ثبت برند تجاری

گزارش بازرگانی،   3990806027

ثبت برند تجاری : اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا به تازگی قرار است صاحب کسب و کاری شوید، حتما تا به حال ثبت برند شرکت به گوشتان خورده است و به همین دلیل نیاز به آموزش ثبت برند و لوگو و اطلاع از هزینه ثبت برند داشته باشید. برند در واقع هویت شغلی شما را نشان می دهد که اخذ آن برای کسب و کارها اهمیت بسیار بالایی دارد. مانند دیگر کارهایی که انجام آن ها به طی کردن روال اداری مربوط است، ثبت برند هم فراز و نشیب های زیادی دارد.

این روزها نام برند را به طور مکرر می شنویم. بسیاری از مردم به دنبال برند های شناخته شده و معروف هستند تا از آن ها استفاده کنند، زیرا به کیفیت این برندها اطمینان دارند. با توجه به این موضوع متقاضیان ثبت برند هم روز به روز در حال افزایش هستند، از این رو لازم است که اطلاعات کاملی را در رابطه با برند و مزیت های آن داشته باشیم.

چکیده بهترین مطلب راهنمای ثبت برند در سال 99 : راهنمای ثبت برند ثبتینو را هم حتما بخوانید.

ثبت برند چیست؟

اولین موضوعی که باید در رابطه با آن اطلاعاتی داشته باشید، معنی و مفهموم اصلی و کلی برند است. برند در حقیقیت نامی است که محصول خاصی یا خدمات خاصی با آن شناخته می شوند. به عنوان مثال همه ما شامپوهای گلرنگ را می شناسیم، یا همه ما با تاکسی های اینترنتی اسنپ آشنایی داریم.

در حقیقت نام گلرنگ و اسنپ نام برندهای این دو شرکت است. یعنی شرکت در حقیقت با نام های دیگری به ثبت رسیده است، اما با این نام ها در بین عموم مردم شناخته شده است. با توجه به همین موضوع به سادگی می تواند به اهمیت داشتن برند پی برد، اما باز هم برای آگاهی بیشتر در ادامه این موضوع را توضیح خواهیم داد.

برند چه ضرورتی دارد؟

خوب یکی از سوال هایی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که چرا ما باید یک برند داشته باشیم؟ مگر این برند چه مزیت هایی را برای ما به دنبال دارد؟ توجه داشته باشید که برند در حقیقت نام تجاری شما است که با آن می توانید در بازار کار شناخته شوید. به عنوان مثال همان برندهای گفته شده در بالا را تصور کنید.

اسنپ نام برندی است که همه ما آن را شنیده ایم، خوب اگر این سرویس تاکسی تلفنی نامی نداشت، آیا باز هم به این صورن معروف می شود؟ آیا عموم مردم به سادگی آن را می شناختند؟ چند نفر حاضر بودند به جای استفاده از کلمه ساده اسنپ، کلمه سرویس تاکسی اینترنتی را به یاد بسپارند؟ آیا این سرویس با دیگر سرویس های تاکسی اینترنتی اشتباه گرفته نمی شد؟

با توجه به مطالب بالا باید بگوییم که داشتن یک برند به شما کمک می کند که در بین عموم مردم به سادگی شناخته شوید و این شناخته شدن در ادامه سود مالی بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم در همان ابتدای شروع فعالیت خود به دنبال ثبت برند هم برای خود باشید.

چرا باید برند خود را ثبت کنیم؟

خوب باز هم یکی دیگر از سوال هایی که برای افراد بسیاری پیش می آید، در رابطه با ضرورت ثبت برند است. بسیاری از متقاضیان ثبت یک برند با این سوال و ابهام رو به رو هستند که اصلا چرا باید برند خود را ثبت کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم برای آن که برند شما به طور انحصاری برای خود شما باشد.

در صورتی که برند خود را به ثبت نرسانید، هر کسی می تواند از آن استفاده کند، حال تصور کنید که رقیب های شما این کار را انجام دهند! یعنی هر چه برای برند خود زحمت کشیده اید، در یک روز هدر می رود و خوب چه کسی این موضوع را می خواهد؟ به همین دلیل باید برند خود را به ثبت برسانید تا هیچ کس اجازه استفاده از آن را نداشته باشد.

برای ثبت برند باید چه کارهایی انجام دهیم؟

حالا که با اهمیت ثبت برند به خوبی آشنا شده ایم، زمان آن رسیده است که بدانیم برای ثبت یک برند چه روندی را باید پیش بگیریم. در همان ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم که برای ثبت یک برند خود شما اقدام نکنید، اگر چه ثبت اطلاعات در سامانه مالکیت معنوی به صورت رایگان انجام می شود، اما به آن معنی نیست که هر کسی تخصص انجام آن را دارد.

برای ثبت یک برند باید مراحل مختلفی را انجام داد و این کار برای افراد عادی کمی سخت است، به همین دلیل باید از شرکت های معتبر بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. البته باز هم به شما توصیه می کنیم که برای انتخاب شرکت مورد نظر خود هم دقت بسیاری کنید، تا شرکت معتبر و مناسبی را انتخاب کنید.

در گام بعدی باید نام مناسبی را برای برند خود در نظر بگیرید. نام برند باید ساده باشد و معمولا اگر تک سیلابی باشد، بهتر و ساده تر در خاطر عموم مردم می ماند. البته نام یک برند به هیچ عنوان نباید تکراری باشد و البته نباید با دیگر برند های همان طبقه تشبه داشته باشد، به همین دلیل شما به استعلام برند هم نیاز خواهید داشت.

بعد از انتخاب نام باید متناسب با نوع فعالیت خود مجوزهای لازم را دریافت کنید، بدون وجود مجوزها عملا ثبت یک برند امکان پذیر نخواهد بود. البته باید توجه کنید که برای ثبت همه برندها هم مجوز لازم نیست. اگر در رابطه با این موضوع اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می کنیم که با کارشناس های موسسه ثبتی تماس بگیرید تا به طور رایگان شما را راهنمایی کنند.

در مرحله بعد باید یک لوگو یا علامت تجاری را برای خود طراحی کنید، البته احتمالا از شخص دیگری بخواهید که این طراحی را برای شما انجام دهد. ما در موسسه ثبتی خدمات طراحی لوگو و علامت تجاری را هم برای مشتری های خود در نظر گرفته ایم، تا در این رابطه هم هیچ مشکلی نداشته باشند.

در مرحله بعدی باید مدارک جمع آوری شده را به اداره مالکیت معنوی ارسال کنید و منتظر بررسی کارشناس های مربوطه باشید. بعد از آن که کارشناس ها مدارک برند شما را بررسی کردند و هیچ مشکلی نداشت، یک آگهی در روزنامه به چاپ می رسانید و به طور قانونی برند شما به ثبت رسیده است.

هزینه ثبت برند

هزینه و قیمت انجام یک کار از آن مواردی است که توجهات بسیاری را به سمت خود جذب می کند. به همین دلیل قبل از آن که برای ثبت یک برند اقدام کنید، باید در رابطه با هزینه های پرداختی آن هم اطلاعاتی داشته باشید، به همین دلیل در ادامه این موارد را شرح خواهیم داد.

  • هزینه ای که برای دریافت مجوزها (در صورت نیاز) پرداخت خواهید کرد.
  • هزینه ای که برای دریافت کارت بازرگانی (در صورت نیاز) باید بپردازید.
  • حق الثبت برند؛
  • به تعداد طبقات
  • حقیقی یا حقوقی بودن برند

بستگی دارد.

  • هزینه ای که برای انتشار آگهی پرداخت خواهید کرد،
  • تعداد کاراکتر
  • اندازه فونت
  • اندازه کادر
  • رنگی بودن فونت و کادر

بستگی دارد.

مراحل ثبت برند را می دانید؟

هماهنطور که در بالاتر توضیح دادیم، ثبت یک برند هم مانند هر کاری مراحل خاصی را دارد که باید آن را پشت سر بگذارید. قبل از هر چیزی لازم می دانیم به این موضوع بسیار مهم اشاره کنیم که ثبت یک برند پیچیدگی های خاص خود را دارد و به همین دلیل انجام آن به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد، در غیر این صورت با مشکل رو به رو خواهید شد.

به شما پیشنهاد می دهیم که مراحل ثبت برند خود را به یک شرکت معتبر بسپارید، کارشناس های شرکت ثبتینو با سابقه ای درخشان به بهترین شکل ممکن می توانند مراحل ثبت یک برند یا نام تجاری را برای شما انجام داده و پیگیری کنند. در ابتدا باید یک نام مناسب را برای برند خود انتخاب کنید.

نام اهمیت بسیار بالایی برای یک برند دارد، تصور کنید که محصول یا خدمت شما از این به بعد با همان نام معروف خواهد شد. البته از نام های تکراری نمی توانید استفاده کنید و نام کشور یا شهر خاصی را هم نمی توانید برای برند خود انتخاب کنید. روند انتخاب و استعلام نام اهمیت بسیار بالایی دارد و کارشناس های ثبتینو می توانند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

بعد از آن که نام مناسبی را انتخاب کردید، باید به دنبال مدارک مورد نیاز باشید و آن ها را جمع آورید کنید. درد بعضی از موارد باید از سازمان یا اداره ای خاص مجوزی دریافت کنید، در این مرحله باید این مجوز ها را داشته باشید. بعد از جمع آوری مدارک مورد نیاز باید برای تکمیل اظهارنامه اقدام کنید.

اظهارنامه فرم مخصوصی است که چگونگی تکمیل آن هم اهمیت بالایی دارد، از این رو هر کسی قادر به تکمیل آن نخواهد بود. بعد از آن که اظهار نامه تکمیل شد، همراه با مدارک مورد نیاز به اداره مالیک معنوی ارسال می شود و بعد از آن باید منتظر باشید تا کارشناس های این سازمان برند شما را تائید کنند.

بعد از تائید کارشناس مربوطه باید یک آگهی در روزنامه رسمی منتشر کنید و ثبت برند خود را به اطلاع عموم برسانید. در صورتی که در نوبت اول آگهی نسبت به نام برند شما هیچ اعتراضی وارد نشد (معمولا اعتراضی انجام نخواهد شد) آگهی دیگری باز هم در روزنامه رسمی منتشر می شود و برند شما به طور رسمی به ثبت می رسد.

ثبت برند ثبتینو

به طور کلی باید بگوییم که هزینه ثبت برند ثبتینو برای هر کسی متناسب با شرایط برند آن با دیگری تفاوت هایی دارد، به همین دلیل نمی توانیم که هزینه ای را به طور ثابت بیان کنیم. البته باید بگوییم که در موسسه برای راحتی بیشتر مشتری ها فکرهای ویژه ای داشته ایم و اطلاع از هزینه ها هم یکی از همین فکر ها ست.

شما به سادگی می توانید با یکی از شماره های موسسه تماس بگیرید و شرایط برند خود را برای کارشناس های ما شرح دهید. کارشناس های ثبت برند ثبتینو علاوه بر اینکه راهنمایی های لازم برای ثبت بهتر و ساده تر برند را به شما ارائه می دهند، هزینه دقیق ثبت آن برند را هم برای شما محاسبه خواهند کرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که فرصت را از دست ندهید و همین الآن با کارشناس های ثبت برند تجاری ثبتینو تماس بگیرید!

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  5. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  8. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  9. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  10. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  11. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  14. فریب نخوریم! 

  15. دبی؛ چند روز پس از سیل

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین