نیویورک‌تایمز از آمریکایی‌ها خواست به ریاست جمهوری ترامپ خاتمه دهند

گروه جهان الف،   3990727060 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای با اشاره به فجایع چهار سال دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده از آمریکایی‌ها خواست تا به این بحران ملی خاتمه دهند.

نیویورک‌تایمز از آمریکایی‌ها خواست به ریاست جمهوری ترامپ خاتمه دهند

به گزارش الف روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله ای طولانی، چهار سال دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده را با واژه‌هایی همچون فساد، خشم، هرج و مرج، دروغ و خرابکاری توصیف کرد. 

این روزنامه آمریکایی با بیان اینکه انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بزرگترین تهدید برای دموکراسی ایالات متحده و سراسر جهان از زمان جنگ جهانی دوم است از رای‌دهندگان خواست تا به این بحران ملی پایان دهند.

در این مقاله آمده که دوره ویرانگر حکومت ترامپ در آمریکا در سطح داخلی و خارجی پیامدهای زیادی برای این کشور داشته و وی از اختیاراتی که کاخ سفید به او اعطا کرده بود برای سلب مشروعیت از مخالفان استفاده می کند. همچنین ترامپ منافع عمومی را در خدمت منافع تجاری و سیاسی خود قرار داده  و او شایسته موقعیتی که اکنون در اختیارش قرار گرفته نیست.

  این روزنامه زمانی که کنگره در محکومیت ترامپ به دلیل نقض قدرت شکست خورد از قانونگذاران و منتقدان وی خواست تا بر شکست دادن ترامپ در صندوق‌های رای متمرکز شوند.

نیویورک‌تایمز تاکید کرد که آمریکا در دوره اول ریاست جمهوری ترامپ تحت آزمایش بزرگی قرار گرفته و انتخاب وی برای ۴ سال دیگر یک مرحله بدتر برای ایالات متحده خواهد بود. در حالی که آمریکایی ها برای ایستادن در صف های طولانی رای در سراسر این کشور آماده می شود، ترامپ حمله آشکاری علیه انتخابات و یکپارچگی آن آغاز کرده است.  دونالد ترامپ از پایبندی به نتایج واقعی انتخابات امتناع ورزیده و گفت پیروزی وی همان چیزی است که به این انتخابات مشروعیت می‌بخشد و اگر پیروز نشود نتایج را در دادگاه‌ها و خیابان‌ها به چالش خواهد کشید.

 روزنامه مذکور آمریکایی با پرداختن به موضوعاتی چون فساد گسترده دولتی، خشونت بیجای رئیس جمهور و بی‌توجهی آشکار به سلامت مردم و عدم توانایی در اداره  بحران های کشور تلاش دارد تا آمریکایی‌ها را متقاعد کند که انتخاب دونالد ترامپ به مصلحت آنها نیست.

نیویورک تایمز در گزارش های خود در این زمینه از تصاویری که نشان دهنده سوابق بد ترامپ در مورد مسائلی همچون آب و هوا، حقوق زنان و نژادپرستی است استفاده می کند.

 در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده که ترامپ به عنوان بدترین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده در دوره مدرن آن معرفی شده است  و دلیل پیروز شدن او در انتخابات سال ۲۰۱۶ رکورد زدن وی در افشای مشکلات و بحران های آمریکا بوده است.  اما او نه تنها در این ۴ سال نتوانست مشکلی را حل کند بلکه بحران‌های مختلفی نیز به وجود آورد. ترامپ شخصیت نژادپرست و عوام فریبی دارد  که به کارهایی که نکرده افتخار میکند. او وعده چیزهایی را می‌دهد که هرگز به آنها دست نخواهد یافت .ترامپ مهارت بالایی در نابود کردن دارد.

نیویورک تایمز نوشت: در حالی که جهان در تلاش برای مقابله با پیامدهای تغییرات آب و هوایی است ترامپ  از معاهده بین المللی که انتشار کربن را محدود می کند خارج شد و به جای ارائه راه حل منطقی برای ورود مهاجران به آمریکا سرکوب مهاجران قانونی و غیرقانونی را آغاز کرد.در واقع دونالد‌ترامپ علاقه زیادی به ازبین بردن همه آنچه که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا انجام داده بود داشت؛ به طوری که شمار آمریکایی‌هایی که در سه سال اول بیمه درمانی خود را از دست دادند به ۲.۳ میلیون نفر افزایش یافت و  قطعا این تعداد پس از بحران جدید ویروس کرونا و افزایش نرخ بیکاری بیشتر هم می‌شود

اوج عدم شایستگی ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا در مقابله با بحران کرونا مشخص شد که او به جای نجات زندگی مردم شروع به دروغگویی و انکار پیامدهای این ویروس کرده و توصیه های علمی برای مقابله با  آن را تحقیر کرد. او اهمیتی برای شرایط زندگی میلیون‌ها آمریکایی که شغل خود را نیز از دست داده‌اند قائل نیست. دونالد ترامپ در ماه سپتامبر و یک روز قبل از اینکه شمار جان باختگان کووید ۱۹ در ایالات متحده به ۲۰۰ هزار نفر برسد اعلام کرد که این ویروس هیچ کس را آلوده نمی کند.

به نوشته نیویورک‌تایمز،دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات دست به هر کاری می زنند و در همین زمینه در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک هواداران خود را تحریک کرد تا آتش نفرت را در میادین روشن  و فضای  انتخاباتی را با دروغ و اطلاعات غلط و تبلیغات و تئوری‌های توطئه پرکنند. وی در حمله به دشمنان و مخالفان خود در زمینه خشونت طلبی تبحر خاصی دارد ؛اما  بی توجه از کنار همه اقدامات خشونت طلبانه طرفدارانش عبور می‌کند.
 

دیدگاه کاربران

محمدرضا۱۶۴۹۴۸۴۰۱:۰۵:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۲۸
به ایرانی هایی که امیدوارن بایدن رای بیاره و همچنین اونهایی که برای ترامپ سینه میزنن : برای ایران ترامپ و بایدن فرقی ندارن ، مشکل ما ایرانی ها تو خود کشورمون هست.
ناشناس۱۶۵۰۰۰۸۱۲:۵۲:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۲۸
بازار به مرحله اعماق رکود رسید و همه منتظر جرقه انتخابات امریکا و داستان بعد از انتخابات بی تحرک مانده اند .
ناشناس۱۶۵۰۰۴۲۱۳:۰۹:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۲۸
اشتباه کردند. هر کی رییس جمهور بشه هیچ تغییری نمیکنه
ناشناس۱۶۵۰۲۱۴۱۴:۳۳:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۲۸
این چیزا را ول کنید ببینید چه دستی در کار است گوجه را کیلویی ۱۲ هزار تومان میفروشند مردم عادی که می توانستند یک غذایی با تخم مرغ و گوجه تهیه کنند اینهم دیگر برایشان خیلی سخت شده
فاطمی۱۶۵۰۳۴۴۱۵:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۲۸
میدانید چرا برای ما ایرانی ها فرقی نمیکند چون هیچ وقت از فرصتها برای منافع ملی بهره برداری نمیکنیم.
ناشناس۱۶۴۹۵۱۷۰۴:۴۱:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۸
هیچ رسانه ای نمی تواند برای مردم تعیین تکلیف کند. مردم آمریکا خودشان می دانند که انتخاب کدام کاندید به نفعشان است.
ناشناس۱۶۵۰۰۵۸۱۳:۱۴:۳۸ ۱۳۹۹/۷/۲۸
و طبق نظرسنجی ها بایدن بسیار جلو هست از ترامپ، البته که جماعت ضبط صوتی جوگیر وطنی این رو هم نمیبینند
ناشناس۱۶۴۹۶۰۹۰۸:۰۳:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۲۸
واقعا آزادی بیان رو ببینید که در مورد رئیس جمهوری که سر کار هست چه مقاله تندی زده. مثل اینکه در دوره اول احمدی نژاد کسی جرات می کرد چنین مقاله ای کار می کرد!
ناشناس۱۶۵۰۰۳۰۱۳:۰۳:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۲۸
واقعا در دوران احمدی نژاد کسی نمی توانست به او چیزی بگوید؟ پس این همه نقد و بعضا تخریب و تمسخر او چطور انجام می شد؟ یا همین روحانی کم نقد و تمسخر می شود؟ مرغ همسایه غازه برای شما؟
ناشناس۱۶۵۰۰۴۶۱۳:۱۰:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۲۸
رجوع کنید به مصاحبه مهران مدیری وقتی رشیدپور ازش پرسید چرا زمان احمدی نژاد انتقاد نمیکردی گفت اون موقع اصلا من را به صدا و سیما راه نمیدادند.
ناشناس۱۶۵۰۳۶۲۱۵:۴۸:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۲۸
منظور ..قدرت است
ناشناس۱۶۵۰۶۸۰۱۹:۲۸:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۲۸
منظور مطبوعات و رسانه ملی است نه جوک های فضای مجازی یا حرفهای محفلی
ناشناس۱۶۵۰۷۸۱۲۰:۳۲:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۲۸
بله
ناشناس۱۶۴۹۶۳۸۰۸:۳۸:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۲۸
اکثر معضلات جامعه امروزی ما از رییس مجلس دهم و اکثریت نمایندگان ان است که جلوی استیضاح ریبس جمهور و وزرا و طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را گرفتند
ناشناس۱۶۴۹۶۶۶۰۹:۱۰:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۲۸
فاکس هم خواست ترامپ ادامه دهد
ناشناس۱۶۴۹۷۰۳۰۹:۴۵:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۲۸
بعید است بایدن رییس جمهور شود
ناشناس۱۶۵۰۰۶۲۱۳:۱۶:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۲۸
.. طبق تقریبا تمامی نظرسنجی های "خودشون" ترامپ بازندست، اونوقت جماعتی که به لوگوی پپسی روی ماه باور دارند و فکر میکنند پراید توی عراق 900 دلاره میگند نه ترامپ میبره! توی امریکا عموما افراد سطح پایین از نظر سوادی و فرهنگی و مالی طرفدار ترامپن، ظاهرا توی ایرانم همینطوره!
ناشناس۱۶۴۹۸۸۷۱۱:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۷/۲۸
نيويورك تايمز از امريكاييان خواست به رياست جمهوري ترامپ خاتمه بدهند !! ------------------------------- عرض مي كنم كه گويا نيويورك تايمز از ويروس كرونا نا اميد شد كه به رياست جمهوري ترامپ خاتمه دهد و حالا دست به دامن مردم شده است كه نقطه پاياني بر رياست چهار ساله او در امريكا بگذارند ... مادر عيال ميگه : --- اين تالامپ يك بلايي أسماني بوده كه نازل شده ، ... و خدا از سر تقصيراتش نگذره كه گروني را زياد كرد و رزق و روزي مان بريد !!! آره ! از نيويورك تايمز مي گفتم كه از كرونا نااميد شد ، شايد پيش بيني خيلي ها در اقصي نقاط جهان اين بوده كه اين ويروس به حيات ترامپ و نيز حيات سياسي او بر امريكا پايان دهد اما خب ، گويا پيمانه پر نبوده و البته مرگ و زندگي هر كس دست خداست !! تنها نكته اي كه از غور و تيز بيني در ماجراي كروناي ترامپ به نظر بنده مي رسد ، اين است كه نكنه يك وقت خداي نكرده كرونا بيشتر بيماري فقير و فقرا باشه ؟ ... ترامپ ميلياردر است ، سنش هم ٧٤ سال است ، ما شاء الله اضافه وزن هم كه داره ... به اقتضاي اين سن وسال احتمال چند بيماري ديگر هم مي توان داد ، اما دو سه روز طول نكشيد كه عطاي بيمارستان را به لقايش بخشيد و : --- د برو كه رفتي ... پيش به سوي مبارزات انتخاباتي !! .... انگار نه انگار كه با اين سن و سال كرونا گرفته ... روده درازي نكنم ، فقط مي خواستم دو نكته عرض كنم كه نكته اول اين كه نيويورك تايمز از كروناي ترامپ نا اميد شده ، و لابد دهانش از تعجب باز مانده كه چه طور اين پير مرد از چنگ كرونا قسر در رفته ، و حالا دست به دامن مردم امريكا شده كه چهار سال بعدي اورا به كاخ سفيد راه ندهند و نكته دوم اين كه خدا كنه كرونا بيشتر بيماري فقير و فقرا نباشه ... يعني بيماري هيچ كس نباشه ، اصلاً اين ويروس برود به آنجا كه عرب ني انداخت ... انشاءالله
ناشناس۱۶۵۰۰۵۱۱۳:۱۱:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۲۸
ترامپ یا بایدن هیچ فرقی ندارد ما چرا فکر میکنیم مشکلاتمان باید به دست خارجیها حل شود
ناشناس۱۶۵۰۱۶۷۱۴:۰۷:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۲۸
من از چپی ها بدم میاد ولی دوره اصلاحات از نظر اقتصادی خداییش خوب بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین