جهانگیری: امروز زمان انتقام و فشارآوردن نیست/ نمی‌توانیم برای مردم همه مسائل مرتبط با تحریم را بازگو کنیم

گروه سیاسی الف،   3990729018 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور گفت: تحریم‌های آمریکا شرایط خاصی را برای کشور ایجاد کرده است که البته تا زمانی که این تحریم‌ها به طور کامل برطرف نشود حتی برای مردم کشور خودمان نیز نمی توانیم همه مسایل مرتبط با تحریم را بازگو کنیم چرا که ممکن است گوش‌های نامحرم از بیان برخی مشکلات احساس رضایت کنند و فشارها را افزایش دهند.

جهانگیری: امروز زمان انتقام و فشارآوردن نیست/ نمی‌توانیم برای مردم همه مسائل مرتبط با تحریم را بازگو کنیم

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری عصر روز گذشته (دوشنبه) در مراسم رونمایی از تلاش ها و توانمندی های زنان روستایی و عشایری، با تبریک ایام ماه ربیع و روز جهانی زنان روستایی اظهار داشت: یکی از افتخارات زنان ایرانی نام گذاری روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) به عنوان روز زن است که همواره در این روز از زحمات زنان و مادران کشور قدردانی می شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به روز جهانی زنان روستایی که چند سالی است از سوی سازمان ملل تعیین شده اظهار داشت: روز جهانی زنان روستایی فرصتی است تا از تلاش ها و اقدامات موثر این زنان در مدیریت خانواده و تولید محصولات غذایی قدردانی شود.

جهانگیری با بیان اینکه امروز کشور در شرایط خطیر، دشوار و پیچیده ای قرار دارد خاطرنشان کرد: تقریباً همه مردم، مسئولین و صاحبنظران در خصوص اینکه شرایط امروز کشور شرایطی پیچیده است، اتفاق نظر دارند. گاهی ممکن است در اصل موضوعات اختلاف نظر وجود داشته باشد که در نتیجه این اختلاف نظر، نمی توانیم در راهکارها به وحدت و نظر واحد دست پیدا کنیم اما امروز همه به این باور رسیده اند که شرایط کشور شرایطی خطیر و دشوار است.

معاون اول رییس جمهور افزود: یکی از دلایل این شرایط خطیر ناشی از محدودیت های سیاسی بین المللی و منطقه ای است. برخی کشورهای منطقه که می توانستند دوست ما باشند تلاش می کنند با برخی تحریکات و با استفاده از فرصت، در مقابل ملت ایران سنگ اندازی کنند. تحریم های آمریکا نیز شرایط خاصی را برای کشور ایجاد کرده است که البته تا زمانی که این تحریم ها به طور کامل برطرف نشود حتی برای مردم کشور خودمان نیز نمی توانیم همه مسایل مرتبط با تحریم را بازگو کنیم چرا که ممکن است گوش های نامحرم از بیان برخی مشکلات احساس رضایت کند و فشارها را افزایش دهند.

جهانگیری همچنین با اشاره به فشارها و محدودیت های ناشی از شیوع کرونا که بیماری نوپدید و نوظهوری است گفت: کرونا سراسر دنیا را در بر گرفته است و مجموعه مسایل مرتبط با تحریم، بیماری کرونا و سایر ضعف ها و مسایل داخلی باعث شده که وضعیت زندگی و معیشت مردم با سختی مواجه شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه زنان در حل مسایل و مشکلات زندگی نقش اصلی و تعیین کننده دارند خاطرنشان کرد: فشارها و مشکلات امروز کشور بیش از همه بر دوش زنان است چرا که مدیریت زندگی و خانوار بر عهده آنهاست. در این میان زنان سرپرست خانوار با مشکلات مضاعفی روبرو هستند زیرا هم بار مسئولیت تأمین معاش خانوار و هم مدیریت زندگی را بر دوش دارند که باید از آنها قدردانی شود.

جهانگیری از روستا به عنوان یکی از اصلی ترین کانون های تولید به خصوص در بخش محصولات غذایی یاد کرد و گفت: امنیت غذایی همواره مهم بوده اما امروز از مواقع دیگر مهم تر است. در حال حاضر بسیاری از کشورها در شرایط کرونایی برای اطمینان از امنیت غذایی، تصمیماتی نظیر ممنوعیت صادرات محصولات غذایی را اتخاذ کرده اند و این در حالی است که ایران علاوه بر مشکلات ناشی از کرونا با تحریم های ظالمانه و فشارهای آمریکا نیز روبرو است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با قدردانی از وزارت جهاد کشاورزی به خاطر تلاش در جهت امنیت غذایی کشور تصریح کرد: بخشی از بار تأمین امنیت غذایی بر دوش روستاییان است. روستاییان جزو مظلوم ترین تولیدکنندگان کشور هستند که در مزارع و در شرایط سخت اقدام به تولید محصولات غذایی می کنند تا دست مردم کشور به سوی خارج دراز نباشد.

جهانگیری با اشاره به گفته یکی از مدیران فائو در خصوص تحریم های آمریکا علیه ملت ایران گفت: این مدیر فائو می گفت که آمریکایی ها اعلام کرده بودند که تصور نمی کردند ایران در تولید گندم و برخی محصولات دیگر به خودکفایی رسیده باشد و تصورشان این بوده که هنوز سالانه شش هفت میلیون تن گندم به کشور واردات می شود.

معاون اول رییس جمهور تأمین سلامت و بهداشت برای جامعه را از مهمترین موضوعات به خصوص در شرایط فعلی دانست و گفت: پیش نیاز غلبه بر بیماری کرونا رعایت دستورالعمل های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا است.

جهانگیری تصریح کرد:‌ برای غلبه بر مشکلات پیش روی مردم، بازسازی اعتماد عمومی جامعه، حفظ همبستگی ملی، افزایش امید نسل جوان به آینده و بالا بردن تاب آوری جامعه نیازمند اقدامات عاجل و اساسی و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت هستیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ‌ایران با تاریخ و تمدن و سابقه درخشان خود قادر است با همبستگی، احساس مسئولیت، مشارکت مردم و نهادهای مدنی و حاکمیتی بر مشکلات پیش رو غلبه کند و نباید اجازه دهیم که دیگران بتوانند روحیه ما را تخریب کنند.

جهانگیری اظهار داشت: در شرایطی که همه قبول دارند مشکلات کشور جدی است و باید برای ناامید کردن دشمن و تقویت روحیه مردم، همدل و همراه باشیم متأسفانه عده ای تصور می کنند که امروز زمان انتقام گیری و فشارآوردن به دولت است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: این گونه افراد خیلی باید کج اندیش باشند که در شرایطی که فصل همدلی برای حل مشکلات مردم است، از این فرصت برای محبوبیت خود استفاده کنند. هیچ کس در تاریخ با چنین اقداماتی عاقبت بخیر نشده است. کسانی که از رنج مردم سوء استفاده می کنند تا خود را بالا ببرند ممکن است که عده ای برای‌آنها سوت و کف بزنند اما این رفتار آنها در تاریخ ثبت خواهد شد.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتباط ویدئو کنفرانسی با برخی از نمایندگان زنان روستایی در استان های قزوین، قم، سیستان و بلوچستان و کرمان و حضور نماینده زنان روستایی در استان گیلان در این مراسم گفت: بسیار افتخارآمیز است که این زنان توانسته اند برای صدهزار نفر اشتغال ایجاد کنند و امروز محصولات آنها از طریق سایت ها و سامانه های طراحی شده قابل عرضه است.

معاون اول رییس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی خواست سایت ها و برنامه های عرضه محصولات زنان روستایی و عشایری را تکمیل کنند چرا که اگر بتوانند این برنامه را توسعه دهند اقدامی ماندگار برای روستاییان و عشایر خواهد بود.

جهانگیری همچنین با تأکید بر حمایت از صندوق های اعتبار خرد روستایی گفت: اگر لازم باشد می توان بخشی از اعتبارات اشتغالزایی روستایی را به این صندوق ها اختصاص داد تا بیش از گذشته از برنامه های روستاییان و عشایر حمایت شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران مبنی بر ریزش شغل در ایام کرونا که در بین زنان بیشتر از مردان بوده است از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خواست بر این موضوع تمرکز کنند و افزود: البته بخشی از دلایل ریزش شغل در میان زنان این است که شرایط کرونایی باعث شده تعدادی از زنان ناچار به ماندن در خانه و رسیدگی به تحصیل فرزندان خود باشند.

در این مراسم وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زنان روستایی و عشایری در کشور ده میلیون نفر است گفت: از این تعداد بیش از شش میلیون نفر در سن جوانی و اشتغال هستند که ظرفیت بسیار بزرگی برای کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور محسوب می شوند.

در این مراسم معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص زنان روستایی و عشایر پرداخت و بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از زنان و فراهم کردن بسترهای لازم برای اشتغالزایی آنها تأکید کرد.

در این مراسم همچنین با حضور معاون اول رییس جمهور از بازار مجازی فروش محصولات زنان روستایی و عشایری رونمایی شد و دکتر جهانگیری از نمایشگاه نقش آفرینی زنان روستایی و عشایر نیز بازدید کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۱۳۴۴۰۹:۲۲:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
کاملا درسته فشارتون رااز روی مردم بردارید وتهدید بگم بگم را بگذارید کنار ملت گوششون ازاین محرمانه های مگو پره دیگه ازاین رازهای پنهان هم تمی ترسند
ناشناس۱۶۵۱۳۶۶۰۹:۳۱:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
درست می گوید الان وقت انتقام گیری و تسویه حساب سیاسی نیست. اتحاد در مقابل فتنه گران فتنه بزرگ در پیش است.
ناشناس۱۶۵۱۳۶۷۰۹:۳۲:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۲۹
صاحب حاکمیت مردم اند نه شما که نمی توانید بازگو کنید. نمی تونید برید کنار بذارید از دل مردمکسایی بیان که بتونن
ناشناس۱۶۵۱۳۶۸۰۹:۳۳:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۲۹
خَسِرَالدُنیاوالآخِرَه _______________ شما خیال میکنید خدا انتقام نخواهد گرفت؟ وَاللهُ‌شَدیدُالعِقاب
ناشناس۱۶۵۱۴۰۶۰۹:۵۶:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۲۹
مردم نامحرم شدن جناب دکتر جهانگیری زمان رای گرفتن مردم محرم هستند!
هوشیار۱۶۵۱۴۲۹۱۰:۰۹:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۲۹
زمانی که میخواید رای بیارید هر حرف ضد امنیت ملی رو میزنید زمانی که رای میارید برای اینکه مملکت رو وادار به مذاکره کنید میگید خزانه خالیه زمانی که میگن در جنگ اقتصادی صلاح نیست اطلاعات مالی به دشمن داده بشه پاتون رو زمین میکوبید که FATF باید تصویب بشه . حالا که زمان پاسخگویی هستش میگید زمان انتقام از دولت نیست ؟؟؟
ناشناس۱۶۵۱۴۴۹۱۰:۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۲۹
مهدی جهانگیری بخاطر مفاسد مالی هنگفت خود کی محاکمه میشود چرا مسکوت مانده
سینا۱۶۵۱۴۶۲۱۰:۲۸:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
نمیتوانیم نمیتوانیم پس چرا استعفا نمیدهید؟
ناشناس۱۶۵۱۴۸۱۱۰:۴۳:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۲۹
ملت شریف ایران کاری کردیم کارستان! اگر رئیسی می آمد دلار میشد 5 هزار تومن. ولی ما اونو تا 32 هزار تومن رسوندیم تا چنان رونق اقتصادی شکل بگیره که به یارانه محتاج نباشید. علی برکت الله
ناشناس۱۶۵۱۴۸۲۱۰:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
برو عمو...تحریم خود شماییی. .
داود۱۶۵۱۵۶۸۱۱:۳۳:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
دولت باید پاسخگوی عملکرد نادرست خودش باشد. این که مملکت تحریم هست و مردم در فشار دلیل نمیشود که مجلس ورود نکند.
ناشناس۱۶۵۱۶۰۳۱۱:۵۶:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
از تالش های شبانه روزی شما معلوم که دشمن حتما شکست خواهد خورد اصلا شک نکنید!راستی گوجه کیلویی ۱۰هزار تومان شده ملت ایران!
ناشناس۱۶۵۱۶۲۳۱۲:۱۸:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
سوال از دولت هم فشار است؟ سخت نگذره؟
محمد۱۶۵۱۶۲۴۱۲:۱۸:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۲۹
امروز زمان انتقام و فشار اوردن نیست.اما سال 91 و92 زمان آن بود!!!!
میثم۱۶۵۱۶۳۰۱۲:۲۱:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۲۹
بگم بگم اخر دولت ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۵۱۷۲۴۱۳:۱۹:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
جرا مردم نباید بدانند که دارید با اقتصاد و اختلاس و التماس چکار میکنید
ناشناس۱۶۵۱۷۷۳۱۳:۴۰:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۲۹
مردم بهترین قاضی هستند . بهانه تحریم ها رونداشتین چی می گفتین . شما و این دولت چه کردین غیر خرابکاری . البته مقام اولین تو شعار و ادعا
امید۱۶۵۱۷۷۷۱۳:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۲۹
بسم الله الرحمن الرحیم روحانی و شما کاری کاری انجام ندهید همه چیز آرام می شود فقط شمایید که در کشور التهاب ایجاد می کنید .
ناشناس۱۶۵۱۷۸۱۱۳:۴۴:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۲۹
شما بگید یا نگید ،مردم باهوشند و مسائل را خوب می‌فهمند .خیلی ها مقصر این اوضاع هستند .
ناشناس۱۶۵۱۸۶۳۱۴:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
چرا؟فقط مردم نامحرم انداگرمردم نبودندامثال شماچکاره بودیدبااین زندگیهای لاکچری
ناشناس۱۶۵۱۸۹۹۱۴:۳۱:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۲۹
شما استاد که نه خدای گل بخودی هستید شکسته نفسی نفرمایید
ناشناس۱۶۵۱۹۸۰۱۵:۱۳:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
صدقه سر مردم داری نون میخوری اون وقت نمیشه چیو به مردم بگی؟مگه چیزی داری بگی
ناشناس۱۶۵۱۹۹۴۱۵:۱۹:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
نیاز نیست به شاهکارتون مردم با گوشت پوستشون دارن بدبختی رو لمس میکنن
ناشناس۱۶۵۱۹۹۹۱۵:۲۳:۰۵ ۱۳۹۹/۷/۲۹
چرا نمیشه بازگو کرد ؟ میترسید مردم با سیاست فعلی شما مخالف باشند؟
ناشناس۱۶۵۲۰۲۴۱۵:۳۲:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۲۹
وقتی احمدی نژاد همین حرف را می زد شماها ریشخندش می کردید و ادعا می کردید مشکل مدیریتی است و ربطی به این مسائل ندارد !!!؟؟
ناشناس۱۶۵۲۱۹۹۱۷:۵۰:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲۹
مشکل با تغییر دولت حل نمیشه مشکل با اصلاح قانون اساسی حل میشه
ناشناس۱۶۵۲۲۹۶۱۹:۲۰:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
اصلا نبودن این اقا تو دولت سودش بیشتره . بیشتر ناهماهنگی وزرای اقتصادی ازبی تدبیری این اقاست که مردم رو بخاک سیاه نشونده . چقدر این پست شیرینه که بقیمت فنا شدن مردم ، اصرار بر ابقا ست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین