معرفی ۶ جاذبه‌‌ی پنهان در بوم‌گردی گیلان

گزارش بازرگانی،   3990728036

سفر، تفریح موردعلاقه بسیاری از افراد است. مردم سفر را دوست دارند، چون می‌توانند از دغدغه‌های روزمره به دل یک ماجراجویی هیجان‌انگیز بروند و به آرامشی عمیق برسند. ملاقات با افراد جدید، خوردن غذاهای متنوع، عکاسی از سوژه‌های جذاب و مناطق دیدنی و... بخشی دیگر از دلایل سفر هستند.

بوم‌گردی علاوه بر مزایای فوق فرصتی برای رویارویی بدون واسطه با طبیعت بکر و فرهنگ‌های بومی است که می‌تواند روح‌تان را تازه کند.  اگر اهل سفر هستید حتما بارها وسوسه شدید که بوم‌گردی در گیلان را تجربه کنید. در این مطلب قصد داریم چند مورد از برترین جاذبه‌های بوم گردی در رشت و استان گیلان را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مناطق بکر و زیبای بوم‌گردی در گیلان را بشناسید

وقتی صحبت از بوم‌گردی در گیلان می‌شود، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد سرسبزی بیکران و غذاهای خوشمزه است. هر یک از شهرهای گیلان غذاهای محلی و جاذبه‌های خاصی دارند. مثلا فومن و لاهیجان به کلوچه‌های خوشمزه‌اش معروف هستند. در آستانه اشرفیه می‌توانید مرغوب‌ترین نوع بادام زمینی را تهیه کنید. شهرهای ساحلی هم انتخابی عالی برای خوردن ماهی شور و سفید هستند.

در لیست پیشنهادی زیر می‌خواهیم شما را با برخی از بهترین مقصدهای بوم‌گردی در گیلان آشنا کنیم که شاید کمتر درباره آن‌ها شنیده باشید.

تالاب کیاکلایه لنگرود

گیلان تالاب‌های زیبایی دارد که یکی از معروفترین‌های آن تالاب انزلی است. اما اگر می‌خواهید مکانی هیجان‌انگیز و جدید را ببینید، برای بوم‌گردی در گیلان حتما سری هم به تالاب کیاکلایه در شهرستان لنگرود بزنید. وجود شالیزها، نمای کوهپایه و گل‌های نیلوفر آبی تالاب، آن را به مکانی چشم‌نواز برای عکاسی و فیلمبرداری تبدیل کرده است. فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از تالاب کیاکلایه است.

آبشار دودوزن شفت

می‌خواهید از گرمای تابستان به خنکی آب پناه ببرید و لحظاتی در دل جنگلی سبز و انبوه آرام بگیرید؟ آبشار دودوزن در منطقه خرم‌کش شهرستان شفت یکی از گزینه‌های پیشنهادی بوم‌گردی در گیلان است. آب‌تنی در رودخانه پرخروش و رد شدن از پل چوبی معلق می‌تواند بخشی از اوقات سفرتان را پر کند. برای تهیه مایحتاج روزانه‌تان هم مشکلی نخواهید داشت چون فروشگاه‌های مناسبی در این منطقه وجود دارند.

دریاچه سقالکسار رشت

دریاچه سقالکسار با درختان جنگلی احاطه شده و تصویر آسمان آبی در آن منظره‌ای خاص و به یادماندنی است که بیشتر به نقاشی شباهت دارد. این دریاچه در فاصله 15 کیلومتری منطقه بوم‌گردی در رشت واقع شده و در ایامی دور محل گذر پرندگان سار و لک بوده است. سقالکسار فقط 40 کیلومتر از آبشار دودوزن شفت فاصله دارد به همین خاطر می‌تواند مقصد بعدی شما برای بوم‌گردی در گیلان باشد. هم‌چنین با اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در رشت امکان، اقامت در خانه‌های سنتی و بومی ناحیه گیلان را خواهید داشت.

ماسال؛ مرتفع‌ترین منطقه بوم‌گردی در گیلان

ماسال و ییلاق‌هایش را می‌توان سوییس ایران نامید. در روزهای تابستانی که از گرما و شلوغی شهر خسته شده‌اید، بوم‌گردی در این مناطق روح‌تان را زنده می‌کند. خوردن لبنیات محلی در صبح‌های مه‌آلود ییلاق ماسال و بساط کباب در شب‌های سردش، بی‌شک یکی از آن تجربه‌های خاطره انگیز است. همینطور برای گذراندن شبی رویایی در این ییلاق‌ها می‌توانید اجاره کلبه‌ چوبی در ماسال را انتخاب کنید و با فراغ بال از زیبایی‌هایش لذت ببرید.

تلارگاه، ملومه‌بند، اسپی دشت، واشیار، شنبه راه، اولسبلنگاه و سوچاله ماسال برخی از معروف‌ترین ییلاق‌های بوم‌گردی در گیلان هستند. اغلب این ییلاق‎ها حتی در تابستان هم هوایی کوهستانی و سرد دارند. بنابراین در کوله سفرتان حتما لباس‌های گرم داشته باشید.

رودسر؛ یک سفر و تجربه چهار جاذبه طبیعی

 در بیشتر شهرهای گیلان می‌توانید تجربه جذابی از همنشینی مناظر جنگل و دریا داشته باشید. شهر رودسر یکی از برترین انتخاب‌های برای اقامت و اجاره بوم‌گردی در گیلان است. چون با سفر به این شهر می‌توانید علاه بر جنگل و دریا، مناظر زیبایی از کوه و رودخانه را ببینید. روستای سرولات رودسر چشم‌اندازی خیره‌کننده از دره و مناظر جنگلی را به چشم‌هایتان هدیه می‌کند. همینطور در کنار تماشای رودخانه آچی رود می‌توانید یک ناهار محلی و اصیل گیلانی میل کنید.

در سفر به رودسر سری هم به ساحل بکر و زیبای رامدشت بزنید. اگر هم اهل ورزش فوتبال هستید، تجربه فوتبالی ساحلی را از دست ندهید. برای علاقه‌مندان به کوه، روستای سجیران محلی جذاب خواهد بود. در این روستا می‌توانید جاذبه‌هایی مثل دشت پر از گل، غار باستانی، آبشار و چشمه آب معدنی را مشاهده کنید.

چاف و چمخاله، ساحلی اروپایی در قلب گیلان

چمخاله به معنی شهری منشعب شده از رودخانه‌های مختلف است. اگر عاشق شهرهای ساحلی اروپایی هستید که خانه‌ها به رودخانه و ساحل نزدیک هستند، حتما برای بوم‌گردی در گیلان به چمخاله سفر کنید. بستر رودخانه چمخاله در گذشته‌های نه چندان دور محل عبور و مرور کشتی‌های روس بوده و  تالاب زیبای آن محلی برای دیدن پرندگان گوناگون است.

چمخاله در ده کیلومتری شهر لنگرود قرار دارد. مناظر تماشایی ساحل ماسه‌ای، پل چوبی، نیزار و محل اتصال رودخانه آن را به یکی از انتخاب‌های پیشنهادی در بومگردی گیلان تبدیل کرده است. همینطور می‌توانید در فصل تابستان، قرمزترین و شیرین‌ترین هندوانه‌های عمرتان را در این سفر نوش جان کنید. برنج‌های مرغوب این منطقه هم از آن سوغاتی‌هایی هستند که نمی‌توان به سادگی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

اگر به چمخاله رفتید، خوب است که سری هم به جاذبه‌های طبیعی پیرامونش بزنید و تجربه بومگردی‌تان را با تماشای مناظر اطاقور و جنگل‌های انبوهش تکمیل کنید.

تجربه هیجان‌انگیز بوم‌گردی در گیلان با هومسا

قبل از آغاز بوم‌گردی خود ابتدا باید مقصد و اقامتگاهی مطمئن پیدا کنید. در بیشتر شهرهای توریستی گیلان می‌توانید انواع هتل‌ها و مهمانسراها را مشاهده کنید. اما همه هیجان و لذت بوم‌گردی در رشت و گیلان به گذراندن شب در یک اقامتگاه بومی است.

هومسا یکی از سایت‌هایی است که انواع اقامتگاه‌های بوم‌گردی را شناسایی و معرفی می‌کند. در سایت هومسا می‌توانید جزئیات مربوط به هر اقامتگاه بوم‌گردی را مشاهده کرده و برای رزرو آن اقدام کنید. در ادامه برخی از خدمات هومسا به بوم‌گردها را با هم مرور می‌کنیم:

تنوع بالا در معرفی اقامتگاه به مسافران

فرقی نمی‌کند یک مسافر عادی یا بوم‌گرد باشید. در هومسا می‌توانید انواع هتل‌های لوکس، ویلاهای گردشگری، سوییت، اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان یا کلبه‌های چوبی (در مناطق ییلاقی) را به سادگی پیدا کنید. بنابراین انتخاب‌هایتان نامحدود است. با انتخاب هر اقامتگاه، اطلاعات مربوط به آن مثل امکانات و خدمات پذیرایی، قوانین ورود و خروج (ساعت تحویل اتاق، حداقل و حداکثر مدت اقامت مسافرین)، تقویم و روزهای مجاز برای رزرو، قیمت اجاره و... برایتان نمایش داده می‌شود. همینطور بخش کروکی و محدوده اقامتگاه روی نقشه مشخص است، تا دسترسی به آن برای شما ساده‌تر شود.

جستجو اقامتگاه بر اساس شهر

به قصد دیدن جاذبه خاصی راهی سفر بوم‌گردی شده‌اید؟ برای انتخاب اقامتگاه کافی است نام شهر مقصد را در قسمت جستجوی سایت هومسا وارد کنید. در مرحله بعد می‌توانید اقامتگاهتان را بر اساس فاکتورها و امکانات موردنظرتان مشاهده کنید.

معرفی میزبان‌ها و اقامتگاه‌های محبوب

بیشتر افراد دوست دارند قبل از سفر نظر سایر گردشگران را درباره کیفیت امکانات محل اقامت جویا شوند. یکی از خدمات هومسا معرفی میزبان‌های محبوب هر شهر است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید به شهر رودسر بروید و شب را در یک اقامتگاه بوم‌گردی بگذرانید. می‌توانید پیش از انتخاب، لیست محبوب‌ترین میزبان‌ها و سطح امکانات و خدماتشان را ببینید.

پیشنهاد انواع اقامتگاه‌های جذاب و لاکچری

تفریح و سرگرمی، جشن و دورهمی، جلسه یا قرارکاری و... می‌توانند برخی از دلایل افراد برای سفر به گیلان باشند. طبیعتا نوع سفرتان روی نیازمندی‌ها و امکانات مورد نیاز اثر می‌گذارد. به عنوان مثال شاید دوست داشته باشید قرار کاری مهم خود را در لابی یک هتل شیک برگزار کنید. در هومسا می‌توانید برترین اقامتگاه‌های لاکچری گیلان را پیدا کنید. این اقامتگاه‌ها شامل سوییت‌ها و ویلاهای مجلل و همینطور انواع هتل‌های باکیفیت هستند.

احراز هویت تمامی میزبان‌ها

وقتی می‌خواهید شبی را در میان افراد محلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بگذرانید، احتمالا کنجکاوید که درباره‌ی صحت و اعتبار اقامتگاه‌ها اطلاعاتی بدست بیاورید. هومسا برای تأمین نیاز شما، رویکرد احراز هویت میزبان‌ها را پیاده‌سازی کرده است. صاحبان تمامی اقامتگاه‌های بوم‌گردی موجود در این سایت پیش از تأیید و ثبت اطلاعات، مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین با خیال آسوده می‌توانید به درستی اطلاعات موجود درباره‌ی مناطق بوم‌گردی اعتماد کرده و روی لذت بردن از سفرتان تمرکز کنید.

امکان رزرو رایگان و واریز پیش‌پرداخت بعد از مشاهده اقامتگاه

رابط کاربری سایت هومسا بسیار راحت و ساده است. کافی است در تقویم اقامتگاه مدنظرتان روزهای سفرتان را بررسی کنید. سپس با وارد کردن روز ورود و خروجتان به اقامتگاه، آن را برای مدت مشخصی رزرو نمایید. رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی در رشت و گیلان رایگان است. بعد از اینکه به محل اقامتگاه رسیدید و امکاناتش را از نزدیک دیدید، می‌توانید برای واریز پیش‌پرداخت و نهایی کردن رزروتان اقدام کنید.

ضمانت برگشت پول

اگر پس از رزرو آنلاین اقامتگاه، پیش‌پرداخت واریز کردید ولی خدمات اقامتگاه مناسب نبود و از اقامت منصرف شدید، جای نگرانی نیست. چون هومسا به مسافران و بوم‌گردان خدمات ضمانت برگشت پول را ارائه می‌کند. پس با خاطری آسوده و بدون نگرانی پرداخت کنید.

حرف آخر اینکه؛

برای بوم‌گردی در گیلان فقط یک مقصد انتخاب کنید، باقی کارها را هومسا برایتان انجام می‌دهد. اگر هم هنوز مقصد بوم‌گردی مدنظرتان را انتخاب نکردید، می‌توانید از مجله اینترنتی هومسا برترین و محبوب‌ترین مناطق گردشگری ایران را پیدا کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین