واکنش قالیباف به سخنان اخیر رهبر انقلاب/انتقاد کرباسچی از روحانی/پیام سعید حجاریان به باهنر/شمار فوتی‌ها و مبتلایان کرونا دوباره به اوج رسید

گروه سیاسی الف،   3990805098 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش قالیباف به سخنان اخیر رهبر انقلاب/انتقاد کرباسچی از روحانی/پیام سعید حجاریان به باهنر/شمار فوتی‌ها و مبتلایان کرونا دوباره به اوج رسید

آخرین آمار کرونا در ایران

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۵ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که دو هزار و ۱۳۵ نفر از آنها بستری هستند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر رسید.

 وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

فوت ۳۳۷ بیمار کرونایی و شناسایی ۵۹۶۰ مبتلا/ وضعیت حاد ۴۹۸۲ نفر

واکسن فعلی کرونا را بشناسید

***

افزایش چند ۱۰ برابری فوتی‌های کرونا در کشور نسبت به بهار ۹۹

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران درباره موضوع آلودگی هوا در پایتخت به فارس اظهار داشت: هر ساله در سه ماه آبان، آذر و اردیبهشت وارونگی دما اتفاق می‌افتد و عمده هوای ناسالم و خطرناک را  در این سه ماه شاهدیم.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر موضوع کرونا معضل آلودگی هوا نیز  دردسرساز شده و هر دو این مشکل ریه شهروندان را نشانه گرفته است و این مسأله به ویژه برای افرادی که گرفتار بیماری‌های زمینه‌ای هستند حادتر است.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌در حال حاضر تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت به ۱۵۰ و ۱۶۰ نفر رسیده و نسبت به اردیبهشت سال جاری که تعداد فوتی‌ها به دلیل کرونا حداکثر ۹ نفر بود ۱۵ تا ۲۰ برابر شده است که برخی از کارشناسان معتقدند ارتباط آلودگی هوا و کرونا با یکدیگر می‌تواند از دلایل افزایش فوتی‌ها باشد.

بیشتر بخوانید:

چه درجه حرارتی کرونا را نابود می‌کند؟

تمدید محدودیت های کرونایی برای اصناف درجه ۳ و ۴ در تهران

***

واکنش ها به سخنان رهبری

روزنامه ايران نوشت: در عمر ۵ ماهه مجلس یازدهم، بهارستان دومین هشدار نسبت به رفتارهای برخی نمایندگان را از سوی رهبر معظم انقلاب دریافت کرد. اولین مورد بعد از حضور وزیر امور خارجه در مجلس و توهین برخی نمایندگان نسبت به او بود و حالا در پی مواضع تعدادی از نمایندگان در روزهای اخیر و بخصوص توئیت تهدید‌آمیز مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رهبر معظم انقلاب در دیدار حضوری با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، هتک حرمت مسئولان را حرام دانستند...

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در اين باره مي نويسد: راستی اگر قرار است در مورد مسأله سیاسی مثل صلح و ترک مخاصمه رئیس جمهور اتخاذ تصمیم کند راه حلش سخنرانی در دولت یا هر جمع دیگری است آنهم با تفسیر و تحلیل مسائل تاریخی و توسل به زندگی ائمه؟ یا تصمیم گیری از مسیرهای قانونی و اقناع مراکز تصمیم ساز کشور و احیاناً موافقت مقامات عالیه نظام؟ و در طرف مقابل اگر نمایندگان و سیاسیون کشور اشکالی در یک صحبت یا مصاحبه یا تحلیل رئیس جمهور می‌بینند راه پاسخگویی لعن و اهانت از تریبون مجلس و اهانت و توهین و برانگیختن احساسات مذهبی و تشنج آفرینی در کشور است؟ آنهم در شرایطی که همه اذعان داریم درگیر جنگی نابرابر در اقتصاد و فشارهای سیاست خارجی و محاصره روزافزون کشورهای معاند از هر طرف و این همه گرفتاری داخلی برای مردم هستیم؟

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند انشاالله همه با تأسی از ایشان علاوه بر عمل به وظایف خود در مقابل مردم جوانب اخلاق را در عبارات و انتقادات رعایت کنیم و کاستی‌ها و ناکارآمدی‌ها را با هدف حل مشکلات مردم به سمت تلاش بی‌وقفه و عمل به قانون هدایت کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد:‌ اطمینان دارم که همه نمایندگان محترم از این پس حرف‌هایی را که مردم به آنها می‌زنند و گله‌های مردم از مسئولین اجرایی را در سینه خود محفوظ می‌دارند و آن را به تلاش برای به هر حرکت درآوردن چرخ‌های اقدام در همه بخش‌های اجرایی کشور با اولویت مسائل اقتصادی، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی مجلس تبدیل می‌کنند و دولت را از طریق نقد صریح و دلسوزانه، نظارت و کنترل بر بودجه و اجرای قوانینی که معطل مانده است یا خلاف قانون عمل می‌شود به مجلس و مردم پاسخگو می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: نمایندگان با رعایت اخلاق به‌دنبال پاسخگو کردن دولت هستند

عماد افروغ: مفهوم آزادی نباید از سوی هر جاهل و بی‌خردی به بازی گرفته شود

***

 رئیس‌جمهور برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس می رود؟

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای تعمیق روابط دو قوه و همچنین نزدیک شدن به زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس را منوط به تشخیص ستاد ملی کرونا دانست و اظهار داشت: این موضوع به پروتکل‌هایی که ستاد ملی کرونا برای آقای رئیس‌جمهور تعریف می‌کند بستگی دارد.

وی عنوان کرد: اگر نظر ستاد ملی کرونا مثبت باشد، رئیس‌جمهور به مجلس می‌رود و اگر مثبت نباشد نمی‌رود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: در مورد جلسه به صورت ویدئو کنفرانس اصلا حرفی نداریم و هر زمان لازم باشد و مجلس هم بخواهد مشکلی برای برگزاری چنین جلسه‌ای نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

واعظی: برای برگزاری جلسه مجازی رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس آمادگی داریم

***

جزئیات دستگیری ۱۹ وکیل‎؛ ماجرا چیست؟ 

 حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه از برخورد با ۳۰ تن از کارکنان بخش‌های قضایی در استان تهران در موضوع رشوه و دخالت در پرونده‌ها خبر داد.

وی افزود: در پی تأکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر برخورد با وکالت تضمینی، ۱۹ وکیل که ۱۳ نفر از آن‌ها در تهران مشغول به فعالیت واسطه گری برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها و انحراف در روند دادرسی بودند، دستگیر شده‌اند، این افراد اقدام به پرداخت رشوه و اعمال نفوذ برای تغییر برخی آرای پرونده‌ها کرده بودند.

***

استرداد خاوری چگونه عملی می‌شود؟

آفتاب یزد نوشت: آیا محمودرضا خاوری تنها مجرم و متخلف بانکی است که به کانادا فرار کرده است؟ پاسخ منفی است(!) آیا استرداد محمودرضا خاوری از کشور کانادا میسر است؟ متخصصان حقوق بین‌الملل می‌گویند با توجه به شرایط حاکم و نوع روابط دیپلماتیک و قضائی مابین ایران و کانادا؛ خیر(!) آیا باید برای همیشه پرونده ی استرداد خاوری را مختومه اعلام کرد؟ در پاسخ، علمای علم حقوق بین‌الملل و تحلیلگران سیاست بین‌الملل متفق القول گفته اند: با تغییر مراودات سیاسی و مجموعه رفتارهای دیپلماتیک، بازهم پاسخ منفی است و می‌توان محمودرضا خاوری را به کشور بازگردانید و به بازار پررونق شایعه‌ها و شنیده‌ها و حرف‌های درگوشی برای همیشه پایان داد...

اختلاس گران از طریق باز کردن یک حساب بانکی در کانادا و واریز مبلغ سنگینی پول به سرعت هرچه تمام‌تر و بدون فوت وقت ویزای تجاری از کانادا می‌گیرند. سرعت بالای صدور ویزا و خروج از کشور باعث شده است که بسیاری از اختلاس گران کانادا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

***

 انتقاد اصلاح طلبان از میدانی که روحانی به قالیباف داده است!

آفتاب یزد نوشت: عرصه سیاسی در ایران را تقریبا نمی‌توان با هیچ کشوری مقایسه کرد چرا که عجایبی دارد خاص این جغرافیای جهان! به نظر می‌رسد هرچه به جلو حرکت می‌کنیم این ویژگی‌های خاص نیز بیشتر می‌شود. یکی از جدیدترین موارد آن را باید به جلساتی که محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس با برخی وزرای دولت داشته مربوط بدانیم... درحالی که موج شدید کرونا و فشار تحریم‌ها مصائب بسیاری را بر مردم تحمیل کرده است، حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور تمایلی به حضور حداکثری در مسائل مختلف، دیدارهای میدانی و... ندارد!

او بسیاری از فعالیت‌ها را پشت مانیتور خود و به شکل ویدیو کنفرانس دنبال می‌کند که طبیعتا نتیجه لازم را نخواهد داشت. در چنین فضایی قالیباف که همیشه رقیب روحانی بوده این فضا را یافته تا به مخاطب بگوید اگر روحانی حاضر نیست از لایه امن دفتر خود برای حل مشکلات خارج شود اما من به عنوان رئیس مجلس فراتر از حیطه معمول گام بر می‌دارم تا مشکلات حل شود! روحانی حتی جلسات سران قوا را نیز به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا تعطیل کرده است. بنابراین اگرچه مشاوران روحانی به رفتارهای قالیباف تذکر می‌دهند اما واقعیت این است که وقتی روحانی میدان را کامل رها کرده است نمی‌توان انتظار دیگری داشت. 

علی صوفی، فعال سياسي اصلاح طلب معتقد است: یکی از دلایلی که موجب نگاه متفاوت به فعالیت‌های قالیباف است در واقع انفعال روحانی است، به طور کلی دولت در مواجهه با مردم و ارائه گزارش کار درباره فعالیت‌هایی که دارد خود را پاسخگو نمی‌بیند، این رویه‌ای است که از 96 به بعد از دولت شاهد بوده‌ایم به طوری که گویی دیگر نیازی به مردم ندارد و بی‌اعتنا است. در چنین شرایطی نه آقای روحانی و نه وزرا لازم نمی‌بینند برای مردم توضیح بدهند که شرایط چیست و اقدامات و تصمیمات آنها با چه ادله‌ای است، آنچه فکر می‌کنند درست است انجام می‌دهند و همین رویه هم امروز جامعه را سرخورده و مایوس کرده است.

صوفی گفت: این درحالی است که هیچکس توقع بالایی ندارد مردم باشعور هستند و درک بالایی دارند، آنها انتظار دارند رئیس جمهور توضیح دهد چه وعده‌هایی داده شده بود، چه شد که به سرانجام نرسید، موانع را مطرح کند، در دور اول چالش‌های زیادی بین دولت با سایر بخش‌ها بود چون روحانی موانع را مطرح می‌کرد و بخشی از گروه‌های قدرت نیز عکس العمل نشان می‌دادند اما در دور دوم چنین گزارشاتی را نمی‌بینیم و رویه دولت بیشتر سازشکارانه با دیگر بخش‌ها و دفع الوقت با تصمیمات بی‌محابا و بدون ملاحظه برای مردم است!.

روزنامه فرهيختگان نوشت: هفته گذشته اتفاق مهمی در مجلس روی داد، اتفاقی متفاوت از همه اخبار و رویدادهای ماه‌های اخیر مجلس و یا بهتر بگوییم ادوار مختلف پارلمان. اتفاقی که به نظر می‌رسد فصل جدیدی از تعامل و همکاری میان مجلس و دولت را رقم زده باشد. آخر هفته گذشته رئیس مجلس در توئیتر شخصی خود از جلسه با اعضای کابینه حسن روحانی خبر داد و گفت مجموعه تصمیماتی در این جلسه گرفته شده که می‌تواند قدری مشکلات اقتصادی مردم را کاهش دهد...

به نظر می‌رسد این اتفاق شاید برای اولین‌باری است که در کشور روی می‌دهد، اینکه رئیس مجلس وزرای دولت را دور هم جمع کند، خود محور هماهنگی آنها باشد و تصمیمات مهمی برای تنظیم بازار و چالش‌های اقتصادی کشور گرفته شود...

البته مسلم است که محمدباقر قالیباف در این میان شق‌القمر نمی‌کند، اما ماجرا این است که وقتی در دولت یک هماهنگ‌کننده اصلی وجود ندارد چاره‌ای جز توسعه توان نظارتی مجلس به چنین حوزه‌هایی وجود ندارد. این ایراد البته مدت‌هاست که در دولت روحانی وجود دارد و البته در دولت دوم او بسیار جدی‌تر هم شده است.

از یک‌سو همیشه این خبر یا شایعه در حاشیه دولت‌های یازدهم و دوازدهم وجود داشته که وزرا نمی‌توانند به‌سادگی جلسات خصوصی با رئیس‌جمهور داشته باشند و با او سخن بگویند که البته این وضعیت احتمالا در دوران کرونا هم تشدید شده، علاوه‌بر اینکه آرایش خاص و یا به اصطلاح نظامیان، آماده‌باش نیروها برای مقابله با چالش‌های اقتصادی کشور در دوران تحریم در دولت روحانی دیده نشده است، از سوی دیگر نقش اسحاق جهانگیری که در دولت اول بخشی از این نقیصه را جبران می‌کرد و به‌نوعی او مسئول هماهنگی و سازماندهی عملکرد وزرا بود، اکنون و پس از درگیری‌های جدی درون دولت پس از انتخابات 96 و البته بروز جدی مشکلات اقتصادی، بسیار کمرنگ شده و حالا نبود این هماهنگ‌کننده بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌آید.

***

انتقاد باهنر از میرسلیم و فتاح 

محمدرضا باهنر، سیاستمدار اصولگرا مصاحبه ای با ایلنا داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*در قبل و بعد از آبان‌ماه برخی از گرانی‌ها، ناکارآمدی‌ها و مطالبات ناشنیده مردم روی هم جمع شد،‌ متاسفانه دولت نیز برای اتفاقی [افزایش قیمت بنزین] که می‌بایست انجام ‌می‌شد رفتارهای مناسب و خردمندانه نداشت چرا که هر تصمیمی که حاکمیت بگیرد یکسری کارهای پیشینی،  پسینی و همچنین حین اقدام نیاز دارد. واقعیت این است که بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومن هیچ توجیه عقلایی ندارد...اینکه بدون انجام مقدمات و بدون اعلام اقدامات پسینی مثل کمک‌های معیشتی و غیره و توضیح راجع به شیوه سهمیه بندی، انجام گرفت، جرقه زده شد به بشکه باروت.

*سه پارامتر ناکارآمدی، ‌سوء استفاده(رانت خواری و دزدی) و عدم پاسخگویی به مطالبات مردم وجود داشته و من قبول دارم که هر سه این پارامترها در کشور وجود دارد. مع الاسف به دلیل رقابت‌های غیرضروری سیاسی ما متاسفانه این سه پارامتر را ۱۰ برابر واقعیتش در اذهان القا می‌کنیم.

*آقای میرسلیم یک ادعایی را مطرح کردند در مورد این ۶۰ میلیارد حالا این میزان که هیچی حتی اگر یک ریال هم رد و بدل شده باشد باید پیگیری کرد، اما نمی‌توان در تریبون عمومی بگوئیم کسی که در حال حاضر با ۲۰۰ رای بر کرسی ریاست مجلس نشسته، چه کرده است. 

*آقای فتاح قسم جلاله خورده‌اند که نمی‌خواهند در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کنند، اما در عالم سیاست هیچ چیز غیرممکن نیست. ممکن است آدم یک روز احساس تکلیف کند و بیاید و یک روز نه؛‌ مجموع حرف‌های ایشان خیلی خردمندانه نبود. با محاسبه نبود یعنی باید سبک و سنگین می‌کرد. یک موقع خدایی نکرده آدم می‌رود در ادبیات رئیس دولت نهم و دهم و بگم و نگم راه می‌اندازد که فکر می‌کنم ظلم است. چرا که ممکن است از این رهگذر یک دوره رئیس‌جمهور شود اما اینکه همه جای کشور را تخریب کند که من می‌خواهم رئیس‌جمهور شوم واقعاً ظلم است و عدالت نیست. 

*آقای حجاریان در مجلس ششم بعد از آنکه آقای هاشمی جزء لیست ما شد، به ما پیغام داد و گفت که یا هاشمی را از لیست بر می‌دارید یا همه‌تان را به دریا می فرستیم! اخیرا گویا آقای حجاریان گفته که هر نقدی هم داریم و هر تغییری که می‌خواهیم باید به پای صندوق رای برویم، ما هم همین را می‌گفتیم اما اگر بگویند انتخابات را  تحریم می‌کنیم این دیگر هنجارشکنی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۶۰۴۶۴۲۰:۴۷:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۵
فیلمبرداری و انعکاس تصاویر دلخراش هفته گذشته در مشهد و آبادان ، مصداق عینی سوت زنی است و باید از آن حمایت شود
محمد۱۶۶۰۴۸۴۲۱:۱۰:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۵
دولتی را شاهدیم که در آن حاضرند بخاطر انتصاب فامیلی‌ وزیر اقتصاد در بورس، زندگی و سرمایه مردم را بورس نابود کنند ولی توقع انتقاد هم ندارند!
ناشناس۱۶۶۰۵۳۷۲۲:۰۱:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۵
استرداد خاوری چگونه عملی می‌شود؟ باید یک پول هنگفتی به دولت کانادا بدیم؛ خاوری را با خاور تحویل می دهند. این غربی ها بنده پولند کاکام.
ناشناس۱۶۶۰۷۴۷۰۲:۱۳:۴۵ ۱۳۹۹/۸/۶
قالیباف معنی صحبتهای رهبری را نفهمیده؟!!! نگفتند‌گلایه و انتقاد نکنید.گفتند فحاشی و بی ادبی نکنید
ناشناس۱۶۶۰۷۸۲۰۵:۵۱:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۶
اقاي باهنر فعلا نقش ميانجي دارد وبراي همين يكي به نعل ويكي به ميخ ميزند چون از حرفهاي ايشان مشخص نميشود باني مشكلات كشور كدام گروه وجناح است
ناشناس۱۶۶۰۸۱۶۰۷:۱۵:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۶
آقای باهنر فساد از اونجا شروع میشه که مردم نامحرم میشن
ناشناس۱۶۶۰۸۴۸۰۸:۲۴:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۶
خاوری که تنها نخورده حالا همدستهایش را گرفتند و مجازات کردند؟ کی به خاوری خبر داد که وقتی در یک ماموریت کاری بود فهمید و به ایران برنگشت؟
محمد۱۶۶۰۹۰۱۰۹:۳۱:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۶
قالیباف با رفتار بچه گانه اش (قهر کردن) نشان داد، قبای ریاست مجلس برایش خیلی گشاد است..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین