نماینده آمریکا در امور ایران: ترامپ یا بایدن فرقی نمی‌کند، فشار بر تهران ادامه‌ دارد

گروه جهان الف،   3990730029 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

آبرامز نماینده آمریکا در امور ایران اظهار داشت فشار حداکثری بر تهران سیاست موفقی بوده و ادامه می‌یابد و فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس جمهور آینده ایالات متحده باشد.

نماینده آمریکا در امور ایران: ترامپ یا بایدن فرقی نمی‌کند، فشار بر تهران ادامه‌ دارد

به گزارش فارس، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، مدعی شد که فشار حداکثری تا تغییر رفتار ایران ادامه می‌یابد «و فرقی نمی‌کند رئیس جمهور آینده چه کسی باشد». 

این مقام آمریکایی در گفت‌وگویی با روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن مدعی شد که «شکست» دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) آینده، «امید آخر ایرانی‌ها» برای پایان یافتن کمپین فشار و تحریم‌های آمریکاست.

آبرامز گفت کشورش برای تهیه بسته تحریمی جدید علیه ایران در ماه جاری (میلادی/اکتبر) آماده می‌شود و سفر اخیرش به کشورهای اروپایی برای بررسی اوضاع مرتبط با ایران بوده است. او گفت که محتوای دیدارهای اخیرش با مقامات بریتانیا و آلمان «بدون اعلام» باقی می‌ماند و «ما هم در ارتباط دائم با متحدانمان هستیم». 

آبرامز در خصوص سناریوهای محتمل در خصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، برخی در ایران فکر می‌کنند اگر ترامپ ببازد، تحریم‌ها و کمپین فشار آمریکا بر آنان پایان می‌یابد گویی که خط بخورد [و قلم گرفته شود] اما این اعتقادی نادرست است و هرگز رخ نخواهد داد. ما چتری وسیع از تحریم داریم. این تحریم‌ها سر جای خود باقی خواهد ماند تا ببینیم رژیم ایران رفتار خود را تغییر بدهد، حالا رئیس جمهور آتی هر که میخواهد باشد». 

این مقام آمریکایی مثل رئیس جمهور این کشور مدعی شد که اگر ترامپ در انتخابات مجددا پیروز شود، ایرانی‌ها بسرعت برای امضای توافق هسته‌ای جدید حرکت خواهند کرد «زیرا آنها در چهار سال آینده بیش از این نمی‌توانند چنین فشاری را تحمل کنند». او معتقد است که فشار آمریکا در تحقق اهدافش موفق بوده.. «نتایج بزرگی داده است. ارزش پول ایران سقوط کرده و به حدود سیصد هزار ریال رسیده است»... «اگر این مسیر را حفظ کنیم، ایرانی‌ها را به سوی یک توافقنامه جدید فراگیر هدایت کرده‌ایم». 

این مقام آمریکایی هرگونه تماس با تهران را تکذیب کرد و گفت، «تمایلی واقعی به بحث و گفت‌وگو ندارند. تلاش‌ها و پیشنهادهای رئیس جمهور امانوئل ماکرون را فراموش نکرده‌ایم اما رژیم ایران می‌خواهد وارد هیچ تلاشی جدی برای گفت‌وگو شود. همه فرصت‌ها را به بازی گرفته و امیدوارند که این تحریم‌ها رفع شود و الان امید آخرشان انتخابات آمریکاست». 

آبرامز در حالی از مذاکره بعد از پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات صحبت می‌کند که رئیس جمهور ایران حسن روحانی تاکنون بارها در سخنان خود بر رد مذاکره همزمان با سیاست فشار و تحریم آمریکا تأکید کرده است. پانزدهم مردادماه سال ۱۳۹۷ اعلام کرده بود که «درخواست مذاکره همزمان با تحریم معنایی ندارد... تحریم مردم ایران، با درخواست مذاکره با هدف رسیدن به نتیجه، متناقض است».

همچنین روحانی یکی از شروط مذاکره با آمریکا را بازگشتن این کشور به توافق هسته‌ای اعلام کرده است. او اردیبهشت سال ۱۳۹۸ اعلام کرد که «ایران در چارچوب برجام آماده مذاکره است، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه»... «اگر آمریکا به برجام برگردد و از تحریم‌ها دست بردارد، می‌تواند در قالب ۱+۵ باز هم حضور پیدا کرده و مذاکره کند و تا زمانی که اینچنین نشود امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد (۲۷ بهمن ۱۳۹۸)».

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۲۸۰۱۱۰:۱۷:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۳۰
تکلیف معلوم شد پس انتظار برای انتخابات امریکا غلط است
دور نگر۱۶۵۳۲۰۲۱۵:۵۵:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۳۰
تبدیل فشار اقتصادی به سیاسی. ولی اگر ترامپ برنده شود که بعید است اتحاد ایران و چین و روسیه سریع تر و قوی تر شکل می گیرد و این احتمالا میتواند برای ایران حتی بهتر هم باشد هر چند روحانی و تیم او راضی نباشند.
مهران۱۶۵۳۲۶۸۱۶:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۳۰
یعنی قبلش تکلیف مشخص نبود؟ از نظر من دموکرات ها همواره بدتر هستند چون جمهوری خواهان حداقل رو بازی میکنند اما دموکرات ها با پنبه سر میبرن نمونه اش هم اوباماست چقدر حرفه ای با خنده برجام رو تحمیل و طوری نوشتن که امروز آمریکا همون امتیازات اندک (نسبت به امتیازهایی که ما دادیم )در برجام رو به ایران ندن و مثل آب خوردن بدون هیچ مشکلی بگن اگر همین امتیازها رو میخواهی باید در مسائل موشکی و منطقه ای هم امتیازهای دیگر بدید
ناشناس۱۶۵۲۸۰۹۱۰:۲۵:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۳۰
خب باید هم این رو بگه که نشون بده سیاست ترامپ همیشگی است حتی بعد از رفتنش که اصلا چنین چیزی نیست!
ناشناس۱۶۵۳۴۳۵۱۹:۳۵:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۳۰
اگر اوباما هم می بود همین سیاست بود و ایران تحریم بود منتهی مثل ترامپ به صراحت بیان نمی کردند ولی در عمل چرا
ناشناس۱۶۵۲۸۳۳۱۰:۴۹:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۳۰
جنگ روانی و ایجاد تشویش و اضطراب در اذهان عمومی فراموش نشود. مخاطب اصلی این حرف ها مردم ایران هستند
ناشناس۱۶۵۲۹۱۸۱۲:۰۶:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۳۰
سیاست تندروها بر این قرارا گرفته که با پیروزی بایدن دلار پایین نیاد! باشه فرقی ندارند !
رضا۱۶۵۲۹۶۸۱۲:۴۵:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۳۰
ما به فکر هیچکدام از این اشتران نیشیم.
امیر دلیل۱۶۵۳۰۲۳۱۳:۳۶:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۳۰
با دیدن این آقا یاد شخصیت فاگین در رمان الیور توییست نمی افتید؟ مانند او فکر می کند قیافه اش مانند اوست و از صهیونیست های بنام امریکا هم هست.
ناشناس۱۶۵۳۰۵۶۱۳:۵۶:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۳۰
^^نماینده آمریکا در امور ایران: ترامپ یا بایدن فرقی نمی‌کند، فشار بر تهران ادامه‌ دارد^^ قابل توجه آقاي كواكبيان و شركا. الف محترم، شما هم پخش نكن.
محسن۱۶۵۳۱۲۲۱۴:۴۲:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۳۰
غلط های زیادی کردن ایشون .این همون آمریکاست که (هیچ غلطی نمی تواند بکند ) و با تحریم ها هم نمی تواند . لذا منتظر فروپاشیتان هستیم. (إن موعدهم الصبح ؛ ألیس الصبح بقریب ؟ )
ناشناس۱۶۵۳۱۲۸۱۴:۴۴:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۳۰
دیگه آب پاکی روی دست مسئولین ایرانی ریخته شد که منتظر آمدن بایدن هستند با این صحبت
ناشناس۱۶۵۳۱۵۷۱۵:۰۶:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۳۰
اللهم اشغل ظلم بالظالمین .. امیدوارم این آخرین انتخابات آمریکا باشد و تمام ناامنی هایی که سالهاست به مردم دنیا تحمیل کرده اند به سر خودشان آوار شود و شاهد فروپاشی این کشور باشیم
ناشناس۱۶۵۳۱۷۹۱۵:۲۹:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۳۰
سگ زرد برادر شغاله
ناشناس۱۶۵۳۲۰۸۱۵:۵۹:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۳۰
آقای آبرامز از ریخت شما و ترامپ و بایدن و هیمنه پوشالین شما ترسی نداریم. نفر قبل از شما هم همین حرفها را می زد ولی چی شد؟ بزرگان شما غلطی نتوانستند بکنند تا چه برسد به شما آن هم امروزه که ایران قدرتمند شده است. ما مرد روزهای سختیم. شما این آرزوها را به گور خواهید برد.‌سالهاست که از این آرزوها دارید و به آن نرسیده اید. آرزوهای شما مثل سراب است که هرگز به آن نمی رسید.
fdjh۱۶۵۳۲۱۵۱۶:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۳۰
از هر چه بگذریم عجب قیافه بی خودی داره بنده خدا!
ناشناس۱۶۵۳۲۱۸۱۶:۰۵:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۳۰
مسلم است که هرگز برگ برنده تحریم علیه کشور ما را دودستی تقدیم نمی کنند مگر اینکه امتیازی بگیرند. این مقامات ساده لوح ما هستند که منتظر هستند بایدن بیاید و تحریم ها را بردارد و در ساختار قدیمی برجام بنشیند. آنها تکلیفشان معلوم است و می گویند تا زمانی که ایران درباره انرژی هسته ای، حضور در یمن و سوریه و لبنان و عراق و سایر کشورها و موشک مذاکره نکند تحریم ها ادامه دارد. آنها ضرب الاجلی برای مذاکره ندارند چون اساسا همین حالت برایشان ایده آل است اما ما چی مردم هر روز فقیر تر می شوند و دولت هم نشسته و هیچ برنامه ای ندارد. ظاهرا می گویند منتظر هستند که آنها از تحریم خسته شوند. آقای روحانی دلیلی برای خسته شدن آنها نیست
رضا۱۶۵۳۳۸۷۱۸:۴۲:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۳۰
برایان پوک نتوانست کاری بکنه تو که یک پات لب گوره.
ناشناس۱۶۵۳۵۴۷۲۱:۳۸:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۳۰
خدا آنهایی راکه خواب کدخدای بهترمی بینند بیدار کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین