نرخ تورم نقطه ای مهرماه ۴۱.۴ درصد شد/افزایش ۷ واحد درصدی نرخ تورم نسبت به ماه قبل

گروه اقتصادی الف،   3990802038 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم نقطه‌ای مهر ماه ١٣٩٩ در مقایسه با ماه قبل ٧,٠ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم نقطه ای مهرماه ۴۱.۴ درصد شد/افزایش ۷ واحد درصدی نرخ تورم نسبت به ماه قبل

 به گزارش فارس، افزایش نرخ تورم نقطه ای ماهیانه (در مقایسه با ماه قبل) در مهرماه ۱۳۹۹، بالاترین نرخ در دهه ۹۰ بعد از مهرماه ۱۳۹۷ بوده است. افزایش نرخ تورم ماهیانه در مهرماه ۱۳۹۹، ۷.۱ واحد درصد بوده است.

*افزایش نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای کشور

براساس گزارش مرکز آمار، منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم نقطه‌ای در مهر ماه ١٣٩٩ به عدد ٤١,٤ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤١.٤ درصد بیشتر از مهر ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌­اند.

نرخ تورم نقطه‌ای مهر ماه ١٣٩٩ در مقایسه با ماه قبل ٧,٠ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با افزایش ٩,٠ واحد درصدی به ٤٠.٥ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با افزایش ٦.٠ واحد درصدی به ٤١.٩ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٤١,٣ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ٦,٨ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٤٢,٢ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٨,١ واحد درصد افزایش داشته است.

*افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. نرخ تورم ماهانه مهر ١٣٩٩ به ٧,٠ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٣.٤ واحد درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ٥.٧ درصد و ٧.٦ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ٧,١ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل، ٣.٥ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٦.٩ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٣.٤ واحد درصد افزایش داشته است.

*افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. نرخ تورم سالانه مهر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به ٢٧,٢ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٢٧,٣ درصد و ٢٦.٧ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ١,٢  واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ١.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

*تغییرات قیمت ها در ماه جاری

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «روغن‌ها و چربی‌ها» (کره پاستوریزه حیوانی و روغن جامد)، گروه «شیر، پنیر و تخم­مرغ» (تخم مرغ و خامه پاستوریزه)، گروه «سبزیجات» (فلفل دلمه‌ای، کاهو، نخود، پیاز و قارچ)، گروه «چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌ها» (انواع نوشابه و آبمیوه) می‌باشد. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «حمل و نقل» (قیمت انواع خودرو)، گروه «مبلمان و لوازم خانگی» (بخاری گازی، فرش ماشینی، لوازم پلاستیکی آشپزخانه، یخچال فریزر و ظروف شیشه‌ای آشپزخانه)، گروه «تفریح و فرهنگ» (لپ­تاپ، قطعات کامپیوتر، دوربین عکاسی و دوچرخه بچه­گانه) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

*درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه ای کل کشور در ماه جاری

دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در مهر ماه ١٣٩٩ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ٢٤,٤ درصد برای دهک اول تا ٣٢.٥ درصد برای دهک دهم است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۵۴۰۸۱۲:۵۰:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۲
در قیاس با سوابق آماری مرکز آمار ایران متاسفانه وضع موجود حاکی از حدود ۳ برابر شدن قیمت های ریالی طی ماههای آتی و رسیدن دلار به بیش از ۵۹ هزار تومان در اسفند ۱۳۹۹ است. آمار برابری نرخ ارز با واحد پول ونزویلا طی یکم تا سی ام ماه فوریه ۲۰۱۸ حاکی از صعود دلار از ۹۹۹۰ بولیوار به حدود ۲۹۰۰۰۰۰۰ بولیوار است که این افزایش در کمین جامعه ما نشسته است.
ناشناس۱۶۵۵۴۶۵۱۳:۲۲:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۲
همه چیز بسیار گرانه یک شانه تخم مرغ و یک بسته مرغ و مقدار کمی لبنیات خریده ام 220هزار تومان جالب اینکه یه بسته1800 گرمی سینه مرغ مارک .. 73 هزار تومان و همین مقدار مارک .. پروتئین 93 هزار تومان است ! دلیل را پرسیدم فروشنده ی جانبو می گه مارک ..برای خودش برند محسوب می شه و کیفیتش بالاتره ! می خوام بدونم استاندارد مرغ دقیقا چیه که این همه تفاوت قیمت ایجاد کرده ! اصلا کنترلی روی قیمت گذاری و کیفیت مواد غذایی هست ؟؟ برای خرید بسیار ساده و معمولی از سوپری و قصابی برای خانواده 3 نفره اقلا 4 میلیون در ماه نیازه البته بدون میهمان و با قناعت هزینه درمان و تعمیرات ماشین و .. خط فقر کجاست مسئولین محترم ؟؟
ناشناس۱۶۵۵۶۵۸۱۶:۰۹:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۲
جالبه نرخ تورم‌بهمن ماه هر سال میاد رو ۲۰-۲۵درصد که میزان افزایش حقوق کارگران و‌کارمندان براساس آن رقم تخیلی تو مجلس تصویب بشه بعدش باز آمار میره بالا..در عجبم هر جنسی نسبت به پارسال افزایش قیمت بین ۱۰۰-۳۰۰درصدی داشته اما نرخ تورم ما همیشه زیر ۳۵درصده واقعا فکر نمی کنن الاتو تو هر خانواده ای سه چهار تا جوان تحصیلکرده بیمار هستش که سر از آمار و ارقام اینا در بیارن!!!؟؟
Arman۱۶۵۵۶۶۹۱۶:۲۲:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۲
ببخشيد ولى اين آمار و اعداد از طنز هم فراتره! نرخ تورم بالاى دويست درصد در اكثر كالاها و اقلامه. اين اعداد ..آيا توهين به شعور ايرانيها نيست؟
ناشناس۱۶۵۵۹۰۳۲۰:۱۲:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۲
تورم ۴۰ درصد سود بانک ۱۰ درصد! من یک پیشنهاد دارم :‌کلیه دانشکده های اقتصاد کشور به مرغداری تبدیل شود تا بدینوسیله حداقل قیمت مرغ و تخم مرغ کاهش یابد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین