پاسخ واعظی به یک شائبه/انتقاد نادران از برخی نمایندگان برای زین کردن اسب انتخابات/تحقیرآمیزترين اتفاق در بازار ارز به روايت فرشاد مومنی‌/ویروس کرونا وحشی‌تر شده است

گروه سیاسی الف،   3990811110

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پاسخ واعظی به یک شائبه/انتقاد نادران از برخی نمایندگان برای زین کردن اسب انتخابات/تحقیرآمیزترين اتفاق در بازار ارز به روايت فرشاد مومنی‌/ویروس کرونا وحشی‌تر شده است

آخرين آمار كرونا در ايران

دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۸۹ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسید.

وی همچنین درباره استانهای در شرایط قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بيشتر بخوانيد:

۴۳۴ فوتی جدید کرونا در کشور / ۵۲۴۴ تن در شرایط شدید بیماری

تعطیلی‌ شهرهای قرمز موثر است؟

لاری؛‌ پیش‌بینی افزایش فوتی‌های کرونا

***

ویروس کرونا وحشی‌تر شده است

سعید نمکی،وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در ژنوم ویروس اتفاقاتی می‌افتد که هم در بیماری زایی و هم قدرت سرایت تاثیر دارد، در مریض‌های جدید که بررسی کل ژنوم آنها را بررسی می‌کنیم اتفاقاتی می‌افتد که ما را در ابتلا و مرگ و میر دچار گرفتاری می‌کند، کما اینکه در اروپا هم مرگ ۵۵۰ نفر فرانسوی ناشی از تغییرات ژنتیکی می باشد، یعنی ویروس وحشی‌تر شده است.

وی ادامه داد: خیلی‌ها می‌گفتند این ویروس کم کم به سمت خاموشی می‌رود، اما این اتفاق نیفتاد بلکه قدرتمند‌تر هم شد.

نمكي بیان کرد: این ویروس دو مسیر را طی خواهد کرد، اول رفتن به سمت یک آرامش و دوم رفتن به سمت یک سرکشی که این دومی بسیار خطرناک است و طبق پیش بینی‌های که خودم داشتم این ویروس به سمت خاموشی نخواهد رفت، حتی ما به دوستان می‌گوییم که امیدواریم هر آنچه که پیش‌بینی می‌کنیم اتفاق نیفتد ولی معمولاً پیش بینی‌های ما به حقیقت می‌پیوندد.

بيشتر بخوانيد:

 در ژنوم ویروس كرونا اتفاقاتی رخ داده است

***

باید به سرعت تهران و کلانشهرها را ۲ هفته تعطیل کنیم

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به قرارگیری تهران در موج سوم کرونا گفت: نکته دیگر، هشدار در مورد وضعیت پاندمی کرونا در تهران است، متاسفانه موج جدید که تعداد فوتی‌ها را به دو برابر رسانده و رو به افزایش است. باید پیش از اینکه کرونا اثرات خود را بگذارد تصمیمات را بگیریم، نه اینکه پشت کرونا حرکت کنیم و هرکاری که می‌خواهد انجام دهد و ما با دیرکرد در تصمیم‌گیری که همان تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران و کلانشهرها است را باید به سرعت انجام دهیم، چرا که در غیر این صورت مشکلات فراوانی برای کشور ایجاد خواهد شد.

بيشتر بخوانيد:

هشدار درباره وقوع سونامی کرونا در آذر

حریرچی: شاخص گسترش کرونا، میزان مرگ روزانه است/ واکنش به خبر آزمایش دارو‌های ضدکرونا در ایران

وزیر کشور:‌ مردم در مقابل با کرونا خودمراقبتی کنند

***

چرا احمدی‌نژاد پول را آمريكا برد تا تحريم شود؟

روزنامه آرمان ملی با محمد خوش‌چهره، اقتصاددان مصاحبه اي داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است:

*برخي عملکرد دولت را سوء‌مديريت تلقي مي‌کنند و برخي ديگر ضعف مديريت که ضعف درست است. سوء يعني نيت بد داشتن و بهتر استmismanagement را ضعف مديريت بدانيم نه سوء مديريت و نفي مطلق. بنابراين مديريت قطعا ضعف داشته و اين ضعف در آسيب شناسي مراحل مختلفي دارد. يعني يکسري کارکردهاي سيستم باعث ايجاد اين ضعف شده، نوع تصميم‌گيري، سياستگذاري، قواعد، مناسبات همه نگاه داخل سيستم را شامل مي‌شود. از طرف ديگر يکسري عوامل بيروني وجود دارد که خارج از تصميم‌گيري و سياستگذاري است که در بيرون تحليل مي‌شود. منتها بحث بسيار مهم اين است که معتقدم رئيس‌جمهور و دولت با تاخير داخل شدند. يعني ايشان همين چند ماه اخير گفت که در حال جنگ اقتصادي هستيم. در حالي که جنگ اقتصادي يعني ما در فضاي غيردوستانه، تخاصمي و تهاجمي با دنياي سلطه و در راس آن آمريکا هستيم که خود يک تهديد محسوب مي‌شود.

* بعضي جاها خوشبين بوديم ، لبخند دشمن ما را به وجد آورده يا باز مي‌داشت و به خام خيالي فرو مي‌برد. از طرفي جداي از اينکه رصد نکرديم اقدامات عملي را هم ساده گرفتيم و سعي کرديم همه‌چيز را با ديپلماسي حل کنيم. در حالي که شما بايد ظرفيت خود را براي مقابله با حوادث غيرمترقبه آماده کنيد. من با صراحت اشاره مي‌کنم که ما در ايران دولت و مجلس و برخي نهادها اين پلن و پروسه را آنطور که شايسته بود اجرا نکردند.

*دولت قبلي با گارد باز رفت و هوک چپ و راست خورد. اين مساله قبل از اينکه به قدرت حريف آمريکايي برگردد در نتيجه ضعف آرايش ما بوده است. براي مثال نيز آن موقع گفتم که دو‌ميليارد دلار را تحت عنوان سرمايه‌گذاري به آمريکا برده و گوشت لخم را در دهان آمريکا گذاشت و دادگاه آمريکا هم آن را مصادره کرد. حال قبل از اينکه به آمريکا بد و بيراه بگوييم که حتما بايد بگوييم به رئيس‌جمهور وقت بايد بگوييم که اين چه تصميمي است که پول را به آمريکا برديد که مصادره شود. البته اشکال اين است که الان در يک شرايط حب و بغضي هستيم و متاسفانه جناح‌ها در اين دو سه دهه بيشتر با نفي ديگري سعي کردند خود را اثبات کنند.

*در طول دو دولت قبلي و جاري مسابقه‌اي ناميمون در افزايش خام‌فروشي داشته‌اند. هرچند در جايي تحريم‌ها آن را کم کرده وگرنه اينکه ما خام‌فروشي را پايين بياوريم با وجود تحريم‌ها و فروش زير قيمت و خارج از مناسبات در طول 15 سال گذشته پيش رفته است.

***

چرا اقتصاد ایران را نباید به انتخابات امریکا گره زد

فرشاد مؤمنی، تحلیلگر اقتصادی در روزنامه ايران نوشت: ما خطا‌های بسیار راهبردی در تنزل بخشی به منزلت خرد و دانایی در برنامه‌ریزی مرتکب شده‌ایم و تا زمانیکه آنها را اصلاح نکنیم در بر همان پاشنه خواهد چرخید که دائماً بحران‌ها، آشفتگی‌ها و نارسایی‌های بیشتری تولید خواهد کرد.

 اگر کسانی اهل پژوهش و تحقیق عالمانه برای فهم امور مبتلابه ایران هستند کافی است که متون بسیار مهمی که طی همین چند سال اخیر از سوی تحریم‌کنندگان ایران، انتشار شده را نگاه کنند تا به وضوح ببینند که کانون اصلی انگیزش آنها برای بهره‌گیری از ابزار تحریم، احساس آسیب پذیری‌های شدیدی است که در اقتصاد ایران به خاطر سوء تدبیر، فسادها، ناتوانی‌ها، سفله پروری‌ها و تملق گستری‌ها، صورت گرفته است.

رفع تحریم‌ها بیش از هر عاملی تابع تلاش‌های خردورزانه مبتنی بر برنامه مؤثر ما برای رفع آسیب پذیری‌ها است و هرگاه آنها احساس کنند که این تحریم‌ها مشوق بسته عقلانیت و کاربست خرد در اداره امور ما شده است، قطعاً آنها تحریم‌ها را بر طرف  خواهند کرد چون فکر می‌کنند در واقع به ما پاس گل داده‌اند.

 آنچه که امروز به‌عنوان امیدآفرینی در باب اینکه تغییری در حزب حاکم بر امریکا اتفاق بیفتد و آثاری بر نرخ ارز ما بگذارد یکی از غم انگیز‌ترین و تحقیرآمیزترین تلقی‌هایی است که نسبت به جامعه علمی ما روا داشته می‌شود.

بيشتر بخوانيد:

چرا انتخابات آمریکا در ایران پیگیری می‌شود؟

***

پاتک دولت به طرح مجلس

روزنامه فرهيختگان نوشت: چهارشنبه گذشته طرح اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ٢١۵ رای موافق از مجموع ٢۴٩ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

نکته مهم درخصوص این طرح اما مساله تامین منابع آن است... نمایندگان معتقد بودند منابعی وجود دارد که دولت تاکنون سراغ آنها نرفته است که ازجمله آنها اخذ مقادیر بسیار اندک مالیات بابت تراکنش‌های مالی بود، رقمی که البته با تدبیری بنا شد صرفا ارقام اصلی آن از تراکنش‌های بالاتر از تراکنش‌هایی چون 10 میلیون تومان اخذ شود. با طرح این ایده و با وجود اینکه هنوز نهایی نشده بود، انتقادات زیادی از جانب دولتی‌ها مطرح شد و حتی بیان شد که با این کار ممکن است تراکنش‌های مالی از سیستم بانکی خارج و به‌صورت نقدی انجام شود.

همین اعتراض‌ها هم نهایتا باعث شد که نمایندگان مجلس برای جلوگیری از ابتر ماندن طرح یادشده از پیشنهاد اصلی خود برای تامین مالی طرح کالابرگ یادشده عقب نشسته و ایده‌های دیگری را جایگزین کنند، ایده‌هایی که البته انتقاداتی را هم از سوی کارشناسان اقتصادی مبنی‌بر تورم‌زا بودن آنها به‌دنبال داشت... در این وانفسا اما صبح روز شنبه اتفاقی افتاد که همه را به ناگاه شوکه کرد ... با وجود اینکه دولت گفته بود مخالف هرگونه اخذ مالیات یا کارمزد جدید از نقل‌وانتقالات بانکی است، با ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی اعلام شد که از ابتدای آذرماه، کارمزد خدمات بانکی در شبکه بانکی افزایش خواهد یافت... نمایندگان از این ابلاغ بانک مرکزی چنین استنباط کردند که ایده مجلس توسط دولت به سرقت رفته و صرفا مخالفت‌ها برای جلوگیری از تحقق طرح نمایندگان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بوده است.

بيشتر بخوانيد:

پاتک دولت به منابع کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی

***

انتقاد نادران از برخی نمایندگان برای زین کردن اسب انتخابات ۱۴۰۰

الیاس نادران، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مجلس هر چند با تاخیر طرح کوتاه مدت معیشت مردم از طریق کالابرگ الکتریکی را تصویب کرد. از همین تریبون مسئولان دولتی را در مقابل این طرح و راه های تامین مالی آن به مناظره دعوت می کنم تا معلوم شود کدام شیوه ها در بودجه ۹۹ عاقلانه‌تر، عادلانه‌تر و شدنی‌تر است.

نادران گفت: امروز ساختارهای مجلس شکل گرفته است. هیأت رئیسه و نهادهای اجرایی مستقر شدند. چرا پس از گذشت بیش از پنج ماه خروجی قابل اعتنایی در حوزه اقتصادی و اجتماعی نداریم الا طرح معیشت که در حال بررسی است.

وی افزود: آفت عمده سرگرم شدن نماینده به حوادث زیانبار یا سهل‌انگاری در کار و یا دسته‌بندی‌های ناسالم و قومی و قبیله‌ای و منطقه‌ای است. دو آفت مجلس را تهدید می‌کند. نحوه شکل‌گیری ساختار قدرت در مجلس، چرا فراکسیون اکثریت مجلس در مسائل مهم پیش آمده منفعل بوده است؟

نادران خاطرنشان کرد: متأسفانه زین کردن اسب برای انتخابات 1400 توسط عده‌ای از نمایندگان و دست و پا کردن کسب و قدرت در دولت آینده یا شهرداری تهران آثار نامطلوبی به جای گذاشته است.

***

سومين صيد نيروهاي امنيتي ايران

روزنامه اعتماد نوشت:‌ سال 84 كه فعاليتش آغاز شد، نامش آنقدر با قواعد ميهن‌دوستي بيگانه بود كه به عاملي براي روي‌گرداني مردم و حتي منتقدان وضع موجود در نظام جمهوري اسلامي بدل شود. «جنبش مبارزه عربي براي آزادي الاحواز» يا همان «حركت النضال» حالا بيش از يك دهه است كه در زمره گروه‌هاي مخالف جمهوري اسلامي قرار دارد با اين تفاوت نسبت به اغلب اين گروه‌هاي سياسي كه آنها رسما دست به اسلحه برده و در اين مسير از ريختن هيچ خوني فروگذار نبوده‌اند؛ از اين ‌رو دستگاه‌هاي انتظامي و امنيتي ايران كليدواژه «تروريست» را به نام اين گروه اضافه كردند تا افكار عمومي ايرانيان فارغ از تقسيم‌بندي‌هاي سياسي و جناحي، آنها را با نام «گروهك تروريستي الاحوازيه» بشناسند؛ گروهكي كه همين دو، سه سال پيش روزي تلخ را براي ايرانيان رقم زد.

حالا بار ديگر نام اين گروهك به ميان اخبار و رسانه‌هاي ارتباط جمعي كشيده شده اما اين ‌بار نه با حمله‌اي تروريستي بلكه با تكرار سناريويي كه منجر به بازداشت نفرات اول «آمدنيوز» و «تندر» از خارج مرزهاي جغرافيايي ايران به خاك كشور شد... شباهت غيرقابل انكار ماجراي بازداشت «حبيب اسيود» به سرنوشتي است كه «روح‌الله زم» از يك‌سو و «جمشيد شارمهد» از سوي ديگر گرفتارش شدند. سرنوشتي كه سبب شد هردوي آنها امروز دراختيار نيروهاي امنيتي ايران باشند و جز سركرده آمدنيوز كه گاه و بي‌گاه اخباري درباره چند و چون دادگاهش منتشر مي‌شود، خبر خاصي از شارمهد به رسانه‌ها درز نكرده باشد.

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی دستگیری و انتقال سرکرده الاحوازیه به تهران را موفقت چشمگیر دیگری از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان دانست و گفت: بعد از دریافت اطلاعات لازم از این تروریست و تکمیل پرونده، وی برای حضور در محکمه‌ای عادلانه آماده خواهد شد تا به سزای عمل خود برسد.

مجتبی ذوالنوری گفت: معمولا سرکردگان گروهک‌های تروریستی در اروپا و آمریکا مستقر هستند و نوچه‌ها، عوامل و ابزاردست‌هایی در داخل دارند تا به عنوان پیاده نظام، پروژه‌های آنها را انجام داده و هر تهدیدی باشد شامل حال آنها شود که بعد از عملیات‌ها نیز معمولا به خارج از کشور منتقل می شوند.

ذوالنور الاحوازیه ادامه گروهک خلق عرب معرفی کرد و افزود: اکنون نیروهای تازه نفس و جوان جایگزین افراد سابق در جریانات گذشته خلق عرب شده اند و اقدامات خرابکارانه انجام می دهند اما سرکرده الاحوازیه نیز همانند روح‌الله زم با هوشیاری شاخه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان در خارج از کشور دستگیر و به ایران منتقل شد.

بيشتر بخوانيد:

خدمت اینترنشنال به گروهک تروریستی «الاحوازیه»

ذوالنور: طراح عملیات تروریستی رژه اهواز، در تهران و تحت بازجویی نیروهای امنیتی است

***

بر‌جامیزه کردن سیاست/چرا اصلاح‌طلبان فرش قرمز برای بایدن پهن کرده‌اند؟

روزنامه صبح نو نوشت:‌اصلاح‌طلبان به‌دنبال برجامیزه کردن فضای سیاسی کشورهستند. از منظر اصلاح‌طلبان تنها شانس آنها برای احیای سیاسی و اجتماعی و تداوم قدرت، برجامی کردن فضای سیاست کشور است... در نگاه اصلاح‌طلبان، دوران ترامپ مثل یک بیماری بود که بر پیکر برجام عارض شد و اکنون پس‌از خروج ترامپ از کاخ سفید فرصت برای احیای برجام مهیا می‌شود. در این نگاه، ترامپ این توافق را فریز کرده و پس از خروج او می‌توان یخ برجام را مجدداً آب کرد.

نگاه برجامی به سیاست داخلی که منبع اتصال اقتصاد و سیاست خارجی است، دموکرات‌ها را درعمل به عنوان شریک سیاسی اصلاح‌طلبان تصویر می‌کند و منافع خود را به‌دنبال منافع این حزب سیاسی تعریف می‌نماید. نوع نگاه نخبگان، احزاب و رسانه‌های جریان اصلاحات و مهم‌تر از همه نوع رویکرد دولت اعتدال به موضوع سیاست خارجی در آستانه انتخابات آمریکا در عمل این پیوند نانوشته را بیش از هر زمان دیگری نمایان می‌کند.

این جریان البته در صورت پیروزی احتمالی ترامپ هم به جای مذاکره گام‌به‌گام مدل برجام به‌دنبال مدل مذاکره جامع خواهد رفت و با این توجیه رئالیستی که با وجود ماندن ترامپ در قدرت چاره‌ای جز توافق با آمریکا نیست باز هم فضای سیاست داخلی و اقتصاد را به سیاست خارجی گره می‌زند.

***

پاسخ واعظی به یک شائبه انتخاباتی درباره دولت

محمود واعظی،رئیس دفتر رییس‌جمهور در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر ورود چند چهره دولتی برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری و این‌که "آیا این مسئله باعث‌ نمی‌شود دولتی‌ها بیشتر از آنکه دغدغه حل مشکلات اقتصادی مردم را داشته باشند خود را درگیر مباحث انتخاباتی کنند؟" گفت: ما درگیر انتخابات نشدیم بلکه دیگران سعی دارند ما را درگیر انتخابات کنند.

وی افزود: عده‌ای تلاش می‌کنند انتظارات مردم را از دولت بالا ببرند درحالی که همه تلاش دولت کاهش مشکلات مردم است و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت می‌گیرد.

بيشتر بخوانيد:

واعظی: برخی انتظارات از دولت را بالا می‌برند/ دیگران سعی دارند ما را درگیر انتخابات ۱۴۰۰ کنند

***

روایت میرسلیم از نقش گروه های فشار در تغییر رأی نمایندگان مجلس

مصطفي آقاميرسليم، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي به باشگاه خبرنگاران گفت: این حق موکلان است که بدانند نماینده آنها چه تصمیمی می‌گیرد و چرا، پس همه نکات مطرح شده در مجلس اعم از کمیسیون‌ها و صحن باید شفاف باشد و به مردم گزارش داده شود. به دلیل وجود گروه‌های فشار، نمایندگانی ممکن است بر خلاف آنچه حق می‌دانند و به نفع موکلانشان تشخیص می‌دهند، تحت تأثیر فشار گروه‌های اجتماعی و سیاسی اظهارنظر کنند یا رأی بدهند، در حالیکه قلباً بدان اعتقاد ندارند. همه نمایندگان اعتقاد دارند که باید در اظهارنظر آزاد باشند و نگران فشارها و عواقب سیاسی به ویژه شکایت‌های بیرون از مجلس نباشند؛ در نتیجه تا این تضمین حاصل نشده است شفافیت کامل را نقض غرض می‌دانند، زیرا تاکنون تعدادی از نمایندگان برای اظهارنظر شفافشان با احضار به دادگاه، ناگزیر شده‌اند با صرف وقت به دفاع از موضع و رأی خود اهتمام ورزند و تعدادی از نمایندگان دیگر به دلیل نوع رأی شان، مورد بی‌مهری دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته‌اند. به همین دلیل حوزه انتخابیه‌شان در زمینه‌هایی محروم مانده است.

بيشتر بخوانيد:

میرسلیم: گروه‌های فشار موجب تغییر رأی نمایندگان می‌شوند

***

دولت بخشی از ارزهای خود را در حسابی خاص بلوکه کرده است

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گفت: مجلس شورای اسلامی به دنبال توزیع عادلانه کالاهای اساسی مردم است اما دولت با مجلس در این زمینه همکاری نداشته است و ناکارآمدی‌های خودش را به این طرح نسبت می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح تامین کالاهای اساسی به هیچ وجه تورم زا نیست بلکه عدالت را در توزیع کالاهای اساسی ایجاد می‌کند و مجلس به دنبال حل مشکلات معیشتی مردم است.

شریعتی درباره وضعیت ارز گفت: در حال حاضر وضعیت ارزی کشور خوب است و حتی می‌توان گفت از سال گذشته و حتی از سال آخر دولت دهم نیز بهتر است اما مشکل این است که دولت بخشی از ارزهای خود را در حسابی خاص بلوکه کرده است و وارد چرخه ارزی نمی‌کند.

بيشتر بخوانيد:

ردیفی با عنوان «حساب خاص» وجود ندارد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  9. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  10. وحدت ملی با وعده صادق

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  20. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  23. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  24. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  13. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  18. اسراییل چه باید بکند؟ 

  19. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  20. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  24. رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد

  25. واکنش روزنامه اصولگرا به حضور صدیقی در نمازجمعه/ بیان دلایل استعفای وزیر بعد از ۴ سال

آخرین عناوین