان محجبه را دستگیر کرده و بعد از گرفتن روسری آنان را به زور آرایش کرده و در خیابان رها می کند. فرانسه حتی ورزشکاران کشورهای دیگر را موقع بازی در کشورش وادار به بی حجاب شدن می کند.
ناشناس۱۶۷۳۳۷۰۱۹:۱۱:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۱۵
چرا نامربوط می گی ؟؟ برای شاغلین در ادارات دولتی استفاده از هر نماد دینی را ممنوع کرده اند مدارس هم در پذیرش افراد محجبه مختار هستند و در دانشگاهها افراد محجبه درس می خوانند و در دانشگاه داشتن حجاب ممنوع نیست در خیابانهای فرانسه افراد محجبه فراوان هستند شما فکر کردی دختران مسئولین چطور در غرب درس می خوانند ؟ بی حجاب ؟؟ استفاده از برقع به خاطر موضوع تروریسم ممنوع است کی گفت دستگیر می کنند و به زور آرایش می کنند ؟؟ زنان غربی بر عکس ما اصلا آرایش ندارند و فقط زنان مسن آرایش ملایم دارند
ناشناس۱۶۷۳۴۱۸۲۰:۴۳:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۱۵
اطلاعات شما کاملا غلطه در اروپا آرایش کردن زنان متداول نیست مگر آرایش سبک در میهمانی های شب حتی عروسها آرایش بسیار کم دارند و لباس ساده می پوشند و پوشیدن لباس عروسی مادر و مادر بزرگ متداوله و اصلا اهل تجمل و تفاخر نیستند در فرانسه با نقاب و برقع بنابر دلایل امنیتی مخالفت شدید می شود و در خیابان زنان محجبه تردد می کنند پوشیدن لباس بسیار باز یا جین خیلی پاره در دانشگاه ممنوعه ولی حجاب داشتن ممنوع نیست در مدارس هم به تصمیم مدیران مدرسه بستگی داره شما زیاد کیهان نخون و صدا و سیما نبین
ناشناس۱۶۷۳۰۸۹۱۴:۳۸:۰۱ ۱۳۹۹/۸/۱۵
بایدن عشق ادمکشان دیکتاتورها وستمکاران دنیا
ناشناس۱۶۷۳۳۱۶۱۸:۲۶:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۱۵
برخی از دوستان هنوز دلیل برتری و سیادت اروپا و امریکا در دنیا را درک نکرده اند ،جبهه متفقین ، برنده دو جنگ جهانی با چندصد میلیون کشته شد که دلیل آن ، سعی و تلاش آلمان و ژاپن برای خارج شدن ازقدرت هژمون بود ، حتی هیتلر هم با آن عظمتی که در طول تاریخ نظیر نداشت، در آخر از قدرت متفقین شکست خورد ، شوروی به عنوان بزرگترین دولت دنیا و بزرگترین ارتش ، بعد از چند دهه فروپاشید و قدرت جهانی به دست اروپا و امریکا باقی ماند ، آنها اگر شده تمام کره زمین را با بمب هسته ای نابود می کنند ولی نمی گذارند این نظم جهانی به هم بخورد . پس ما بنا به توصیه امیرکبیر باید با موازنه منفی کار خود را پیش ببریم ، وگرنه در غلط بودن مسیری که در این چند سال طی کرده ایم کسی شک ندارد
ناشناس۱۶۷۳۳۴۳۱۸:۴۳:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۱۵
بالاخره و بر اساس جبر تاریخ مصالحه بین ظالم و مظلوم ناممکن و تقابل حتمی است. باید آماده بود.
ناشناس۱۶۷۳۴۷۴۲۲:۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۱۵
واقعا اگر این جمله که در انتخابات امریکا برای ما فرقی نمیکنه کی برنده بشه از ته دل باشه نشون میده ما چقدر ناآگاهیم ..
ناشناس۱۶۷۳۵۲۴۲۳:۳۷:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۱۵
متاسفانه ما دچار خودشيفتگي و خود بزرگ بيني بيش از حد هستيم قدرت هر كشوري در دنيا به ميزان توليد علم و دانش و فن آوري بستگي داره البته دوستان بايد توجه كنند مهندسي معكوس و كپي از نمونه هاي خارجي سرقت محسوب ميشه كه متاسفانه تمام توليدات و دانش و.. كه در اختراعات و توليدات ما به وضوح ديده ميشه ما حتي با تغيير انشاي مقاله هاي خارجي اونا را بنام خودمان دو باره منتشر مي كنيم كه بعنوان سارق مقالات ايراني ها و چيني ها معروف شدن .. اينها خودباختگي نيست با پذيرش اين موارد مي تونيم با دنيا تعامل بهتري داشته باشيم بايد از شعار دادن و گنده گويي دست برداريم و بيشتر عمل كنيم و با زحمت و تلاش بيشتر راه درست را به فرزندان مان آموزش بدهيم بايد از ژاپن و آلمان و .. ياد بگيريم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  7. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  8. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  9. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  12. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  13. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  14. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  17. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین