دوباره برگشتیم به اول داستان کرونا !

گروه اجتماعی الف،   3990728050 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

با وجود اعمال محدودیت های تردد و تعطیلی موقت تهران، هیچ کدام از این محدودیت ها تاکنون نتوانسته است به کاهش آمار مبتلایان به کرونا کمک کند. در این بین برخی کارشناسان و مسئولان خواستار تعطیلی کامل تهران و برخی کلانشهرها شده اند. به ابتدای داستان کرونا برگشته‌ایم یا این ویروس مرموز ماجرای تازه ای را برایمان رقم زده؟

دوباره برگشتیم به اول داستان کرونا !

به گزارش الف، نادر توکلی، معاون درمان ستاد ملی کرونای استان تهران هم تاکید می کند: «تهران با پنج هزار و ۳۰۰ بیمار بستری کرونایی وضعیت خوبی ندارد و برای اعلام محدودیت‌های تردد نیز کمی دیر تصمیم گیری شد.»

نکته قابل تامل اینجاست که اغلب بیمارستان های تهران هم درگیر درمان کرونا شده اند. توکلی یادآور می شود: «از ۱۷۵ بیمارستان تهران، ۱۰۵ بیمارستان درگیر بیماران کرونایی هستند. قطعا بیمارستان های اصلی و بزرگ مانند بیمارستان شریعتی، امام خمینی(ره) و حضرت رسول اکرم، بخشی از ارائه خدمت‌شان به بیماران غیر کرونایی خواهد بود و این موضوع نباید مخدوش شود.»

با توجه به این شرایط حاد مراکز درمانی در تهران، بسیاری از کارشناسان نظام سلامت خواستار تعطیلی کامل تهران هستند. 

محدودیت موقت بی‌فایده است، تهران کاملا تعطیل شود

با وجود اعمال محدودیت های متعدد در تهران، همچنان حدود نیمی از مرگ و میرهای کرونایی در پایتخت اتفاق می افتد. ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران هم تصریح می کند: «حدود 50 درصد مرگ ناشی از این اپیدمی کشنده در تهران اتفاق افتاده است. با توجه به پایتخت بودن، جمعیت زیاد، رفت و آمد بالا و ارتباط با همه استان های کشور، این آمارها دور از ذهن نبود.»

خداکرمی تاکید می کند: «گسترش بیماری به حدی رسیده که ستاد مقابله با کرونا محدودیت های موقت در تهران و برخی از شهرهای کشور اعمال کرده است. اگرچه این امر می تواند در  قطع زنجیره رو به گسترش بیماری کمک شایانی داشته باشد، اما با توجه به دوره کمون 14 روزه بیماری، این محدودیت های کوتاه مدت جز مسکنی کوتاه، اثر بخشی دیگری ندارد. بنابراین می طلبد تا اگر قرار است محدودیتی اعمال شود، طول مدت آن حداقل یک ماه باشد.»

همچنین محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم خواستار تعطیلی کامل تهران است و تاکید می کند: «هر روز آمار فوتی‌های کرونا در کشور به عدد ۳۰۰ نزدیک می‌شود که این آمار در تهران روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر فوتی است. بنابراین به نظر می رسد عملکرد دست اندرکاران ستاد مقابله با کرونا برای مقابله با این بیماری جوابگو نبوده است. به همین دلایل، نیازمند تعطیلی کامل دو هفته ای تهران و کلانشهرها هستیم، در غیر این صورت از پس موج سوم کرونا بر نمی آییم.»

آیا تعطیلی کامل کلان‌شهرها جواب می‌دهد؟

در حالی که آمار قربانیان کرونا در ایران از مرز 30 هزار نفر گذشته و روزانه نیز بیش از 250 نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت می شوند، معاون وزیر بهداشت می گوید آمار مبتلایان و قربانیان، بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است.

رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تاکید می کند: «آمار واقعی مبتلایان و فوت شدگان نسبت به آمار اعلام شده در رسانه ها، حتی به دو و نیم برابر هم می‌رسد. بسیاری از افراد ناقل این ویروس هستند، در حالی که تست این افراد منفی بوده است.» با توجه به این شرایط وخیم، برخی کارشناسان تاکید دارند که تعطیلی کامل تهران و کلانشهرها باید در اولویت باشد. 

دکتر محمدرضا آستانه، متخصص مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در گفتگو با الف، خاطرنشان می کند: «تعطیلی موقت تهران و کلانشهرها نمی تواند دردی از مردم دوا کند. فقط در صورت تعطیلی کامل می توان بر کرونا غلبه کرد. وقتی نیمی از جمعیت در خیابان ها و نیمی دیگر در خانه قرنطینه باشند، تجربه جهانی نشان داده که غیر از این سیاست نمی تواند جواب بدهد، زیرا این دو گروه در نهایت به همدیگر می رسند و درنتیجه کل تلاش ها برای مهار کرونا بی اثر می ماند. بنابراین حداقل باید تعطیلی دو هفته ای به طور کامل اعمال شود تا بتوانیم در برابر موج سوم کرونا دوام بیاوریم.»

او یادآور می شود: «بیمارستان های تهران و سایر کلانشهرها در وضعیت بحرانی است. تخت های مراقبت ویژه برای درمان بیماران حاد به تعداد کافی وجود ندارد. اگر شرایط فعلی تداوم یابد، نظام سلامت نیز قادر به درمان بیماران مبتلا به کرونا نخواهد بود. برای کاهش آمار مبتلایان و حفظ توان کادر درمان، مجبور به انتخاب تعطیلی کامل هستیم.»

از سوی دیگر، دکتر شهریار احمدزاده، اقتصاددان در گفتگو با الف از زاویه دیگری به تعطیلی تهران و کلانشهرها نگاه می کند و می گوید: «اگرچه میزان ابتلا به کرونا در تهران و سایر کلانشهرها در شرایط بحرانی قرار دارد، اما تعطیلی کامل پایتخت می تواند بحران دیگری ایجاد کند. بسیاری از نیروهای کار در شهرهای بزرگ در زمره نیروهای دستمزدی هستند که مجبورند برای داشتن درآمد روزانه به خیابان ها بیایند. تعطیلی کامل تهران می تواند ضربه اقتصادی دیگری به اقشار کم درآمد جامعه وارد کند.»

او تاکید می کند: «هرتصمیمی برای تعطیلی تهران باید پیوست اقتصادی هم داشته باشد. با توجه به مشکلاتی که تحریم، تورم و بیکاری ناشی از کرونا به وجود آورده است، تعطیلی کامل می تواند ضربه اقتصادی بعدی را وارد کند. در اغلب کشورها نیز تعطیلی کامل کلانشهرها در دستور کار قرار نگرفته، زیرا معیشت افراد هم مثل سلامت آنها دارای اهمیت است.»

احمدزاده یادآور می شود: «باید بررسی دقیق انجام شود که صنایع تولیدی و خدماتی تا چه حد در شیوع کرونا نقش دارند. در صورت انجام چنین تحقیق علمی می توان مشاغل پرخطر را محدود کرد، اما اینکه حکم کلی بدهیم، تر و خشک را بسوزانیم و همه مشاغل را تعطیل کنیم، این اتفاق تبعات اجتماعی و اقتصادی گسترده ای به دنبال خواهد داشت.»

البته باید در نظر داشت که برخی کارشناسان نیز تاکید دارند که تعطیل نشدن کامل کلانشهرها می تواند ضربه اقتصادی بیشتری در بلندمدت وارد کند. استهلاک زیرساخت های نظام سلامت، از دست رفتن کادر درمان و خارج شدن نیروهای کار از چرخه تولید، بخشی از تبعات اقتصادی تعطیل نشدن کلانشهرها خواهد بود. درنهایت، مردم امیدوارند که تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به شکلی باشد که دوگانه «جان» و «نان» مردم حفظ شود و در سطح بیشتری نیز به نظرات کارشناسان خبره، بها بدهند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۴۹۹۰۶۱۲:۱۲:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۸
مگر فرانسه، ایتالیا، انگلیس و.. قرنطینه نکردند؟ مگر چندین ماه نیست که ماسک می زنند؟ مگر مشاغل را تعطیل نکردند؟ پس چرا حالا کرونا دوباره در ابعاد بسیار بالا در این کشورها شیوع پیدا کرده است؟
ناشناس۱۶۴۹۹۱۸۱۲:۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۸
برگزاری کنکور ! بازگشایی مدارس ! برگزاری محرم ! عدم قرطینه شهرها ! عدم ممنوعیت مسافرت ! و..
ناشناس۱۶۴۹۹۲۸۱۲:۲۳:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲۸
لطفا دو هفته ایران را تعطیل و قرنطینه کنید تا از شر این بیماری راحت بشیم بی شک مردم برای دو هفته خورد و خوراک پس انداز دارن
ناشناس۱۶۵۰۲۱۱۱۴:۳۰:۰۱ ۱۳۹۹/۷/۲۸
ملتی مینالد از درد و رنج و خط فقر خویش::خواجه‌ در بند اینکه ماسکش ..
ناشناس۱۶۵۰۲۲۶۱۴:۴۰:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۲۸
خیلی وقته که .. تعطیله . اصولا جنبیدن و تکان خوردن موجودات زنده را نمیتوان .. داشتن فعالیت نام گذاشت
ناشناس۱۶۵۰۴۳۳۱۶:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۲۸
تا اون موقع تکلیف انتخابات آمریکا هم روشن میشه دیگه ..
ناشناس۱۶۵۰۵۲۷۱۷:۲۹:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۲۸
بعدش چی؟؟؟ روز از نو، روزی از نو!
ناشناس۱۶۵۰۵۳۶۱۷:۳۴:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۲۸
# کرونا _ زالی _ نمکی _ حریرچی _ روحانی _ رو _ شکست _ داد
ناشناس۱۶۵۰۵۵۴۱۷:۴۹:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۸
خیلیها ندارن
ناشناس۱۶۵۰۶۱۷۱۸:۴۱:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۲۸
متاسفانه امروز آمار جان باختگان کرونا در کشور رکورد شکست و به رقم بی سابقه 337 نفر رسید سوء مدیریت دولت در این زمینه کاملا مشهود است.
ناشناس۱۶۵۰۶۴۵۱۸:۵۸:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۲۸
باید از قبل بگید مردم مایحتاج دو هفته را تهیه کنند و با کمک بسیج و سایر قوای نظامی و انتظامی درب منازل را جوش داد و حکومت نظامی مطلق به مدت ۱۵ روز تمام
ناشناس۱۶۵۰۶۹۴۱۹:۴۰:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۲۸
لابد کل ایران پا میشن می یان شمال . پدر ما رو در می یارن . همین الان هم کلی از مسافران در شمال برای خودشون می چرخن
ناشناس۱۶۴۹۹۴۲۱۲:۲۹:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۲۸
بهترین کار این است که ملت ایران و سایر کشورها در پیشگاه خداوند بگویند دیگر گناه نمی کنیم و به تو رو می آوریم خدایا این پوز بندی که به ما زدی و ما اسمش را گذاشتیم ماسک از ما دور بگردان ...
ناشناس۱۶۵۰۱۹۵۱۴:۲۴:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۲۸
خدایا کوریم بینایمان بگردان کریم شنوایمان نما غافلیم آگاهمان بگردان
ناشناس۱۶۵۰۳۹۹۱۶:۰۵:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۲۸
صد بار گفتم ..،..آخرش توهم زدی!
ناشناس۱۶۵۰۴۲۴۱۶:۲۷:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۲۸
ملت که جای خودش عزیزان پر مدعا که برای مردم یک چیز تجویز می کنند و برای خودشان چیز دیگر باید توبه کنند شاید شرایط عادی شود
محمد قاسمی۱۶۵۰۴۳۰۱۶:۳۱:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲۸
خدا خودش فرموده از من بدی ای بیرون نمیاد چیزای بد رو به خدا نسبت نده
ناشناس۱۶۵۰۸۰۳۲۰:۴۶:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۲۸
آفرین ..
ناشناس۱۶۵۰۴۷۶۱۶:۵۸:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۲۸
خدا شفات بده
ناشناس۱۶۵۰۵۹۵۱۸:۲۱:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۲۸
دوستاني منفي زده اند از خداوند تعهدي گرفته اند كه انسان اين عصر را عذاب نكند.البته همه و بيشتر, صاحبان قدرت هر قوم مسئولند.
ناشناس۱۶۴۹۹۸۴۱۲:۴۵:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۲۸
یادمه یه زمانی هر کس میگفت امار کرونا از امار رسمی بیشتر دستگیر میشد.
ناشناس۱۶۵۰۲۲۳۱۴:۳۹:۱۲ ۱۳۹۹/۷/۲۸
عقل که نباشه جان همه جوره در عذاب میفته
ناشناس۱۶۵۰۶۷۹۱۹:۲۷:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۸
دروغ نگو عزیزم، دروغ از کرونا بدتره
اشرفی۱۶۵۰۰۵۵۱۳:۱۳:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۲۸
به نظرم من بهتره همون رویکردی که دولت چین اتخاذ کرد اجراء بشه، دو هفته چند کلانشهر ایران از جمله تهران تعطیل بشه و نیروهای نظامی به شدت بر اجرای این قرنطینه نظارت کنن و هیچ کس از منزل خارج نشه و تو این دو هفته هم دولت خرج مردم از قبیل خوراک و ... رو تامین کنه، به والله این هزینه برای دو هفته خیلی کمتر از پولی خواهد بود که دولت بخواد تا ماه ها و حتی سال ها هزینه درمان مردم در اثر ابتلاء به کرونا بکنه
ناشناس۱۶۵۰۶۶۵۱۹:۱۸:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۲۸
هزینه درمان بیماران کرونایی توسط خود بیماران تامین میشه نه دولت
ناشناس۱۶۵۰۱۲۸۱۳:۵۲:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۲۸
با دو هفته کامل تعطیل شدن شهرهای بزرگ, نه کسی ورشکسته میشود و نه کسی از گشنگی میمیرد .
ناشناس۱۶۵۰۱۴۳۱۳:۵۸:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۲۸
تعطیلی نصفه و نیمه که هزینه اش را فقط باید بخش خصوصی بدهد راه حل نیست. تعطیلی اگر بخواهد نتیجه بدهد باید کامل و فراگیر باشد.
ناشناس۱۶۵۰۱۴۴۱۳:۵۸:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۲۸
خدا رحمت كنه ميرزا محمود ، همسايه روبرو ، كمي اقتصادي بود ، به مغازه اكبر آقا سوپري كه براي خريد مي آمد ، موقع پرداخت پول چانه مي زد و اكبر آقا مي گفت : --- ميرزا محمود ! كنس بازي در نيار ، خيلي تخفيف دادم !! و ميرزا محمود مرحوم هم با لبخندي مليح مي گفت : پوله ! ... پوووول ! ... جون نيست كه به راحتي بدهم !! حالا منظور اين است كه گويي جان مردم براي مسئولين چون جان ميرزا محمود است كه در مقام مزاح ، ارزشش براي او زياد نبود !! حالا مسئولين دولتي از يك طرف از رعايت بهداشت و استفاده از ماسك و فاصله گذاري و تا حد امكان در خانه ماندن توصيه مي كنند ، اما از آن طرف هم شاهد سيل مسافرتها در دو سه روز تعطيلات اخير بوديم !! .. به گيلان ، مازندران و امثالهم !! ... برادر ! در همين منطقه ما وضعيت قرمز است ، اما بيشتر مراسمات انجام مي شود و فقط شب ها چراغ هاي پارك ها را خاموش مي كنند !!! حالا نمي خواهم بنده عرض كنم كه دولت گاهي هم براي مبارزه با كرونا اشك تمساح مي ريزد ، اما مجبورم طبق ديده ها اعتراف كنم كه گويي بعضي اوقات اشك تمساح هم مي ريزد !! درسته برادر ! با اين اقدامات براي مبارزه با كرونا برگشتيم به اول داستان كرونا !! البته تعجبي هم ندارد !!
ناشناس۱۶۵۰۲۰۲۱۴:۲۶:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۲۸
ملت با فرهنگ پنج شنبه ها و جمعه ها میرن شمال جوج بزنن و با اون وضع برن ساحل
ناشناس۱۶۵۰۴۳۱۱۶:۳۲:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۲۸
مسافرت حرف ..ی بیش نیست من خودم از ابتدای کرونا مسافرت نرفتم ولی این بهانه دولتمردان هست برای انداختن گناهان بر گردن مردم. حالا تهران نشین ها بلند میشن میروند مازندران، خوزستانی ها هم می روند دریا، خراسانی ها هم کنار دریا دارند مردم ارومیه کجا می روند که این همه درگیر هستند خدا رحمت کند این پرنده کوچک که غذایش را جایی جا می گذارد و کل سال را دنبالش می گردد ما هم شدیم مثل این پرنده
مجیدی۱۶۵۰۲۵۱۱۴:۵۵:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۲۸
خیلی از مشاغل میتواند از طریق اینترنت انجام شود و خیلی از کارمندان هم میتوانند دور کار شوند. بشرط اینکه بطور جدی پهنای باند و سرعت اینترنت را افزایش دهند.
ناشناس۱۶۵۰۲۶۲۱۴:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۲۸
الان خیلی بدتر شده اوضاع.اولا بهتر بود...
ناشناس۱۶۵۰۲۶۷۱۵:۰۵:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۲۸
اگه هیچ کاری برای تعطیلی یا دورکاری یا برداشتن طرح ترافیک به خاطر درآمد زایی اون نمی کنید لااقل آزاده باشید و از همون داروهایی که مقامات دولتی و مملکتی موقع کرونایی شدن استفاده میکنند و سه روزه خوب میشن به مردم عادی هم بدید.
ناشناس۱۶۵۰۲۸۵۱۵:۱۳:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۲۸
اگه مجبور نشدند تعطیل کنند ولی اینقدر لج میکنند تا آمار سر به فلک بزنه ...
ناشناس۱۶۵۰۲۹۵۱۵:۱۶:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۲۸
دستورالعمل های متناقض ریاست جمهوری نتیجه اش میشه این
ناشناس۱۶۵۰۳۲۸۱۵:۳۵:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۲۸
در جنگ هشت ساله ایران حدود 220 هزار شهید داد که میانگین حدود 70 نفر در روز میشه. مسئولین با همین فرمون برن جلو از آمار تلفات جنگ تو دو سال پیشی میگیره،آمار تلفات این بیماری. این مثال زدم تا یه زنگ خطری برای مردم و مسئولین باشه.
ناشناس۱۶۵۰۳۶۶۱۵:۴۹:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۲۸
به شرکت ما ابلاغ کردن که دورکاریها حذف بشه الان هفته ای 1 روز دورکاری دادن اینها عمدیه
بهزاد۱۶۵۰۴۲۶۱۶:۲۸:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲۸
خدایا خودت رحم کن. طبق معمول کاری از دست اینا برنمیاد.آمین
ناشناس۱۶۵۰۴۴۷۱۶:۴۵:۰۸ ۱۳۹۹/۷/۲۸
مراسم حرم امام رضا رو که چند شب پیش پخش می کرد و یادتون رفته !
ناشناس۱۶۵۰۴۷۳۱۶:۵۶:۴۸ ۱۳۹۹/۷/۲۸
بابا مردم دارند پرپر می شند! چرا تعطیلی کامل اعلام نمی کنید تو تهران ..!
علي۱۶۵۰۴۸۸۱۷:۰۹:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۲۸
ويروس كرونا داستان تازه اي برايمان رقم نزده است؛ خودمان پشت سرهم داستان هاي تازه را براي خودمان رقم مي زنيم. وقتي در اسفندماه گذشته كرونا ظهور كرد، عملكرد دستگاه بهداشتي و درماني ما خيلي خوب بود و جزو بهترين عملكردها در واكنش به شيوع كرونا در دنيا بوديم. وزير بهداشتمان نيز مكرر مي گفت كه بايد در برخورد با كرونا جدي بود و مبادا كه در دقيقه ٩٠ از كرونا گل بخوريم! سياست هاي "يكي به ميل و يكي به ميخ" دولت و شل كن سفت كن هاي آن و يا تقاضاي هاي مكرر رئيس جمهور از مردمان خوش گذران كشور براي عدم انجام سفر و تردد در جاده ها بجاي اعمال سياست درست و مستمر از موضع حكمران مسؤول، كار را به امروز كشاند كه روزانه ٢٠٠ الي ٣٠٠ نفر تلفات رسمي داريم. مردم هم از مسوؤلان ياد گرفتند كه دمدمي مزاج و غيرمستمر باشند؛ نتيجه بهتر از اين نمي شد. بنابراين، كرونا چيزي براي ما رقم نزد، چون كرونا ايراني و غيرايراني نمي شناسد، خودمان با رفتار تذبذب آميز و حركت هاي زيگزاک در مقابل ويروس جدي كرونا داستان امروز را براي خودمان رقم زديم. اي كاش، مقامات و رسانه هاي ما همه چيز را به ديگران و يا شخص ثالث نسبت نمي دادند
ناشناس۱۶۵۰۷۱۸۲۰:۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۷/۲۸
دولت الکترونیک و دورکاری را به سرعت بیشتر کنید. برای رستورانها مغازه ها پروتکل های بهداشتی را اجباری کنید.
ناشناس۱۶۵۰۷۲۱۲۰:۰۴:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۲۸
اگه جلوی یک مشت خوشگذران شمال بروی خودخواه از همون اول گرفته میشد کار به اینجا نمیکشید.
ناشناس۱۶۵۰۷۲۷۲۰:۰۶:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۲۸
اصلی ترین دلیل این اوضاع بی کفایتی وزارت بهداشت وعوامل آن هستند که متاسفانه جز حرف زدن هیچ کاری نمی کنند و فقط شوی تبلیغاتی راه انداخته و حتی در این اوضاع بفکر منافع خود هستند متاسفانه درکشور ما همه چی شعاری و تبلیغاتی میشه حتی موضوعی مثل کرونا که با جان ملت سرکار دارد من خودم و حداقل 20 نفر از خانواده و اقوام و دوستان خودم کرونایی شدیم دریغ از کوچکترین خدمات پزشکی و کادر درمان .فقط بصورت آزاد دکتر رفته ایم و درخانه باسختی و دردو مراقبت ورعایت نکات به لطف خدا خوب شده ایم .دیگه خودتان قضاوت کنید همیشه همه چی را گردن مردم می اندازید باید تمام مسولین وزارت بهداشت از ابتدا تا کنون که جلوی افزایش رشته های پزشکی و درمانی را بخاطر منافع مالی گرفته اند ماخذه کنند می دانم نشر نمی دهید چون وجدان و انصافی وجود ندارد و تاکنون کوچکترین انتقاد به پزشکان را منتشر نکرده اید . اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین