زمان آغاز معاملات پالایشی یکم مشخص شد؟

گروه بورس الف،   3990803089

مدیر صندوق پالایشی یکم گفت: پیگیری‌های زیادی از سوی فعالان بازار و مردم برای مشخص شدن زمان بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم انجام شده اما در وضعیت فعلی نمی‌توان زمان دقیقی را برای این اقدام اعلام کرد.

زمان آغاز معاملات پالایشی یکم مشخص شد؟

به گزارش ایرنا، بعد از عرضه سهام بانکی‌ها و بیمه‌ای‌ها در اردیبهشت ماه و در قالب صندوق‌های قابل معامله دولتی (ETF)،  دومین مرحله از عرضه این صندوق‌ با سهام پالایشی‌ها در نخستین روزهای شهریورماه انجام و تعداد قابل توجهی از افراد در این پذیره‌نویسی مشارکت کردند.

ابتدا زمان بازگشایی نماد صندوق پالایشی یکم و معاملات آن در بازار در میان سرمایه‌گذاران با ابهاماتی همراه بود که در این زمینه  حدود دو هفته گذشته «راضیه صباغیان»،  مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: مطابق مقررات، یک ماه بعد از پایان پذیره‌نویسی امکان معامله برای صندوق‌های ETF فراهم می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم تا ۳۰ شهریور ماه ادامه داشت؛ بنابراین باید از اوایل آبان ماه امکان معامله برای این صندوق فراهم شود.

اکنون با توجه به آغاز ماه آبان همچنان خبری از زمان دقیق برای آغاز معاملات صندوق پالایشی یکم ارائه نشده، که این موضوع می‌تواند حاشیه‌هایی را در بازار با خود به همراه داشته باشد.

زمان آغاز معامله «صندوق پالایشی یکم» در بورس

«داوود رزاقی»، مدیر صندوق پالایشی یکم امروز (شنبه) به زمان آغاز معامله «صندوق پالایشی یکم» در بورس  اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش سرمایه پالایش نفت تهران (شتران) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در بورس هنوز افزایش سرمایه آنها در پرتفوی صندوق اعمال نشده، به همین دلیل اکنون نمی‌توان اقدام به بازگشایی نماد این صندوق کرد، زیرا این موضوع منجر به ضایع شدن حق مردم و ضرر و زیان آنها خواهد شد.

وی  توضیح داد: ابتدا اعلام شده بود که حداقل یک ماه پس از پذیره نویسی این صندوق ها نماد آنها در بورس بازگشایی خواهد شد؛ بنابراین اکنون در حال اقدام های لازم برای رفع مشکلات موجود و آغاز معامله این صندوق در بورس باشیم.

رزاقی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های زیادی از سوی فعالان بازار و مردم برای مشخص شدن زمان بازگشایی نماد «صندوق پالایشی یکم» انجام شده، اما در وضعیت فعلی و در این زمینه نمی‌توان زمان دقیقی را اعلام کرد و باید منتظر ماند تا اقدام‌های مربوط به افزایش سرمایه دو شرکت پالایشی به سرانجام برسد.

مدیر صندوق پالایشی یکم درباره احتمال عرضه باقی مانده سهام پالایشی از طریق صندوق‌های قابل معامله ETF افزود: چنانچه معامله صندوق پالایشی یکم در بورس با موفقیت همراه باشد، ممکن است دوباره باقی آن در صندوقی دیگر عرضه شود، اما تاکنون خبر قطعی اعلام نشده است و باید سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: میزان مشارکت مردم در پذیره نویسی «صندوق پالایشی یکم» حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین