سفارش تولید محتوا را به چه کسی بدهیم

گزارش بازرگانی،   3990814106

این روزها تولید محتوا اهمیت زیادی دارد. به خصوص برای افرادی که دارای کسب و کارهای اینترنتی هستند نیاز به تولید محتوای با کیفیت از ضروریات است. افراد علاقمند به تولید محتوای موثر برای رونق دهی به کسب و کارشان هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که خود با اصول محتوانویسی آشنایی دارند اما مشغله زیاد به آنان اجازه انجام این کار را نمی‌دهد. دسته دوم افرادی هستند که در زمینه تولید محتوا صاحب فن و تخصص نیستند.

هر دو دسته افرادی نام برده شد، مایل هستند تا سفارش تولید محتوا را به دست فرد یا افرادی بسپارند تا آنان محتوایی جامع و مناسب برایشان تدوین کنند. در این زمینه آژانس‌ها، شرکت‌ها، سایت‌ها و نویسندگان مختلفی هستند که می‌توان با مراجعه به آن‌ها کار تولید محتوا را به دستشان سپرد اما تولید محتوا توسط کدام یک از این دسته‌ها بهتر و موثرتر است؟ در ادامه به معرفی این تولید کنندگان محتوا و مزایا و معایب هر کدام می‌پردازیم.

سفارش محتوا به آژانس‌های تولید محتوا

یکی از روش‌های تولید محتوا سفارش دادن محتوای مورد نظر به آژانس‌هایی است که بدین منظور شکل گرفته‌اند. این آژانس‌ها در ایران نزدیک به یک دهه، قدمت دارند. معمولا آژانس‌ تولید محتوا از ترکیب چند نیروی جوان به وجود آمده است. افرادی که در این زمینه با آژانس تولید محتوا کار می‌کنند افرادی ماهر در حوزه‌های مختلف هستند از قبیل تولید محتوای متنی، تولید محتوای تصویری، طراحی ویدئو و پوستر، طراحی سایت و وبلاگ، ترجمه، انیمیشن و...

هزینه تولید محتوا در این آژانس‌ها بستگی به نوع محتوا، حجم آن، زمان تحویل محتوا و حوزه تخصصی آن دارد که این هزینه با توافق طرفین (کارفرما و فریلنسر) تعیین و مشخص می‌گردد.

آژانس‌های تولید محتوا با شناخت مخاطب و آگاهی از نیازهای وی و اهداف مورد نظرش می‌توانند محتوایی تولید کنند که از هر جهت برای مخاطب مناسب و مطابق با نیازها و اهداف وی باشد.

تهیه محتوا توسط فریلنسر نویسنده

فریلنسر، فردی است که به طور مستقل و به صورت پروژه‌ای کار تولید محتوا را انجام می‌دهد. وی تنها در یک زمینه تخصص دارد. مثلا فقط نویسندگی می‌داند یا فقط می‌تواند ترجمه کند. فریلنسر نویسنده در اختیار هیچ شرکت یا آژانسی نیست.

از جمله مزایای به کارگیری وی در تولید محتوا مهارت کافی وی در امر نوشتن است. این فرد برای انجام محتوایی با کیفیت بسیار ارزش قائل است و کیفیت کار را به فروش ترجیح می‌دهد. هم‌چنین او فردی خلاق است و تولید محتوا توسط او در زمان و هزینه، صرفه جویی می‌کند.

اما به کار گیری او برای تولید محتوا معایبی نیز دارد. از جمله معایب تولید محتوا توسط فریلنسر نویسنده این است که فریلنسر تازه کار ممکن است برای مشتری اول کاری کم کیفیت ارائه دهد و یا متن او، یکپارچگی و انسجام لازم را نداشته باشد.

از طرف دیگر ممکن است مشکلی در زمان بندی به وجود آید به عنوان مثال نویسنده محتوای خود را در زمان مورد نظر تحویل ندهد و ارائه محتوا به کارفرما، به تاخیر بیفتد. از طرف دیگر یافتن نویسنده‌ای متعهد و مسئول، کاری مشکل است.

انجام کار محتوا توسط نیروی فیزیکی

بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ برای تولید محتوا، فرد جدید و یا نیروی انسانی جدیدی را استخدام می‌کنند. در این صورت آشنایی با سوابق کاری و رزومه فرد، ضرورت دارد.

توانمندی‌های این فرد باید به طور کامل چک و تأیید گردد و بر میزان دستمزد توافق شود. یکی از عیوب عمده این شیوه تولید محتوا این است که تضمینی وجود ندارد که پس از استخدام این نیروی فیزیکی، محتوای ارائه شده از سمت وی خوب و با کیفیت و متناسب با نیاز کاری شرکت یا کارخانه باشد. یافتن نویسنده‌ای مناسب با شرایط کاری، کار مشکلی است از طرفی هزینه‌های بالایی نیز دارد.

سفارش تولید محتوا به نویسنده خوب

نویسنده خوب، ویژگی‌هایی دارد که از آن جمله می‌توان تسلط وی به زبان و ادبیات و شیوه نگارش و مطالعات گسترده را نام برد. اما این نویسنده ممکن است از اهداف و نیازهای جامعه و مخاطبین سایت‌ها و یا حتی کلمات کلیدی مورد استفاده در تولید محتوا آشنایی لازم و کافی را نداشته باشد. هم‌چنین او ممکن است در بعضی از زمینه‌ها دارای تخصص کافی باشد اما در سایر زمینه‌ها مهارت کافی نداشته باشد و یا شناخت خوبی از بسیاری از مسائل نداشته باشد.

تولید سفارشی محتوا توسط شرکت‌ها

موسسه‌ها و شرکت‌هایی وجود دارند که خدمات مربوط به کار تولید محتوا را به صورت حرفه‌ای و با شیوه‌های نوین، انجام می‌دهند. این شرکت‌ها می‌توانند محتوایی خوب و با کیفیت برای مشتریان فراهم کنند.

آن‌ها با در اختیار داشتن نویسندگان مسلط به امور مختلف و تولید محتوا، در کم‌ترین زمان می‌توانند خدمات مورد نظر کارفرما را ارائه دهند. بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده کار تولید محتوا را به آن‌ها بسپارید. از جمله معایب این شرکت‌ها این است که آن‌ها در قبال انجام کار تولید محتوای مورد نظر شما، مبالغ زیادی دریافت می‌کنند. بنابراین لازم است قبل از سفارش کار تولید محتوا به این شرکت‌ها از هزینه‌های آنان مطلع شوید.

انجام سفارش محتوا توسط تیم تخصصی

تیم تخصصی تولید محتوا متشکل از افرادی است که می‌توانند فرایند تولید محتوا را به درستی به سرانجام برسانند و در نهایت محتوایی خوب و با کیفیت در اختیار کارفرما قرار دهند. این تیم شامل یک استراتژیست محتوا، نویسنده محتوا، ویراستار، هماهنگ کننده و گرافیست است.

موفقیت فرایند تولید محتوا به این افراد و میزان تجربه و مهارت آن‌ها بستگی دارد. هر چه اعضای این تیم حرفه‌ای تر باشند محتوای تولید شده توسط آنان نیز بهتر خواهد بود.

هزینه این شیوه تولید محتوا کمتر از هزینه شرکت‌ها و یا استخدام نیروی جدید است. تیم تخصصی محتوا می‌تواند محتوای مناسب شما را در کم‌ترین زمان و بالاترین حجم ارائه دهد.

کار سفارشی محتوا توسط افراد تازه کار

تولید محتوای ارزشمند، نیازمند داشتن نویسنده‌ای است که مهارت و دانش لازم و خصوصا تجربه کافی را در کار تولید محتوا داشته باشد تا بتواند محتوایی مطابق با اوضاع اجتماعی و متناسب با اهداف جامعه و نیازهای آنان تدوین کند. یک نویسنده تازه کار ممکن است در نویسندگی مهارت داشته باشد اما تجربه کافی را برای انجام تولید محتوا به صورت فردی و مستقل ندارد.

سفارش دادن محتوا به سایت‌های فریلنسری

یکی از راه‌های تولید محتوا سفارش کار به سایت‌هایی است که برای ارائه خدمات در این زمینه طراحی شده‌اند. این سایت‌ها محتوایی باکیفیت و با هزینه‌ای نسبتا پایین تولید می‌کنند. تولید محتوا در این سایت‌ها توسط یک نفر انجام می‌گیرد بنابراین تمرکز و دقت بالایی در تولید محتوا وجود دارد.

تهیه محتوای سفارشی توسط مترجم

یک نفر ممکن است مترجم بسیار خوبی باشد و در زمینه ترجمه به خوبی از پس انجام کار بر بیاید. اما این فرد در زمینه تطبیق محتوا با شرایط اجتماعی ممکن است عملکرد درستی نداشته باشد و یا نتواند از پس تالیف و بازنویسی متون بر آید. بنابراین باید در انتخاب چنین فردی در تولید محتوا دقت زیادی انجام گیرد.

سفارش به تولید کننده محتوا در سایت‌های ترجمه‌ای

سایت‌های ترجمه‌ای از سایت‌هایی هستند که امروزه کار تولید محتوا را نیز انجام می‌دهند. در این سایت‌ها می‌توانید از خدمات متنوع در زمینه ترجمه متون، استفاده کنید. اما چنانچه قصد بازنویسی یک محتوا را دارید و یا می‌خواهید محتوایی برای شما تالیف شود این سایت‌ها گزینه مناسبی نیستند. در واقع این سایت‌ها تنها زمانی به کار می‌آیند که هدفتان صرفا ترجمه متن و دستیابی به محتوای ترجمه شده باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین