ابتکار قالیباف بعد از تعطیلی جلسه سران قوا/نظر علی مطهری درباره چرخاندن اراذل و اوباش در خیابان/واکنش تلویحی روحانی به طرح استیضاحش/جو بایدن ستاد تهران خود را بست!

گروه سیاسی الف،   3990730119

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

ابتکار قالیباف بعد از تعطیلی جلسه سران قوا/نظر علی مطهری درباره چرخاندن اراذل و اوباش در خیابان/واکنش تلویحی روحانی به طرح استیضاحش/جو بایدن ستاد تهران خود را بست!

آخرین آمار کرونا در ایران

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که دو هزار و ۳۴۰ نفر از آنها بستری هستند.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

کرونا جان ۳۱۲ نفر دیگر را در ایران گرفت/ شناسایی ۵۶۱۶ بیمار جدید

هشدار درباره سفر رفتن در تعطیلات پیش‌رو

نمکی: به مردم سیگنال مایوس کننده ندهیم/ نگوییم که تخت خالی نداریم

رکوردهای تازه کرونا؛ آیا دولت به وظایفش عمل کرده است؟

مشکل تهران در بستری بیماران کرونا

***

مردم می‌دانند دولت درگیر مشکلات است/نباید به حاشیه‌ها اعتنا کنیم

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: مردم به برخی از نکات حاشیه‌ای توجه نکنند. گاهی این حواشی به وجود می‌آید و افراد و گروه و یا جناح خاصی ممکن است حرفی بزند که باید از آن بگذریم و وارد حواشی نشویم. ما نماینده مردم هستیم. آنها ما را انتخاب کردند. وزرا نیز منتخب باواسطه مردم هستند که رئیس جمهور و مجلس آنها را انتخاب کرده است. باید خادم مردم باشیم و کاری کنیم که آنها می‌خواهند.

رئیس جمهور افزود: مردم می‌دانند که ما مشکل داریم و می‌دانند که دو دست بیشتر نداریم. با یک دست با تحریم مقابله می‌کنیم و با دست دیگر در حال مبارزه با ویروس کرونا هستیم. اگر حاشیه و جنجالی درست شود نباید به آن اعتنا کنیم. با وحدت و یکپارچگی، همدلی و هم افزایی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم و با اختلاف و جدایی به جایی نمی رسیم. ما اینجا اعلام می‌کنیم که دولت بدون مجلس و قوه قضائیه، صدا و سیما، نیروهای مسلح، بخش خصوصی و بدون مردم نمی‌تواند کاری بکند.

بیشتر بخوانید:

روحانی: رئیس جمهوری بعدی آمریکا ناچار به تسلیم در برابر ایران است/ پیروزی‌های بین‌المللی می‌تواند مرهمی بر آلام مردم باشد

رحیم‌پور ازغدی: نسبت سازش را اولین بار معاویه به امام حسن بست/ با وعده سراب، اقتصاد را به اینجا رساندند

***

چرا برخی سکوت کردند؟

محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره برخی واکنش‌های صورت گرفته به رئیس‌جمهور در روزهای اخیر پس از اظهاراتش درباره صلح امام حسن(ع) گفت: متاسفم الفاظی را از افرادی می‌شنویم که در گذشته از دشمنان مان در خارج می‌شنیدیم. طبیعی است که دشمنان ما در آمریکا و اسرائیل با این ادبیات با ما صحبت می‌کنند ولی اینکه در داخل کشور فحاشی و طلب مرگ کرده و صحبت از اعدام می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند،چنین حرف‌هایی هیچ وقت در ادبیات مسئولین کشور و در ادبیات سیاسی ما وجود نداشته است.

 واعظی گفت: من تعجبم از این است که چرا برخی سکوت کردند و حتماً باید عکس‌العمل نشان داده شود. البته بارها گفتم این اظهارات ربطی به کلیت مجلس ندارد و مجلس ما جایگاه بالایی دارد و مورد احترام همه ما است. قطعاً تحت هر شرایطی دولت با مجلس تعامل و همکاری می‌کند و کلیه مسائل خود را با مجلس پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید:

واعظی: دولت با مجلس تعامل می‌کند

***

 برخی که خودشان را سیاستمدار می دانند، دچار کم‌دانی سیاسی هستند

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره مطرح شدن طرح استیضاح روحانی به فارس گفت: اینکه برخی از نیروهای اصولگرا با بازی عناصر تندرو اصلاح طلب همراه می‌شوند، واقعاً جای تاسف و تاثر دارد که برخی که خودشان را سیاستمدار می دانند، دچار این مقدار از کم‌دانی سیاسی هستند. نه درک درستی از شرایط داخلی دارند و نه شرایط بین المللی را می فهمند و به نظر من بر مجلس فرض است که در مورد انتخاب چنین افرادی برای کمیسیون‌های بسیار حساس تجدید نظر کند.

سلیمی نمین گفت: این افراد کسانی هستند که این قدر دانش سیاسی ندارند و نمی فهمند که آمریکا امروز به دنبال این است که جامعه ما را دوقطبی کند و یکی از راه های دو قطبی شدن دعوای بین طرفداران و مخالفان رئیس جمهور است و این بهترین شرایط را برای آمریکایی‌ها رقم خواهد زد تا بتوانند به اهداف شان در جامعه ما نائل بیایند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: ما در این وادی بارها شاهد بوده ایم که عناصر تندرو اصلاح‌طلب این حرف را در دهان عناصر تندرو اصولگرا گذاشته‌اند و آنها بوده اند که فضا را به این سمت سوق داده‌اند که بحث استعفا یا استیضاح رئیس جمهور مطرح شود. این میزان، ناپختگی سیاسی که این آقایان دارند، شرط پختگی سیاسی نیست؛ چون بازی عناصری مثل تاجزاده را می خورند و در مسیر مرتبطین خارج کشوری امثال آقای وی قرار می‌گیرند.

***

اگر تصمیم به مذاکره گرفته شود ...

مصطفی هاشمی طبا،فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تقویت شدن موقعیت چهره های و گروه های موافق مذاکره با آمریکا بر اثر پیروزی بایدن به نامه نیوز گفت: اگر نظام تصمیم به مذاکره بگیرد همین آقای ذوالنوری زودتر از بقیه با آمریکایی‌ها دست می‎‌دهد. فکر نکنیم برخی ها خیلی انقلابی هستند، خیر این طور نیست. می گویند شاعری وام گرفت، شعرش آرام گرفت.

 هاشمی طبا با بیان اینکه پیروزی بایدن موقعیت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را در انتخابات ریاست جمهوری تغییر نمی دهد، تأکید کرد: بعید می دانم مردم خیلی در انتخابات مشارکت کنند چون الان کاندیدای درست و حسابی نداریم. کاندیدایی که مردم از او خوششان بیاید را در صحنه نمی بینند...

 وی افزود: کسانی که الان نام شان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری از گروه ها و جناح های مختلف اصولگرا و اصلاح طلب مطرح است هیچ کدام‌شان به دردخور نیستند چون طرح و برنامه ندارند. کسی که برنامه می دهد باید آثار و تبعاتش را هم بگوید. بیهوده کلمه ردیف کردن فایده ای ندارد. به نظر می رسد ما تا ۱۰ سال دیگر در تحریم هستیم پس هر کس برای اداره کشور در شرایط تحریم برنامه دارد کاندیدا شود والا نامزد نشود.

***

 ختم موقت یک غائله

روزنامه اعتماد نوشت: آن روز که حسن روحانی در قامت رییس‌جمهوری در میان وزرا و معاونانش در جلسه هیات دولت مشغول سخنرانی بود و از بایدها و نبایدهای جمهوری اسلامی می‌گفت و بار دیگر ماجرای صلح امام حسن مجتبی(ع) را بازخوانی می‌کرد، احتمالا انتظار هزار و یک انتقاد ازسوی مخالفان همیشگی‌اش را داشت ولی شاید این تصور را هم نمی‌کرد آتش اعتراض ... چنان تند شود که رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از «بارها اعدام رییس‌جمهوری» سخن گفته و همزمان یارانش درون و بیرون از ساختمان هرمی‌شکل میدان بهارستان، اقدام به تهیه طرحی برای استیضاحش کنند...

به نظر می‌رسد پایداری‌های درون و بیرون پارلمان مترصد فرصتی باشند برای ظهور دوباره و حمله‌ای شدیدتر به حسن روحانی و دولتش؛ حمله‌ای که هرچه به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و خروج روحانی از کاخ پاستور نزدیک شویم، احتمالا شدیدتر خواهد شد و بعید است آن زمان همچون امروز تلاشی ازسوی قالیباف و یارانش در توقف این حملات صورت گیرد.

 صبح نو نیز در گزارشی با عنوان«گزک دست فرصت‌طلبان نباید داد» نوشت: زمینه‌سازی نکردن برای کنشگری فرصت‌طلبانِ بی‌اعتقاد به روح انقلابی‌گری، مساله دیگری است که ادغام انقلابی‌گری و مصلحت‌سنجی را به طرزی فزون‌تر، مهم و واجب می‌گرداند. طی یک هفته از آغاز تبلیغات درباره لزوم استیضاح رییس‌جمهوری از سوی برخی سیاسیون نابلد، جریان تجدیدنظرطلب تلاش کرد بی‌اشاره به حضور حداکثری‌اش در ارکان قدرت طی این سال‌ها، صدر تا ذیل معضلات موجود را به پای گفتمان انقلابی‌گری بنویسد و خود را بری جلوه بدهد.

ایشان با تصویر‌‌سازی غلط از فضای مجلس، درصدد آن بودند تا بهارستان و پاستور را رودرروی هم بکشانند و این‌گونه جا بیندازند که مجلس، مانع برنامه‌‌‌های دولت است. این فضا‌‌سازی‌ها در شرایطی است که کمتر از 9 ماه تا انتخابات ریاست‌‌جمهوری باقی مانده و تبلیغات‌چی‌‌‌های جریان تجدیدنظرطلب، هر روز بیش از گذشته، خود را پیشگام حل مشکلات و جریان انقلابی را مانع و رادع این روند، نشان خواهند داد. جریان انقلابی باید حداکثر هوشیاری را به خرج دهد تا گزک به دست دولت و جریان اصلاحات ندهد. نباید جای شاکی و متهم عوض شود.

بیشتر بخوانید:

امیری: استیضاح روحانی در چنین شرایطی جز خوشحالی دشمنان آثاری ندارد

صحبت رئیس‌جمهور را دوباره بخوانیم، دوباره بنویسیم

***

برای رفع انحصار واردات کالاهای اساسی شیوه‌نامه جدید تدوین شود

 احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به وزیر صمت از وی خواست تا با تدوین شیوه نامه جدید و جامع توسط این وزارتخانه، از راه های کسب رانت و وقوع فساد محتمل برای واردات کالا جلوگیری کند.

در بخشی از این نامه آمده است: به استناد دستور مولا علی (علیه­السلام) مبنی بر منع انحصار و احتکار و نیز الزامات قانونی و دلایل علمی روشن در تخطئه انحصار، سرپرست محترم را از ادامه این روش نهی کردیم و از آن وزارت خواستیم که ظرف پانزده روز، با تدوین ضوابط شفاف، زمینه حذف انحصار و سلایق فساد آفرین را فراهم سازد تا دیده­بان شفافیت و عدالت، مجبور به اعلام جرم نشود.

بیشتر بخوانید:

توکلی خطاب به وزیر صمت: انحصار واردات کالاهای اساسی را بشکنید

***

تعطیلی جلسه سران قوا توسط رئیس جمهور

فارس نوشت: آخرین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مربوط به مخالفت روسای قوای تقنینی و قضائی با تشکیل بورس نفت بود که از آن روز تاکنون (یک ماه) جلسه اقتصادی سران قوا تعطیل شده است.

پیگیری‌ها... از نمایندگان مجلس حکایت از این دارد که بعد از تعطیلی جلسات شورای هماهنگی، طرح جایگزینی را مجلس در سطح وزرا برای پی گیری مسائل کشور دنبال کرده است.

در همین راستا قالیباف به عنوان رئیس مجلس، جلساتی با وزرا و مدیران ارشد دولتی برگزار کرده و به نوعی امر ضروری تعامل قوا را در سطح ارتباط با وزرا و ارائه توضیح و گزارش از آنها درخصوص مسائل مختلف پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی جلسه سران قوا توسط رئیس جمهور

***

انتقاد علی مطهری‌ با حمایت از خیابان‌گردانی اراذل! 

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: عرض‌اندام‌ها و عربده‌کشی‌های لات‌ها و اراذل همیشه در وقتی است که احساس می‌کنند پلیس اقتدار لازم را ندارد. شاید نوع رفتار قوه قضائیه هم در ظهور این پدیده مؤثر باشد. لاتی که احساس می‌کند بعد از ارتکاب یک جنایت به‌راحتی از زندان آزاد می‌شود، طبعا جری و سرکش می‌شود و نفس‌کش می‌طلبد.

اقدام اخیر نیروی انتظامی مبنی ‌بر خیابان‌گردانی اراذل مجرم آثار خوبی داشت، گرچه کتک‌زدن ضمنی آن قانونی نبود، زیرا مجازات آنها همان است که دادگاه تعیین کرده است نه بیشتر...

 البته قبول داریم که نیروی انتظامی با کمبود بودجه و امکانات مواجه است و با این حال خدمات زیادی انجام داده، ولی مهم این است که نگاه این نیرو باید به گونه‌ای باشد که این‌گونه امور برایش مهم باشد و اینهاست که به پلیس ما اقتدار می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

دفاع علی مطهری از چرخاندن اراذل و مجرمان در خیابان

***

 تایید ۱۲ سال زندان برای علی اصغر پیوندی رئیس سابق هلال احمر 
باشگاه خبرنگاران نوشت: به دنبال پیگیری‌ها درباره حکم رئیس سابق جمعیت هلال احمر یک منبع آگاه حکم ۱۲ سال حبس برای علی اصغر پیوندی رئیس سابق جمعیت هلال احمر را تأیید کرد.

این منبع آگاه اظهار کرد: رسیدگی به پرونده پیوندی به پایان رسیده است و با اتمام رسیدگی به جرایم و تخلفات، نامبرده به ۱۲ سال حبس تعزیری، رد مال و پرداخت حدود ۱۴۰ هزار یورو و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

وی ادامه داد: پیوندی در ۱۲ آذر ماه ۹۸ به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال هلال احمر عزل و بازداشت شده بود.

بیشتر بخوانید:

محکومیت رئیس سابق هلال احمر به ۱۲ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی

***

جو بایدن ستاد انتخاباتی‌اش در تهران را بست!

روزنامه جوان نوشت: جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات امریکا که فعالان به ظاهر بی‌جیره و مواجبش در تهران برای او ستاد انتخاباتی زده‌اند و برخی اصلاح طلبان هم حتی ورود به عرصه انتخابات ایران را به پیروزی بایدن گره زده‌اند، دیروز برنامه خود را برای ایران اعلام کرد که «تقریباً هیچ» چیزی در آن نیست و حتی می‌توان آن را شدیدتر از برنامه ترامپ دانست. با این کار او عملاً ستاد انتخاباتی خود را در تهران بست!

اصل تحریم ایران هدیه اصلاح‌طلبان به ملت بود. آن‌ها در خفا به غرب پیام دادند که برای پیشبرد اصلاحات در ایران باید کمر ایران را با تحریم‌ها بشکند. در فضای علنی نیز با «بایدن، بایدن کردن‌های شان» پیام می‌دهند که اینجا گروهی آماده پذیرش معیار‌های امریکا برای ایران هستند. حتی ترامپ احمق نیز این را فهمیده و هر روز پیام می‌دهد که «خواهان ایرانی ثروتمند هستم، بیایید با هم توافق کنیم» و، اما بایدن که با هشدار چند نهاد و شخصیت علمی و قانونی امریکا مبتلا به زوال عقل است، حتی در صورت پیروزی در انتخابات به یاد نمی‌آورد که قول یک مسیر دیپلماتیک به مفلوک اندیشان ایرانی داده بود.

***

ارجاع پرونده عدم لغو واگذاری کشت و صنعت هفت تپه به دادسرای دیوان محاسبات 

موضوع امتناع سازمان خصوصی سازی در اجرای تکلیف خود مبنی بر فسخ قرارداد واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به دادسرای دیوان محاسبات کشور ارجاع شد. سازمان خصوصی سازی تاکنون اقدام مؤثری جهت استیفای حقوق بیت‌المال و وظائف قانونی انجام نداده و در توجیه آن به دستورات مقام‌های مافوق استناد نموده است.

بیشتر بخوانید:

امتناع سازمان خصوصی‌سازی از فسخ قرارداد واگذاری شرکت هفت تپه

***

آیا به مجلس یازدهم انتقاد وارد است؟

روزنامه فرهیختگان نوشت: چندماه پیش که ترکیب نمایندگان جدید مشخص شد و دوره یازدهم پارلمان آغاز به‌کار کرد، خیلی‌ها امیدوار شدند تغییرات اساسی در فرآیندهای اداری کشور با اصلاحات اساسی و مهمی که ساکنان بهارستان می‌توانند ایجاد کنند، رقم زده شود؛ اصلاحاتی که حداقل در کوتاه‌مدت بتواند مسیر بی‌تدبیری در دولت را قدری اصلاح کرده و در میان‌مدت یعنی تا فرارسیدن انتخابات ۱۴۰۰ امید به تغییرپذیری و اصلاح وضع موجود را در مردم ایجاد کند.

البته این امیدواری هم وجود دارد که این مجلس بتواند در بلندمدت به‌تدریج زمینه اصلاحات اساسی را در کشور با کمک دیگر قوا رقم بزند. این حرکت اعضای پارلمان البته دو بخش مهم و اساسی دارد؛ تغییر از مبدا پارلمان از یک‌سو باید منجر به اتفاقاتی درون قوه مجریه و فرآیندهای اجرایی کشور شود و ازسوی دیگر باید درون خود مجلس را متحول کند که برخی معتقدند این دومی حتی در مقاطع و موضوعاتی بر مساله اول نیز اولویت داشته و ضرورت انجام آن بیشتر احساس می‌شود چراکه هم شدنی‌تر است و مشکلات و مصائب مواجهه با قوه مجریه آن‌هم کارگزاران دولت حسن روحانی را ندارد، هم سریع‌تر اتفاق می‌افتد و هم اینکه پیام صادقانه‌ای برای تغییر را به عموم جامعه مخابره می‌کند...

در موضوع دوم یعنی تغییر درونی مجلس، اما ماجرا قدری متفاوت است که با وجود گذشت چهارماه از آغاز مجلس همچنان آن‌چیزی که انتظار مردم و افکارعمومی بوده رخ نداده و علاوه‌بر این، اتفاقاتی افتاده که خدشه به اصل ماجرا هم وارد کرده است.

برای مثال طرح شفافیت آرای نمایندگان که ازجمله وعده‌های بسیاری از منتخبان دوره یازدهم بود با وجود اینکه به‌عنوان اولین طرح با امضای تعداد قابل‌توجهی از اعضای پارلمان تقدیم هیات رئیسه شد، همچنان بی‌نتیجه مانده و معلوم نیست بالاخره چه زمانی و با چه کیفیتی این طرح به صحن علنی می‌رسد.

درکنار این مساله، وقوع برخی اتفاقات ناخوشایند مانند ماجرای دناپلاس‌ها، ماجرای واکسن آنفلوآنزا، سفر نمایندگان با موضوع محرومیت‌زدایی، ماجرای وام مسکن و... باعث شده اصل امکان تغییر و تحول درونی در مجلس شورای اسلامی با حاشیه و اما و اگرهایی همراه شود و خیلی‌ها بگویند این مجلس هم مانند ادوار قبلی عمل خواهد کرد و به‌اصطلاح آبی از آتش آنها برای مردم گرم نخواهد شد.

روزنامه آرمان ملی نیز با محمد هاشمی رفسنجانی، رئیس اسبق صداوسیما گفت و گويي داشته است. وی در بخشی از این گفت و گو عنوان می کند: من معتقدم مقام معظم رهبري توقع بيشتري از اين{مجلس} داشتند و صحبت‌هايي هم که با نمايندگان مطرح کردند چند تذکر هم دادند که به نظر من هيچ‌کدام از آنها اصلاح نشده است. چون نوعي تندروي و بداخلاقي در مجلس وجود دارد. حال ممکن است براي يک گروه و فرد خاصي باشد اما عملکرد مجلس فعلا مطلوب نيست. آنچه که رهبري بيان کردند و آنها هم مي‌خواستند براي اجراي منويات رهبري مجلسي انقلابي بر پا کنند آن نشده و آثاري از آن نديده‌ايم. البته عده‌اي مي‌گويند هنوز چهار ماه بيشتر نگذشته است و به زمان نياز است ولي وقتي از آغاز «خشت اول گر نهد معمار کج/ تا ثريا مي‌رود ديوار کج» و اين وضعيت از ابتدا وجود دارد و با تذکرات رهبري هنوز اصلاح نشده است. به نظر نمي‌رسد اين مجلس آن مجلس مطلوب مردم باشد.

***

با لاریجانی - روحانی تا 1404؟

آفتاب یزد نوشت: ... مهمترین موضوعی که قابل حدس است اینکه با توجه به انتخابات 1400 قابل حدس است که لاریجانی روی کمک و حمایت‌های دولت روحانی حساب باز کرده باشد. هنوز لاریجانی به طور شخصی درباره 1400 موضعی را بیان نکرده است اما به نظر می‌رسد نزدیکان لاریجانی در این زمینه سیگنال‌هایی را فرستاده‌اند که حکایت از این دارد که لاریجانی مایل به نقش‌آفرینی در 1400 است... درحالی که بدون تردید اصولگرایان و محافظه کاران درصدد نقشه‌های بسیاری برای این هستند تا بعد از 1400 روحانی و نزدیکان او را به طور کلی از مدار سیاسی ایران خارج کنند اما ریاست جمهوری علی لاریجانی می‌تواند روحانی و یاران نزدیکش نظیر نوبخت و واعظی را از این شرایط نجات دهد.

لازم به ذکر است حتی اگر دولتی اصلاح‌طلب نیز در 1400 شکل بگیرد بازهم روحانی و نزدیکان او از صحنه سیاسی طرد خواهند شد. بنابراین برگ برنده دولت دوزادهمی‌ها این است که لاریجانی را به عنوان رئیس دولت سیزدهم ببینند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین