آیا کمپین انتخاباتی ترامپ او را زمین می‌زند؟

گروه جهان الف،   3990805066 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرکز مطالعاتی المستقبل نوشت، به نظر می‌رسد پس از بحران کرونا در آمریکا کمپین انتخاباتی ترامپ تا حد زیادی قابلیت خود را برای حمایت از وی از دست داده است.

آیا کمپین انتخاباتی ترامپ او را زمین می‌زند؟

به گزارش الف به نقل از مرکز مطالعاتی المستقبل کمپین انتخاباتی ترامپ ، از ابتدای سال ۲۰۱۹ راه اندازی شده & از تیمی استفاده کرد که برخی از آنها در کارزار سال ۲۰۱۶ وی نیز حضور داشتند و برخی نیز افراد جدیدی هستند.  هرچند که کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶ موفق شد او را به کاخ سفید برساند  اما اکنون شرایط متفاوت است و به ویژه بحران کرونا بسیاری از معادلات را به ضرر ترامپ به هم ریخت.

 گزارش المستقبل نگاهی انداخته است به ساختار و عملکرد کارزار انتخاباتی دو طرف :

1-ساختار اصلی تیم کمپین انتخاباتی ترامپ:  این تیم متشکل از شماری از مسئولان و مشاوران اعضای ستاد انتخاباتی  درسطح ملی و یا منطقه‌ای ایالات متحده است و یک گروه اصلی مجموعه‌ای از عملکردها را در این کمپین پوشش می‌دهد.  یک مدیر سیاسی نیز وظیفه مدیریت آن را بر عهده دارد.  در سطح ملی تیم کمپین انتخاباتی ترامپ شامل طرفداران وی از زنان و پلیس ها و خانواده‌های نظامیان و ... است که در کنار مسئولان کمپین از طریق تماس‌های استراتژیک و ارتباط با رسانه‌ها  و نیز تامین بخشی از بودجه مالی در فعالیت‌های این کمپین حضور دارند.

2-شخصیت های اصلی در تیم کمپین ترامپ متشکل از شخصیت هایی است که تجربه بالایی در مدیریت کارزارهای انتخاباتی دارند و بیشتر آنها در پست‌های مهمی در کاخ سفید مشغول هستند.  نام این افراد به شکل زیر است:

-«بیل استپین» مدیر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ: وی از ۱۵ جولای ۲۰۲۰ به عنوان مدیر این کمپین انتخاب شد.  پیش از این به عنوان مدیر سیاسی در کاخ سفید فعالیت داشت و از آنجا به کمپ این طرح منتقل شد و تجربه بالایی در کارزارهای انتخاباتی دارد و در سال ۲۰۱۶ نیز به عنوان مدیر میدانی کمپین انتخاباتی ترامپ کار می کرد.

-«جاستین کلارک» معاون کمپین انتخاباتی ترامپ که از ۲۰۲۰ این مسئولیت را برعهده گرفت و از مارس ۲۰۱۶ به عنوان مدیر دفتر کاخ سفید برای روابط عمومی فعالیت داشت. او دکترای حقوق دارد.

-«جیف دیوید» مدیر اجرایی کمپین انتخاباتی ترامپ:  وی در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۰ این منصب را بر عهده گرفت و از مارس ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ مدیر مالی ناسا بود.

3- عملکرد کارزار انتخاباتی ترامپ پس از بحران شروع کرونا به شکل چشمگیری کاهش یافت. با نگاهی به ساختار این کمپین و افرادی که آن را اداره می‌کنند اینگونه به نظر برسد که آنها وظیفه خود را در تقویت موقعیت انتخاباتی ترامپ به خوبی انجام می دهند اما واقعیت این نیست.به ویژه پس از بحران شروع کرونا و تا جولای ۲۰۲۰ «برد پارسکال» مدیر سابق این کمپین مورد انتقادات زیادی به دلیل نحوه مدیریت خود قرار گرفت. این موضوع سوالات زیادی را مطرح کرد مبنی بر اینکه او کارزار انتخاباتی ترامپ را به شکل غیرحرفه‌ای اداره می‌کند و در این روند به شکل اساسی به رابطه اش با «جرد کوشنر» داماد ترامپ تکیه کرده است. در حال حاضر نیز بسیاری از مطبوعات آمریکا گزارش می دهند که کوشنر به عنوان مدیرعامل پشت‌صحنه، کارزار انتخاباتی ترامپ را اداره می کند.

به نوشته المستقبل درباره کمپین انتخاباتی جو بایدن ارزیابی‌ها نشان می دهد که تیم مربوطه او متشکل ازمشاورانی است که پیش از این در دولت باراک اوباما با وی همکاری داشتند. به طور کلی کمپین انتخاباتی بایدن را می توان به شکل زیر مورد بررسی قرار داد:

1-ساختار اصلی تیم کارزار انتخاباتی جو بایدن شامل پنج سطح است:

- روسای کمپین در سطح ملی که به عنوان چهار شخصیت اصلی بر اساس ساختار آن فعالیت می کنند و از چهره های برجسته حزب دموکرات هستند.

-تیم اصلی مدیریت کمپین که مسئول اداره فعالیتهای این کارزار در سطح ملی هستند.

-مشاوران ارشد که با کمپین  بایدن قرارداد بسته و پیش از این در دولت اوباما با وی همکاری داشتند.

 -مسئولان کمپین که قرارداد نداشته و  فعالیت‌های آن را در سطح محلی در ایالت‌ها مدیریت می‌کنند. این افراد نقش عمده‌ای در ارائه مشاوره‌های ویژه درباره مسائل سیاست خارجی داشته و برخی از آن‌ها سفیران دانشگاهیان و کارشناسان هستند.

2-چهره‌های اصلی تیم کمپین انتخاباتی جو بایدن به شکل زیر است:

-«جنیفر اومالی دیلون» مدیر ستاد انتخاباتی بایدن که از ۱۲ مارس ۲۰۲۰ عهده دار این منصب شد و در سال ۲۰۱۲معاون کمپین انتخاباتی اوباما بود. همچنین از ژانویه 2009تا ۲۰۱۰به عنوان مدیر اجرایی کمیته ملی حزب دموکرات فعالیت می کرد.

-«آنیتا دن» مشاور اول کمپین که نقش اصلی در هماهنگی امور بودجه و مسئولان کمپین دارد و پیش از این در سال ۲۰۰۹ به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفیدو مشاور ارشد ارتباطات و مدیر ارتباطات و سیاست هادر کمپین باراک اوباما در سال ۲۰۰۸فعالیت داشت.

-«کیت بیدینگ فیلد » معاون کمپین و مدیر ارتباطات که از ۲۵ آوریل ۲۰۱۹این مسئولیت را برعهده گرفت و در سال ۲۰۱۵در دولت اوباما با بایدن همکاری داشت.

-«بیت کاوانو» از دیگر معاونان این کمپین که از ۲۵ آوریل ۲۰۱۹عهده‌دار این مسئولیت شد و پیش از این درکمپین هیلاری کلینتون و اوباما فعالیت می کرد.

-«ایرین ویلسون» مدیر سیاسی این کمپین که از ۲۵ مارس ۲۰۱۹ این مسئولیت را برعهده گرفت و در سال ۲۰۱۶ در کمپین انتخاباتی کلینتون کار می‌کرد.

به نوشته المستقبل مقایسه کمپین انتخاباتی ترامپ و بایدن نشان می‌دهد که تفاوت‌های اساسی میان آنها چه در ساختار و ترکیب و چه در سطح استراتژی های عملی و ساز و کارهای اتخاذ شده وجود دارد:

 تفاوت در ساختار: کمپین ترامپ به دو تیم تقسیم می‌شود؛  یک گروه اصلی که مسئولیت این کمپین را در سطح ملی و گروه دوم در سطح ایالت ها مدیریت می کنند،  در حالیکه کمپین جو بایدن شامل پنج گروه اصلی است و این نشان می‌دهد که کارزار انتخاباتی بایدن چه از نظر تعداد افراد و چه ماهیت تجربیات به تیم گسترده تری متکی است.

- ثبات داخلی کمپین: ستاد انتخاباتی بایدن شاهد یک ثبات روشن در شخصیت های اصلی اداره کننده آن به ویژه در راس کمپین است؛  در حالی که مسئولان کمپین ترامپ شاهد چندین جابجایی بودند و شخصی مانند کوشنر که عملاً سمتی در این کمپین ندارد از پشت صحنه آن را اداره می کند.

- تاثیر کاندیداها بر کمپین‌ها: مقایسه کارزار انتخاباتی ترامپ و باید نشان می‌دهد که دونالد ترامپ نقش محوری در هدایت و تاثیرگذاری بر کمپین خود دارد؛  در حالی که جو بایدن به برنامه ها و استراتژی های مسئولان کمپین خود گوش می‌دهد و آن‌ها را اجرا می‌کند.

المستقبل اعلام کرد که به طور کلی شواهد چند روز قبل از برگزاری انتخابات نشان می‌دهد که شانس جو بایدن برای پیروزی بیشتر از ترامپ است  و در حالیکه کارزار انتخاباتی بایدن با عمل به قوانین و اصول حرفه‌ای در تلاش برای افزایش شانس کاندید خود است،  کمپین ترامپ تحت شعاع برخی موارد منفی قرار گرفته که همین امر شانس پیروزی او را تضعیف می‌کند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۹۹۳۱۱۴:۳۷:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۵
با انتخاب مجدد ترامپ در 8 روز دیگر، تحریمهای فلج کننده حداکثری ادامه خواهند یافت.
ناشناس۱۶۶۰۱۳۰۱۶:۴۵:۱۷ ۱۳۹۹/۸/۵
با انتخاب مجدد ترامپ ، ما دست به سینه پشت میز مذاکره خواهیم نشست . با این تفاوت که ایندفعه خودکار پرتاب نمیکنیم و بیشتر گوش میکنیم تا زدن حرف !
روزبه۱۶۶۰۲۵۷۱۸:۱۵:۱۶ ۱۳۹۹/۸/۵
بعد انتخابات آمریکا اگه از ابرقدرتی او چیزی موند سلام ما رو هم برسونید
ناشناس۱۶۵۹۹۳۴۱۴:۳۹:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۵
تنها امید بعضی ها در ایران، شکست ترامپ است!!!
ناشناس۱۶۶۰۱۵۴۱۶:۵۸:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۵
امید واهی
ناشناس۱۶۵۹۹۴۴۱۴:۴۱:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۵
ترامپ خواهد باخت و طرفدران ترامپ دیدنی خواهند بود اگه ترامپ رای می اورد که وضع افتضاح میشد ولی رای نمیاره
ناشناس۱۶۶۰۱۲۸۱۶:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۵
ترامپ رای می آورد و افتضاح میشود و طرفداران بایدن رشوه بگیر ضایع خواهند شد
ناشناس۱۶۶۰۱۵۵۱۶:۵۹:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۵
ترامپ خواهد برد و طرفداران بایدن خواهند مُرد
ناشناس۱۶۶۰۱۵۶۱۶:۵۹:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۵
متاسفانه پروپاگاندای cnn و سایر دموکراتها باعث شده مثل سری قبل بنظر برسد که ترامپ رای نمی آورد
ناشناس۱۶۵۹۹۵۲۱۴:۴۵:۴۴ ۱۳۹۹/۸/۵
مشکل ما اینه که واقعیت را نمیپذیریم و ترامپ را دیوانه یا نفهم یا جنگ افروز خطاب میکنیم و همین برداشت ها باعث آسیب پذیری کشور و مردم شده. همه مسولان ظاهرا منتظر پایان انتخابات و برنده شدن بایدن هستند. در حالیکه همه آنها سر و ته یک کرباسند و منافع خودشان را پیگیرند. الان مردم ما در قرن ۲۱ بخاطر دو بطر روغن یا دوتا مرغ صف های چند صدمتری درست کرده، این نه برازنده کشور نه این مردم است،
ناشناس۱۶۵۹۹۵۵۱۴:۴۸:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۵
با ترامپ تا 2024
ناشناس۱۶۶۰۱۵۳۱۶:۵۷:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۵
با پنس تا 2032
ناشناس۱۶۵۹۹۶۷۱۴:۵۶:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۵
مردم آمریکا شعور دارن درک دارن فهم سیاسی دارن . نمیان به بایدن رشوه بگیر فاسد رای بدن
احسان۱۶۶۰۰۹۰۱۶:۱۴:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۵
یعنی اگه بایدن رییس جمهور بشه فقط تو شعور داری اونا ندارن! فقط تو میفهمی هیشکی دیگه نمی فهمه؟ ..
ناشناس۱۶۶۰۱۲۶۱۶:۴۱:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۵
فکر کنم منظورت در یک کلام اینه که ؛ مردم آمریکا ، بُز نیستند
ناشناس۱۶۶۰۱۴۴۱۶:۵۲:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۵
ترامپ میماند ، چون مردم فهیم آمریکا در صحنه هستند .
ناشناس۱۶۶۰۱۴۹۱۶:۵۵:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۵
جمله ای که نشون دهنده سطح بسیار خطرناک بیسوادی تو و تمام مثبت زنندگان به تو هست
ناشناس۱۶۶۰۱۶۱۱۷:۰۲:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۵
مردم اونجا بَبَعی نیستن
ابی۱۶۶۰۱۳۱۱۶:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۵
الان همه مسئولین چشمشون به اینه که بایدن بیاد تا..
ناشناس۱۶۶۰۱۳۶۱۶:۴۸:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۵
تنها چیزی که او را میتوانست زمین بزند ، خود رایی و خودکامگی و خودشیفتگی بود که این صفات در او وجود ندارد
ناشناس۱۶۶۰۱۴۶۱۶:۵۳:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۵
دنیا ، مشتاقانه منتظر دور دوم ریاست جمهوری ترامپ است .
Nahidmehrnegar۱۶۶۰۱۸۴۱۷:۲۱:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۵
خوب بود.با تشکر از سایت الف بخاطر مطالب خوبتون
ناشناس۱۶۶۰۱۸۶۱۷:۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۵
ترامپ و کمپین قدرتمند او پیروزی شگفت انگیزی را رقم خواهند زد
ناشناس۱۶۶۰۱۹۴۱۷:۲۷:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۵
ترامپ رو کمپین اش زمین نمیزنه بایدن رو هانتر کثیفش زمین میزنه . یک آقازاده پلشت با ‌با ژن.. رشوه بگیر
ناشناس۱۶۶۰۲۰۵۱۷:۳۶:۵۳ ۱۳۹۹/۸/۵
ايا وقت ان نرسيده كه چند تا دوست هم در دنيا پيدا كنيم از نوع درست و درمون
ناشناس۱۶۶۰۳۵۳۱۹:۲۰:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۵
آيا كمپين انتخاباتي ترامپ اورا به زمين مي زند ؟ ... تيتر ------------ انشاء الله كه دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتي اش چنان به زمين گرم بخورد كه مرغان هوا و ماهيان دريا به حال و روزش زار زار گريه كنند !!! آمين !!!
ناشناس۱۶۶۰۳۶۸۱۹:۳۲:۵۹ ۱۳۹۹/۸/۵
ما چقدر بداقبالیم که انتخاب رئیس جمهور امریکا بیشتر از رئیس جمهور خودمان روی زندگی ما تاثیر داره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین