رکورد دوباره کرونا در ایران/ مطهری: اگر بایدن رای بیاورد در انتخابات ایران هم دولت اعتدالی رای می‌آورد/دفاع زیدآبادی از حضور مسئولین در میان مردم/ آیا وضعیت وخیم اقتصادی تعمدی است؟

گروه سیاسی الف،   3990812112 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رکورد دوباره کرونا در ایران/ مطهری: اگر بایدن رای بیاورد در انتخابات ایران هم دولت اعتدالی رای می‌آورد/دفاع زیدآبادی از حضور مسئولین در میان مردم/ آیا وضعیت وخیم اقتصادی تعمدی است؟

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری امروز دو‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز (۱۲ آبان) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۸۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۰۲۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۸ هزار و ۷۸۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

وی اظهار داشت: ۵۳۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

چرا کرونای مسئولان زودتر درمان می‌شود؟

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چرا مسئولینی که به کرونا مبتلا می‌شوند به زودی درمان می‌شوند اما طول درمان مردم عادی بیشتر زمان می‌برد، بیان کرد: این اظهار نظر غیرمنصفانه ای است، سردارانی را در نظام سلامت از دست داده‌ایم که اینها آگاه‌ترین افراد در دانش روز بودند، هفته گذشته ۳ عزیز دیگر را در نظام سلامت از دست دادیم و برای همین می‌گویم که این حرف منصفانه‌ای نیست.

نمکی خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثر بیماران عادی دیر به مراکز درمانی می‌آیند و روند درمانی اینها سخت می‌شود اما مسئولین چون زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند درمانشان راحت تر و سریع‌تر است.

بیشتر بخوانید: جزئیات طرح ممنوعیت تردد

درخواست نمایندگان تهران برای تعطیلی دوهفته ای

رئیس مجمع نمایندگان تهران در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تعطیلی سراسری استان تهران به مدت دو هفته شد.

در نامه سیدرضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:

« مجمع نمایندگان استان تهران که چند جلسه تخصصی و کارشناسی با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران و نیز استاندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مدیران و فرماندهان امنیتی و انتظامی برگزار کرده است پیشنهاد تعطیلی سراسری استان تهران به مدت دو هفته در بخش های دولتی، خصوصی و اجتماعی را ارائه می کند.»

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله‌ با کرونا در گفتگو با مهر در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای تهران، اظهار داشت: این موضوع در حد پیشنهاد بوده و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وی افزود: در جلسه امروز استانداری با معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد چرا که این تعطیلی برای جلوگیری از مرگ و میرهای ناشی از کرونا مفید خواهد بود.

***

مطهری: اگر بایدن رای بیاورد در انتخابات ایران هم دولت اعتدالی رای می‌آورد

علی مطهری، نماینده سابق مجلس درباره موضع ایران پس از انتخابات آمریکا به شرق گفت: «به نظر من موضع ایران باید چنین باشد که ابتدا همه تحریم‌هایی که ترامپ برقرار کرده است‌، لغو شده و شرایط مانند آنچه پیش از ترامپ وجود داشت، شود و بعد از آن آمریکا به برجام بدون هرگونه تغییری بازگردد و پس از این مراحل، اگر آنها اصرار به مذاکره داشته باشند، شخصا معتقدم مذاکره با آنها در آن شرایط درباره منطقه و نه مسائل موشکی مشکلی ندارد. موضع ما در منطقه، آزادی فلسطین و خروج نیروهای آمریکا از منطقه است و این موضع هیچ‌وقت تغییر نمی‌کند. با تکیه بر چنین اصلی، ایرادی ندارد درباره مسائلی همچون سوریه، عراق و یمن گفت‌وگو صورت گیرد. البته همه اینها بستگی به تصمیم کل نظام دارد»

مطهری درباره تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر انتخابات سال آینده ایرن گفت: «اگر ترامپ انتخاب شود و همین راهش را دنبال کند و مشکلات ما هم پا‌برجا باشد، فضای سرد سیاسی ادامه می‌یابد و کاهش چشمگیر حضور مردم در انتخابات مجلس تکرار می‌شود. بخشی از مردم به این نتیجه رسیده‌اند که انتخاب ما تأثیری بر وضعیت کنونی ندارد و به همین دلیل مشارکت پایین خواهد بود؛ اما اگر بایدن پیروز شود، فکر می‌کنم با توجه به اینکه گشایش هرچند اندکی در وضع اقتصادی ایجاد می‌شود و حداقل شرایط سخت‌تر نمی‌شود و مقداری تأثیر برجام احساس خواهد شد، مردم به بهبود وضع معیشت خود امیدوار می‌شوند و مشارکت بیشتری در انتخابات سال آینده خواهند داشت و اگر مشارکت بالا باشد و قشر خاکستری وارد انتخابات بشوند، طبعا تندروها رأی نمی‌آورند و فرد معتدلی رأی می‌آورد. البته ما نباید مسیر کلی خود را متأثر از انتخابات آمریکا بدانیم؛ اما به هر حال انتخابات این کشور بر همه دنیا و به‌خصوص ایران تأثیر می‌گذارد.»

***

استخدام اصلاح طلبان در سال آخر دولت

آفتاب یزد نوشت: «به تازگی لیست بلندبالایی به بیرون درز کرده که برخی فعالین رسانه‌ای حامی دولت روحانی یا آنهایی که در ستادهای انتخاباتی روحانی فعال بودند در این چند ماه آخر، یکی یکی مزد خود را می‌گیرند تا میراث روحانی تنها افزایش هفت برابری قیمت ارز و طلا یا پراید نباشد بلکه استخدام‌های خاص نیز در کارنامه او دیده شود! هرچند شاید لازم بود فعالین ستاد انتخابات روحانی حتی به دلیل تبلیغ او با وجود کارنامه‌ای که حالا می‌بینیم شماتت هم بشوند!

 این بار دولت روحانی است که چنین استخدام‌هایی را در دستور کار قرار داده که در میان آن از نمایندگان اصلاح‌طلب سابق تا خبرنگارانی که شاید همان‌هایی بودند که از احمدی‌نژاد و قالیباف انتقاد می‌کردند حالا خودشان غنیمت نبرد 96 را در 99 بدست آورده اند. افرادی که بیشتر آنها به لحاظ سابقه کاری یا مدرک تحصیلی سنخیتی با پستی که دریافت کرده‌اند ندارند و در این میان حقوق‌های بالای 10 میلیون و 20 میلیون را باید در حساب خود ببیند و بگویند «روحانی مچکریم». درباره رویه استخدام‌های جدید شاید یکی از جالب‌ترین موارد نامه‌ای باشد که اخیر از سوی یک مقام استانی به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است(که تاکنون تکذیب نشده است).

در این نامه آمده است: «با عنایت به قول مساعد ریاست محترم جمهور در همایش استانداران در مجموعه سعدآباد در سال ۱۳۹۸ مبنی بر بکارگیری و جذب تعداد ۲۰ نفر از فعالان ستاد انتخاباتی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ در استان کرمانشاه به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه تاکنون مکاتبات و پیگیری‌های مکرری در این خصوص صورت پذیرفته و نتیجه مشخصی در خصوص اخذ و تخصیص شناسه استخدامی افراد معرفی شده حاصل نگردیده، لذا خواهشمند است با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم و وضعیت خاص معیشتی این افراد که عمدتاً دارای تحصیلات عالیه و جایگاه خاص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌باشند دستور فرمائید اقدام لازم در این خصوص معمول گردد.»

نکته‌ای که به نظر می‌رسد باید گفت اگر احمدی‌نژاد هوای همه حامیان خود در سراسر کشور را داشت به نظر می‌رسد دولت روحانی در این زمینه نیز تبعیض به خرج داده و تهرانی‌ها را به پست‌های پولساز فرستاده و برای شهرستانی‌ها خبری از استخدام‌های معمولی هم نیست!

اما آنچه مهم است اینکه رسانه‌های اصلاح‌طلب یا فعالین سیاسی هیچکدام صحبتی در این زمینه نداشته و میلی برای پرداختن به این موضوع ندارند! گویی اصلاح‌طلبان می‌گویند حالا که نوبت به ما رسیده و احتمالا 1400 را هم واگذار خواهیم کرد چرا از این شانس استخدام‌ها استفاده نکنیم! در چنین شرایطی چگونه اصلاح‌طلبان می‌توانند امیدوار به این باشند که اعتماد عمومی از دست رفته را بازگردانند. در حالی که شواهد یکی بعد از دیگری بیرون می‌آید که منافع شخصی و گروهی اولویت اصلی برخی شده است!»

***

آیا وضعیت وخیم اقتصادی تعمدی است؟

کیهان نوشت: «این روزها شاید بسیاری از مردم وقتی با وضع نابسامان بازارهای مختلف اعم از کالاهای اساسی و غیراساسی روبه‌رو می‌شوند و مدام قیمت‌های جدید پیش رویشان سبز می‌شود ناخواسته با خود می‌گویند «نکند دست‌هایی در کار است تا صبر ما را لبریز کند وگرنه تحریم‌ها که سابقه 40ساله دارند و مختص امروز و دیروز نیستند که همه مشکلات را گردن آن می‌اندازند».

در پاسخ به این گزاره باید گفت هرچند تحریم‌های دو سال اخیر شدت بیشتری داشته و کرونا هم بر این شدت افزوده است اما واقعا بخش مهمی از مشکلات پیش‌آمده ربط چندانی به تحریم و کرونا ندارد و با راهکارهای مدبرانه قابل حل است...

بازار بورس تهران طی ماه‌های اولیه امسال و تا 19 مردادماه بدون دلیل خاصی با رشد 300 درصدی مواجه شد. هرچند این رشد حبابی با هشدارهای کارشناسان همراه بود ولی تبلیغات کم‌نظیر برخی مسئولان دولت مبنی بر دعوت از مردم برای حضور هرچه بیشتر در این بازار سبب بی‌اعتنایی به آن هشدارها شد تا جایی که در 16مردادماه امسال یک مسئول ارشد دولت بدون توجه به آن رشد حبابی از مردم خواست همه چیز را به بورس بسپارند و همین فراخوان عجیب موجب هجوم مردم کوچه و بازار به بورس شد! متاسفانه سه روز پس از این دعوت سؤال‌برانگیز، ریزش شاخص بورس کلید خورد و تا به امروز نزدیک 800 هزار واحد افت کرده که همین کاهش بی‌سابقه موجبات نارضایتی و زیان کردن بخش مهمی از سهامداران خرد را فراهم آورده است.

هرچند راهکار بازگشت سرمایه‌های از دست رفته مردم به اذعان بسیاری از خبرگان بورس صبر و بردباری سهامداران است اما در این قضیه هم بی‌تدبیری برخی مسئولان اجرایی کاملا مشهود بود. نظیر این قصه تلخ را در اصرار بر ادامه سیاست ارز 4200 تومانی، بدون اصلاح معایب جدی‌اش، تعلل در راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و... شاهدیم که هرکدام از این موارد نقش مهمی در کاهش قیمت‌ها و التهابات اقتصادی دارد اما معلوم نیست به چه دلیلی اجرایی نمی‌شود. آیا به‌راستی دست‌هایی به دنبال ناراضی‌تراشی است؟»

***

انتقاد روزنامه دولت از مجلس

روزنامه ایران با انتقاد از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس نوشت: «معلوم نیست حاصل این دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی نمایندگان و نظارت‌های میدانی و غیر میدانی آنها چه آورده مشخصی برای اقتصاد کشور و سفره‌های زندگی مردم داشته است؟ پاسخ الیاس نادران به این سؤال بجز همان طرح پرداخت یارانه به مردم برای تأمین کالاهای اساسی هیچ است که البته این طرح هم پیش‌بینی می‌شود به دلیل نداشتن تأمین مالی در شورای نگهبان رد شود. بماند که بذل و بخشش‌های صدقه‌ای و در حقیقت فروش اموال دولت و توزیع آن در میان مردم را نمی‌شود طرح اقتصادی و متناسب با شعارهای اصولگرایان دانست.

 با این حال هر چه نمایندگان در تحقق وعده‌های اقتصادی خود ناکام بوده‌اند اما به نظر می‌رسد در ورود به حوزه‌های سیاسی که اتفاقاً نشانی از آنها در برنامه‌های انتخاباتی‌شان نبود، تمایل بیشتری دارند چنان که در همین مدت کوتاه 3 طرح انتخاباتی آماده کرده اند و کلیات یکی از آنها یعنی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری دیروز به تصویب مجلس رسید.

در حقیقت حکایت اصولگرایان مجلس یازدهم را می‌توان در این یک جمله خلاصه کرد؛ «به نام معیشت به کام سیاست.» مضاف بر اینکه همین طرح‌های سیاسی هم با حرف و حدیث‌های بسیاری روبه‌رو بوده و انتقادات زیادی حتی از سوی فعالان سیاسی همفکر بیرون مجلس را نیز به دنبال داشته است. آنچه روز گذشته به تصویب نمایندگان رسید، طرحی سیاسی است که در صورت تبدیل شدن به قانون، دست بخش نظارتی انتخابات را بازتر می‌کند و شرایط نامزدها و انتخاب مردم را سخت‌تر.»

***

دفاع زیدآبادی از حضور مسئولین در میان مردم

احمد زیدآبادی تحلیلگر اصلاح طلب در بخشی از یک یادداشت درباره آبان 98 در کانال تلگرامی خود نوشت: «مقام‌های مسئول همگی مدعی‌اند که از سطح و عمق مشکلات مردم آگاهند، اما متأسفانه رویکرد آنان نشانی از این آگاهی ندارد. اگر آنها از عمق فشار به طبقات محروم و میانی جامعه آگاه بودند، نباید حتی یک شب با خیال آرام سر به بالین می‌گذاشتند، آن هم نه به علت انتظار حس انساندوستی از آنها بلکه از بیم و هراسِ توفانی از خشم و عصیانی که به محض یافتن فرصتی برای وزیدن ممکن است نه فقط شیرازۀ نظم و ثبات کشور را از هم بگسلد، بلکه خود آنان را هم در وضعیت مصیبت‌باری قرار دهد.

بر همین اساس است که من موافق حضور مقام‌های مختلف در متن جامعه حتی با انگیزه های اصطلاحاً پوپولیستی و قدرت‌طلبانه هستم زیرا تجربۀ بی‌واسطه‌ای که از طریق تماس مستقیم و رو در رو با مردم جان به لب آمده به دست می‌آید با مطالعۀ هیچ گزارشی به دست نمی‌آید.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۷۰۶۸۱۲۰:۴۲:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۱۲
تا 1400 با کرونا و رکود و بیکاری و تورم.
رضا۱۶۷۱۲۲۶۱۲:۲۶:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۱۳
و البته با روحانی !!!!!!
میلاد حمیدی۱۶۷۱۲۴۶۱۲:۵۷:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۱۳
آقای مطهری نمیدونم چرا شما نمیتونی اظهار نظر نکنی. اعتدالتون بدجوری حالمونو بد کرده بسه دیگه صحبتی از اعتدال دیگه نشه لطفا
ناشناس۱۶۷۱۲۷۴۱۳:۲۵:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۱۳
بعدش یعنی خوب میشه؟
ناشناس۱۶۷۰۶۸۸۲۰:۴۸:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۱۲
آقای علی مطهری با کدام پشتوانه علمی درباره مسائل روابط بین الملل و سیاست داخلی اظهار نظر قاطع میکنند و نوستر آداموس وار آینده را پیش بینی میکنند؟!
علی۱۶۷۰۷۰۱۲۰:۵۸:۴۷ ۱۳۹۹/۸/۱۲
دیگه از هر چی «اعتدال» خسته شدیم. یه دولت «عادل» می‌خوایم.
ناشناس۱۶۷۱۳۲۰۱۴:۱۸:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۱۳
اگه مطهری و خاتمی و رفسنجانی و امثال اونها نبودن ، مردم هشت سال اسیر این دولت ... نمیشدن
ناشناس۱۶۷۰۷۰۲۲۰:۵۸:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۱۲
روحانی و وزیربهداشت بخاطر رهاسازی، درمان ناکارمد باید محاکمه شوند
ناشناس۱۶۷۰۷۱۰۲۱:۰۶:۴۱ ۱۳۹۹/۸/۱۲
مطهری نماینده بودی هییییچ کاری نکردی
ناشناس۱۶۷۰۷۳۱۲۱:۲۲:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۱۲
چپ و راست و اعتدال همه بدرنخورند.حتی توانایی اداره یک ده را ندارند چه برسه به کل مملکت.
ناشناس۱۶۷۰۷۴۲۲۱:۳۳:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۱۲
حتما دستی در کار است .‌ نزدیکان چه کسانی زیر نظر و دستگیر قرا گرفته و یا قرار دارند. این نوع گران شدن و نایاب شدن کالا های اساسی مردم طبیعی به نظر نمی رسد.
ناشناس۱۶۷۰۷۵۱۲۱:۴۴:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۱۲
اداره كشور مانند شركت هاي فاميلي شده هر كس به قدرت نزديك باشد همه امكانات را در اختياردارد وهركس از دايره حاكميت فاصله داشته باشد به هيچ جايي نميرسد وهمچنان بايد گرفتار مشكلات ومعضلات حد اقل هاي معيشتي باشد
ناشناس۱۶۷۰۷۵۵۲۱:۴۹:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۱۲
بدبخت ها چه چشم امیدی به انتخابات آمریکا دارند و نوبر هستید
ناشناس۱۶۷۰۸۳۸۲۲:۵۸:۰۷ ۱۳۹۹/۸/۱۲
آقای مطهری فعلا ژن خوبهای دولت اصلاحاتی طرفدار پیروزی ترامپتد چون نمیخواهند دلارشون ارزون بشه
ناشناس۱۶۷۰۸۶۱۲۳:۲۳:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۱۲
من شک ندارم که وضعیت اقتصادی ایجاد شده تعمدی است و عده ای که ظاهرا وطن پرست نیستند و شاید ذاتا غیر ایرانی باشند تصمیم دارند جامعه ایرانی را از بین ببرند.
ناشناس۱۶۷۰۹۵۱۰۱:۴۳:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۱۳
یعنی این اقای مطهری فکر میکنه واقعا چند درصد مردم درگیر این مباحق هستند که متناسب با اون در انتخابات ایران تصمیم گیری کنن
ناشناس۱۶۷۰۹۸۱۰۶:۳۰:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۱۳
دلخوش کردن به این و اون و دلخوشی به کدخدا و شعار های تو خالی علیه این و اون نتیجه آن دلار بالای سی هزار تومان. و برنج هندی 250 تومان. و سکه 16 ملیونی. و متر مربع خانه 30 ملیون تومانیست. با در آمد ماهی دو ملیونی. آقایان دست از این توهمات بیجا بردارید.
ناشناس۱۶۷۱۰۶۶۰۹:۳۷:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۱۳
آقای مطهری! اگر را کاشتیم چیزی سبز نکرد!
ناشناس۱۶۷۱۰۸۲۰۹:۵۰:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۱۳
علی مطهری بازم اومدی!
رحیمی۱۶۷۱۱۰۸۱۰:۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۱۳
آقای مطهری خدا رحم کرد شهید مطهری زود رفت ،عقاید پسرش را نشنید
ناشناس۱۶۷۱۱۳۱۱۰:۳۴:۲۴ ۱۳۹۹/۸/۱۳
اصلاح طلبان و اعتدالیون در 7 سال گذشته نشان دادند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند.
ناشناس۱۶۷۱۵۱۴۱۹:۵۲:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۱۳
"اگر بایدن پیروز شود، فکر می‌کنم با توجه به اینکه گشایش هرچند اندکی در وضع اقتصادی ایجاد می‌شود و حداقل شرایط سخت‌تر نمی‌شود و مقداری تأثیر برجام احساس خواهد شد" باید غصه خورد برای این طرز فکر ساده لوحانه!
لک دلفان۱۶۷۱۷۸۳۰۹:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۱۴
اخای مطهری تو تا نماینده بودی هیچ دردی از مردم دوا نکردی و دولت اصلاحات و اعتدال جز فلاکت چیزی برای ککردم نداشت.خواهشا نسخه نپیچ طبابتت دوغکیه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین