زالی: تست PCR رایگان شود تا آمارها واقعی‌تر شوند

گروه اجتماعی الف،   3990810114

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: اگر تست PCR رایگان شود و از افراد بیشتری تست گرفته شود آمارها بیشتر به واقعیت نزدیک می شود.

زالی: تست PCR رایگان شود تا آمارها واقعی‌تر شوند

علیرضا زالی در گفتگو با مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمار اعلام شده از اعضای شورای شهر مورد تأیید است یا خیر، اظهار کرد: موضوع آمار یک بحث پیچیده است و نمی‌توان به راحتی به این سوال پاسخ داد و تحلیل می‌خواهد اینکه منبع دوستان ما در شورای شهر کجا است را اطلاعی نداریم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران افزود: یک آماری که در تمام جهان به آن استناد می‌شود در مورد بیمارانی است که آزمایش PCR آنها مثبت اعلام شده این افراد طبق پروتکل ملی و آزمایش PCR مثبت چه علائم داشته باشند و چه نداشته باشند موارد قطعی ابتلاء به کرونا تلقی می‌شوند.

زالی گفت: البته نقض آماری ما در مواردی است که محتمل به این بیماری هستند البته الان سازمان بهداشت جهانی تعاریف خود را از ابتلای به بیماری کرونا گسترش داده به عنوان مثال شما اگر با فردی در ارتباط باشید که آن فرد تست PCR او مثبت باشد می‌گوئیم تا زمانی که تست PCR شما منفی نشده شما هم در گروه محتمل به کرونا هستید.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه پس با توضیحات شما احتمال خطا در آمار وزارت بهداشت هم است گفت آمار وزارت بهداشت بر اساس پروتکلی است که سازمان بهداشت جهانی به ما اعلام کرده آمارهای وزارت بهداشت بر اساس آمارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور است. این دانشگاه‌ها سامانه‌هایی دارند که موارد PCR مثبت برای آنها اعلام می‌شود.

وی گفت: برای اینکه مسئله آمار حل شود و بتوانیم آمار دقیق‌تری در ایران و یا در کشورهایی که چنین مشکلاتی دارند اعلام کنیم باید مخرج کسر که میزان تعداد مبتلایان است به عدد واقعی نزدیک تر شود.

زالی ادامه داد: برای این موضوع پیشنهاد داده‌ایم به خصوص در تهران هر چه سریع‌تر میزان سرانه تست PCR به صورت هوشمند افزایش پیدا کند آن موقع است که با افزایش میزان ابتلاء می‌توانیم آمار دقیق‌تری را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هزینه تست PCR برای خیلی از خانواده‌ها بالاست، چگونه می‌خواهید مردم را مجاب به دادن تست PCR کنید گفت: ما می‌خواهیم اخذ تست PCR را به مراکز جامع سلامت انتقال دهیم و بر اساس نظر مراقبان سلامت هر فردی که نیاز داشته باشد به این تست، به این مراکز مراجعه کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: پیشنهاد ما به ستاد مقابله با کرونا این بوده است که تست PCR رایگان شود و یا با حداقل قیمت در مراکز جامع سلامت ارائه داده شود تا آمارها واقعی‌تر شوند که البته این پیشنهاد در ستاد تصویب شده و ما منتظر تأمین مالی آن از سوی رئیس جمهور هستیم.

وی گفت: مراقبان سلامت تمامی محله‌ها را رصد می‌کنند و هر ۲۵۰۰ نفر تحت پوشش یک مراقب سلامت است و این مراقبان جزئیات وضعیت جسمی و بیماری هر فرد را ریز به ریز می‌داند و می‌تواند اعلام کند چند نفر باردار هستند، چند نفر در گروه بیماری‌های خاص قرار دارند و دیگر گروه‌ها. منظور من از نحوه فعالیت مراقبان سلامت این است که اگر یک مراقب سلامت اعلام کرد شخصی باید تست PCR دهد بر اساس تحقیق است و تست‌های PCR بی خودی استفاده نمی‌شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین