انتقاد شدید یک مقام اسبق امنیتی آمریکا از ترامپ

گروه جهان الف،   3990727054

«حرفه من برای سال ها این بوده که از امنیت آمریکایی ها حراست کنم، با این حال، ترامپ و سیاست های وی، بزرگترین مانع در مسیر انجام وظایفم بوده اند. ترامپ به خشونت های گروه های افراطی و شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا بی‌توجه بوده و تقریبا آمریکا را در آستانه جنگی فراگیر قرار داد. به نظر من، حمایت از وی و رای دادن به او، کاملا بی معنی است».

انتقاد شدید یک مقام اسبق امنیتی آمریکا از ترامپ

به گزارش الف، "الیزابت نیومن" از مقام های اسبق وزارت امنیت میهن آمریکا در دولت ترامپ، در مقاله ای برای پایگاه خبری "یو اس ای تودی"، از خطرناک بودن رفتارها و سیاست های ترامپ، برای امنیت ملی آمریکا خبر داده و تاکید کرده که مردم آمریکا نباید بار دیگر به ترامپ رای دهند. نیومن در این رابطه می نویسد: 

«هرآنچه در جریان مناظره نخست ریاست جمهوری آمریکا دیدیم، به وضوح بیانگر این نکته بود که دونالد ترامپ، چگونه در آمریکا حکمروایی می کند. مدل رهبری سیاسی او، صرفا مبتنی بر ایجاد تنش و هرج و مرج است. ترامپ هیچگونه ساختار و قاعده ای ندارد و تا حد زیادی هم، از توانایی های یک رهبر سیاسی ماهر و کارکشته، بی بهره است. وی اساسا تعامل و گفتگو را به مثابه میدانی برای جنگ و جدل می بیند. "کریس والاس" مجری مناظره نخست ریاست جمهوری آمریکا اکنون به خوبی می فهمد که کارمندان کاخ سفید از دست ترامپ چه می کشند و مسوولان آمریکایی نظیر من، چه احساس بدی از تعامل با ترامپ دارند. همه باید بپذیریم که دونالد ترامپ، اساسا برای آمریکا خطرناک است. 

من(نویسنده گزارش: الیزابت نیومن)، به عنوان دستیار وزیر امنیت میهن آمریکا در "امور ضدتروریسم و جلوگیری از وقوع تهدید و خطر علیه آمریکا" خدمت کرده ام(در دولت ترامپ). وظیفه اصلی من این بود که آمریکایی ها را از خطر وقوع حملات تروریستی، ایمن نگه دارم. زمان حضورِ من در مسوولیتم، با اوج گیری قابل ملاحظه خشونت ملی گرای های سفید پوست(در آمریکا) مصادف شده بود. با این همه، من و دیگر همکارانم در واحد ضدتروریسم، نمی توانستیم رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ را متقاعد کنیم که به این مساله امنیتی بپردازد و برخورد جدی با آن داشته باشد. در مناظره اخیر ریاست جمهوری آمریکا، مردم آمریکا آن چیزی را دیدند که من در دوران حضورم در قدرت، هر روز با آن سروکار داشتم: رئیس جمهور ترامپ به صراحت از اینکه خود را از ملی‌گراهای سفیدپوست و خشونت های آن ها مبرا کند، خودداری می ورزد. من پس از کشتار تاسف بار در "ال پاسوی" آمریکا و موضع گیری عجیب ترامپ در حمایت ضمنی از مجرمان، کاملا به این درک رسیدم که ترامپ خود، مولد خشونت در آمریکا است. دونالد ترامپ به طور مستقیم مسوول کشتارهایی است که توسط گروه های افراط گرا انجام می شوند. اقداماتی که جای هیچگونه توجیهی را ندارند اما ترامپ با اغراض سیاسی، قویا از آن ها حمایت می کند. 

*ترامپ و طرح های فاجعه بار جنگی

به عنوان یک محافظه کار(از حزب جمهوریخواه)، من بر این باورم که هدف اولیه و اصلی دولت فدرال در آمریکا، تامین منابع مالی لازم برای حفظ امنیت آمریکا است. بر اساس قانون اساسی آمریکا، این موضوع، یکی از کارویژه های اصلی دولت آمریکا است. من پس از سه سال حضور در دولت تراپ و عضویت در تیم امنیت ملی وی، کاملا قانع شدم که دونالد ترامپ قادر نیست از امنیت آمریکایی ها حراست بکند. 

در روزهای آغازین ورودم به دولت ترامپ، من به عنوان نماینده وزارت امنیت میهن آمریکا، در جلسات مختلفی شرکت می کردم و شاهد ارائه طرح هایی از سویی مقام های نزدیک به دونالد ترامپ بودم که عملا ما را در آستانه یک جنگ فراگیر قرار می دادند. خوشبختانه در اتاق جلسات مذکور، انسان های باتجربه ای نیز حضور داشتند که از تصویب طرح های فاجعه بار ترامپ جلوگیری می‌کردند و تاکید داشتند که طرح های مذکور، بایستی بازبینی شوند. اغلب ما مطمئن بودیم که دونالد ترامپ، خود هم به خوبی نمی داند که در حال پیشنهاددادنِ چه چیزی است و طرح های وی در صورت تصویب، چه آسیب های جدی می توانند به آمریکا بزنند. با این همه، همانطور که گفتم، انسان های عاقل در آمریکا کمک می کردند که طرح های دیوانه وار ترامپ و تیم وی، تصویب نشوند. 

وجود انسان های با تجربه جهت برخورد با انسان های فریبکاری نظیر ترامپ کاملا ضروری است. آن ها کشورمان را از هرج و مرج طلبی های ترامپ در امان نگه داشته و می دارند. با این حال و مهم تر از همه، آن ها به رئیس جمهور کمک می کنند تا اندکی از دنیای متوهمانه خود خارج شود و با واقعیت ها، رخ به رخ شود. این مساله واقعا یک نیاز جدی برای ترامپِ رویاپرداز است. 

هر روز، شمار انسان های باتجربه در دولت ترامپ که می توانند حقایق را بگویند و از رویاپردازی به دور باشند، کاهش می یابد. نتیجه این مساله را به خوبی در آمریکایِ کنونی شاهد هستیم: ما توسط متحدان خود طرد شده ایم و با دیکتاتورها در یک جبهه قرار گرفته‌ایم. دشمنان ما جسور تر شده اند و جایگاه و موقعیت ما در عرصه جهانی نیز تضعیف شده است. تمامی این ها، در صورت انتخاب مجدد ترامپ به سمتِ ریاست جمهوری آمریکا، بدتر خواهند شد. این واقعا یک فاجعه برای آمریکا خواهد بود. 

*ترامپ و بی اعتنایی های مکرر به تهدیدات علیه آمریکا

ترامپ همانطور که به اقدامات خشونت آمیز ملی گرایان سفید پوست هیچ واکنشی نشان نداده و نمی دهد، نسبت به بحران شیوع گسترده ویروس کرونا نیز بی اعتنا بوده است. اینکه ترامپ در مواجهه با ویروس کرونا بد عمل کرده، بر هیچ کسی پوشیده نیست. از مدت ها قبل و در روزهای حتی پیش از شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، نسبت به وخیم بودن شیوع کرونا در آمریکا هشدار داده بودند. با این حال، دولت ترامپ در انفعال محض بود. 

افشاگری های "باب وودوارد" در ماه گذشته در زمینه سومدیریت ترامپ در مقابله با بحران کرونا (از زبانِ خودِ ترامپ)، این نکته را نشان داده که ناکامی دولت آمریکا در مقابله با ویروس کرونا، به دلیل بوروکراسی و ساختارهای بوروکراتیک در آمریکا نبوده است. بلکه این ناکامی تا حد زیادی به صورت تعمدی حاصل شده است. ترامپ با اعتراف به بی توجهی خود به ویروس کرونا و کم اهمیت جلوه دادن آن نزد افکار عمومی، عملا دست خود را به خون هزاران آمریکایی که بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند، آغشته کرده است. بر اساس یافته های یک پژوهش که به تازگی انجام شده، اگر دولت آمریکا شبیه دولت های توسعه یافته دیگر در جهان جهت مقابله با کرونا عمل می کرد، دست کم 100 هزار آمریکایی زنده می ماندند و شرایط اقتصادی آمریکا نیز به مراتب بهتر بود. در واقع، دولت آمریکا با کارایی خود می توانست جان نیمی از قربانیان کرونا در این کشور را نجات دهد.  

اینکه دولت آمریکا امنیت شهروندان این کشور را تامین کند، جز وظایف ابتدایی و اولیه آن است. با این حال، دونالد ترامپ عملا جان مردم آمریکا را با بی احتیاطی های خود به خطر می اندازد. سال 2016، من به دونالد ترامپ رای دادم. با این حال، وقتی فردی اخیرا از من پرسید آیا بار دیگر به وی رای خواهم داد یا خیر، من در پاسخ گفتم که چگونه به فردی رای دهم که جان آمریکایی ها را به خطر می اندازد؟ من قطعا به ترامپ برای یک دوره چهارساله دیگر رای نخواهم داد.

 

***نویسنده: الیزابت نیومن، وی از مقام های اسبق عالی رتبه دولت ترامپ در وزارت امنیت میهن این کشور بوده است. 

*لینک: https://www.usatoday.com/story/opinion/voices/2020/10/13/trump-threatens-american-safety-former-dhs-secretary-column/5960384002/

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین