سه استان رکوددار مرگ‌و‌میر کرونا/پشت‌پرده حمایت کارگزاران از لاریجانی/طوفان دلار کارنامه مدیریتی همتی را درنوردید/آیا محمدرضا خاتمی و ظریف کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ هستند؟

گروه سیاسی الف،   3990727079 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

سه استان رکوددار مرگ‌و‌میر کرونا/پشت‌پرده حمایت کارگزاران از لاریجانی/طوفان دلار کارنامه مدیریتی همتی را درنوردید/آیا محمدرضا خاتمی و ظریف کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ هستند؟

آخرین آمار کرونا در ایران

 دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۶۱ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۰ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

لاری اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر رسید.

دکتر لاری افزود: میانگین موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته چهارم مهرماه به میزان حدود ۲۳.۵ نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت است که شاهد افزایش میانگین مرگ و میر ناشی از بیماری به میزان حدود ۳ نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت نسبت به هفته ماقبل هستیم. بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر در هفته چهارم مهر در استان‌های قم، مرکزی، ایلام، آذربایجان غربی، البرز و آدربایجان شرقی گزارش شده است. میران بروز در این استان‌ها با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میزان متوسط کشوری است و از این میان استان‌های قم، مرکزی و ایلام دارای بیشترین میران اختلاف با عدد میانگین مرگ و میر کشوری هستند. همچنین کمترین میزان بروز مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران بوده است.

بیشتر بخوانید:

فوت ۲۵۲ بیمار کرونایی و شناسایی ۳۸۹۰ مبتلا در کشور

چرا تنگی نفس در بهبود یافتگان کرونا دیده می‌شود؟

آمار واقعی مرگ و میر کرونا چقدر است؟

معاون وزیر بهداشت: کمتر از ۱۵ درصد جمعیت کشور به کرونا مبتلا شده‌اند

***

عملکرد ستاد کرونا موفق نبوده است

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: به نظر می رسد عملکرد دست اندرکاران ستاد ملی کرونا برای مقابله موفق نبوده است و نیازمند تعطیلی کامل دو هفته ای تهران هستیم و در غیر این صورت از پس موج سوم بر نمی آیم...در تهران آمار فوتی‌های در اثر کرونا به ۱۵۰ مورد رسیده که با این شرایط نیازمند اقدامات ویژه‌تری هستیم.

وی با انتقاد از اینکه در این شرایط هیچ حرف مثبتی از مسئولان سیاسی شنیده نمی‌شود گفت: به نظر می‌رسد سطح هماهنگی میان سران سه قوه بسیار پایین است. و تنها به هم متلک پرانی می‌کنند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز بزرگترین نقصان ما در مدیریت کرونا، برخورد محکم با قانون شکن است و این ضعفی است که داریم و اگر این ضعف را با همت والای ناجا نتوانیم مدیریت کنیم، به عنوان فرمانده عملیات مبارزه با کرونا می‌گویم که کرونا در این کشور جمع نخواهد شد.

وی افزود:‌ در هیچ کجای دنیا با خواهش و تمنا و التماس، اپیدمی را مدیریت نکرده اند. هر کس بر این خیال باطل است بداند که اپیدمی را نمی شود مدیریت کرد. 

بیشتر بخوانید:

محسن هاشمی: تهران باید دو هفته به طور کامل تعطیل شود/ آمار فوتی‌های کرونا در تهران به ۱۵۰ مورد رسیده است

نمکی: کرونا در کشور بدون برخورد محکم جمع نمی‌شود/ یکی از شفاف‌ترین کشورها در آمار کرونا هستیم

***

مبتلایان کرونا به کجا تردد داشتند؟

همشهری نوشت: نتایج یک پروژه تحقیقاتی که به‌سفارش کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران و توسط مرکز مطالعات شهرداری تهران انجام شده و مربوط به 14فروردین تا 14تیر است نشان می‌دهد که 3منطقه 4، 6 و 19 بیشترین موارد ابتلا را داشته‌اند. بیشترین علت ابتلای افراد به‌دلیل مراجعه به مراکز درمانی بوده و شایع‌ترین بیماری زمینه‌ای در افراد مورد مطالعه، بیماری‌های قلبی-عروقی بوده است. این مطالعه نشان داده که در دوره مورد بررسی، میزان کشندگی بیماری در موارد بستری 12.3درصد بوده است...

نکته دیگری که از سوی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران مورد توجه قرار گرفته این است که در بیشتر مطالعات انجام‌شده در دنیا، تب شایع‌ترین نشانه ابتلا به بیماری است، اما در این مطالعه مشخص شد که در جمعیت مورد مطالعه، سرفه شایع‌ترین علامت ابتلاست. همچنین بیشترین مکان‌های مورد تردد بیماران قبل از ابتلا، مراکز درمانی و بیمارستانی بوده است.

بیشتر بخوانید:

آمار فوتی‌های کرونای تهران چقدر است؟

کرونا چگونه تهران را فتح کرد؟/ مردان با تحصیلات کمتر و متاهل؛ بیشترین مبتلایان

***

دولت مانع فروپاشی کشور شده است 

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر توطئه دشمنان تصریح کرد: از همه مسئولان، فعالان، دلسوزان نظام و کشور دعوت می‌کنم که با حفظ آرامش و عقلانیت سیاسی مانع از اختلافات و منازعات شوند و اجازه ندهند برخی افراد معدود با انگیزه‌های گروهی، جناحی، مقطعی و زودگذر سیاسی زمینه‌‌ساز تحقق آرزوهای شوم بدخواهان این سرزمین شوند.

روحانی گفت: اگر چه تحریم‌‌های غیرانسانی و غیرقانونی آمریکا موجب کاهش درآمدهای ارزی کشور شده است و درآمدهای ارزی کشور در سال 99، قابل قیاس با درآمدهای ارزی کشور در اوایل دهه 90 نیست، اما با گذشت بیش از 2.5 سال از این تحریم‌ها، دولت با برنامه‌ریزی‌‌هایی که انجام داده، مانع از تحقق هدف شوم آمریکا یعنی فروپاشی کشور شده است.

بیشتر بخوانید:

روحانی: مسئولان با عقلانیت سیاسی مانع از اختلافات شوند

***

مسؤولان حداقل نگذارند مردم احساس بی‌پناهی کنند

محمدباقر قالیباف، در نطق پیش از ‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس گفت: آنچه تحمل این فشار را سخت تر می‌کند سوءمدیریت‌ها،‌ بی‌خیالی‌ها و بی‌توجهی‌های ملموسی است که باعث شده مردم احساس بی‌پناهی کنند. حضرت علی(ع) فرموده‌اند: «الله، الله از وضعیت محرومان و بی‌پناهان»

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز همه باید بدانند که بگومگوهای سیاسی برای مردم نان و آب نخواهد شد... هر آنچه حواس قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران و مجریان را از سفره و معیشت مردم پرت کند، امروز حواشی زائد و بی‌فایده و گزافه‌ای است و هر مسؤول چه مدیر اجرایی باشد و چه نماینده مجلس نباید بر طبل اختلافات بی‌حاصل بکوبد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مسئولی که متولی حل مسائل مردم است، نباید با آدرس غلط باعث اختلاف درون جامعه شود و طمع دشمن را برای تحریم بیشتر مردم ایران برانگیزد، بلکه با برنامه‌ریزی، تلاش، جدیت و با اطمینان به وعده‌های الهی، حل مسائل مردم را به صورت ملموس دنبال کند.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: بگومگوهای سیاسی برای مردم نان و آب نمی‌شود/ حرف نجیبانه مردم این است که مسئولان فکری برای گرانی‌ها کنند

***

طوفان دلار کارنامه مدیریتی همتی را درنوردید

مهر نوشت: بازار ارز روزهای بی‌سابقه‌ای را سپری می‌کند؛ فردی که سال‌های سال، آرزوی تکیه زدن بر کرسی ریاست بانک مرکزی را داشت، چند روزی است تلویحاً از زیر بار مسئولیت خود در قبال بازار ارز (بعنوان مهمترین وظیفه)، شانه خالی کرده و به نظاره بازاری نشسته که امروز رکورد ۳۲ هزار تومان برای هر اسکناس دلار را به ثبت رسانده است.

آنگونه که صرافی‌ها می‌گویند قیمت دلار اکنون از مرز ۳۲ هزار تومان نیز عبور کرده و نگاه‌ها همچنان به ساختمان میرداماد دوخته شده است تا شاید یک تدبیر دیرهنگام، قیمت‌ها را مهار کند. اگرچه هیچ صدایی مبنی بر وجود استراتژی مشخص برای بازار ارز این روزها از ساختمان لاجوردی میرداماد شنیده نمی‌شود؛ برخی نیز در همین سکوت، این گمانه را مطرح می‌کنند که برخی در تلاش هستند با رها کردن بازارها و افزایش حداکثری فشارها، نظام را به سوی مذاکره سوق دهند.

***

قاليباف اين‌سو، نمايندگان آن‌سو

اعتماد نوشت: يكي از اعضاي هيات رييسه يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ... گفت كه «هم‌اكنون 10 طرح استيضاح و سوال از سوي نمايندگان مجلس تقديم هيات رييسه مجلس شده است.» از اين تعداد، 9 فقره، در شرايطي مربوط به وزراي دولت حسن روحاني و درخواست نمايندگان براي استيضاح و بركناري آنها از كرسي‌هاي رياست وزارتخانه‌هايي نظير وزارت كشور، اقتصاد، نفت و كار است كه اگر تنها 2 وزير ديگر به هر دليل - از استيضاح توسط مجلس و بركناري از جانب رييس‌جمهوري گرفته تا استعفاي خودخواسته- از كابينه دولت دوازدهم جدا شوند، روحاني ناگزير است كه به همراه هيات وزيرانش راهي ‌ساختمان هرمي شكل ميدان بهارستان شده تا مجددا از نمايندگان راي ‌اعتماد بگيرد...

دو نفر از نمايندگان مجلس صراحتا از «اختلاف ميان» خود و «هيات رييسه مجلس» خبر داده و تاكيد كردند كه «هيات رييسه مجلس مخالف استيضاح و سوال از وزرا و رييس‌جمهوري است، بنابراين اين طرح‌ها اعلام وصول نمي‌شوند.» نكته قابل‌ توجه آنكه يكي از اعضاي هيات رييسه مجلس نيز اين مساله را تاييد و همزمان گفته است كه از «بيرون مجلس» هم «پيغام‌ها و توصيه‌هايي» مبني بر «پرهيز نمايندگان از ايجاد جدال ميان قواي مجريه و مقننه» به مجلس «ارسال» مي‌شود...

همزمان با تشديد «نظارت ميداني-سفر انتخاباتي» قاليباف، نارضايتي نمايندگان از آقاي رييس هم تشديد شده و اين يعني بعيد نيست تداوم اين حمايت خاص و پنهان قاليباف از دولت روحاني كه همزمان با تنش و جدل‌هاي بعضا صريح و علني، عجيب و نامتعارف نيز به نظر مي‌رسد، آثاري سوء بر سرنوشت آقاي رييس بگذارد. حضور يا عدم حضور قاليباف در انتخابات رياست‌جمهوري به عوامل متعددي بستگي دارد ولي او حتي اگر در انتخابات رياست‌جمهوري 1400 نيز حضور پيدا نكند، كاري نسبتا دشوار براي حفظ كرسي رياست مجلس خواهد داشت و دست‌كم بعيد است همچون اجلاسيه نخست، از همراهي بي‌چون و چراي تقريبا تمامي سردمداران خرده‌جريان‌هاي اصولگراي پارلمان برخوردار باشد.

***

مردم حوصله چه‌کنم چه‌کنم‌های رئیس‌جمهور را ندارند

حسین مرعشی،سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به خبرآنلاین گفت: مردم دیگر به تنگ آمده اند، صبح که بیدار می شوند همه کالاهایی که دیروز خریده اند ۱۰ الی ۱۵ درصد گران تر شده ؛ این چه اداره ای است؟ یک جای کار اشکال دارد. اگر آقای روحانی نمی تواند کشور را اداره کند کنار برود و اگر می تواند ادامه دهد. با مردم و مصالح مردم و کشور نمی شود شوخی کرد. هرکسی که می خواهد وارد این میدان شود اگر می تواند با این مجموعه کار کند بیاید؛ زمانی که کاندیدها می خواهند رئیس جمهور شوند همه چیز خوب است و همه می گویند من این کار را می کنم و ... اما زمانی که رئیس جمهور می شوند می گویند که به ما اجازه انجام این کارها را نمی دهند (اما همه اینها از قبل مشخص بوده است)؛ ما ولایت فقیه، سپاه، شورای نگهبان، مجلس، قوه قضاییه و ..  داریم و ترکیب آنها و شرایط‌شان کاملا مشخص است.

مرعشی گفت: مردم دیگر حوصله و ظرفیت تحمل چه کنم چه کنم های رئیس جمهور و خط و نشان کشیدن های قوه قضاییه برای دولت یا مجلس برای دولت را ندارند. یک دولت به معنای دولت حاکمیت (نه دولت قوه مجریه) باید شکل بگیرد؛ باید یک دولت نیرومند شکل بگیرد که پای کار کشور بایستد و حداقل روزی یک از مسائل مملکت را حل کند. ما حتما می توانیم این کار را انجام دهیم ... این مردم گناه نکردند که از عقیده ما حمایت کردند، این مردم گناه نکردند که به آقای روحانی رای دادند، این مردم گناه نکردند که در انتخابات شرکت کردند، آنها می خواستند مسائلشان حل شود؛  چه فرهنگی بر ما حاکم شده است که همه چیز مهم است غیر از مسائل واقعی کشور! همه چیز مهم است غیر از مسائل مردم!

***

 ظریف پایگاه رأی بسیار بالایی دارد اما مخالف کاندیداتوری است 

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مصاحبه ای با جماران داشته که در ادامه بخش هایی از آن که درباره انتخابات است آمده:

*به نظر من ایشان{ محمدرضا خاتمی} کاندیدای خیلی خوبی است؛ اگر بیاید. جدی بودنش را باید از خود ایشان سؤال کنید ولی به نظر من ایشان کاندیدای خوبی است و می تواند بیاید. البته دوستان دیگر هم هستند. در اصلاح طلبان آدم کم نداریم.

*آقای ظریف پایگاه رأی بسیار بالایی دارد، اما خودش بسیار مخالف است. او می گوید، «این کار از من برنمی آید و آن را بلد نیستم؛ من کار وزارت خارجه را بلدم، اما آن یکی را نه». ظریف در این نظر خود بسیار جدی است. در جلسه دیگری هم که بودیم او گفت، «من حاضرم به محضر بروم و بنویسم که کاندیدا نمی شوم تا اصولگرایان اینقدر نگران نباشند».

* آقای رئیسی الآن انصافا در قوه قضائیه تحول ایجاد کرده و با توجه به شناخت خوب و طولانی که ایشان از قوه قضائیه دارد، اقداماتی انجام داده و سخنرانی هایی داشته که همه مثبت است. نمونه اش همین «بخشنامه امنیت قضایی» است. اینها همه چیزهای خوبی است که انجام شده است... ایشان نسبت به مسائل قضایی بسیار وارد است و در چهارچوب اختیارات و توانایی هایی هم که دارد، در زمینه قضایی خیلی مثبت است. من فکر می کنم اگر همان جا با احکامی که معمولا 10 ساله است بتوانند تحولی در قوه قضائیه ایجاد و نقاط ضعفی که در قوه قضائیه بوده را برطرف کنند، خیلی بیشتر به نفع کشور است.

***

پشت‌پرده حمایت کارگزاران از لاریجانی

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره پشت پرده حمایت حزب کارگزاران از علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به نامه نیوز گفت: کارگزاران خیر و صلاح آقای علی لاریجانی را نمی خواهد و فقط دارد با نام او بازی سیاسی می کند. وقتی جریان اصلاحات می تواند نامزد خود را معرفی کند چه دلیلی دارد که روی شخصیت هایی از جناح رقیب سرمایه گذاری کنند.

وی درباره چرایی پرهیز اصولگرایان برای حمایت از علی لاریجانی تأکید کرد: متأسفانه در جریان اصولگرایی درباره آقای علی لاریجانی اتفاقاتی رخ داد که این مسئله را دشوار می کند... آقای آملی لاریجانی در دوره ریاست قوه قضائیه خطاهای مدیریتی را مرتکب شد که لطمات این مسئله محدود به خودش نشد و متوجه آقای علی لاریجانی هم شد.

***

واکنش به احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری

سید احمد خمینی در گفتگو با همشهری آنلاین در پاسخ به اینکه اگر جمع قابل توجهی از بزرگان کشور و جریان‌های سیاسی از پدرتان دعوت کنند که برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند، چه مشورتی به پدر می‌دهید؟ گفت: در دورانی که گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بالا گرفته، بالاخره اسم ایشان هم در برخی رسانه‌ها از سوی برخی چهره‌ها مطرح شده است. 

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم تصمیم‌شان مشخص است و در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهند شد. تمام اینها شاید برای گرم کردن محافل یا بازی‌های سیاسی باشد.

سید احمد خمینی در پاسخ به این سوال که «حتی اگر اجماع حداکثری گروه‌های سیاسی اعتدالگرا، اصلاح طلب، عدالتخواه و ... هم حاصل شود و به آیت‌الله سید حسن خمینی مراجعه و از ایشان برای کاندیداتوری دعوت کنند، باز هم به صحنه نمی‌آیند؟» تاکید کرد: ان شاء الله تمام بزرگان روی یک مسیر به جمع‌بندی برسند، حالا یک نفرش به کنار!

بیشتر بخوانید:

سید احمد خمینی: متاسفانه مردم خیلی ناامید هستند/ چه اشکال دارد یک جوان رئیس‌جمهور شود

***

سرخوردگی پایگاه رای اصلاح طلبان چگونه پایان می یابد؟

محمود صادقی،فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در شرایط معمولی نیستند، اظهار کرد: هر جا که اصلاح طلبان مسئولیت نیم‌بندی هم داشته اند، محدودیت های فراوانی داشته اند و همین موجب سرخوردگی و نارضایتی نسبی جامعه نسبت به آنها شده است. اصلاح طلبان به عنوان حامی و پشتیبان دولت شناخته شده اند و نارضایتی از عملکرد دولت موجب نارضایتی از اصلاح طلبان شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۴۹۲۶۶۲۰:۴۴:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۲۷
عملکرد ستاد کرونا نه تنها موفق نبوده ، بلکه افتضاح بوده
ناشناس۱۶۴۹۲۷۰۲۰:۴۸:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۲۷
متاسفانه دولت باعث فروپاشی اقتصاد کشور شده است.
ناشناس۱۶۴۹۲۷۱۲۰:۴۹:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۲۷
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
ناشناس۱۶۴۹۲۷۴۲۰:۵۴:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۲۷
استعدادها و تخصص همتی در حد ریاست یک شعبه صندوق قرض الحسنه است .
ناشناس۱۶۴۹۲۸۰۲۱:۰۰:۴۱ ۱۳۹۹/۷/۲۷
سید حسن خمینی ، ۱۱ دقیقه هم سابقه کار اجرایی نداره . مدیریت تولیت برای ایشان کافی است .
ناشناس۱۶۴۹۲۸۱۲۱:۰۱:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۲۷
دلار 32000 تومان و سکه 16 میلیون و پراید 150 میلیون و تورم 600 درصد شده اما روحانی هنوز از برکات برجام می گوید !!!
ناشناس۱۶۴۹۲۸۴۲۱:۰۲:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۲۷
احمد خمینی مگه فوت نکرده ؟!!!
ناشناس۱۶۴۹۲۸۷۲۱:۰۴:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲۷
روحانی باید در مورد افزایش بی سابقه نرخ ارز و افزایش تعداد مبتلایان و جان باختگان و شیوع شدید کرونا در کشور پاسخگو باشد.
ناشناس۱۶۴۹۳۰۳۲۱:۱۵:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۲۷
نه نمکی استعفاء میده نه همتی نه زالی نه روحانی نه دژپسند عملکردها هم افتضاح و وحشتناک !
ناشناس۱۶۴۹۳۱۴۲۱:۲۶:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۲۷
جناب مرعشي مردم گناه كرده اند و اين نتيجه گناهان مردم است كه وضعيت كشور چنين شده هر اتقاق نا ميمون در كشور به سبب گناهان مردم است
ناشناس۱۶۴۹۳۲۳۲۱:۳۴:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۲۷
عصر لاریجانی ها و ظریف ها و رضایی ها و خاتمی ها و ولایتی ها و عادل ها و شمخانی ها خیلی وقته که تموم شده
ناشناس۱۶۴۹۳۲۵۲۱:۳۵:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲۷
آخه کی به لاریجانی رای میده ؟ نهایت ۵ تا داداشش بش رای بدن
ناشناس۱۶۴۹۴۳۵۲۳:۵۶:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۲۷
اقای صادقی شکسته نفسی نفرمایی. اصلاح طلبان مراکز اقتصادی نظیر شستا و .. را درنوردیدند. با مدرک تاریخ مدیرعامل شرکت عمرانی می شوند و پشت تریبون از تخصص گرایی دم می زنند.
ناشناس۱۶۴۹۴۴۴۰۰:۰۵:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۲۸
سید احمد خمینی به رحمت خدا رفت اگر منظورتون نوه ایشونه که نامش سید حسن مصطفوی است نام خمینی را برای خمینی نگه دارید.
نجیب۱۶۴۹۶۳۹۰۸:۳۸:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۲۸
خود مردم با رای دادن به این دولت غربگرا زندگی سخت را انتخاب کردند. پس تحمل کنند.
ناشناس۱۶۴۹۷۰۴۰۹:۴۶:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۲۸
انگار پست و مقام در ایران گوشت نذری و بین خودشون تقسیم میکنند یعنی مملکت 81 میلیون نفری شخص دیگه ای نداره؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۵۰۲۵۵۱۴:۵۶:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۲۸
طوفان بی تدبیری کارنامه این مدیر موفق را درنوردید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  15. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. وحدت ملی با وعده صادق

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. وحدت ملی با وعده صادق

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. اسراییل چه باید بکند؟ 

  20. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  21. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  22. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  23. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  24. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین