حاکم امارات امپراطور املاک و مستغلات در لندن !

گروه جهان الف،   3990728104

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی از دارایی‌های نجومی حاکم امارات و امپراطوری بزرگی که در لندن برای خود بنا کرده پرده برداشت.

 حاکم امارات امپراطور املاک و مستغلات در لندن !

به گزارش الف، روزنامه انگلیسی گاردین در مقاله‌ای به افشاگری درباره املاک خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و حاکم ابوظبی در بسیاری از محله های معتبر  لندن  پرداخت.  در این مقاله آمده که قدمت  خانه های بن زاید به دهه شصت بر می گردد و ارزش آن ۵.۵ میلیارد پوند تخمین زده شده است.

گاردین خانه های خلیفه بن زاید در لندن را اینگونه توصیف می کند: خانه باغ هایی در مناطق اشرافی لندن و محل زادگاه ملکه در مرکز این شهر  بنا شده اند.  با وجود اینکه آدرس این خانه ها کاملا مشخص است؛ اما مالکیت آنها همچنان به صورت پنهانی بود یک منبع نزدیک به  خلیفه بن زاید اعلام کرد که ساخت این خانه ها به شکل پنهانی و از خلال معاملات سری در طی سال های مختلف انجام شده است. اما اسناد افشاشده از روند ساخت این خانه ها این فرصت را به روزنامه انگلیسی گاردین داد تا مالکیت املاک و مستغلات شیخ خلیفه در انگلیس و چگونگی تبدیل شدن حاکم امارات به یکی از بزرگ‌ترین مالکان در لندن را فاش کند.

به گزارش گاردین، این املاک در گرانترین محله های لندن بوده و شامل املاک تجاری و مسکونی بسیار گران قیمتی هستند. آپارتمان هایی که در مالکیت شیخ خلیفه بن زاید قرار دارند در مجتمع های مسکونی سطح بالا ساخته شده و قیمت هر واحد آن به ۲۰ میلیون پوند می رسد:  مانند آپارتمان تایم‌لاین که در سال ۲۰۰۵ خریداری شده است، ساختمان يركلي اسكوير هاوس  که در سال ۲۰۰۳ خریداری شده و شامل یک مجتمع بزرگ اداری و  تعدادی رستوران می‌شود که غذاهای دریایی گران قیمت مانند استیک ژاپنی که قیمت هر ۳۰ گرم آن ۱۰۵ پوند و خاویار به قیمت ۲۱۰ پوند است در آنها به فروش می‌رسد.

گاردین اعلام کرد که همچنین یکی از باغهای کینزیگتون متعلق به حاکم ابوظبی است که در سال ۲۰۰۸خریداری شده و شامل یک مجموعه آپارتمان ۹ طبقه می‌شود که توسط یکی از معماران مشهور انگلیسی طراحی شده است. هر واحد از آپارتمان های این مجتمع ۱۸ تا ۲۹ میلیون پوند به فروش می رود. از دهه ۷۰ خانواده سلطنتی امارات آپارتمان های متعددی در لندن خریداری کردند و سپس یک شرکت وابسته به شیخ خلیفه همه آن ساختمان ها را در سال ۲۰۱۸ خرید.

اسنادی که روزنامه گاردین افشا کرده نشان می‌دهد شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان چگونه  بدون اینکه کسی بفهمد تبدیل به امپراطور املاک و مستغلات در لندن شد  و بیش از ۱۰۰۰ مستاجر در ساختمان های آن زندگی می‌کنند.

آن گونه که در مقاله روزنامه گاردین آمده علت این امر ساختار شرکت های مجازی در خارج و اداره آن توسط شرکت‌های قانونی در لندن است.  طبق اسناد افشا شده فقط در سال ۲۰۰۵ شیخ خلیفه یک میلیارد پوند هزینه کرده و تا سال ۲۰۱۵ لیست املاک و مستغلات وی ارزش ۵.۵ میلیارد تومان و درآمد سالانه ۱۶۰ میلیون پوند رشد کرده بود. منافع ملکی خلیفه در انگلیس برای اولین بار در سال 2016 آشکار شد ، زمانی که گزارش گاردین در مورد اسناد پاناما نگاهی اجمالی به چگونگی دستیابی مخفیانه رئیس امارات به ده ها ملک در مرکز لندن با ارزش بیش از 1.2 میلیارد پوند داشت.

طبق اطلاعات این روزنامه انگلیسی، در بررسی اسناد ثبت زمین مشخص شد که املاک و مستغلات تجاری و خصوصی حاکم امارات شامل 171 مجتمع است که از عمارت های خلوت در پارک ریچموند گرفته تا مجتمع های بزرگ در محله های گران قیمت لندن  که توسط بانک ها و صندوق های سرمایه گذاری اجاره داده شده، کشیده می شود.

گاردین نوشت که داشتن املاک و مستغلات در لندن از طریق شرکت‌های خارجی از نظر قانونی معتبر است؛ اما دولت انگلیس متعهد شده است که برای شفاف سازی بازار و مقابله با فساد، شرکت های خارج از کشور را که دارای دارایی های انگلیس هستند، معرفی و ثبت کند.

 این روزنامه انگلیسی تلاش کرد تا با شیخ خلیفه بن زاید گفتگویی داشته باشد اما وی پاسخ نداد. این موضوع به دادگاه نیز کشیده شده است. در اوایل سال جاری، دادگاه ادعا کرد رئیس امارات متحده عربی مخازن پر از آب آشامیدنی اویان را در عمارت قرن 18 خود در نزدیکی ویندزور نصب کرده است. اما جزییات مربوط به این سبک زندگی وی با ادعای اینکه خلیفه از زمان سکته مغزی اش در سال 2014، «از نظر ذهنی» ناتوان شده است - به حاشیه رانده شد؛ ادعاهایی که وکلای وی آن را انکار کرده اند.

به نوشته گاردین، وکلای شرکتی که املاک شیخ زاید را اداره میکند اسنادی را ارائه دادند که نشان می دهد کنترل دارایی‌های شیخ خلیفه در لندن در سال ۲۰۱۵ به یک کمیته ویژه منتقل شده است. طبق این سند به نظر می رسد که منصور بن زاید آل نهیان برادر ناتنی حاکم امارات به عنوان رئیس این کمیته منصوب شده است. این موضوع نشان می‌دهد که برخی از املاک مهم لندن در دست مالک منچسترسیتی قرار دارد. حقوقدانانی که برای خلیفه کار می کردند منکر این موضوع شده اند که وی کنترل دارایی های خود را واگذار کرده است. این سند محضری امضا شده توسط خلیفه است اما به نظر می رسد این امضا متعلق به برادر وی شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، رهبر بالفعل امارات و یکی از قدرتمندترین چهره های خاورمیانه باشد.

گاردین گزارش داد که از دهه ۹۰ قرن گذشته املاک شیخ خلیفه از یک ساختمان ۷ طبقه مشرف به هتل دورچستر در لندن اداره می شد. به گفته یکی از منابع نزدیک به شیخ خلیفه به نظر می‌رسد این ساختمان وضعیت نابسامانی دارد؛ اما این کار عمدی است. یک شرکت مخفی لیختن اشتاین در این ساختمان قرار دارد که امور شخصی خانواده حاکم بر ابوظبی را مدیریت می‌کند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین