یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به چه کسانی می رسد؟

گروه اقتصادی الف،   3990804002 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است و نباید صرف تامین منابع طرح یارانه کالاهای اساسی شود، گفت: کارگران، بازنشستگان و گروههای آسیب پذیر و نیازمند در این طرح باید به طور ویژه دیده شوند.

یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به چه کسانی می رسد؟

 فتح اله بیات در گفت وگو با ایسنا با اشاره به طرح پرداخت یارانه کالاهای اساسی اظهار کرد: در این طرح گروههای هدف مورد تاکید هستند و طبعا افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که حداقل ها را دریافت می کنند مستحق کمک هستند و باید در این طرح قرار گیرند اما کارگران و بازنشستگان هم به عنوان بخشی از حقوق بگیران حداقلی که در شرایط امروز از وضع معیشت چندان مناسبی برخوردار نیستند باید در این طرح به طور ویژه دیده شوند.

وی ادامه داد: نمی گوییم کارگران در سطح مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند ولی قدرت خرید خانوارهای کارگری به شکلی کاهش یافته که حقیقتا به  حمایت معیشتی نیاز دارند چون حقوقی که همان اول سال اضافه کردیم تحت تاثیر نوسان نرخ ارز و افزایش هزینه ها محو شد و اثر خود را از دست داد.

گروههای مستحق دریافت یارانه کالای اساسی 

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی علاوه بر بازنشستگان و کارگران، از زنان سرپرست خانوار، کارگران فصلی و روزمزد و از کار افتادگان و بیکاران فاقد درآمد به عنوان گروههایی که مستحق دریافت یارانه کالاهای اساسی هستند یاد کرد و افزود: علیرغم تصمیماتی که برای بالا بردن قدرت معیشت گرفته می شود و دولت تلاش می کند تا بار افزایش هزینه ها را از دوش اقشار ضعیف و آسیب پذیر بردارد، تورم و نوسانات نرخ ارز روی این تصمیمات تاثیر می گذارد و اجازه نمی دهد افراد ضعیف از عواید آن بهره مند شوند.

تامین منابع طرح از محل مالیاتها و هدفمندی یارانه ها

بیات در عین حال به منابع اجرای طرح یارانه کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: دولت باید از محل منابع هدفمندی یارانه ها، دارایی های خود و مالیاتها برای این طرح اختصاص بدهد و نباید از محل منابع سازمان تامین اجتماعی که حق الناس و متعلق به کارگران و کارفرمایان است برای این منظور برداشت شود.

وی گفت:متاسفانه زمزمه هایی می شنویم که قرار است از منابع تامین اجتماعی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح استفاده شود و این پذیرفتنی نیست چون تامین اجتماعی سازمانی غیردولتی است و نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است؛ به جای برداشت منابع باید از سازمان تامین اجتماعی که به لحاظ درآمدی شکننده شده حمایت کنیم.

این مقام مسئول کارگری افزود: بعد از سی سال سبد معیشت کارگران و بازنشستگان یک سوم نیازهایشان را تامین نمی کند لذا اینکه بخواهیم از منابع سازمان برداریم و با آن به کارگران و بازنشستگان و دیگر اقشار یارانه کالایی بدهیم، قابل توجیه نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۷۷۱۵۰۲:۴۵:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۴
یارانه من که کارگر هستم و بیمه تامین اجتماعی میدهم را قطع کردند حالا میخواهند از محل حق بیمه من، یارانه کالای اساسی بدهند به کارمند دولت و بازنشسته کشوری که اخیرا حقوقش 77 درصد زیاد شده است. تازه به خود من این یارانه تعلق نخواهد گرفت چون یارانه بگیر نیستم. بابا شما دیگه آخر عدالتید.
ناشناس۱۶۵۷۷۲۳۰۲:۵۷:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۴
به خودی ها !
فرهاد۱۶۵۷۷۳۰۰۳:۴۱:۵۵ ۱۳۹۹/۸/۴
به هر کسی که تعلق بگیرد با آن یک کیلو گوشت هم نمیتواند بخرد.
ناشناس۱۶۵۷۷۳۵۰۴:۵۵:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۴
تو رو خدا طرحی بگذارین که یارانه به حساب سرپرست خانواری که معتاد است واریز نشود. طرف سه تا بچه گرسنه نگه میداره با پول یارانه دون برای کبوتراش و مواد می‌خره. خواهشا یارانه اینا رو یا کالایی کنین یا بدین به سرپرستی که سالمه.
کریم۱۶۵۷۷۸۷۰۷:۵۳:۱۸ ۱۳۹۹/۸/۴
120 هزار تومن میخواید بدید، حالا اونقدر رو این پول اندک مانور میدید که حال همه از رفتارتون به هم بریزه. آخه 120 تومن دیگه پوله که همه جا جار میزنید که به کی میدیم و به کی نمیدیم؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین